• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Beceri Edinim Formu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmenlerin çocukların gelişimlerini değerlendirmek için kullandığı bir araçtır 12.
    Bu form, çocukların Türkçe, Matematik, Fen, Sosyal, Sanat, Müzik, Hareket ve Sağlık ile Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri alanlarındaki gelişimlerini dört düzeyli bir değerlendirme sistemiyle analiz eder 1. Öğretmenler, gözlemlerine dayanarak her bir beceri için uygun olan gelişim düzeyini işaretler ve bu süreç, sınıftaki tüm çocuklar için uygulanır 1.
    Beceri Edinim Formu, e-Okul sistemi üzerinden doldurulur ve okul yöneticilerinin öğretmenlere yetki vermesi gereklidir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Beceri Edinim Raporu hangi durumlarda istenir?

    Beceri Edinim Raporu, aşağıdaki durumlarda istenir: 1. Özel Eğitim Kurumları: Özel eğitim tedbiri kararı alınmış öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması gerektiğinde. 2. Okul Öncesi Eğitim Kurumları: Öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini takip etmek ve değerlendirmek amacıyla her dönem sonunda. 3. İlkokullar: Öğrencilerin davranışları, derslerdeki etkinliği, sosyal etkinlik çalışmaları ve gelişim düzeylerini göstermek için yıl sonunda.

    Beceri edinim raporu ve gelişim raporu aynı mı?

    Hayır, beceri edinim raporu ve gelişim raporu aynı değildir. Beceri Edinim Raporu: Okul öncesi eğitim kurumlarında, çocukların Türkçe, matematik, fen, sosyal, sanat, müzik, hareket ve sağlık gibi alanlardaki gelişimlerini değerlendirmek için hazırlanan rapordur. Gelişim Raporu: İlkokul 1. sınıf öğrencileri için, 2025 yılından itibaren karnelerin yerine verilecek rapordur.

    Beceri edinim raporu dolmuş ne demek?

    Beceri edinim raporu dolmuş ifadesi, okul öncesi öğretmenlerin e-Okul sistemi üzerinden doldurmaları gereken mesleki gelişim raporunun tamamlandığı anlamına gelir.

    Edinim ne demek?

    Edinim, TDK'ye göre "kazanma, iktisap" anlamına gelen bir kelimedir. Ayrıca, yöntembilim terimleri sözlüğüne göre bir gözlemcinin alanda kazandığı deneyim, uygulamada edindiği bilgi ve becerilerin tümü olarak da tanımlanabilir.

    Beceri edinim raporu örnekleri nelerdir?

    Beceri edinim raporu örnekleri çeşitli alanlarda olabilir: 1. Fiziksel Beceriler: Koşma, zıplama, tırmanma gibi büyük kas gelişimini destekleyen hareketler, bedensel farkındalık. 2. Sanatsal ve Estetik Beceriler: Boyama, çizim, müzik ve dans gibi etkinliklerle hayal gücünü geliştirme, sanatsal kavrayış. 3. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri: İletişim becerileri, toplumsal normları anlama, yeni durumlara uyum sağlama. 4. Problem Çözme ve Düşünme Becerileri: Sebep-sonuç ilişkisi kurma, tahmin yapma, soru sorma. 5. Okuryazarlık Becerileri: Harf ve ses bilgisi, kitap farkındalığı, yazı farkındalığı. Örnek raporlar ayrıca şu sitelerde de bulunabilir: - egitimweb.com: Maarif Modeli programına uygun beceri edinim formu örnekleri. - ogretmenlersitesi.com: Yeni Maarif Modeline uygun 1. dönem beceri edinim raporu örnekleri.

    Beceri edinme raporu kaç sayfa olmalı?

    Beceri Edinim Raporu'nun belirli bir sayfa sınırı yoktur. Rapor, çocuğun Türkçe, Matematik, Fen, Sosyal, Hareket ve Sağlık, Müzik, Sanat ve Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri alanlarındaki gelişimlerini değerlendirmek için kullanılır ve bu değerlendirmeler genellikle birkaç sayfadan oluşabilir. Raporun içeriği, her bir çocuğun bireysel gelişimine göre değişiklik gösterebilir ve bu nedenle sabit bir sayfa sayısı belirlemek mümkün değildir. Raporun doldurulması için e-Okul sistemi üzerinden erişim yetkisi alınması gerekmektedir.

    Annenin okulu beceri edinim raporu nasıl doldurulur?

    Annenin Okulu beceri edinim raporunun nasıl doldurulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak beceri edinim raporunun doldurulması şu adımları içerir: 1. e-Okul Yetkisi: Okul yöneticileri, öğretmenlere e-Okul Modülleri > Yönetici Modülü > Güvenlik Grupları > Grubun Yetkileri > Okul Öncesi Kurum İşlemleri adımları izlenerek yetki vermelidir. 2. Değerlendirme: Öğretmen, çocukların Türkçe, Matematik, Fen, Sosyal, Sanat, Müzik, Hareket ve Sağlık ile Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri alanlarındaki gelişimlerini gözlemleyerek değerlendirir. 3. Dörtlü Ölçüt: Çocuklar, ilgili alandaki seviyelerine uygun olarak "ele alınan öğrenme çıktısını henüz gerçekleştirememesi", "kısmen gerçekleştirmesi", "bazen hatalar yapmasına rağmen büyük oranda gerçekleştirmesi" ve "bağımsız şekilde başarıyla tamamlaması" ölçütlerine göre değerlendirilir. 4. Öneriler: Değerlendirme sonuçları, ailelere yönelik önerilerle birlikte e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden sunulur. Daha fazla bilgi için Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilgili kılavuzlarına başvurulabilir.