• Buradasın

    Aday öğretmenin kurum gözleminde nelere bakılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aday öğretmenin kurum gözleminde şu konulara bakılır:
    1. Okulun Fiziki Özellikleri: Sınıfın ve okulun fiziksel koşullarının uygunluğu, gerekli araç gereçlerin bulunması 4.
    2. Kurumsal Yapı ve İşleyiş: Kurumun teşkilat yapısı, görev yapılan pozisyonların listesi 3.
    3. Kurum Hizmetleri: Kurumda yürütülen iş veya hizmetlerin süreci, öğrenci ve velilere yönelik hizmet alanları 3.
    4. Paydaş Kurumlar: Okulun ilişkili olduğu diğer kurumlar ve bu kurumlarla olan ilişkiler 3.
    5. Sınıf Kültürü: Öğrencilerin ve öğretmenlerin tutum ve davranışları, etkili iletişim kurma becerileri 4.
    6. Öğretmenlik Uygulamaları: Ders planlama, ders uygulama ve ders sonrası yapılan görevler 34.

    Konuyla ilgili materyaller

    Aday Öğretmen Gözlem Formu kaç tane doldurulacak?

    Aday öğretmen gözlem formu, en az beş kez doldurulacaktır.

    Aday öğretmen ne kadar süre uygulama yapar?

    Aday öğretmenlerin uygulama süresi, en az bir yıl, en fazla iki yıl olarak belirlenmiştir.

    Aday öğretmenler kurum gözlemini kim yapar?

    Aday öğretmenlerin kurum gözlemini danışman öğretmen yapar.

    Aday Öğretmen Ders Gözlem Formu Nasıl Doldurulur?

    Aday Öğretmen Ders Gözlem Formu doldurmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Başlık Bilgileri: Formun üst kısmına öğretmen adayının adı soyadı, gözlemlenen sınıf, ders ve öğretmen bilgileri yazılmalıdır. 2. Gözlem Tarihi: Ders gözleminin yapıldığı tarih belirtilmelidir. 3. Dersi Planlama: Öğretmenin dersten önce dersini planlamak için neler yaptığı değerlendirilmelidir. 4. Başlangıç: Öğretmenin dersi nasıl başlattığı analiz edilmelidir. 5. Dersin Amaçları: Öğretmenin öğrencilerin derste neleri öğrenmesini sağlamaya çalıştığı belirlenmelidir. 6. Öğretme-Öğrenme Yaklaşımı: Öğretmenin dersini nasıl organize ettiği ve öğretme-öğrenme yaklaşımının ne olduğu kaydedilmelidir. 7. Öğretim Yöntemleri: Derste öğrencilerin katıldığı etkinlik tipleri ve öğretmenin dersin her aşamasını nasıl düzenlediği yazılmalıdır. 8. İletişim: Öğretmenin ses tonunu nasıl kullandığı, yönerge ve soruları nasıl sunduğu ve sınıftan gelen dönütleri nasıl değerlendirdiği not edilmelidir. 9. Etkinlikler Arasındaki Geçişler: Öğretmenin bir etkinlikten diğerine geçişi nasıl sağladığı açıklanmalıdır. 10. Sınıf Yönetimi: Öğretmenin öğrenci davranışlarını nasıl yönettiği, sınıfı nasıl güdülediği ve bireysel/grup çalışmalarından nasıl yararlandığı değerlendirilmelidir. 11. Dersi Bitirme: Öğretmenin dersi nasıl bitirdiği, öğrenilenleri özetleyip özetlemediği ve sınıfı boşaltma süresi kaydedilmelidir. 12. Öğrenci Çalışmalarını Değerlendirme: Öğretmenin öğrencilerin çalışmalarını ve dersteki ilerlemelerini değerlendirmek için neler yaptığı belirtilmelidir. 13. Diğer Hususlar: Formda yer almayan ancak gözlem sırasında dikkat çeken başka düşünceler varsa bunlar da eklenmelidir.

    Aday öğretmenler hangi formları dolduracak?

    Aday öğretmenler, adaylık sürecinde aşağıdaki formları dolduracaktır: 1. Uyum Eğitimi Programı Formları: Eğitim kurumunda düzenlenen uyum eğitimi programının onaylı örneği ve il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince düzenlenen 25 saatlik uyum eğitimi programının seminer belgesi örneği. 2. Aday Öğretmen Ders Gözlem Formları: Aday öğretmenin ders gözlemlerini içeren formlar (Form-1, Form-2, Form-3). 3. Kurum ve Komisyon Gözlem Formları: Aday öğretmenin okul ve komisyonlardaki gözlemlerini içeren formlar (Form-4, Form-5). 4. Veli Toplantısı/Görüşmesi/Bilgilendirmesi Gözlem Formu: Aday öğretmenin veli toplantılarını gözlemlediği form (Form-6). 5. Danışman Öğretmen Biçimlendirici Değerlendirme Formları: Danışman öğretmenin aday öğretmeni değerlendirdiği formlar (Form-7, Form-8). 6. Aday Öğretmen Değerlendirme Komisyonu Formu: MEBBİS'te Aday Öğretmenlik Modülüne yüklenen form (Form-9). Ayrıca, haftalık faaliyet raporu, kitap ve film değerlendirme formları gibi ek formlar da doldurulacaktır.

    Öğretmenlik uygulaması değerlendirme nasıl yapılır?

    Öğretmenlik uygulaması değerlendirmesi, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni tarafından ortaklaşa yapılır. Değerlendirme süreci şu adımları içerir: 1. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretmeni, uygulama öğrencisinin derslerini gözlemler ve ders gözlem formunu doldurarak öğrenciye sözlü veya yazılı geri bildirim verir. 2. Değerlendirme Formları: Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni, Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Formunu doldurur. 3. MEBBİS Girişi: Değerlendirme formları, MEBBİS sistemine işlenir ve ilgili modüllere kaydedilir. 4. Akran Değerlendirmesi: Uygulama öğrencisi, akranlarının ders performanslarını izleyerek akran değerlendirme formunu doldurur. 5. Öz Değerlendirme: Uygulama öğrencisi, kendi uygulama performansını değerlendirmek için öz değerlendirme formunu doldurur. Ayrıca, uygulama öğrencisinin hazırladığı ders planları, günlük akış planları ve diğer belgeler de değerlendirmede dikkate alınır.

    Aday öğretmenlik ve öğretmenlik kariyer basamakları yönetmeliği nedir?

    Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan aday öğretmenlerin yetiştirilmesi ve öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri: Adaylık Süreci: Aday öğretmenler, eğitim ve uygulama görevlerinden oluşan Yetiştirme Programına tabi tutulur. Danışman Öğretmen: Aday öğretmenin atandığı eğitim kurumunda, aynı alanda olmak şartıyla danışman öğretmen belirlenir. Öğretmenliğe Atama: Yetiştirme Programını tamamlayan ve bir yıllık görev süresini dolduran aday öğretmenlerin adaylıkları valiliklerce kaldırılır ve öğretmenliğe atamaları yapılır. Kariyer Basamakları: Öğretmenlik, aday öğretmenlik döneminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer basamağından oluşur. Yazılı Sınav: Uzman öğretmen veya başöğretmen unvanına başvuruda bulunacak öğretmenler, yazılı sınavdan muaf tutulabilir; ancak lisansüstü eğitimini tamamlayanlar uzman öğretmen, doktora eğitimini tamamlayanlar ise başöğretmen unvanı için yazılı sınava başvuruda bulunabilir.