• Buradasın

    Ders denetiminde öğretmenin eksikliklerini gidermeye yönelik yapılan çalışmalara ne denir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ders denetiminde öğretmenin eksikliklerini gidermeye yönelik yapılan çalışmalara "rehberlik" veya "mesleki yardım" denir 12.
    Ders denetiminin amaçları arasında öğretmenin eksikliklerini belirleyip gidermek için önerilerde bulunmak, yeteneklerini geliştirmek, mesleğe ve çevreye uyumunu sağlamak yer alır 125.
    Bazı eksiklik giderme yöntemleri:
    • öğretmenlerin seminerlere katılması 4;
    • hizmet içi eğitim verilmesi 45;
    • öğretmenlerin mesleki kitaplar okuması 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri nasıl yapılır?

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri, merkezi ve mahalli eğitimler şeklinde gerçekleştirilir. Merkezi eğitimler, Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından planlanır. Mahalli eğitimler, il milli eğitim müdürlükleri tarafından planlanıp uygulanır. Hizmet içi eğitimlerin bazı türleri: Teknolojiye uyum eğitimi. Mesleki gelişim eğitimi. Yöneticilere yönelik eğitimler (örneğin, proje yönetimi, zaman yönetimi). Hizmet içi eğitimlerin yapılma şekilleri: Senkron ve asenkron uzaktan eğitimler. Sanal kütüphane kullanımı. Mesleki gelişim toplulukları. Okul temelli mesleki gelişim programları. Hizmet içi eğitimlerin amacı, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamak, bilgilerini yenilemek ve motivasyonlarını yükseltmektir.

    Öğretmen kaynaklı başarısızlık nasıl düzeltilir?

    Öğretmen kaynaklı başarısızlığı düzeltmek için aşağıdaki adımlar atılabilir: Farklı yöntem ve teknikler kullanmak: Derslerde farklı öğretim yöntemleri uygulamak, öğrencilerin konuları daha iyi anlamasını sağlayabilir. Görsel materyallerden faydalanmak: Derslerde görsellik ön plana çıkarılmalıdır. Öğrencilere hedef aşılamak: Öğrencilerin hedeflerine ulaşmaları için motive edilmeleri önemlidir. Veli-okul işbirliğini sağlamak: Velilerin, öğrencilerin çalışmalarıyla ilgilenmesi ve okul ile işbirliği içinde olması başarıyı artırabilir. Öğretmenlerin kendini geliştirmesi: Öğretmenlerin, mesleki gelişimlerine önem vermeleri, güncel mevzuatı takip etmeleri ve öğrencilerin ihtiyaçlarını öğrenmeleri hataları azaltabilir. Ayrıca, öğrencilerin derslerde aktif olmaları, konuları tekrar etmeleri ve zayıf derslere öncelik vermeleri de başarısızlığı düzeltmede etkili olabilir.

    Öğretmenlerin yeterliklerine yönelik yapılan çalışmalar nelerdir?

    Öğretmenlerin yeterliklerine yönelik yapılan bazı çalışmalar şunlardır: Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri: Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2017 yılında güncellenen yeterlikler, "mesleki bilgi", "mesleki beceri", "tutum ve değerler" olmak üzere üç ana yeterlik alanı ve 11 alt yeterlik ile 65 göstergeden oluşmaktadır. Okul Temelli Mesleki Gelişim (OTMG): Öğretmenlerin mesleki bilgi, beceri, değer ve tutumlarını geliştirmeyi amaçlayan bir programdır. Özel Alan Yeterlikleri: İlköğretim ve ortaöğretim kademeleri için farklı alanlarda (örneğin, Türkçe, fen ve teknoloji, matematik) yeterlikler hazırlanmıştır. Öğretmen Yeterlikleri Komisyonu: 1999 yılında MEB ve üniversite temsilcilerinden oluşan komisyon, "eğitme-öğretme yeterlikleri", "genel kültür bilgi ve becerileri" ve "özel alan bilgi ve becerileri" başlıklarında yeterlikler belirlemiştir. Uluslararası Standartlar: ABD, Avustralya, Finlandiya gibi ülkelerde öğretmen yeterlikleri veya standartları belirlenmiş, bu çalışmalar Türkiye'deki düzenlemeleri etkilemiştir.

    Öğretmen eğitimi neden önemlidir?

    Öğretmen eğitimi önemlidir çünkü: Eğitim kalitesini artırır. Güncel teknolojilere ve yöntemlere uyumu sağlar. Öğretmenlerin mesleki gelişimini destekler. Öğrenci çeşitliliğine uygun stratejiler geliştirmeyi mümkün kılar. Toplumun gelişimine katkı sağlar.