• Buradasın

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir:
    1. Bireysel ve grup rehberlik hizmetleri: Öğrencilere bireysel ve grup halinde rehberlik ve danışmanlık yapar 12.
    2. Akademik izleme: Öğrencilerin akademik başarısını ve sosyal uyumunu izler 13.
    3. Kariyer planlaması: Öğrencilerin kariyer planlamasına yardımcı olur ve meslekler hakkında bilgilendirme yapar 12.
    4. Duygusal destek: Öğrencilerin duygusal ve davranışsal problemlerine yönelik destek sağlar 13.
    5. Veli ve öğretmen iş birliği: Veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği yaparak öğrencilerin gelişimini takip eder 24.
    6. Program yönetimi: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını hazırlar ve uygular 23.
    Bu görevler, öğrencilerin duygusal, sosyal ve akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülür.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim danışmanlığı ve rehber öğretmenliği aynı mı?

    Eğitim danışmanlığı ve rehber öğretmenliği kavramları benzer olsa da tam olarak aynı değildir. Rehber öğretmenliği, eğitim kurumlarında öğrencilerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemek amacıyla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesi ve koordinasyonunu sağlayan bir meslektir. Eğitim danışmanlığı ise, öğrencilerin eğitim hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak, derslerde başarılı olmalarını sağlamak ve kişisel gelişimlerini desteklemek gibi daha geniş bir yelpazede hizmet sunar.

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinlikleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılır. Bu etkinlikler şu şekilde uygulanır: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin akademik başarıları, psikolojik durumları, sosyal becerileri ve kişisel ihtiyaçları belirlenir. 2. Hedef Belirleme: Analiz sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin gelişim alanlarında ilerlemelerini sağlamak için somut ve ölçülebilir hedefler belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Rehberlik etkinlikleri ve aktiviteleri planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. Ek olarak, sınıf rehberlik etkinliklerinde empati, saygı ve koşulsuz kabul gibi hümanist tutumlar sergilenmeli ve öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.

    Rehber ve rehber öğretmen aynı şey mi?

    Rehber ve rehber öğretmen kavramları aynı şeyi ifade eder. Rehber öğretmen, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek amacıyla rehberlik ve danışmanlık hizmeti sunan eğitimci olarak tanımlanır.

    Sınıf rehber öğretmeni 1 dönemde kaç faaliyet yapmalı?

    Sınıf rehber öğretmeni, bir dönemde en az iki faaliyet gerçekleştirmelidir: 1. Eğitim yılının başında sınıf rehberlik planını hazırlayıp eğitim kurumu müdürüne onaylatmalı ve bu plan dâhilinde uygulamalarını gerçekleştirmelidir. 2. Dönem sonunda sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarını ve ihtiyaç önerilerini içeren raporu rehberlik servisine iletmelidir.

    Sınıf rehber öğretmeni ne gibi sorunlarla karşılaşır?

    Sınıf rehber öğretmenleri, çeşitli sorunlarla karşılaşabilirler: 1. Okul Yönetimi ve Diğer Öğretmenlerle İlgili Sorunlar: Okul yöneticileri ve diğer öğretmenlerin rehberlik servisinin önemini kavrayamaması, rehberlik faaliyetlerine gereken değerin verilmemesi ve bu konuda bilgi eksikliği. 2. Öğrenci Sayısının Fazla Olması: Yeterli sayıda rehber öğretmen olmaması ve öğrenci sayısının fazla olması, rehberlik faaliyetlerinin sağlıklı yürütülmesini engeller. 3. Ek Ders ve Motivasyon Sorunları: Rehber öğretmenlerin ek ders mağduriyetleri ve çalışma motivasyonlarının düşmesi. 4. Hizmetiçi Eğitim Yetersizliği: Hizmetiçi eğitim etkinliklerinin yetersiz olması, öğretmenlerin rehberlik konusunda kendilerini geliştirmelerini zorlaştırır. 5. RAM'lerle İlgili Sorunlar: Rehberlik Araştırma Merkezlerinin (RAM) öğretmenlerin ihtiyaçlarını karşılayamaması ve yönlendirilen öğrencilere geç tarihlere randevu verilmesi.

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR arasındaki fark nedir?

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR (Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik) arasındaki farklar şunlardır: 1. Görev Alanı: Sınıf rehber öğretmenleri, okuldaki öğrencilere rehberlik hizmeti sunar ve onların akademik, sosyal gelişimlerine destek olur. 2. Eğitim: Sınıf rehber öğretmenleri, genellikle eğitim fakültelerinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünden mezun olan öğretmenlerdir. 3. İşbirliği: İyi bir eğitim ortamında, sınıf rehber öğretmenleri ve PDR uzmanları arasında işbirliği önemlidir.

    Sınıf rehber öğretmeni kaç saat derse girer?

    Sınıf rehber öğretmenleri, haftalık 18 saat ders görevine sahiptir.