Bu video, bir konuşmacının Alevilik'teki kivralık kurumu hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, Alevilik'te müsaitlikten sonraki en önemli kurum olan kivralık kurumunun önemini anlatmaktadır. Kivralık, toplumsal dayanışmayı, kardeşliği ve paylaşımı temsil eden bir kurum olarak tanımlanırken, müsaitlikteki mal-mülk dengesinin aksine kivralıkta sosyal, ekonomik ve kültürel denklik aranmadığı vurgulanmaktadır. Ayrıca, kivralıkın toplumsal barışı sağlamak, insanlar arasındaki hiyerarşiyi engellemek ve zor kullanımını önlemek için önemli bir değer olduğu belirtilmektedir.
Sürdürülebilir kalkınma kavramı 1970'lerde ortaya çıkmıştır. Brundtland Raporu 1987'de kavramı popülerleştirmiştir. 1992 Rio Dünya Zirvesi sürdürülebilir kalkınmayı uluslararası düzeye taşımıştır. 2015'te 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi kabul edilmiştir
Sürdürülebilir turizm, turizmin tüm paydaşlarının ihtiyaçlarını karşılayan bütüncül yaklaşımdır. İlk eylem stratejileri 1990'da Globe '90 konferansında belirlenmiştir. UNWTO'ya göre sürdürülebilir turizm, ekonomik, sosyal ve çevresel etkileri hesaba katmalıdır
2030'a kadar aşırı yoksulluğu ve yoksulluğu her yerde sona erdirmek. Açlığı bitirmek ve güvenli gıdaya erişimi sağlamak. Anne ölüm oranını 100.000'de 70'in altına düşürmek. Tüm kız ve erkek çocuklarının ücretsiz ve eşit eğitime erişimini sağlamak. Kadınların siyasi ve ekonomik karar alma süreçlerine katılımını artırmak
Bu video, engelli vatandaşların durumunu anlatan bir konuşmacının sunumudur. Konuşmacı, engelli vatandaşların yaşadığı zorlukları ve ihtiyaçlarını vurgulamaktadır.. Video, Türkiye'deki engelli vatandaşların durumunu ve karşılaştıkları engelleri ele alıyor. Konuşmacı, Türkiye'de 8,5 milyon engelli vatandaşın yaklaşık 4 milyonunun eğitim almadığını ve %70'inin çalışabilecek durumda olmasına rağmen sadece %5'inin istihdam edildiğini belirtiyor. Engelli vatandaşların sosyal hayatın ve istihdamın bir parçası olabilmelerinin önündeki en büyük engelin eğitimsizlik olduğunu vurguluyor ve "Eğitim her engeli aşar" kampanyasını tanıtıyor.
Artı 1 TV'de yayınlanan "Kırmızı Telefon" programında, dershanelerin geleceği ve eğitim sistemindeki rolü hakkında kapsamlı bir tartışma yapılmaktadır. Programa TÖDER Başkanı Enver Yücel, Özel Dershaneler Birliği Başkanı Faruk Özdemir, Eğitim-Sen ve Eğitim-1 sendikalarının temsilcileri, çeşitli okul müdürleri ve eğitim uzmanları gibi konuklar katılmaktadır.. Program, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın dershanelere yeni ruhsat verilmeyeceğini söylemesi üzerine dershanelerin kapatılması tartışması etrafında şekillenmektedir. Konuşmacılar arasında dershanelerin sosyal eşitliği nasıl etkilediği, eğitim sisteminin sorunlarını çözme kapasitesi ve alternatif çözümler gibi konular tartışılmaktadır. Ayrıca, dershanelerin sadece zengin öğrencilerin değil, düşük gelirli ailelerin çocuklarının da eğitim fırsatını artırdığı ve bazı dershanelerde 150 bin öğrencinin ücretsiz eğitim aldığı belirtilmektedir.. Programda, dershanelerin kapatılması talebinin sadece siyasi bir sorun olmadığını, eğitim sistemindeki ciddi sorunların bir sonucu olduğu vurgulanmaktadır. Konuşmacılar, dershanelerin kapatılması yerine eğitim sisteminin daha kapsamlı bir şekilde gözden geçirilmesi gerektiğini ve kaliteli öğretmen yetiştirilmesi gerektiğini savunmaktadır. Program sonunda, yarın gece ODTÜ'de olan bitenleri ele alan bir özel yayının yapılacağı duyurulmaktadır.
Solculuk, toplumsal hiyerarşilere karşı çıkarak eşitlikçiliği destekleyen siyasi ideolojilerdir. Sol ve sağ kavramları Fransız Devrimi'ndeki meclis oturma düzenine dayanır. Sol kavramı zamanla din dışı olma ile özdeşleştirilmiştir
Sosyalizm, kapitalizmin olumsuz sonuçlarına modern bir yanıt olarak ortaya çıkmıştır. Sosyalizm, özgürlük, eşitlik ve dayanışma değerlerini vurgular. Sosyalizm tanımının kullanımı günümüzde oldukça tartışmalıdır
Feminizm, 1837'de Charles Fourier tarafından "kadın güçlendirme" anlamında kullanıldı. Feminizm, cinsiyetlerin sosyal, ekonomik ve politik eşitliğini savunan düşünce akımıdır. Feminizm üstünlük değil, eşitlik arar ve erkek karşıtlığı yapmaz
Bu video, bir konuşmacının gelir dağılımında eşitlik konusundaki düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, gelir dağılımında eşitlik ve eğitimde eşitlik arzusunu anlatmaktadır. İnsanların kendi gelirlerine göre gezebilme, yiyebilme, tatil yapabilme ve tüketim yapabilme haklarını vurgulamaktadır. Konuşmacı, bu değişimlerin mevcut iktidarla gerçekleşemeyeceğini belirterek, "Erdoğan 2002'ye döndü" manşetini ele alarak 2002 ve 2023 yıllarındaki Erdoğan fotoğraflarını karşılaştırmayı planladığını ifade etmektedir.
Bu video, İslam ekonomisi ve finansı konusunda bir akademik sunum formatındadır. Konuşmacı, İslam ekonomisi alanındaki farklı yaklaşımları ve kendi "substantivist school" olarak adlandırdığı yaklaşımını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Sunum, İslam ekonomisinin neden gerekli olduğu sorusuyla başlayıp, farklı yaklaşımları (fıkıh, günlük hayat üzerinden ekonomi, realist yaklaşım) karşılaştırmaktadır. Konuşmacı, günümüz İslam finansının kapitalist sistemleri sadece İslamlaştırmaya odaklandığını, ancak İslam ekonomisinin temel amacı insanı, toprağı, emeği ve sermayeyi kurtarmak ve özgürleştirmek olduğunu vurgulamaktadır.. Sunumda ayrıca İslam ekonomisinin ontolojik temelleri, tevhid kavramı, adalet ve ihsan kavramları, "ferah" fonksiyonu ve toplumsal eşitlik gibi konular ele alınmaktadır. Konuşmacı, İslam ekonomisinin sadece bir finansal sistemi değil, toplumsal formasyon ve sosyal yapı üzerindeki etkilerini de değerlendirmesi gerektiğini ve paylaşımcı, kollaboratif bir ekonomi modeli olması gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, adalet kavramını ve John Rawls'ın cehalet perdesi düşüncesini açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, İsviçre'deki sosyal eşitsizlik örnekleriyle başlayıp, adil bir toplumun nasıl tasarlanabileceği sorusunu ele alıyor. John Rawls'ın cehalet perdesi düşüncesi detaylı olarak anlatılıyor: bir grup insanın adil bir toplum tasarlamak için hangi malların dağıtılacağına ve kimin ne haklarına sahip olacağına karar vermesi gerektiği, ancak kendi durumlarını bilmeden (kadın/erkek, varlıklı/yoksul, şehir/kırsal, dindar/ateist vb.) bu kararları vermesi gerektiği vurgulanıyor. Video, bu düşünce deneyinin sonuçlarını ve eşitsizliğin adil olabilmesi için gerekli koşulları açıklıyor.
Bu video, bir bisiklet turnuvasında şampiyon olan kız çocuklarının röportajını içeriyor. Çocuklar, Güney Adana bölgesindeki dezavantajlı bir bölgede yaşayan ve bisikletleri olmayan dört kardeşten oluşan bir takımdan.. Videoda çocuklar, turnuvayı kazandıktan sonra bisikletlerini aldıklarını ve bu başarıyla ilgili duygularını paylaşıyorlar. Bazıları daha önce bisikletleri olmadığı için markete yürüyerek gitmek zorunda kaldıklarını, bazıları ise ortak kullandıkları küçük bir bisikletten daha büyük bir bisiklete sahip olduklarını belirtiyorlar. Ayrıca, turnuvanın kızlara yönelik olması ve bu sayede özgüven kazanmaları konusunda konuşuyorlar. Video, çocukların ve öğretmenlerin turnuvaya dair olumlu değerlendirmeleriyle sona eriyor.
Bu belgesel, kız çocuklarının okula gitme eşitsizliğini ele alıyor. Videoda çeşitli kişilerin (aileler, kız çocukları, eğitim alan kadınlar) okuma hakkıyla ilgili deneyimleri ve düşünceleri paylaşılıyor.. Video, dünya çapında okula gitmeyen kız çocuklarının sayısını ve bunun nedenlerini (ekonomik, sosyal, kültürel) açıklıyor. Şanlıurfa'nın bir köy okulundan Mersin'e kadar çeşitli örneklerle okuma hakkının önemi vurgulanıyor. Ayrıca, kızların okuma hakkının sağlanmasıyla elde edilebilecek faydalar ve çeşitli kampanyalarla okuma oranlarının nasıl arttığı anlatılıyor. Video, eğitim hakkından yararlanmanın önemi ve kızların güçlü bir gelecek yaratma potansiyeli üzerinde duruyor.
Bu video, bir konuşmacının toplumsal sınıflandırma ve işçilik kavramı hakkında düşüncelerini paylaştığı bir konuşmadır.. Konuşmacı, günümüzde "işçi" olarak adlandırılan kesimin sadece bir kesim olmadığını, herkesin aslında bir tür işçi olduğunu vurguluyor. Kıyafetlere ve sosyal statüye göre sınıflandırma yapmanın yanıltıcı olduğunu, herkesin Allah'ın işçileri olduğunu ve dünyayı doldurma projesinin parçası olduğunu anlatıyor. Video, toplumsal sınıflandırma ve işçilik kavramını derinlemesine ele alarak, herkesin aynı standartta olduğunu ve toprağın altında herkesin aynı derinlikte olduğunu vurguluyor.
Bu video, sosyal adalet konusunu ele alan bir eğitim içeriğidir.. Video, günümüzdeki adaletsiz gelir dağılımını ve sosyal adaletsizliği anlatarak başlar. Kapitalizm ve komünizmin sosyal adaleti sağlamadaki başarısızlığını eleştirir ve materyalist felsefenin bu duruma neden olduğunu açıklar. Ardından Kur'an ahlakının sosyal adaleti sağlama yolunu anlatır. Kur'an'da infak etme, yardımlaşma ve paylaşma teşvik edildiği, bu modelin zengin bir ekonomi ve refah toplumu için anahtarı olduğu vurgulanır. Ayrıca Kur'an'daki sosyal adaletin sadece Müslümanlar değil, Hristiyanlar, Museviler ve putperestler için de geçerli olduğu belirtilir.
Bu video, bir konuşmacının kişisel düşüncelerini ve düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, günlük hayatta insanların birbirleriyle olan bağlantılarını, televizyonun toplumsal ilişkileri nasıl etkilediğini ve üretimün önemini anlatmaktadır. Video, temiz bir gök ve uzaklara bakma isteğiyle başlayıp, insanların birbirleriyle olan ilişkilerinin karmaşıklığına değinmektedir. Konuşmacı, televizyonun insanları tek bir komutana döndürdüğünü, gerçek ilişkilerin uzun ve karmaşık olduğunu ve üretim, siyasal ve sosyal eşitliklerin önemini vurgulamaktadır.