• Buradasın

    E-okulda sınıf rehber öğretmeni nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025-2026 eğitim öğretim yılı itibarıyla, e-Okul sisteminde sınıf rehber öğretmenleri kura yöntemiyle belirlenmektedir 345. Bu süreç, tamamen e-Okul yönetim bilgi sistemi üzerinden otomatik olarak gerçekleştirilir ve okul yönetimlerinin veya idarecilerin müdahalesi mümkün değildir 34.
    Ayrıca, sınıf öğretmeni, e-Okul > Kurum İşlemleri > Şube İşlemleri > Şube Ekle ekranında ilgili şubenin sınıf öğretmeni olarak belirlenebilir 2. Daha sonra değişiklik olmuşsa, ilgili şube kaydı açılarak Sınıf Öğretmeni bilgisi değiştirilip kaydedilebilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR arasındaki fark nedir?

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR (Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik) arasındaki farklar şunlardır: 1. Görev Alanı: Sınıf rehber öğretmenleri, okuldaki öğrencilere rehberlik hizmeti sunar ve onların akademik, sosyal gelişimlerine destek olur. 2. Eğitim: Sınıf rehber öğretmenleri, genellikle eğitim fakültelerinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünden mezun olan öğretmenlerdir. 3. İşbirliği: İyi bir eğitim ortamında, sınıf rehber öğretmenleri ve PDR uzmanları arasında işbirliği önemlidir.

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni ne iş yapar?

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Bireysel ve grup rehberlik hizmetleri: Öğrencilere bireysel ve grup halinde rehberlik ve danışmanlık yapar. 2. Akademik izleme: Öğrencilerin akademik başarısını ve sosyal uyumunu izler. 3. Kariyer planlaması: Öğrencilerin kariyer planlamasına yardımcı olur ve meslekler hakkında bilgilendirme yapar. 4. Duygusal destek: Öğrencilerin duygusal ve davranışsal problemlerine yönelik destek sağlar. 5. Veli ve öğretmen iş birliği: Veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği yaparak öğrencilerin gelişimini takip eder. 6. Program yönetimi: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını hazırlar ve uygular. Bu görevler, öğrencilerin duygusal, sosyal ve akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülür.

    Sınıf rehber öğretmeni ne gibi sorunlarla karşılaşır?

    Sınıf rehber öğretmenlerinin karşılaştığı bazı sorunlar şunlardır: Öğrenci sayısının fazla olması ve rehber öğretmen yetersizliği. Kaynaştırma eğitimine tabi öğrenci sayısının fazla olması. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu'nun etkin çalışmaması. Diğer öğretmenlerden yeterli destek alınmaması. Rehber öğretmenlerin nöbet tutmak zorunda kalması. Rehberlikle ilgili olmayan evrak işlerinin yüklenmesi. Okul yönetiminin rehber öğretmenlere görev tanımlarında olmayan işler vermesi. Velilerin ilgisizliği. İletişim problemleri.

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği nedir?

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği'nin 15. maddesinde yer almaktadır. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri şunlardır: 1. Öğretmenler kurulunca belirlenen öğrenci kulüplerinin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. 2. Öğrenci kulüplerine katılacak öğrencileri ilgi ve isteklerine göre belirlemek. 3. Belirlenen öğrencileri e-Okul sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 4. Öğrencilerin okul dışı etkinlikleri, toplum hizmeti çalışmaları ve buna ilişkin belgeleri e-Okul Sistemi Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 5. Sınıf rehberlik planını, okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde hazırlayarak eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 6. Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygulamak. 7. Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek.

    Rehber öğretmen ve koordinatör rehber öğretmen arasındaki fark nedir?

    Rehber öğretmen ve koordinatör rehber öğretmen arasındaki temel farklar şunlardır: Görev ve Sorumluluklar: Rehber öğretmen, eğitim kurumundaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesi, sınıf rehber öğretmenlerine müşavirlik yapılması, bireysel ve grup rehberliği hizmetlerinin yürütülmesi gibi görevleri yerine getirir. Koordinatör rehber öğretmen, rehber öğretmen/psikolojik danışmanların iş birliğini sağlar, rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile eğitim kurumu yönetimi arasındaki koordinasyonu yürütür ve öğretmenler kuruluna bilgi verir. Sayı: Eğitim kurumunda birden fazla rehber öğretmen bulunduğunda, koordinatör rehber öğretmen olarak bir kişi görevlendirilir. Unvan: Rehber öğretmen, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunan personeli ifade ederken, koordinatör rehber öğretmen, bu hizmetlerin yürütülmesi ile ilgili iş birliği ve koordinasyonu sağlamakla yükümlü olan rehber öğretmen/psikolojik danışmanı belirtir.

    Sınıf rehberlik programı nasıl hazırlanır?

    Sınıf rehberlik programı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi. 2. İçerik Oluşturma. 3. Ünitelerin Oluşturulması. 4. Etkinliklerin Planlanması. 5. Uygulama Sırasının Belirlenmesi. 6. Gözlem ve Değerlendirme. Sınıf rehberlik programı, sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından okul rehberlik programı doğrultusunda sınıfın ihtiyaçları gözetilerek hazırlanır. Ayrıca, sınıf rehberlik planları için Terapötik Akademi'nin 2024-2025 yılına ait planları indirilebilir.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek. 3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak. 5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak. 7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak. 8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek. 9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak. 10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.