Android

Android için "Yandex.Disk" uygulaması Disk'teki dosyaları yönetmenize yardımcı olur. Uygulamayı Google Play sayfasından kurabilirsiniz.

Bağlantıyı içeren QR kodu:

Yandex hesabınızın kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yaptığınızda servis sayfasındaki ile aynı dosya ve klasör listesini görürsünüz.

Uyarı: İki aşamalı kimlik doğrulamayı kullanıyorsanız "Yandex.Disk" uygulamasına giriş yapmak için "Yandex.Anahtar" uygulamasının oluşturduğu tek kullanımlık şifreyi kullanmanız gerekir.

Dosya ve klasör listesini güncellemek için aşağı çekin. Uygulama yeni verileri sorgularken ekranın üst kısmında "Güncelleniyor" metni görüntülenir.

Disk'e dosya yükleme

Android'ten yükleme

1. Dosyayı yüklemek istediğiniz klasörü açın ve simgesine tıklayın.

2. Uygulama varolan dosyaları seçme, telefonun kamerasını kullanarak yeni fotoğraf çekme veya yeni klasör oluşturma seçeneklerini sunar.

Geçerli klasördeki bir dosyayı veya alt dizini bulmak için simgesine tıklayın ve arama satırına öğe adının bir kısmını girin. Disk, adında girdiğiniz metin geçen dosyaları ve klasörleri bulur.

Not: Yalnızca o an açık olan klasörde arama yapılır. Alt dizinlerdeki dosyalar bulunmaz.

1. Telefona dosya indirmek için, gerekli dosyaları veya klasörleri işaretleyin ve simgesine tıklayın.

2. Uygulama, telefonda dosyaları indirmek istediğiniz klasörü seçmenizi ister.

Dosya ya da klasör bağlantısını paylaşma

Android aracılığıyla paylaşma

1. Gerekli dosyaları ya da klasörleri işaretleyin ve Paylaş butonuna tıklayın.

2. Sistem, dosya ya da klasör bağlantılarının ne şekilde gönderilmesi gerektiğini önerir.

Not: Paylaştığınız tüm dosyaların ve klasörlerin listesini Herkese açık dosyalar sayfasında bulabilirsiniz.

Fotoğraf ve videoların otomatik yüklemesini ayarlama

Standart "Galeri" uygulamasındaki fotoğraf ve video dosyalarını Disk'e otomatik olarak yükleyebilir ve bunları Disk'teki "Kameradan Yüklenenler" klasöründe ya da diğer herhangi bir klasörde saklayabilirsiniz. Uygulama ilk kez başlatıldığında otomatik yükleme ayarları penceresi görüntülenir.

Uygulamada şu otomatik yükleme yolları desteklenir:

  • Sadece Wi-Fi ile yükle. Fotoğraflar ve videolar yalnızca Wi-Fi bağlantısı olduğunda yüklenir.
  • Herhangi bir ağ ile. Fotoğraflar ve videolar herhangi bir Internet bağlantısı (Wi-Fi veya mobil internet) bulunduğunda yüklenir.
    Uyarı: Mobil internet bağlantısı kullanıldığında, bu servis için mobil hesabınızdan sizden bir ücret alınabilir. Bu ücret tutarı cep telefonu operatörünüzün tarifesine göre değişir.

Uygun olanı seçip Tamam butonuna tıklayın. Otomatik yükleme kendiliğinden başlar. Otomatik yüklemeyi daha sonra ayarlamak istiyorsanız Geç butonuna tıklayın.

Not: İnternet bağlantısı kesilirse, yeniden iletişim kurulduktan sonra yükleme işlemi otomatik olarak devam eder.

Mobil cihazınızdaki "Galeri" uygulamasında bulunan tüm fotoğraf ve video dosyaları varsayılan olarak, otomatik oluşturulan "Kameradan Yüklenenler" klasörüne yüklenir. Klasördeki tüm dosyalar, oluşturulma (çekim) tarihi ve saatine göre yeniden adlandırılır. Fotoğraflarınızı mobil cihazda veya servis sayfasında resim görüntüleme modunda yönetebilirsiniz.

Not: Daha önce Windows programında, Mac OS uygulamasında veya iOS uygulamasında mobil cihazınızdaki fotoğraf ve videoların otomatik olarak yükleneceği şekilde ayar yaptıysanız, Android uygulaması Disk'e yalnızca yeni fotoğraf ve video dosyalarını yükler.

Fotoğrafların ve videoların otomatik yükleme yolunu değiştirmek ya da kapatmak için uygulamanın ayarlarını açıp Otomatik yükleme bölümünde gerekli seçimi yapın:

Dosya silme

Gerekli olmayan dosyaları veya klasörleri Disk'ten silmek için ilgili öğeleri işaretleyip Sil butonuna tıklayın. Silme işlemini onayladığınızda seçili tüm dosyalar Çöp Kutusu'na taşınır. Silinen dosyalar Çöp Kutusu'nda 30 gün boyunca depolanır, bu süre bittikten sonra sunucudan otomatik olarak silinir. Sunucudan silinmiş dosyalar geri alınamaz.

Uyarı: Çöp Kutusu'na taşınan dosyalar, Disk'inizde yer kaplamaya devam eder. Yeterli alanınız yoksa, Çöp Kutusu'nu boşaltın.

Çevrimdışı modunda dosyalarla çalışma

İnternet bağlantısı olmadan dosyalara erişebilmek için onları Çevrimdışı bölümüne ekleyin; bunu yaptığınızda dosyalar mobil cihazınıza yüklenecek ve Disk sunucusundaki verilerle eşitlenecektir.

Sınırlama: Çevrimdışı bölümünde dosyalarla ayrı ayrı olarak çalışabilirsiniz.

  1. Dosyaları Çevrimdışı bölümüne ekleme
  2. Çevrimdışı bölümündeki dosyaları görüntüleme
  3. Çevrimdışı bölümünden dosyaları silme
  4. Çevrimdışı bölümünü temizleme

Dosyaları Çevrimdışı bölümüne ekleme

Gerekli dosyaları işaretleyip butonuna tıklayın:

Çevrimdışı bölümüne eklenen dosyalar simgesi ile işaretlenecektir.

Çevrimdışı bölümündeki dosyaları görüntüleme

Sadece Çevrimdışı bölümüne eklenmiş dosyaları görüntülemek için ekranı sağa kaydırın ve Çevrimdışı öğesini seçin:

Çevrimdışı bölümünden dosyaları silme

Gerekli dosyaları işaretleyip butonuna tıklayın:

Çevrimdışı bölümünü temizleme

Çevrimdışı bölümünden tüm dosyaları silmek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. menüsünde Ayarlar öğesine gidin.
  2. Çevrimdışı bölümünü temizle öğesini seçin:

  3. Dosya silme yöntemini seçin:

Uyarı: Çevrimdışı bölümü temizlenirken dosyalar sadece mobil cihazdan silinir. Disk sunucularında dosyalar saklanmaya devam eder.

Hata bildir

"Yandex.Disk" uygulamasında çalışırken hata ile karşılaşırsanız lütfen, e-postaya mobil cihazınızdaki kullanıcı adınızı ekleyerek hatayı bize bildirin.

Loglar nasıl alınır

  1. Logları kaydetmek için bir uygulama kurun, örneğin, CatLog.
  2. Uygulamayı açın ve menüden Record öğesini seçin.

  3. Verilerin kaydedilmesi için dosya adını girin, örneğin mail_send_fail.txt. Değişiklikleri kaydetmek için Tamam butonuna tıklayın.

    Logların kaydı otomatik olarak başlar.
  4. Disk'i başlatın ve uygulamada hataya sebep olan işlemleri yapın.
  5. Ekranın üst kısmında yer alan CatLog bildirimlerine tıklayarak logların kaydını durdurun.

  6. Veri içeren kaydedilmiş dosyayı almak için /sdcard/catlog_saved_logs klasörüne gidin.

CatLog'a hızlı erişim için mobil cihazınızın ekranına widget ekleyebilirsiniz.