• Buradasın

    E-okulda sınıf rehber öğretmeni nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025-2026 eğitim öğretim yılı itibarıyla, e-Okul sisteminde sınıf rehber öğretmenleri kura yöntemiyle belirlenmektedir 345. Bu süreç, tamamen e-Okul yönetim bilgi sistemi üzerinden otomatik olarak gerçekleştirilir ve okul yönetimlerinin veya idarecilerin müdahalesi mümkün değildir 34.
    Ayrıca, sınıf öğretmeni, e-Okul > Kurum İşlemleri > Şube İşlemleri > Şube Ekle ekranında ilgili şubenin sınıf öğretmeni olarak belirlenebilir 2. Daha sonra değişiklik olmuşsa, ilgili şube kaydı açılarak Sınıf Öğretmeni bilgisi değiştirilip kaydedilebilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR arasındaki fark nedir?

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR (Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik) arasındaki temel farklar şunlardır: Eğitim ve Unvan: Sınıf rehber öğretmeni, genellikle eğitim fakültelerinden sınıf öğretmenliği veya ilgili bir branştan mezun olur. Görev ve Sorumluluklar: Sınıf rehber öğretmenleri, daha çok sınıfın eğitim ve yönetim işlerine odaklanır; öğrencilerin akademik yaşantılarına yönelik hizmet sunar. Çalışma Alanları: PDR uzmanları, okullarda rehberlik hizmetlerinin yanı sıra, rehberlik ve araştırma merkezlerinde, özel eğitim kurumlarında ve danışma merkezlerinde de görev yapabilir.

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni ne iş yapar?

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeninin bazı görevleri: Sınıf rehberlik planı hazırlama: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde plan hazırlar ve ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatır. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulama: Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygular. İhtiyaçları belirleme: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirler ve rehberlik servisine iletir. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları için rehber öğretmen/psikolojik danışman ile iş birliği yapar. Kulüp ve etkinlik yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirir. Riskli öğrencileri bilgilendirme: Risk altında olan öğrencileri fark ettiğinde, rehberlik ve psikolojik danışma servisini bilgilendirir. Rapor sunma: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunar.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek. 3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak. 5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak. 7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak. 8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek. 9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak. 10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.

    Rehber öğretmen ve koordinatör rehber öğretmen arasındaki fark nedir?

    Rehber öğretmen ve koordinatör rehber öğretmen arasındaki temel farklar şunlardır: Görev ve Sorumluluklar: Rehber öğretmen, eğitim kurumundaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesi, sınıf rehber öğretmenlerine müşavirlik yapılması, bireysel ve grup rehberliği hizmetlerinin yürütülmesi gibi görevleri yerine getirir. Koordinatör rehber öğretmen, rehber öğretmen/psikolojik danışmanların iş birliğini sağlar, rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile eğitim kurumu yönetimi arasındaki koordinasyonu yürütür ve öğretmenler kuruluna bilgi verir. Sayı: Eğitim kurumunda birden fazla rehber öğretmen bulunduğunda, koordinatör rehber öğretmen olarak bir kişi görevlendirilir. Unvan: Rehber öğretmen, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunan personeli ifade ederken, koordinatör rehber öğretmen, bu hizmetlerin yürütülmesi ile ilgili iş birliği ve koordinasyonu sağlamakla yükümlü olan rehber öğretmen/psikolojik danışmanı belirtir.

    Sınıf rehberlik programı nasıl hazırlanır?

    Sınıf rehberlik programı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi. 2. İçerik Oluşturma. 3. Ünitelerin Oluşturulması. 4. Etkinliklerin Planlanması. 5. Uygulama Sırasının Belirlenmesi. 6. Gözlem ve Değerlendirme. Sınıf rehberlik programı, sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından okul rehberlik programı doğrultusunda sınıfın ihtiyaçları gözetilerek hazırlanır. Ayrıca, sınıf rehberlik planları için Terapötik Akademi'nin 2024-2025 yılına ait planları indirilebilir.

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği nedir?

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında yer alan ve sınıf rehber öğretmenlerinin görevlerini düzenleyen bir metindir. Sınıf rehber öğretmenlerinin bazı görevleri: Sınıf rehberlik planını hazırlayıp onaylatmak ve uygulamak. Öğrencilerin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirlemek ve rehberlik servisine iletmek. Risk altındaki öğrencileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine yönlendirmek. Sınıfıyla ilgili rehberlik çalışmalarını raporlayarak eğitim kurumu müdürüne sunmak. Sınıf rehber öğretmenliği görevi olmayan öğretmenler de gerektiğinde rehberlik çalışmalarına destek sağlar. Güncel yönetmeliklere, Millî Eğitim Bakanlığı'nın resmi web sitesi olan orgm.meb.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

    Sınıf rehber öğretmeni ne gibi sorunlarla karşılaşır?

    Sınıf rehber öğretmenlerinin karşılaştığı bazı sorunlar şunlardır: Öğrenci sayısının fazla olması ve rehber öğretmen yetersizliği. Kaynaştırma eğitimine tabi öğrenci sayısının fazla olması. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu'nun etkin çalışmaması. Diğer öğretmenlerden yeterli destek alınmaması. Rehber öğretmenlerin nöbet tutmak zorunda kalması. Rehberlikle ilgili olmayan evrak işlerinin yüklenmesi. Okul yönetiminin rehber öğretmenlere görev tanımlarında olmayan işler vermesi. Velilerin ilgisizliği. İletişim problemleri.