• Buradasın

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeninin bazı görevleri:
    • Sınıf rehberlik planı hazırlama: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde plan hazırlar ve ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatır 23.
    • Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulama: Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygular 23.
    • İhtiyaçları belirleme: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirler ve rehberlik servisine iletir 23.
    • Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları için rehber öğretmen/psikolojik danışman ile iş birliği yapar 23.
    • Kulüp ve etkinlik yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirir 23.
    • Riskli öğrencileri bilgilendirme: Risk altında olan öğrencileri fark ettiğinde, rehberlik ve psikolojik danışma servisini bilgilendirir 23.
    • Rapor sunma: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunar 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri nelerdir?

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri şunları içerir: Kendini tanıma: Öğrencilerin bireysel özelliklerini değerlendirip sağlıklı bir kimlik oluşturmalarına yardımcı olma. Ergenlik dönemine uyum: Ergenlik dönemindeki değişimlere uyum sağlamalarını destekleme. Değerlerin farkına varma: Değerlerini fark etmeleri ve toplumsal değerlerle bağ kurabilmeleri için rehberlik etme. Verimli çalışma alışkanlığı: Verimli, sistemli ve planlı çalışma alışkanlığı kazanmalarına yardımcı olma. Mesleki yönlendirme: Kariyer hedefleri doğrultusunda üst öğrenim, meslek ve iş alanlarına yönelmelerini sağlama. Bu hizmetler, bireysel ve grupla psikolojik danışma, bilgi verme, yöneltme, izleme gibi çeşitli faaliyetleri kapsar.

    Ortaöğretimde rehberlik ne zaman yapılır?

    Ortaöğretimde rehberlik, eğitim sürecinin her aşamasında yapılır. Özellikle şu dönemlerde yoğunlaşır: 9. sınıf: Okula uyum, alan/dal tanıtımı ve yönlendirme faaliyetleri planlanır. 10. sınıf: Meslek dersleri ve dala geçiş işlemleri yapılır. 8. sınıf: Yöneltme hizmetleri etkin bir şekilde kullanılır, çünkü öğrenciler uygun liselere yerleşecektir. Rehberlik hizmetleri, okul öncesi eğitim ve ilköğretimin başlamasıyla birlikte bir süreç olarak ele alınır ve verilir.

    Rehber öğretmenler hangi dersleri verir?

    Rehber öğretmenler ders vermez, öğrencilere kişisel, sosyal, eğitsel ve mesleki rehberlik hizmetleri sunarlar. Rehber öğretmenlerin bazı görevleri: Öğrencilerin akademik başarılarını izlemek ve değerlendirmek. Kariyer danışmanlığı yapmak ve öğrencilere meslek seçimi konusunda rehberlik etmek. Öğrenciler arasındaki iletişimi geliştirmek ve sosyal becerilerini desteklemek. Sorunlu durumları çözmek ve öğrencilere duygusal destek sağlamak. Velilerle düzenli iletişim halinde olmak ve işbirliği yapmak.

    Rehber ve rehber öğretmen aynı şey mi?

    Evet, rehber ve rehber öğretmen aynı şeyi ifade eder. Rehber öğretmen, öğrencilere rehberlik ve danışmanlık hizmeti sunan kişidir. Ayrıca, 2014 yılında yapılan bir düzenleme ile "rehber öğretmen" tanımı yerine "rehberlik" tanımı kullanılmaya başlanmıştır.

    Sınıf rehber öğretmeni 1 dönemde kaç faaliyet yapmalı?

    Sınıf rehber öğretmeninin bir dönemde kaç faaliyet yapması gerektiği, yürüttüğü görevlere ve okulun rehberlik programına bağlı olarak değişir. Bazı faaliyetler: Sınıf rehberlik planı hazırlama: En geç ekim ayının ikinci haftasında müdür onayına sunulmalıdır. Sınıf rehberlik programı uygulama: Bu program kapsamındaki etkinlikler sınıfta gerçekleştirilmelidir. Risk altındaki öğrencileri belirleme: Her yıl kasım ayında bu öğrencilere ait verilerin bir örneği rehberlik servisine iletilmelidir. Öğrencileri yönlendirme: İlgi, yetenek ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirilmelidir. Rapor sunma: Dönem sonunda sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu eğitim kurumu müdürüne sunmalıdır. Bu faaliyetlerin yanı sıra, rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapma ve gerektiğinde diğer rehberlik çalışmalarına destek sağlama gibi görevleri de bulunmaktadır.

    Eğitim danışmanlığı ve rehber öğretmenliği aynı mı?

    Eğitim danışmanlığı ve rehber öğretmenliği aynı değildir, ancak bazı ortak noktaları vardır. Rehber öğretmen, öğrencilere rehberlik ve danışmanlık hizmeti sunarak onların kişisel gelişimini destekler ve öğrenim hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur. Eğitim danışmanı ise, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini belirleyerek doğru kariyer alanına yönlendirecek testler uygular ve eğitim süreci boyunca karşılaştıkları zorlukları anlamalarına yardımcı olur. Her iki meslek de genellikle eğitim fakültelerinde yer alan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (PDR) bölümünden mezun olanlar tarafından icra edilir.

    Rehber öğretmen ve koordinatör rehber öğretmen arasındaki fark nedir?

    Rehber öğretmen ve koordinatör rehber öğretmen arasındaki temel farklar şunlardır: Görev ve Sorumluluklar: Rehber öğretmen, eğitim kurumundaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesi, sınıf rehber öğretmenlerine müşavirlik yapılması, bireysel ve grup rehberliği hizmetlerinin yürütülmesi gibi görevleri yerine getirir. Koordinatör rehber öğretmen, rehber öğretmen/psikolojik danışmanların iş birliğini sağlar, rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile eğitim kurumu yönetimi arasındaki koordinasyonu yürütür ve öğretmenler kuruluna bilgi verir. Sayı: Eğitim kurumunda birden fazla rehber öğretmen bulunduğunda, koordinatör rehber öğretmen olarak bir kişi görevlendirilir. Unvan: Rehber öğretmen, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunan personeli ifade ederken, koordinatör rehber öğretmen, bu hizmetlerin yürütülmesi ile ilgili iş birliği ve koordinasyonu sağlamakla yükümlü olan rehber öğretmen/psikolojik danışmanı belirtir.