Üslü sayılar, a∈R ve n∈N şeklinde yazılan ifadelerdir. a≠0 için a≠1 ve a≠n için a≠n eşitliği geçerlidir. Taban ve üsleri aynı olan ifadelerde toplama ve çıkarma yapılabilir
Her soru için 1 dakika süre verilmiştir. Test sonunda doğru-yanlış sayısı ve puan görüntülenebilir
Bu video, Osman Hüseyin adlı bir matematik öğretmeninin üçgende benzerlik konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Videoda Burcu Ela adında bir öğrenci de yer almaktadır.. Video, üçgende benzerlik konusunu detaylı şekilde ele almaktadır. Öncelikle açı-açı-açı benzerliği kavramı açıklanmakta, ardından kenar-açı-kenar, kenar-kenar-kenar benzerliği kuralları örneklerle anlatılmaktadır. Ayrıca paralelliklere dayalı temel benzerlik teoremi ve üçgende açıların toplamının 180 derece olduğu bilgisi de açıklanmaktadır. Video boyunca çeşitli üçgen problemleri çözülerek konu pekiştirilmektedir.. Videoda özellikle KPSS sınavına hazırlanan öğrenciler için üçgenler konusu üzerinde durulmakta ve sınavlarda bu konuların nasıl kullanılacağı gösterilmektedir. Öğretmen, benzerlik kurmanın en tehlikeli yönünün soruda benzerlik olup olmadığını görememek olduğunu vurgulayarak, öğrencilerin sınavlarda bu konuları nasıl kullanabileceklerini adım adım göstermektedir.
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan bir matematik dersidir. Mehmet Hoca, üçgenlerin on dördüncü dersi olarak üçgende eşlik ve benzerlik konularını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle üçgende eşlik kavramı (kenar-kenar-kenar eşliği) simetri eksenleri kullanılarak açıklanmakta, ardından katlama sorularının çözüm yöntemleri örneklerle gösterilmektedir. Daha sonra üçgende benzerlik kavramı detaylı olarak ele alınmakta, benzer üçgenlerin açıları ve kenarları arasındaki oranlar, çevre uzunlukları, yükseklikler, açıortaylar ve kenarortaylar için benzerlik oranı hesaplamaları örneklerle anlatılmaktadır.. Ders boyunca toplam 14 örnek soru çözülmekte ve her soru detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen, ikizkenar üçgenler, dik üçgenler, açıortaylar ve Pisagor teoremi gibi konulara da değinmektedir. Video, bir dersin sonunda ve bir sonraki dersin ne zaman olacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, İk Hoca tarafından "Lapto Matematik" YouTube kanalında sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Video, üçgenler kampının on sekizinci günü olarak nitelendirilmektedir.. Videoda üçgende benzerlik konusu detaylı bir şekilde anlatılmakta ve çeşitli geometri problemleri çözülmektedir. İçerik, teorik bilgilerin ardından 325-339 arası numaralı beş farklı soru çözümüyle devam etmektedir. Öğretmen, benzer üçgenlerin açı ve kenar özellikleri, benzerlik oranı, dik üçgenler, dikdörtgenler ve kareler gibi geometrik şekillerin özelliklerini kullanarak problemleri adım adım çözmektedir.. Video, beş günlük bir ders serisinin bir parçası olup, öğretmen yarın da benzerlikle devam edeceğini belirtmektedir. Her problem için açı yerleştirme, benzerlik oranları hesaplama ve Pisagor teoremi gibi yöntemler detaylı olarak gösterilmektedir.
Sorular 7. sınıftan 11. sınıfa kadar olan eğitim seviyeleri için hazırlanmıştır. TYT, LGS ve KPSS sınavlarında sıkça karşılaşılan bir konudur
Bu video, bir matematik öğretmeninin geometri kampında üçgende benzerlik konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, benzerliğin tanımı ve açı-açı-açı benzerliği üzerine odaklanmaktadır. Öğretmen, benzer üçgenlerin özelliklerini, benzerlik oranını ve benzerlik oranının çevreler, yükseklikler ve açıortaylar üzerindeki etkilerini açıklamaktadır. Ayrıca, dik üçgenlerde benzerlik kavramı, açı-açı-açı benzerliği ve katlama durumlarında benzerlik uygulamaları örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda örnek 17'den başlayarak 25'e kadar çeşitli benzerlik problemleri çözülmekte ve her örnek için adım adım çözüm yöntemi gösterilmektedir. Video, bir sonraki videoda kenar-açı-kenar ve kenar-kenar-kenar benzerliği konularının anlatılacağı bilgisiyle sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmen ve Nagehan adlı bir öğrenci arasında geçen geometri dersi formatındadır.. Videoda üçgende benzerlik kavramı ve benzerlik oranı ile alan oranı arasındaki ilişki anlatılmaktadır. Öğretmen, iki benzer üçgenin benzerlik oranının karesinin alanların oranını verdiğini açıklamakta ve çeşitli örnekler üzerinden bu kavramı pekiştirmektedir. Ayrıca, benzerlik oranı olmadan da benzerliği kullanarak alan hesaplamaları yapma yöntemleri gösterilmektedir.. Videoda benzerlik oranı 1,6 olan iki üçgen arasındaki ilişki detaylı olarak ele alınmakta ve küçük üçgenin alanının 12 olduğu bilgisinden büyük üçgenin alanının 432 olarak hesaplanması gösterilmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeni tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak ve örnekler üzerinden konuyu açıklamaktadır.. Video, üçgende benzerlik konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde açı-açı benzerliği, temel benzerlik şekli, kelebek benzerliği ve kenar-açı-kenar benzerliği gibi temel kavramlar anlatılmakta, ikinci bölümde ise kenar-açı-kenar benzerliği, açı-açı-açı benzerliği, temel benzerlik teoremi ve kum saati benzerliği gibi konular işlenmektedir.. Öğretmen, 7'den 14'e kadar olan soruları adım adım çözmekte ve her soru için çözüm yöntemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Video, üçgende alan konusunun bir sonraki derste işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin TYT geometri sınavına hazırlık amacıyla üçgende benzerlik konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek interaktif bir şekilde dersi ilerletmektedir.. Videoda üçgende benzerlik konusu üzerinden çeşitli soru tipleri çözülmektedir. Öğretmen, kenar-kenar-kenar, açı-kenar-açı ve kenar-açı-kenar benzerlik kriterlerini kullanarak adım adım çözüm yöntemlerini göstermektedir. Çözülen sorular arasında açı hesaplamaları, kenar oranları, eşkenar üçgenler, ikizkenar üçgenler ve dik üçgenlerde benzerlik kuralları bulunmaktadır.. Video, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini içermekte ve çözüm stratejilerini göstermektedir. Öğretmen, özellikle dik üçgenlerde benzerlik kurallarını kullanarak problemleri çözmekte ve bu tür soruların kareye göre daha kolay çözülebileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin TYT AYT üçgenler kampının 23. gününde üçgende benzerlik konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, üçgende benzerlik kavramını detaylı şekilde ele almaktadır. Önce benzer üçgenler ve eş üçgenler arasındaki fark, ardından açı-açı-açı, kenar-açı-kenar ve kenar-kenar-kenar benzerlik kuralları anlatılmaktadır. Ayrıca benzerlik oranı, çevreler oranı ve alan oranı konuları işlenmektedir. Video boyunca 36 adet soru çözülmekte, her soru için adım adım çözüm yöntemleri gösterilmektedir.. Videoda ayrıca temel benzerlik teoremi, paralel doğruların benzerlik oranlarına etkisi, dik üçgenler, kenarortaylar ve özel üçgenler gibi konular da işlenmektedir. İçerik, 1'den 32'ye kadar numaralandırılmış soruları içermekte ve geometri problemlerinin nasıl çözüleceğini öğrenmek isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin üçgende benzerlik konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, üçgende benzerliğin tanımı ile başlayıp, iki üçgenin benzer olabilmesi için gerekli koşulları (karşılıklı açıların eş ve kenar uzunluklarının orantılı olması) açıklamaktadır. Ardından açı-açı benzerliği kuralı detaylı şekilde anlatılmakta ve çeşitli örnek sorular çözülmektedir. Son bölümde ise dikdörtgenlerde benzerlik kullanarak kenar uzunluklarını hesaplama ve içler dışlar çarpımı yöntemi gösterilmektedir.. Öğretmen, ikinci derste kenar-açı-kenar benzerliğini ele alacağını belirtmekte ve video, birinci dersin sonunda ve ikinci derste görüşmek üzere veda edilerek sona ermektedir.