• Buradasın

    Rehber öğretmen ve koordinatör rehber öğretmen arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehber öğretmen ve koordinatör rehber öğretmen arasındaki temel farklar şunlardır:
    • Görev ve Sorumluluklar:
      • Rehber öğretmen, eğitim kurumundaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesi, sınıf rehber öğretmenlerine müşavirlik yapılması, bireysel ve grup rehberliği hizmetlerinin yürütülmesi gibi görevleri yerine getirir 12.
      • Koordinatör rehber öğretmen, rehber öğretmen/psikolojik danışmanların iş birliğini sağlar, rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile eğitim kurumu yönetimi arasındaki koordinasyonu yürütür ve öğretmenler kuruluna bilgi verir 124.
    • Sayı:
      • Eğitim kurumunda birden fazla rehber öğretmen bulunduğunda, koordinatör rehber öğretmen olarak bir kişi görevlendirilir 24.
    • Unvan:
      • Rehber öğretmen, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunan personeli ifade ederken, koordinatör rehber öğretmen, bu hizmetlerin yürütülmesi ile ilgili iş birliği ve koordinasyonu sağlamakla yükümlü olan rehber öğretmen/psikolojik danışmanı belirtir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehber ne iş yapar?

    Rehber, yerli veya yabancı turistleri belirlenen tur kapsamında gezdiren, tarihi ve kültürel anlatı ile tanıtım yapan kişidir. Rehberlerin bazı görevleri: Gezide önceden belirlenen dili kullanarak tanıtım yapmak. Tarihi mimari, turistik mekân, doğal güzellikler ve kültürel mirasları akıcı bir dille anlatmak. Geziyi zaman dilimine göre yönetmek. Turistlerin güvenliğini sağlamak. Rehberler, seyahat acenteleri veya otellere bağlı olarak çalışabilirler.

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni ne iş yapar?

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Bireysel ve grup rehberlik hizmetleri: Öğrencilere bireysel ve grup halinde rehberlik ve danışmanlık yapar. 2. Akademik izleme: Öğrencilerin akademik başarısını ve sosyal uyumunu izler. 3. Kariyer planlaması: Öğrencilerin kariyer planlamasına yardımcı olur ve meslekler hakkında bilgilendirme yapar. 4. Duygusal destek: Öğrencilerin duygusal ve davranışsal problemlerine yönelik destek sağlar. 5. Veli ve öğretmen iş birliği: Veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği yaparak öğrencilerin gelişimini takip eder. 6. Program yönetimi: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını hazırlar ve uygular. Bu görevler, öğrencilerin duygusal, sosyal ve akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülür.

    Eğitim danışmanlığı ve rehber öğretmenliği aynı mı?

    Eğitim danışmanlığı ve rehber öğretmenliği kavramları benzer olsa da tam olarak aynı değildir. Rehber öğretmenliği, eğitim kurumlarında öğrencilerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemek amacıyla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesi ve koordinasyonunu sağlayan bir meslektir. Eğitim danışmanlığı ise, öğrencilerin eğitim hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak, derslerde başarılı olmalarını sağlamak ve kişisel gelişimlerini desteklemek gibi daha geniş bir yelpazede hizmet sunar.

    Rehberlik öğretmeni ne iş yapar?

    Rehberlik öğretmeni, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen ve yönlendiren eğitim profesyonelidir. Rehberlik öğretmeninin bazı görevleri: Bireysel ve grup rehberliği: Bireysel rehberlik ve grup rehberliği hizmetlerini yürütmek. Kariyer danışmanlığı: Öğrencilere kariyer danışmanlığı yapmak ve meslek seçimi konusunda rehberlik etmek. Akademik izleme: Öğrencilerin akademik başarılarını izlemek ve değerlendirmek. İletişim geliştirme: Öğrenciler arasındaki iletişimi geliştirmek ve sosyal becerilerini desteklemek. Sorunlu durum çözümü: Sorunlu durumları çözmek ve öğrencilere duygusal destek sağlamak. Veli iletişimi: Velilerle düzenli iletişim halinde olmak ve işbirliği yapmak. Rehberlik öğretmenleri, genellikle ilkokul, ortaokul, lise veya üniversitelerde çalışabilirler.

    Rehber ve rehber öğretmen aynı şey mi?

    Evet, rehber ve rehber öğretmen aynı şeyi ifade eder. Rehber öğretmen, öğrencilere rehberlik ve danışmanlık hizmeti sunan kişidir. Ayrıca, 2014 yılında yapılan bir düzenleme ile "rehber öğretmen" tanımı yerine "rehberlik" tanımı kullanılmaya başlanmıştır.

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği nedir?

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği'nin 15. maddesinde yer almaktadır. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri şunlardır: 1. Öğretmenler kurulunca belirlenen öğrenci kulüplerinin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. 2. Öğrenci kulüplerine katılacak öğrencileri ilgi ve isteklerine göre belirlemek. 3. Belirlenen öğrencileri e-Okul sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 4. Öğrencilerin okul dışı etkinlikleri, toplum hizmeti çalışmaları ve buna ilişkin belgeleri e-Okul Sistemi Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 5. Sınıf rehberlik planını, okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde hazırlayarak eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 6. Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygulamak. 7. Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek. 3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak. 5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak. 7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak. 8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek. 9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak. 10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.