• Buradasın

    Ders planı denetimini kim yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ders planı denetimini okul müdürü, eğitim müfettişi veya branş denetçileri yapar 14.
    • Okul müdürü, öğretmenlerin sınıf içi etkinliklerini izler ve zümre toplantı tutanaklarını, ders planlarını, sınav evrakını inceler 1.
    • Eğitim müfettişi, öğretmenlerin derslerine girerek veya evrak üzerinden denetim yapar 34.
    • Branş denetçileri, özel alan öğretmenlerinin derslerinin tamamını izler ve değerlendirme formlarına göre geri bildirim sağlar 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ders planlarının amacı nedir?

    Ders planlarının amacı, eğitim sürecinin düzenli ve etkili bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır. Ders planlarının diğer amaçları şunlardır: Hedeflerin belirlenmesi. Zaman yönetimi. Öğretim sürecine rehberlik etme. Öğrenci ilgisini artırma. Değerlendirme sürecini destekleme.

    Ders planında neler olmalı?

    Ders planında olması gerekenler: Hedef ve kazanımlar. Yöntem ve teknikler. Materyal ve kaynaklar. Değerlendirme yöntemleri. Zamanlama. Ayrıca, ders planı ünitelendirilmiş yıllık plan ve günlük plan (ders planı) olarak iki türde hazırlanabilir.

    Eğitim denetimi hangi denetim alanına girer?

    Eğitim denetimi, yönetim denetim alanına girer. Yönetim süreçleri genellikle karar, planlama, örgütleme, iletişim, etki, koordinasyon ve değerlendirme olarak sıralanır ve denetim, değerlendirme aracılığı ile bu süreçlerin bir parçası olur.

    Öğretimde planlama ve değerlendirme nedir?

    Öğretimde planlama, eğitim-öğretimde neyin, niçin ve nasıl okutulacağının düşünülmesini sağlayarak verimi artırır. Öğretimde değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin ölçülmesinin yanı sıra öğrenme eksiklikleri ve eğilimlere ilişkin bilgi sağlar. Öğretimde planlama ve değerlendirme, "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme (ÖPD)" dersi kapsamında şu şekilde ele alınır: Planlama. Uygulama. Değerlendirme.

    Denetimin amacı nedir?

    Denetimin amacı, yapılan çalışmaların ve faaliyetlerin önceden belirlenen kriterlere uygunluğunu araştırarak raporlamaktır. İç denetimin amaçları ise şunlardır: Faaliyetlere güvence vermek. Objektif bilgi sağlamak. Faaliyetlerin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için danışmanlık yapmak. İç denetim, ayrıca risk yönetimi, iç kontrol ve yönetim süreçlerinin etkinliği ile verimliliğinin değerlendirilmesi ve geliştirilmesi için de yapılır.

    Eğitimde denetim türleri nelerdir?

    Eğitimde çeşitli denetim türleri bulunmaktadır: Klasik Denetim: Bilimsel denetim olarak da bilinir, kontrol odaklıdır. Modern Denetim: İnsan ilişkileri odaklı, sürecin her aşamasında rehberlik ve gelişim sağlar. Öğretimsel Denetim: Sınıf ortamında öğrenme ve öğretme sürecini geliştirmeyi hedefler. Klinik Denetim: Öğretmenin öğretim yöntemlerini sistematik ve objektif şekilde değerlendirir, profesyonel gelişimini destekler. Sanatsal Denetim: Öğretmenin yaratıcı öğretim yöntemlerini ve bireysel yeteneklerini takdir eder. Farklılaştırılmış Denetim: Öğretmenlerin bireysel gelişim ihtiyaçlarına uygun destek sağlar. Kurum Teftişi: Eğitim kurumunun amaçlarını gerçekleştirmede insan ve madde kaynaklarının sağlanma ve yararlanılma durumunu değerlendirir. Ders Teftişi: Öğretmenlerin eğitim ve öğretim etkinliklerindeki çalışmalarını gözlemler, inceler ve değerlendirir.

    Ders denetiminde öğretmenin eksikliklerini gidermeye yönelik yapılan çalışmalara ne denir?

    Ders denetiminde öğretmenin eksikliklerini gidermeye yönelik yapılan çalışmalara "rehberlik" veya "mesleki yardım" denir. Ders denetiminin amaçları arasında öğretmenin eksikliklerini belirleyip gidermek için önerilerde bulunmak, yeteneklerini geliştirmek, mesleğe ve çevreye uyumunu sağlamak yer alır. Bazı eksiklik giderme yöntemleri: öğretmenlerin seminerlere katılması; hizmet içi eğitim verilmesi; öğretmenlerin mesleki kitaplar okuması.