Ankara-Antalya arası karayolu mesafesi 479 kilometredir. Özel araçla yolculuk yaklaşık 6 saat 12 dakika sürer. Uçakla seyahat 1 saat 10 dakika sürmektedir. Otobüsle yolculuk AŞTİ'den Antalya'ya 7 saat 46 dakika sürer
Ankara-Malatya arası karayolu mesafesi 678 kilometredir. Özel araçla yolculuk yaklaşık 7 saat 39 dakika sürer. Uçakla seyahat 1 saat 15 dakika sürmektedir. Otobüsle yolculuk AŞTİ'den Malatya'ya 9 saat 27 dakika sürer
Kars-Iğdır arası mesafe 136 kilometredir. Özel araçla yolculuk yaklaşık 1 saat 43 dakika sürer. Otobüsle yolculuk yaklaşık 2 saat 15 dakika sürer
Bu video, bir kişinin LPG ile yakıt tasarrufu konusunu örneklerle anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, Fiat Egea model aracın İstanbul'dan Antalya'ya yaptığı 2000 kilometrelik yolculuk üzerinden LPG ile tasarrufun nasıl hesaplanacağını göstermektedir. Önce benzin yakıt masrafı (2000 km'de yaklaşık 8 bin TL) hesaplanıp, ardından LPG yakıt masrafı (2000 km'de yaklaşık 2 bin TL) hesaplanarak benzinle LPG arasındaki tasarruf farkı gösterilmektedir.
Ankara-Kayseri arası karayolu mesafesi 346 kilometredir. Özel araçla yolculuk yaklaşık 3 saat 48 dakika sürer. Uçakla seyahat 3 saat 45 dakika sürmektedir. Otobüsle yolculuk AŞTİ-Kayseri arası 4 saat 47 dakikadır
Bu video, bir kişinin ekonomik açıdan LPG, benzin ve dizel otomobillerin yakıt maliyetlerini karşılaştırdığı bilgilendirici bir içeriktir.. Video, Türkiye'deki yaklaşık 5 milyon LPG'li aracın yakıt fiyatlarındaki 71 kuruşluk zam sonrası, farklı yakıt türlerinin 10.000 km yol yapma maliyetlerini rakamlarla hesaplamaktadır. Adana'daki pompa fiyatları (benzin 7,91 TL, mazot 7,44 TL, LPG 5,88 TL) ve ortalama yakıt tüketim değerleri (dizel 6 litre, benzinli 8 litre, LPG 9 litre) kullanılarak, LPG'li kullanımın benzinli kullanımlara göre yaklaşık 10.000 km'de 1.000 TL daha ekonomik olduğu sonucuna varılmaktadır. Ayrıca LPG kullanımının subap eritme, motor arızaları, performans kayıpları ve güvenlik riski gibi olumsuz yönleri de ele alınmaktadır.
Bu video, "Otomobil Meraklıları" kanalından bir otomobil inceleme içeriğidir. Sunucu, 17 Ekim tarihinde oto pazarını ziyaret ederek fiyat durumunu incelemektedir.. Videoda, son kur zamlarından sonra otomobil fiyatlarındaki artışlar ele alınmaktadır. Sunucu, oto pazarında dolaşırken 30-40 bin TL'ye kadar uygun fiyatlı ikinci el araçların olduğunu, ancak 100 bin TL'ye kadar bir bütçeyle araba almak isteyenlerin zorlandığını belirtmektedir. Ayrıca benzin ve mazot fiyatlarının 8 TL'nin üzerinde olması nedeniyle dizel ve LPG yakıt seçeneklerinin artık avantajlı olmadığı vurgulanmaktadır. Sunucu, bu durumdan dolayı oto pazarlarını seyrekleştireceğini ve sadece piyasayı görmek için ayda bir ziyaret edeceğini ifade etmektedir.
Bu video, bir kişinin yakıt maliyetleri ve elektrikli araçlar hakkında bilgilendirme yaptığı bir eğitim içeriğidir.. Video, yakıt maliyetlerinin yükselişiyle birlikte evde biyodizel üretiminin önemini vurguluyor. Konuşmacı, atık yağ, metil alkol ve lavabo açıcı olarak kullanılan malzeme ile biyodizel elde edilebileceğini anlatıyor. Ayrıca, elektrikli araçların avantajları ve dezavantajları hakkında bilgi veriyor, özellikle şarj altyapısı ve herkesin elektrikli araç sahibi olması durumunda ortaya çıkabilecek sorunları ele alıyor. Video, biyodizelin eski tip dizel araçlarda kullanılabileceğini ancak yeni nesil partikül filtreli araçlarda sorun yaratabileceğini belirterek sonlanıyor.
Eskişehir-Ankara arası mesafe 235 kilometredir. Özel araçla yolculuk yaklaşık 2 saat 41 dakika sürer. Otobüsle yolculuk Eskişehir-AŞTİ arası 3 saat 14 dakikadır. Trenle yolculuk Eskişehir-Ankara arası 1 saat 26 dakikadır
Bu video, bir YouTuber'ın teknesine mazot almak için yaptığı bir seyiri göstermektedir. Videoda YouTuber, Michio Hanım ve Tuğba Kaplan adlı kişiler yer almaktadır.. Videoda, teknelere mazot almanın normal arabalara göre daha ucuz olup olmadığı konusu incelenmektedir. YouTuber önce normal araba istasyonlarındaki mazot fiyatlarını (motorin 22 TL, benzin 19,1 TL) kontrol eder, ardından marina'ya giderek teknesine mazot alır. Sonuç olarak, teknelere mazot almanın normal arabalara göre aynı fiyatla (motorin 2,2 TL) olduğu ortaya çıkar. Ayrıca, mazot alırken dikkat edilmesi gereken hususlar ve kaptan masasına mazot ve motor saati bilgilerinin yapıştırılması gibi tavsiyeler de paylaşılmaktadır.
Bu video, Washington'dan yayınlanan bir haber programıdır. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği sözcüsü Periflin ve Uluslararası Para Fonu Başkanı Christian Lagar gibi uzmanların görüşleri aktarılmaktadır.. Video, petrol fiyatlarındaki düşüşün ekonomik etkilerini incelemektedir. Havayolu şirketlerinin yakıt harcamalarının azalması sayesinde kar etmesi, otomobil satışlarının artması ve küresel ekonomiye olumlu yansımaları ele alınmaktadır. Ancak yüksek borç oranı ve işsizlik gibi faktörler ekonomik büyümenin önünde engel oluşturmakta ve petrol şirketlerinin milyarlarca dolarlık yatırımlarını iptal etmesi gibi olumsuz etkiler de vurgulanmaktadır.
Antalya-İzmir arası karayolu mesafesi 457 kilometredir. Özel araçla yolculuk yaklaşık 5 saat 41 dakika sürer. Uçakla seyahat 1 saat 10 dakika sürmektedir. Otobüsle yolculuk yaklaşık 7 saat 24 dakika sürmektedir
Bu video, dizel ve benzinli araçlar arasındaki fiyat ve yakıt maliyetlerini karşılaştıran bir bilgilendirme içeriğidir. Videoda çeşitli kişilerin görüşleri aktarılmaktadır.. Video, dizel araçların daha ucuz mazot nedeniyle daha yüksek fiyatlı olduğu ancak son indirimlerle yakıt fiyatları arasındaki farkın neredeyse kapandığını anlatıyor. Sıfır araç alımlarında aynı marka model ve donanımlara sahip dizel araçların benzinlilere göre en az 12-15 bin lira daha pahalı olduğu belirtiliyor. Yakıt tüketimi açısından dizel araçların ortalama 5 litre, benzinli araçların ise 7 litre yakıt tükettiği, ancak bu farkın amortisman süresi açısından çok önemli olmadığı (8,5 yıl) vurgulanıyor. Ayrıca dizel araçların bakım masraflarının daha yüksek olduğu da belirtiliyor.
"Nordic Macera" kanalının sahibi tarafından sunulan bu bilgilendirici video, Danimarka'da araç satın alma ve kullanım sürecini anlatmaktadır.. Video, Danimarka'da araç satın alma sürecini adım adım ele almaktadır. İlk bölümde araba satın alabileceğiniz platformlar, Danimarka'daki araç fiyatları, vergi uygulamaları ve finansman seçenekleri anlatılırken, ikinci bölümde yakıt maliyetleri, araç satın alma ve kayıt maliyetleri hakkında detaylı bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca Danimarka'daki araç sahipliğinin maliyetleri, pas kontrolü, bakım defteri, muayene ve sigorta maliyetleri gibi önemli konular ele alınmaktadır. Konuşmacı, kendi satın aldığı 2014 model manuel vites Peugeot 208'in detaylarını göstermekte ve Danimarka'daki elektrikli araç kullanımının durumunu (%30 toplam trafik, %10 karayolunda) paylaşmaktadır.
Bu video, benzinli ve dizel araçlar arasındaki maliyet farklarını karşılaştıran bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, X marka bir aracın yakıt tüketimi ve maliyetlerini detaylı olarak analiz ediyor. Benzinli ve dizel yakıt fiyatları, 25.000 kilometredeki toplam yakıt tüketimi ve maliyetleri karşılaştırılıyor. Dizel aracın benzinli araca göre 3.700 TL daha pahalı olduğu, ancak servis bakım maliyetleri dahil edildiğinde yaklaşık iki sene sonra amorti edileceği belirtiliyor. Özellikle az kilometre yapacak ve kısa süre kullanacak kişiler için benzinli araç tercih edilmesinin daha faydalı olabileceği vurgulanıyor.
Bu video, otomobil tedarik alanında çalışan bir kişinin piyasa değerlendirmesi yaptığı bir içeriktir. Konuşmacı, otomobil alım gücü ve fiyat artışları hakkında bilgiler paylaşmaktadır.. Videoda otomobil piyasasının durumu, özellikle Ocak ayı satışlarının nasıl olacağı ele alınmaktadır. Konuşmacı, otomobil fiyatlarının yüksek olması nedeniyle insanların alım gücünün azaldığını, özellikle dar gelirli insanların araç sahibi olamadığını vurgulamaktadır. Ayrıca, artan yakıt maliyetleri, kredi oranlarının değişmemesi ve ÖTV-KDV oranlarındaki esnetme eksikliği gibi faktörlerin piyasa üzerindeki etkileri açıklanmaktadır. Video, Ocak ayında hafif ticari araçların yüksek satış adetleriyle öne çıkacağını ve bunun nedenlerini de içermektedir.
Bu video, Habertürk'te yayınlanan bir röportaj formatında olup, sunucu ve Otomotiv Sektörü İCN Yıldızı olarak tanıtılan konuk arasında geçen bir otomobil sektörü tartışmasıdır.. Videoda öncelikle Türkiye otomobil pazarının Mart ayı rekor satışları, ikinci el araç pazarındaki artış ve elektrikli araç sektöründeki gelişmeler ele alınmaktadır. Daha sonra elektrikli ve benzinli araçların yakıt maliyetleri karşılaştırılmakta, şarj maliyetleri ve menzilleri detaylı olarak incelenmektedir.. Röportajda Mart ayında 100-120 bin araç satışının tüm zamanların rekoru olduğu, ikinci el araç pazarındaki %20'lük artış ve elektrikli araç pazarının büyümesi gibi konular tartışılmaktadır. Ayrıca elektrikli araçların şarj maliyetlerinin evden yapılan şarjlarda daha ucuz, işyerindeki şarjlarda biraz daha pahalı ve kamuya açık istasyonlarda daha yüksek olduğu belirtilmektedir.
Bu video, konuşmacının elektrikli arabalar hakkında merak edilen soruları yanıtladığı bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, Skywell ET5 elektrikli araba kullanıcısıdır ve daha önce hibrit bir araba kullanmıştır.. Video, elektrikli arabaların yıllık MTV ücreti, bakım ücreti, batarya ömrü ve şarj ücretleri gibi konuları ele almaktadır. Konuşmacı, 2024 yılı için elektrikli arabaların yıllık MTV ücretinin 7.333 TL civarında olduğunu, bakım ücretinin 3.000 TL civarında olduğunu ve batarya ömrünün kullanım sıklığına göre 38 yıl kadar uzayabileceğini belirtmektedir. Ayrıca, elektrikli araçların şarj ücretlerinin benzinli araçlara göre daha ekonomik olduğunu ve şarj istasyonlarının sayısının arttığını vurgulamaktadır.
Bu video, bir LPG montaj uzmanının LPG kullanımının ekonomik avantajlarını anlattığı bir bilgilendirme içeriğidir.. Videoda, Türkiye'de benzin fiyatının 15 TL, LPG fiyatının ise 9 TL olduğu ortamda LPG montajının mantıklı olup olmadığı matematiksel olarak açıklanmaktadır. Konuşmacı, 10 litre benzin tüketen bir aracın 1000 km'de 1500 TL yakıt tüketirken, aynı aracın LPG ile 1000 km'de 1000 TL yakıt tüketeceğini ve bu sayede 500 TL tasarruf sağlayacağını belirtmektedir. Ayrıca, LPG sisteminin yaklaşık 8-10 bin km'de amorti edilebileceği ve tüm dünyada teşvik gören bir sistem olduğu vurgulanmaktadır.