Buradasın
Durumsallığa göre en iyi yönetim şekli nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Durumsallık yaklaşımına göre en iyi yönetim şekli, o an içinde bulunulan koşullara, organizasyona ve çalışan kişilik özelliklerine göre değişir 3.
Bu yaklaşıma göre, her ortamda ve koşulda geçerli olan tek bir doğru liderlik yönetimi bulunmaz 3. Yönetimdeki iyi bir uygulama, duruma özgüdür ve karşılaşılan her bir problem için farklı bir yönetim ve liderlik tarzı gerektirir 23.
Durumsallık yaklaşımında, farklı yönetim biçimleri şu şekilde özetlenebilir:
- Otoriter (yetkeci) yönetim 4. Emir ve otorite temelli bir yaklaşımdır; karar verme süreçlerinde çalışanlar etkili değildir ve iletişim yukarıdan aşağıya doğru tek yönlüdür 4.
- Yardımsever-otokratik yönetim 4. Potansiyel ceza ve ödül temelli bir yaklaşımdır; çalışanlar karar verme süreçlerine daha fazla katılır ancak nihai kararlar üstlere aittir ve iletişim yine yukarıdan aşağıya doğru ancak daha esnektir 4.
- Katılımcı yönetim 4. Karar verme süreçlerinde yönetici ve astlar arasındaki güven ilişkisi sağlamdır ve astlar, işlerini etkileyecek kararları alma özgürlüğüne sahiptir 4.
- Demokratik yönetim 4. Şirketin tüm üyeleri eşit şekilde bilgi paylaşır ve karar alma ile hedef belirleme süreçlerinde çalışanların gerçek katılımı teşvik edilir 4.
Durumsal yönetim, tek bir yönteme bağlı kalmadan, farklı durumlar karşısında farklı yöntemleri deneme cesaretini gösterir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: