Otomatik fotoğraf ve video yükleme

Telefon veya tabletinizle birçok foto ve video çekiyorsanız medya dosyalarının Yandex.Disk'e sınırsız otomatik yüklemesini ayarlayın. Böylece cihazınıza bir şey olsa bile fotoğraflarınız kaybolmaz.

Sınırsız otomatik yükleme etkinleştirildiğinde fotoğraf ve videolar Disk'inizde alan kaplamaz ve servis sayfası ile mobil uygulamada Fotoğraflar bölümünden erişilebilir. Otomatik yükleme sırasında ekran görüntüleri de Fotoğraflar bölümüne aktarılır.

Not. Videoların Disk'e sınırsız kaydı özelliği sadece Disk Pro'da kullanılabilir. Fotoğrafların Disk'e sınırsız kaydı ise ücretsizdir.

Yükleme sırasında internet bağlantısı kesilirse bağlantı yeniden kurulduktan sonra işlem otomatik olarak devam eder.

Ayrıca bilgisayarda da saklanması için fotoğrafları ve videoları Yandex.Disk 3.0 programını kullanarak bilgisayara indirebilirsiniz (Windows için, macOS için kullanım kılavuzu). Eğer fotoğraf ve videolarınKameradan yüklenenler klasörüne yüklenmesini ve bilgisayarda eşitlenmesini istiyorsanız sınırsız otomatik yüklemeyi devre dışı bırakın.

Sınırsız otomatik yüklemeyi etkinleştir

Uygulama ilk kez başlatıldığında

Uygulama ilk kez başlatıldığında otomatik yükleme ayarları penceresi görüntülenir. Etkinleştir öğesine tıkladığınızda otomatik yükleme otomatik olarak başlar. Sadece Wi-Fi ağına bağlandığında fotoğraflar varsayılan olarak yüklenir. Fotoğrafların hem Wi-Fi hem de mobil ağ üzerinden yüklenmesi için Sadece Wi-Fi ile yükle özelliğini devre dışı bırakın.

Otomatik yüklemeyi daha sonra ayarlamak istiyorsanız pencereyi kapatın.

Uygulama ayarlarında
  1. Uygulama ayarlarını açın.
  2. Fotoğraf ve videoları otomatik yükleme'ye tıklayın ve isteğiniz otomatik yükleme seçeneklerini etkinleştirin.

Fotoğrafların hangi ağ üzerinden yükleneceğini seç

Uygulama sadece Wi-Fi veya herhangi bir ağ üzerinden (Wi-Fi, mobil internet) fotoğraf ve video yükleyebilir. Ayarlarda uygun seçeneği seçin.

  • Sadece Wi-Fi üzerinden yüklemek istiyorsanız Mobil internet üzerinden yükle seçeneğini kapatın.
  • Hem Wi-Fi hem de mobil internet üzerinden yüklemek istiyorsanız Mobil internet üzerinden yükle seçeneğini etkinleştirin.
Uyarı. Mobil internet bağlantısı kullanıldığında, bu servis için mobil hesabınızdan sizden bir ücret alınabilir.

Sınırsız yüklemeyi devre dışı bırakma

  1. Uygulama ayarlarını açın.
  2. Fotoğraf ve videoları otomatik yükleme'ye tıklayın.
  3. Sınırsız alana yükle seçeneklerini kapatın.

Sınırsız yüklemeyi devre dışı bıraktığınızda fotoğraf ve videolar Kameradan yüklenenler klasörüne yüklenmeye ve Disk'inizde alan kaplamaya başlar. Kameradan yüklenenler klasörüne otomatik dosya yükleme hakkında daha fazla bilgi için Disk'in web sürümü ile ilgili Yardım bölümüne gidin.

Fotoğraf ve videolar ile işlemler

Otomatik yüklenen fotoğraf ve videolarla, standart dosyalar ile yapılan görüntüleme, indirme, paylaşma gibi tüm işlemler yapılabilir. Fakat fotoğrafı Disk'teki başka bir klasöre kopyalarsanız, Çöp Kutusu'na aktarırsanız veya düzeltirseniz, bu fotoğraf Disk'inizde alan kaplamaya başlar.

Fotoğraf ve videolar hangi klasörde depolanır?

Otomatik yüklenen dosyalar Fotoğraflar ve Şerit bölümlerinde görüntülenir.

Sınırsız yükleme etkinleştirildiğinde fotoğraf ve videolar Kameradan yüklenenler klasörüne yüklenmez ve bilgisayardaki program ile eşitlenmez. Fotoğrafları eşitlemek için Fotoğraflar bölümü açın ve fotoğrafları Disk'te gerekli klasöre kopyalayın.

Sınırsız yüklemeyi devre dışı bıraktım

Fotoğraf ve videolar otomatik oluşturulan Kameradan yüklenenler klasörüne yüklenir. Bu durumda dosyalar Disk'te alan kaplar. Kameradan yüklenenler klasörüne otomatik dosya yükleme hakkında daha fazla bilgi için Disk'in web sürümü ile ilgili Yardım bölümüne gidin.

Bende sınırsız yüklemenin etkinleştirilmiş olup olmadığını nereden öğrenebilirim?

  1. Yandex.Disk uygulamasının ayarlarında otomatik yüklemenin etkinleştirilmiş olup olmadığını kontrol edin.
  2. Telefonunuzla birkaç fotoğraf çekin.
  3. Fotoğrafların Disk'e otomatik yüklendiğinden emin olun.
  4. Bu fotoğrafların Fotoğraflar bölümünde görüntülendiğini ve Kameradan yüklenenler klasöründe görüntülenmediğini kontrol edin.

Mobil uygulamada ayarlara girip Fotoğraf ve videoları otomatik yükleme bloğunda Sınırsız alana yükle seçeneğinin etkin olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

Hangi fotoğrafların yüklendiğini nasıl anlayabilirim?

Fotoğrafları ayırt etmek için sağ alt köşedeki simgeler kullanılır:

  • [simge yok] - fotoğraf Disk'e manuel veya otomatik olarak yüklendi;
  • — fotoğraf otomatik olarak cihazdan Disk'e yüklenir;
  • — fotoğraf, Disk'e yüklenmediği, otomatik yükleme devre dışı olduğu veya durdurulduğu için yalnızca cihazda saklanır. Ayrıca, daha önceden Disk'e otomatik olarak yüklenen fakat Fotoğraflar bölümünden silinmiş fotoğraflar da bu simgeyle işaretlenir.

Cihazdan fotoğraf ve videoların yükleneceği klasörler nasıl seçilir?

“Kamera” klasöründeki fotoğraflar ve videolar otomatik olarak yüklenir. “WhatsApp”, “Viber”, “Ekran görüntüleri” ve diğer klasörlerden yükleme ayarlanabilir:

  1. Uygulama ayarlarını açın.
  2. Fotoğraf ve videoları otomatik yükleme'ye dokunun.
  3. Telefondaki klasörler (veya Tabletteki klasörler)'e dokunun.
  4. Fotoğrafların ve videoların otomatik olarak Disk'e yüklenmesini istediğiniz klasörleri işaretleyin.

Fotoğraflar ve videolar yüklenmiyor

Dosyalar yüklenemiyorsa dosyaların aşağıdaki klasörlerden birinde veya alt klasörlerde (cihazda veya hafıza kartında) bulunup bulunmadığını kontrol edin:

  • \Images
  • \DCIM
  • \DCIM\Camera
  • \DCIM\Photo
  • \DCIM\Video
  • \DCIM\100MEDIA\
  • \storage\extSdCard\dcim\Camera

Benim Yandex.Disk'imde başkasının fotoğrafları ve videoları var

Başkasına ait mobil cihazdan giriş yapmışsanız başkasının dosyaları Yandex.Disk'inize geçebilir. Bu durumda, otomatik yükleme etkinse cihazdaki dosyalar Yandex.Disk'e yüklenir.

Başkasına ait dosyaların Yandex.Disk'inize yüklenmesini aşağıdaki yöntemlerle durdurabilirsiniz:

Tüm cihazlarda çıkış yap
Yandex.Disk'inize başkasına ait dosyaların geçmemesi için tüm cihazlarda Yandex.Disk'inizden çıkış yapın.
Programların erişimini iptal et

Ayrıca Yandex.Disk programlarının ve uygulamalarının sunucudaki dosyalarınıza erişimini iptal edebilirsiniz:

  1. Erişim denetimi sayfasını açın.
  2. Listede Yandex.Disk ismi geçen tüm satırları bulun.
  3. Her satıra dokunun ve Sil'e tıklayın.

Fotoğraf veya video kalitesi düştü

Görseller yükleme sırasında ilaveten sıkıştırılmadığı için Disk'te orijinal kalitede saklanır. Ancak veri kullanımını azaltmak ve Disk ile çalışmayı hızlandırmak amacıyla, uygulamada görüntülemek üzere Disk daha düşük çözünürlüklü önizleme oluşturur. Görseli orijinal kalitede görüntülemek için mobil cihazınıza indirin.

Uygulamada video düşük kalitede oynatılıyorsa büyük ihtimalle video oynatıcıda düşük çözünürlük seçilmiştir. Bunu daha yüksek olacak şekilde değiştirebilirsiniz. Uygulamada video maksimum 1080p kalitede izlenebilir, bu nedenle video çözünürlüğü daha yüksekse orijinal kalitede görüntülemek için videoyu mobil cihazınıza indirin.

Telefonda veya tablette yer açmak

Disk'e yüklenen fotoğraf ve videoları cihazınızdan silebilirsiniz:

  1. Ekranı aşağıdan yukarıya doğru çekip Alanı boşalt öğesini seçin. Yandex.Disk, hangi fotoğrafların yüklendiğini ve silinebileceğini otomatik olarak kontrol eder ve ne kadar boş alan olacağını hesaplar.
  2. Yer aç butonuna tıklayın.
    Not. Son bir ay içinde çekilen fotoğraflar ve videolar varsayılan olarak silinmez. Bunları diğer fotoğraf ve videolarla birlikte silmek istiyorsanız Son bir ay içinde çekilenleri silme seçeneği kapatın.

Disk'e yüklenen tüm fotoğrafları ve videoları Fotoğraflar bölümünde görebilirsiniz.

Yandex.Disk uygulamasının çalışmasıyla ilgili bir sorunla karşılaştıysanız, lütfen, uygulamanın içindeki geri bildirim formunu kullanarak hatayı bize bildirin:

  1. Uygulama ayarlarını açın.
  2. Yardım ve Geri Bildirim → Sorun bildir ögesini seçin.
  3. Sorunun konusunu seçin.
  4. Sorunu mümkün olduğunca ayrıntılı açıklayın.
Not. Mobil uygulama ile ilgili sorunlar hakkında lütfen Yardım sayfalarından değil, uygulamanın kendi içinden yazın. Bu şekilde başvurunuz gerekli uzmanlara ulaşır ve daha hızlı yanıt alırsınız. Ayrıca uygulamadan gönderildiği zaman uzmanlarımız sorunu çözmeye yardımcı olan teknik bilgileri görürler.

Uygulama beklenmedik bir şekilde kapatılıyorsa ve bu uygulamadan bize e-posta gönderemiyorsanız hata mesajını Geri Bildirim Formu üzerinden gönderin