• Buradasın

    Değerler Eğitim Merkezi ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler Eğitimi Merkezi (DEM), değerlerin eğitimi konusunda teorik ve pratik çalışmalar yapmak, proje ve atölye tabanlı eğitim faaliyetleri düzenlemek gibi amaçlarla kurulmuş bir araştırma merkezidir 1.
    DEM'in bazı faaliyetleri:
    • Eğitim programları düzenlemek 1. Değerler eğitimi alanında programlar düzenleyerek yetişmiş insan gücünü geliştirmeyi hedefler 1.
    • Bilimsel çalışmalar yürütmek 1. Değerler eğitimi konusunda araştırmaya ihtiyaç duyulan konuları belirleyerek bilimsel çalışmalar yapılmasını ve bu konularda araştırma yapanları desteklemeyi amaçlar 1.
    • Öğretim malzemeleri hazırlamak 1. Din ve ahlak öğretimi veren kurumlar için öğretim malzemeleri hazırlamayı hedefler 1.
    • Bilimsel toplantılar tertip etmek 1. Ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel toplantılar düzenleyerek bilimsel faaliyetlere destek olmayı amaçlar 1.
    • Kütüphane oluşturmak 1. Değerler ve eğitimi konulu bir kütüphane kurarak araştırmacıların faydalanmasını sağlamayı hedefler 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler Eğitiminde 4+4+4 programı nedir?

    4+4+4 eğitim programı, Türkiye'de 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan ve zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran bir sistemdir. Bu sistem, eğitimi üç kademeye ayırır: 1. İlkokul: 4 yıl (1, 2, 3, 4. sınıflar). 2. Ortaokul: 4 yıl (5, 6, 7, 8. sınıflar). 3. Lise: 4 yıl (9, 10, 11, 12. sınıflar). Değerler eğitimi bağlamında, bu sistemde ortaokul ve liselerde Kur'an-ı Kerim ve Hz. Peygamber'in Hayatı gibi derslerin seçmeli olarak sunulması öngörülmüştür.

    Değerler eğitimine neden ihtiyaç vardır?

    Değerler eğitimine ihtiyaç duyulmasının bazı nedenleri: Toplumsal uyum ve huzur: Değerler eğitimi, empati, hoşgörü ve sorumluluk gibi değerleri kazandırarak toplumsal dayanışmayı artırır ve huzurlu bir ortam oluşturur. Bireysel gelişim: Bu eğitim, bireylerin sosyal becerilerini geliştirir, duygusal zekâlarını artırır ve kendi değerlerini keşfetmelerine yardımcı olur. Akademik başarı: Değerler eğitimi alan çocukların akademik başarılarının olumlu yönde etkilendiği gözlemlenmektedir. Kültürel değerlerin korunması: Kültürel değerlerin nesilden nesile aktarılmasını sağlar, böylece toplumların kimliklerini ve özgün yaşam biçimlerini korumalarına imkan tanır. Ahlaki bilinç: Bireylerin doğru ile yanlışı ayırt etmelerini sağlar, ahlaki kararlar almalarına yardımcı olur.

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Değerler eğitimine dahil edilen bazı değerler: Adalet; Dostluk; Dürüstlük; Öz denetim; Sabır; Saygı; Sevgi; Sorumluluk; Vatanseverlik; Yardımseverlik. Ayrıca, okul öncesi eğitim programında yer alan değerler arasında sorumluluk, saygı, iyilik ve hoşgörü, sevgi, özgüven, yardımlaşma-işbirliği, dürüstlük ve barış bulunmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı, değerler eğitimi programlarını oluştururken UNESCO tarafından belirlenen değerlerle de örtüşen değerleri temel almaktadır.

    Değerler eğitiminde hangi program kullanılır?

    Değerler eğitiminde kullanılan bazı programlar şunlardır: Yaşayan Değerler Eğitimi Programı (Living Values Education Program). Karakter Eğitimi Ortaklığı (The Character Education Partnership-CEP). Pozitif Eylem (Positive Action) Programı. Multibem Değerler Eğitimi Programı. Ayrıca, değerler eğitimi için "Değerler Eğitimi Sertifikalı Eğitim Programı" ve "Değerler Eğitimi Eğitmenliği Sertifika Programı" gibi çeşitli sertifikalı eğitim programları da bulunmaktadır.

    Değerler Eğitiminde hangi etkinlikler yapılır?

    Değerler eğitiminde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: Rol yapma oyunları. Hikaye anlatımı. Grup çalışmaları. Değerler panosu. Drama ve canlandırmalar. Ayrıca, beklemeyi öğreten oyunlar, bulmaca çözme aktiviteleri ve ödül sistemleri sabrı geliştirmeye yardımcı olabilir.

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan araştırmalar nelerdir?

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan bazı araştırmalar şunlardır: 1. Ulusoy ve Dilmaç (2016): Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarında değerlere doğrudan yer vermeye başlaması ve bu konudaki araştırmaları incelemiştir. 2. Gökdemir (2019): 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitiminin etkililiğini araştırmış ve öğrencilerin değer kavramını olumlu bir şekilde algıladıklarını belirlemiştir. 3. Çarboğa (2019): Farklı ülkelerde değerler eğitimi politikalarını karşılaştırmış ve coğrafya, dini bakış açısı gibi faktörlerin değer algılarını etkilediğini tespit etmiştir. 4. Kaya (2019): Kur'ân'da geçen Hz. Dâvûd ve Hz. Süleyman kıssalarının değerler eğitimi açısından tahlilini yapmıştır. 5. Özenç (2019): Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel değerleri ve matematik eğitimi değerlerini incelemiştir. 6. Akıtürk ve Bağçeli-Kahraman (2019): Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlamış ve en çok akla gelen değerlerin yardımlaşma, sevgi, hoşgörü ve saygı olduğunu tespit etmiştir. 7. Sapsağlam (2015): Okul öncesi eğitiminden yararlanan öğrencilere sosyal değerler eğitimi programının sosyal becerileri kazanım süreci üzerindeki etkisini araştırmıştır.

    Değerler eğitimi toplum hizmeti olarak ne yapılabilir?

    Değerler eğitimi kapsamında toplum hizmeti olarak yapılabilecek bazı etkinlikler şunlardır: Huzurevi ziyaretleri. Ağaç dikme etkinlikleri. Çocuk esirgeme kurumu ziyaretleri. Atık kağıt ve atık pil toplama kampanyaları. Sivil toplum kuruluşlarını ziyaretler. Kardeş okul gezileri. Kan bağışı kampanyaları. Tarihi ve kültürel geziler. Bilimsel etkinliklere katılım (panel, konferans, kongre, sempozyum). Bu tür etkinlikler, toplumsal değerlere saygıyı artırır, sosyal uyumu destekler ve bireylerin topluma katkıda bulunan bireyler olmasını teşvik eder.