• Buradasın

    Beceri edinme raporu nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Beceri Edinim Raporu hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. e-Okul Yetkisi: Okul yöneticileri, öğretmenlere e-Okul Modülleri > Yönetici Modülü > Güvenlik Grupları > Grubun Yetkileri > Okul Öncesi Kurum İşlemleri adımlarını izleyerek yetki vermelidir 14.
    2. Değerlendirme: Öğretmen, sadece dönem içinde ele aldığı öğrenme çıktıları ve alt öğrenme çıktıları üzerinden değerlendirme yapar 1.
    3. Dört Düzeyli Değerlendirme: Çocuklar, belirlenen ölçütlere göre dört düzeyden birine (öğrenme çıktısını gerçekleştirememe, kısmen gerçekleştirme, büyük oranda gerçekleştirme, bağımsız tamamlama) göre değerlendirilir 1.
    4. Genel Değerlendirme: "Genel Değerlendirme" bölümünde kavramsal beceriler, değerler, okuryazarlık becerileri ve eğilimlere yönelik değerlendirmeler yapılabilir 15.
    5. Öneriler: Değerlendirme sonuçları, ailelere e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden sunulur 1.
    Örnek raporlar planim.com.tr sitesinden indirilebilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Beceri edinim raporu dolmuş ne demek?

    Beceri edinim raporu dolmuş ifadesi, okul öncesi öğretmenlerin e-Okul sistemi üzerinden doldurmaları gereken mesleki gelişim raporunun tamamlandığı anlamına gelir.

    Beceri Edinim Raporu hangi durumlarda istenir?

    Beceri Edinim Raporu, aşağıdaki durumlarda istenir: 1. Özel Eğitim Kurumları: Özel eğitim tedbiri kararı alınmış öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması gerektiğinde. 2. Okul Öncesi Eğitim Kurumları: Öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini takip etmek ve değerlendirmek amacıyla her dönem sonunda. 3. İlkokullar: Öğrencilerin davranışları, derslerdeki etkinliği, sosyal etkinlik çalışmaları ve gelişim düzeylerini göstermek için yıl sonunda.

    Beceri edinim raporu ve gelişim raporu aynı mı?

    Hayır, beceri edinim raporu ve gelişim raporu aynı değildir. Beceri Edinim Raporu: Okul öncesi eğitim kurumlarında, çocukların Türkçe, matematik, fen, sosyal, sanat, müzik, hareket ve sağlık gibi alanlardaki gelişimlerini değerlendirmek için hazırlanan rapordur. Gelişim Raporu: İlkokul 1. sınıf öğrencileri için, 2025 yılından itibaren karnelerin yerine verilecek rapordur.

    Beceri analizi gözlem raporu nedir?

    Beceri analizi gözlem raporu, bir bireyin belirli bir beceriye sahip olup olmadığını veya sahipse hangi düzeyde sahip olduğunu değerlendirmek için hazırlanan rapordur. Bu rapor, genellikle aşağıdaki adımları içerir: 1. Gözlemin amacının belirlenmesi: Hangi davranışın gözlemleneceğinin ve nasıl ölçüleceğinin saptanması. 2. Gözlemin zamanlamasının belirlenmesi: Gözlemin ne zaman ve ne kadar süreceğinin planlanması. 3. Gözlem tekniğinin seçilmesi: Doğrudan, dolaylı, katılımcı veya yapılandırılmış gözlem gibi yöntemlerin belirlenmesi. 4. Verilerin analizi: Gözlem sırasında toplanan verilerin değerlendirilmesi ve anlamlarının sorgulanması. 5. Sonuçların çıkarılması: Gözlem ve analizler ışığında elde edilen bulguların yazılı hale getirilmesi.

    Beceri edi̇ni̇m formu nedir?

    Beceri Edinim Formu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmenlerin çocukların gelişimlerini değerlendirmek için kullandığı bir araçtır. Bu form, çocukların Türkçe, Matematik, Fen, Sosyal, Sanat, Müzik, Hareket ve Sağlık ile Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri alanlarındaki gelişimlerini dört düzeyli bir değerlendirme sistemiyle analiz eder. Beceri Edinim Formu, e-Okul sistemi üzerinden doldurulur ve okul yöneticilerinin öğretmenlere yetki vermesi gereklidir.

    Okul öncesi beceri edinim raporunda neler olmalı?

    Okul öncesi beceri edinim raporunda şu unsurlar bulunmalıdır: Alan becerileri. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri. Dört düzeyli değerlendirme. Genel değerlendirme. Öneriler. Rapor, e-Okul sistemine entegre edilerek öğretmenlerin kolayca kullanabileceği bir yapıda olmalıdır.

    Beceri analizi ne zaman yapılır?

    Beceri analizi, çeşitli durumlarda yapılır: Performansı belirlemek için. Öğretim amacıyla. Öğretim sonunda değerlendirme amacıyla. Ayrıca, işe alım öncesi değerlendirmelerde ve kurumsal eğitim için şirket içi değerlendirmelerde de beceri analizi kullanılır.