• Buradasın

    Eğitim felsefesi nedir makale?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitim felsefesi, eğitimin doğası, süreci, amaçları ve idealleri ile ilgilenen bir felsefi alandır 14.
    Eğitim felsefesinin bazı temel soruları şunlardır:
    • Eğitimin kendisi nedir 1?
    • İnsan nedir 1?
    • Bilgi nedir 1?
    • Öğrenme ve öğretme nedir 1?
    • Eğitimin amacı nedir 1?
    Eğitim felsefesi, belirli felsefe akımlarına dayanır ve bu akımlara göre eğitime ilişkin sorulara farklı cevaplar verir 13. Başlıca eğitim felsefesi akımları arasında daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim ve sosyal yeniden yapılandırmacılık bulunur 13.
    Eğitim felsefesi ile ilgili makalelere şu kaynaklardan ulaşılabilir:
    • dergipark.org.tr 2. "Eğitim Felsefesine Bir Yaklaşım" başlıklı makale 2.
    • researchgate.net 3. "Eğitimin Felsefi Temelleri" başlıklı makale 3.
    • efdergi.hacettepe.edu.tr 5. "Türkiye'de Eğitim Felsefesi Sorunu" başlıklı makale 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim felsefeleri kaça ayrılır?

    Eğitim felsefeleri altı ana türe ayrılır: 1. İdealizm: Eğitimin bireylerin zihinsel ve manevi gelişimiyle ilgilendiğini vurgular. 2. Realizm: Eğitimin öğrencileri gerçekliğe hazırladığı görüşüne dayanır. 3. Pragmatizm: Eğitimin pratik sonuçlara odaklanması gerektiğini savunur. 4. Progresivism: Eğitimin çocuk merkezli olması gerektiğini vurgular. 5. Fenomenoloji: Eğitimin bireylerin yaşam deneyimlerini anlamalarına ve yorumlamalarına odaklandığı görüşüne dayanır. 6. Yapılandırmacılık: Eğitimin öğrencilerin bilgiyi aktif olarak inşa ettiği ve anlamlı öğrendikleri bir süreç olduğunu savunur.

    Eğitim felsefesinin temel soruları nelerdir?

    Eğitim felsefesinin temel soruları şunlardır: 1. Amaç Sorusu: Eğitim, neden var? Eğitimin temel amacı nedir? 2. Yöntem Sorusu: Eğitim nasıl olmalıdır? Hangi yöntemler ve stratejiler kullanılmalıdır? 3. İçerik Sorusu: Eğitimde öğretilmesi gereken şey nedir? Hangi bilgiler ve beceriler vurgulanmalıdır? 4. Değer Sorusu: Eğitimde hangi değerler önemlidir? Eğitim, bireylerin karakterini nasıl etkiler? 5. Toplum ve Eğitim İlişkisi: Eğitim, toplumsal bir bağlam içinde nasıl konumlandırılmalıdır? 6. Öğrenme ve Gelişim: Öğrenme süreçleri nasıl işler? Bireyin gelişimi, eğitimle nasıl ilişkilidir? 7. Öğretmen ve Öğrenci Rolleri: Öğretmen ve öğrencilerin rolleri nelerdir? Öğretmen, öğrencilere nasıl rehberlik etmelidir? 8. Özgürlük ve Disiplin: Eğitimde özgürlük ve disiplin nasıl dengelenmelidir?

    Eğitim felsefeleri ve temsilcileri kimlerdir?

    Başlıca eğitim felsefeleri ve temsilcileri: Daimicilik (Perennializm). Esasicilik (Essentialism). İlerlemecilik (Progressivism). Varoluşçu Eğitim. Sosyal Yeniden İnşacılık (Reconstructionism). Eğitim felsefesinin diğer temsilcileri: İdealist Eğitim Felsefesi: Platon. Realist Eğitim Felsefesi: Aristotales. Spiritüalist Eğitim Felsefesi: Manastır ve medreselerde uygulanan yaklaşımlar. Natüralist Eğitim Felsefesi: Francis Bacon, Thomas Hobbes, John Locke, David Hume, Diderot, Voltaire, Jean Jacques Rousseau. Kültürel Eğitim Felsefesi: Nietzsche. Pragmatik Eğitim Felsefesi: John Dewey. Bireyci Eğitim Felsefesi: Kierkegaard, Jaspers, Sartre, Camus, Marcel, Buber.

    Eğitimle ilgili filozoflar kimlerdir?

    Eğitimle ilgili bazı filozoflar: John Locke. Immanuel Kant. Bertrand Russell. John Dewey. Platon. Aristoteles. Ayrıca, Mortimer J. Adler, Robert M. Hutchins ve Jacques Maritain daimicilik akımının; William Bagley, Michael J. Demiashkevich ve Isaac L. Kandel esasicilik akımının; Sören Kierkegaard, Jean-Paul Sartre ve Marxne Greene varoluşçu eğitim akımının; Theodore Brameld ve George Counts ise sosyal yeniden yapılandırmacılık akımının önemli savunucuları arasında yer alır.

    Eğitimin felsefi temelleri nelerdir?

    Eğitimin felsefi temelleri şu ana akımlar etrafında şekillenir: 1. İdealizm: Eğitimin amacı, öğrencilere mutlak gerçeği ve ruhsal gerçekliği kavramalarını sağlamaktır. 2. Realizm: Öğrencilere nesnel gerçeklikleri öğretmeyi amaçlar. 3. Pragmatizm: Eğitimi deneyimci bir süreç olarak görür. 4. Varoluşçuluk: Eğitimin amacı, insanın varoluşunu farkında olmasını, kendini tanımasını ve varoluşunu gerçekleştirmesini sağlamaktır. 5. Natüralizm: Eğitim hedeflerini belirlerken, doğaya ve insan doğasına bakmayı savunur.

    Eğitim felsefesi akımları nelerdir?

    Başlıca eğitim felsefesi akımları şunlardır: Daimicilik (Perennializm). Esasicilik (Essentializm). İlerlemecilik (Progressivizm). Varoluşçu Eğitim. Sosyal Yeniden İnşacılık (Yeniden Kurmacılık).

    Hemşirelikte eğitim felsefesi nedir?

    Hemşirelikte eğitim felsefesi, hemşirelik eğitiminin amaçlarını, ilkelerini ve temel kavramlarını belirleyen düşünce yapısıdır. Hemşirelik eğitimini etkileyen bazı felsefi akımlar şunlardır: Ascetism (1850-1890). Romantizm (1890'dan itibaren). Pragmatizm (1930'dan itibaren). Hümanistik Existentializm (1970'den itibaren). Hemşirelik eğitimi felsefesi, aynı zamanda hemşirelik öğrencisinin ahlaki, entelektüel, duygusal ve fiziksel bütünlüğünü geliştirmeyi hedefler.