• Buradasın

    Öğretmenlik uygulaması değerlendirme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlik uygulaması değerlendirmesi, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni tarafından ortaklaşa yapılır 23. Değerlendirme süreci şu adımları içerir:
    1. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretmeni, uygulama öğrencisinin derslerini gözlemler ve ders gözlem formunu doldurarak öğrenciye sözlü veya yazılı geri bildirim verir 24.
    2. Değerlendirme Formları: Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni, Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Formunu doldurur 23. Bu formda, öğretmenin sınıf içi öğretim becerileri ve genel performansı değerlendirilir 2.
    3. MEBBİS Girişi: Değerlendirme formları, MEBBİS sistemine işlenir ve ilgili modüllere kaydedilir 13.
    4. Akran Değerlendirmesi: Uygulama öğrencisi, akranlarının ders performanslarını izleyerek akran değerlendirme formunu doldurur 14.
    5. Öz Değerlendirme: Uygulama öğrencisi, kendi uygulama performansını değerlendirmek için öz değerlendirme formunu doldurur 14.
    Ayrıca, uygulama öğrencisinin hazırladığı ders planları, günlük akış planları ve diğer belgeler de değerlendirmede dikkate alınır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aday öğretmen değerlendirme formu kaç puan?

    Aday öğretmen değerlendirme formundaki puanlama, kullanılan forma göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, SUBÜ'nün öğretmenlik uygulaması değerlendirme formunda alınabilecek en yüksek puan 138'dir. Kilis Üniversitesi'nin aday öğretmen değerlendirme formunda ise puanlama 0 ile 3 arasında yapılır; 0 "kötü", 1 "orta", 2 "iyi", 3 ise "çok iyi" anlamına gelir. Sakarya Üniversitesi'nin öğretmenlik uygulaması performans değerlendirme formunda ise puanlar yetersiz (0 puan), eksiği var (1 puan), kabul edilebilir (2 puan) ve iyi yetişmiş (3 puan) şeklinde verilir. Puanlama detayları, kullanılan değerlendirme formuna ve kuruma göre değişiklik gösterebilir.

    Aday öğretmenlik eğitim planı nasıl yapılır?

    Aday öğretmenlik eğitim planı, "Aday Öğretmen Yetiştirme Programı" doğrultusunda hazırlanır. Eğitim planının temel unsurları: Uyum Eğitimi: Aday öğretmenlerin mesleğe, kuruma ve sosyal çevreye hazırlanması. Danışman Gözetiminde Derse Girme: Aday öğretmenlerin, danışman öğretmen gözetiminde derslere girmesi. Hizmet İçi Eğitimlerin Tamamlanması: Aday öğretmenlerin, Yetiştirme Programı kapsamındaki hizmet içi eğitimleri yüz yüze veya uzaktan tamamlaması. Eğitim Kurumu Yönetimi Gözetimi: Aday öğretmenlerin, eğitim kurumu müdürünün gözetiminde eğitim kurumunun yönetimiyle ilgili iş ve işlemleri öğrenmesi. Gözlem ve Uygulamalar: İl veya ilçe millî eğitim müdürlüklerinin koordinasyonunda, aday öğretmenlerin diğer eğitim kurumlarında gözlem ve uygulamalara katılması. 2025 yılı için Aday Öğretmenlik Süreci Genelgesi ve Aday Öğretmen Yetiştirme Kılavuzu, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanmıştır.

    Öğretmenlik uygulamasında kaç puan verilir?

    Öğretmenlik uygulamasında iki tür puan verilir: 1. Uygulama Öğretmeni Puanı: Uygulama öğretmeni, adayın çalışmaları, ders hazırlama ve anlatma kabiliyeti, mesleki disiplini ve iletişim becerisi gibi kriterlere göre %100 puan verir. 2. Final Notu: Uygulama öğretim elemanı tarafından verilen not, final sınavı olarak dikkate alınır ve %100 puan üzerinden hesaplanır. Ayrıca, öğretmenlik uygulaması dosyasında yer alan formların doldurulması için de puanlar verilir ve bu formların toplam puanı 100'dür.

    Öğretmenlik uygulama notu nasıl hesaplanır?

    Öğretmenlik uygulama notu, aşağıdaki kriterlere göre hesaplanır: Ders anlatımı: Öğretmen adayının ders anlatımına ilişkin ortalama puanı, öğretim elemanı tarafından yapılan gözlemlerin puanlarının ortalamasıyla belirlenir. Öğretmenlik uygulaması dosyası: Bu dosyadan alınan puan, iki ana kategoriye ayrılır: Gözlem formları: EK-1, EK-2, EK-3 gibi formlar üzerinden yapılan değerlendirmeler. Uygulama formları: Ders planı, öz değerlendirme ve akran değerlendirme formları gibi belgelerin değerlendirilmesi. Final notu: Bu, uygulama öğretim elemanı tarafından verilir ve şu şekilde hesaplanır: Öğretmenlik uygulaması dosyası değerlendirme tablosundan elde edilen puanın %60'ı. Öğretmen adayının ders anlatımına ilişkin ortalama puanın %40'ı. Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının notlarının ortalaması 50 ve altında ise aday başarısız sayılır.

    Öğretmenlik Uygulaması'nda hangi kriterler değerlendirilir?

    Öğretmenlik Uygulaması'nda değerlendirilen bazı kriterler şunlardır: Ders Hazırlığı ve Anlatımı: Ders planını açık ve düzenli yazma, amaç ve hedef davranışları ifade etme, uygun yöntem ve teknikleri belirleme, araç-gereç ve materyal seçme. Öğretim Süreci: Çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma, zamanı verimli kullanma, öğrencilerin etkin katılımı için etkinlikler düzenleme, öğretimi bireysel farklılıklara göre sürdürme. Mesleki Yeterlilikler: Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmeliklere hakim olma, mesleki öneri ve eleştirilere açık olma, okul etkinliklerine katılma, kişisel ve mesleki davranışlarla çevresine iyi örnek olma. Sınıf Yönetimi: Sınıf kültürünü oluşturma, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle sosyal ilişkiler kurmasını sağlama, gelişen durumlara ve krizlere uygun tepki verme. Diğer Kriterler: Okulun fiziki olanaklarını tanıma, özel gereksinimi olan bireylere uygunluğu, diğer öğretmenlerle ve okul yönetimiyle uyumlu çalışma. Değerlendirme, uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı tarafından yapılır ve bu değerlendirme Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Formu'na işlenir.

    Öğretmenlik uygulamasında neler yapılır?

    Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adayları aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirir: 1. Tanışma ve Okulu Tanıma: Uygulama öğrencisi, ilk haftada uygulama öğretim üyesinin rehberliğinde yapılan toplantıya katılır ve okulu tanır. 2. Ders Planlama ve Hazırlık: Uygulama öğretmeni ile birlikte ders günlerini ve saatlerini belirler, ders planları hazırlar ve günlük planlar yapar. 3. Ders İşleme: 4. haftadan itibaren 20 saat ders işler ve bu dersleri uygulama öğretmeninin yıllık planına uygun olarak gerçekleştirir. 4. Öğretim Materyalleri ve Etkinlikler: Ders materyalleri ve gerekirse drama, gezi gibi etkinlikler hazırlar. 5. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretmeni, adayı ders anlatırken gözlemler ve mesleki anlamda yönlendirmelerde bulunur. 6. Değerlendirme: Uygulama sonunda, adayın performansı hem uygulama öğretmeni hem de uygulama öğretim elemanı tarafından değerlendirilir ve gerekli notlar sisteme girilir.

    Öğretmen değerlendirme formu kaç tane?

    Öğretmen değerlendirme formları farklı amaçlar için kullanılabilir ve çeşitli türleri vardır. İşte bazı örnekler: Öğretmen Ders Denetimi ve Performans Değerlendirme Formu: Bu form, öğretmenlerin başarı, verimlilik ve gayretlerini ölçmek için kullanılır. Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Formu: Bu form, öğretmen adaylarının konu alanı bilgisi, öğretim süreci, sınıf yönetimi ve iletişim becerilerini değerlendirmek için kullanılır. Bu bilgilere göre, en az iki farklı öğretmen değerlendirme formu bulunmaktadır. Ayrıca, Jotform gibi platformlarda kurumsal standartlara uygun, öğretmenin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemeye yardımcı olacak genel bir Öğretmen Değerlendirme Formu da mevcuttur.