• Buradasın

    Değerler eğitimi toplum hizmeti olarak ne yapılabilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitimi kapsamında toplum hizmeti olarak yapılabilecek bazı etkinlikler şunlardır:
    • Huzurevi ziyaretleri 13. Yaşlılarla vakit geçirme ve onlar için eğlence düzenleme 3.
    • Ağaç dikme etkinlikleri 13.
    • Çocuk esirgeme kurumu ziyaretleri 1.
    • Atık kağıt ve atık pil toplama kampanyaları 1.
    • Sivil toplum kuruluşlarını ziyaretler 1.
    • Kardeş okul gezileri 1.
    • Kan bağışı kampanyaları 3.
    • Tarihi ve kültürel geziler 1.
    • Bilimsel etkinliklere katılım (panel, konferans, kongre, sempozyum) 3.
    Bu tür etkinlikler, toplumsal değerlere saygıyı artırır, sosyal uyumu destekler ve bireylerin topluma katkıda bulunan bireyler olmasını teşvik eder 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değer eğitiminde geleneksel yaklaşım nedir?

    Değer eğitiminde geleneksel yaklaşım, belirli ahlaki değerlerin doğrudan öğretilmesi ve öğrencilerin bu değerlere göre davranmasının beklenmesine dayanır. Geleneksel yaklaşım iki yönteme ayrılır: 1. Değer telkini. 2. Davranış değiştirme. Bu yaklaşım, özellikle ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine değerler öğretimi sürecinde kullanılır.

    Değerler eğitimi için hangi kaynaklar kullanılabilir?

    Değerler eğitimi için kullanılabilecek bazı kaynaklar: Masallar ve hikayeler: Ahlaki dersler içeren hikayeler, çocukların empati, sorumluluk ve toplumsal değerleri öğrenmesine yardımcı olur. Kitaplar: "Değerler Her Zaman Her Yerde" mottosuyla hareket eden kaynaklar, hikayeler ve masallar aracılığıyla değerler eğitimini destekler. Etkinlikler ve oyunlar: Paylaşım oyunları, işbirliği gerektiren etkinlikler ve grup çalışmaları, çocukların toplumsal değerleri öğrenmesine katkı sağlar. Görsel materyaller: İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan video, slayt, sunu ve etkinlik planları, değerler eğitimi sürecinde kullanılabilir. Okul içi etkinlikler: Bilgi yarışmaları, sergiler, konserler, belirli gün ve haftalar kapsamında düzenlenen törenler ve topluma hizmet projeleri (huzurevi ziyaretleri, atık toplama kampanyaları) değerler eğitimi kapsamında organize edilebilir.

    Değerler eğitimi içerik analizi nedir?

    Değerler eğitimi içerik analizi, değerlerin öğrencilere nasıl kazandırıldığını ve bu süreçte kullanılan yöntemleri inceleyen bir analiz türüdür. Değerler eğitimi içeriği genellikle aşağıdaki konuları kapsar: - Temel değerler: Başarı, özgürlük, eşitlik gibi nihai değerler. - Araç değerler: Temel değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış tarzları (cesaret, sorumluluk, gerçeklik gibi). Değerler eğitimi yaklaşımları arasında ise şunlar yer alır: - Telkin yaklaşımı: Öğretmenlerin değerleri sözleriyle, davranışlarıyla ve ödül-ceza sistemleriyle öğrencilere aktarması. - Değer analizi yaklaşımı: Sosyal problemleri içeren olayların analiz edilerek öğrencilere mantıksal ve bilimsel düşünme becerilerinin kazandırılması. - Ahlaki ikilem yaklaşımı: Öğrencilere ahlaki yargılarını ortaya çıkarmaları için ikilemlerin sunulması ve bu ikilemler üzerinden empati kurma, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi.

    Değerler Eğitiminde hangi etkinlikler yapılır?

    Değerler eğitiminde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: 1. Örnek Davranışlarla Öğretme: Ebeveynlerin ve eğitimcilerin sergilediği sabır, dürüstlük, nezaket ve adalet gibi davranışlar çocuklara model oluşturur. 2. Oyunlar ve Etkinliklerle Öğretme: Takım çalışmasını, sıra beklemeyi, dürüstlük ve sorumluluk gibi değerleri eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde öğretmek için oyunlar ve etkinlikler düzenlenir. 3. Kitaplar ve Hikayelerle Öğretme: Hikayeler ve kitaplar aracılığıyla çocuklara empati ve adalet gibi değerler için kalıcı bir yer oluşturulur. 4. Grup Tartışmaları ve Rol Yapma: Çocukların değerler konusunda derinlemesine düşünmelerini sağlamak için grup içi tartışmalar ve rol yapma etkinlikleri yapılır. 5. Gerçek Hayat Örnekleri: Aile içi olaylar, toplumsal sorumluluk projeleri veya medyada yer alan haberler gibi gerçek hayat örnekleri üzerinden değerler eğitimi somutlaştırılır. Bu etkinlikler, çocukların ahlaki ve etik gelişimini destekleyerek onları topluma uyumlu bireyler haline getirir.

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan araştırmalar nelerdir?

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan bazı araştırmalar şunlardır: 1. Ulusoy ve Dilmaç (2016): Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarında değerlere doğrudan yer vermeye başlaması ve bu konudaki araştırmaları incelemiştir. 2. Gökdemir (2019): 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitiminin etkililiğini araştırmış ve öğrencilerin değer kavramını olumlu bir şekilde algıladıklarını belirlemiştir. 3. Çarboğa (2019): Farklı ülkelerde değerler eğitimi politikalarını karşılaştırmış ve coğrafya, dini bakış açısı gibi faktörlerin değer algılarını etkilediğini tespit etmiştir. 4. Kaya (2019): Kur'ân'da geçen Hz. Dâvûd ve Hz. Süleyman kıssalarının değerler eğitimi açısından tahlilini yapmıştır. 5. Özenç (2019): Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel değerleri ve matematik eğitimi değerlerini incelemiştir. 6. Akıtürk ve Bağçeli-Kahraman (2019): Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlamış ve en çok akla gelen değerlerin yardımlaşma, sevgi, hoşgörü ve saygı olduğunu tespit etmiştir. 7. Sapsağlam (2015): Okul öncesi eğitiminden yararlanan öğrencilere sosyal değerler eğitimi programının sosyal becerileri kazanım süreci üzerindeki etkisini araştırmıştır.

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki fark nedir?

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki temel farklar şunlardır: Odak Noktası: Değer eğitimi, daha çok belirli ilke ve kuralların içselleştirilmesine odaklanırken, karakter eğitimi bireyin nasıl bir kişi olması gerektiğine geniş bir bakış açısıyla odaklanır. Kapsam: Değerler eğitimi, ahlaki, insani, demokratik, estetik, toplumsal, ekonomik ve siyasi alanlardaki değerleri kapsar. Yaklaşım: Değer eğitimi, değer aktarma ve değer geliştirme yaklaşımlarını içerirken, karakter eğitimi daha bütüncül bir yaklaşımdır ve değer geliştirme ile değer telkini eğilimlerini birleştirir. Duyuşsal Boyut: Karakter eğitimi, duyuşsal boyutlara daha fazla önem verir. Amaç: Değer eğitimi, değerlerin davranışa dönüşmesini beklerken, karakter eğitimi bireylerin sahip oldukları erdemleri ve karakter güçlerini geliştirmeyi hedefler.

    Değerler eğitiminde hangi program kullanılır?

    Değerler eğitiminde kullanılan programlar arasında şunlar öne çıkmaktadır: 1. Multibem Değerler Eğitimi Programı: Okul öncesinden ilkokul dönemine kadar olan çocuklara yönelik, evrensel ve milli değerleri içeren bir eğitim modelidir. 2. Pozitif Eylem (Positive Action) Programı: Düşünceler-eylemler-duygular sarmalına dayanan, öğrencilerin olumlu eylemler gerçekleştirerek kendilerini iyi hissetmelerini sağlayan bir programdır. 3. Karakter Önemlidir (Character Counts) Programı: Doğruluk, saygı, sorumluluk, adalet gibi 6 temel değeri öğreten, internet üzerinden materyal satışı ve çeşitli atölyeler düzenleyen bir programdır. 4. Duyarlı Sınıflar (The Responsive Classroom) Programı: Çocukların sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmeyi amaçlayan, matematik ve dil alanları dışında da akademik müfredatı kapsayan bir yaklaşımdır. Bu programların yanı sıra, değerler eğitiminde doğrudan öğretim, değer analizi, ahlaki ikilem müzakereleri gibi farklı yaklaşımlar da kullanılmaktadır.