Bu video, bir kişinin kendi çektiği otobüs fotoğrafları ve videolarını paylaştığı Instagram hesabını tanıttığı kısa bir tanıtım içeriğidir.. Videoda konuşmacı, kendi Instagram hesabını göstererek günlük olarak iki veya üç otobüs fotoğrafı ve kısa videolar paylaştığını belirtiyor. Ayrıca kaptan ve muavin abilerine sormak istedikleri soruları ve paylaşmalarını istedikleri fotoğrafları buradan gönderebileceklerini söylüyor.
Bu video, şehir içi ve uzun mesafeli yolculuklarda yolcularına yüksek düzeyde güvenlik ve konfor sağlamak üzere tasarlanmış, lüks iç mekanlarla donatılmış, çift körüklü veya çift katlı devasa otobüsleri tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, dünyanın en büyük on otobüsünü sıralayarak her birinin teknik özelliklerini, üretim yerini ve kullanım alanlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Sıralama 10. sırada Setra 500 ile başlayıp, 1. sırada 35 metre uzunluğunda, 610 beygir gücünde ve 350 yolcu kapasiteli Gopal Extra Grand 5 ile sonlanmaktadır. Her otobüs için uzunluk, genişlik, yükseklik, motor gücü, tork, yakıt deposu kapasitesi ve yolcu kapasitesi gibi teknik detaylar paylaşılmaktadır.
Bu video, bir sunucunun Brüksel'deki Busword 2019 fuarında otobüs modellerini tanıttığı bir inceleme içeriğidir. Sunucu, özellikle Irar marka otobüslerine olan sevgisini ifade etmektedir.. Videoda öncelikle Irar'ın I6 ve I8 model otobüslerinin dış tasarım özellikleri (tampon, farlar, aynalar) ve iç mekan özellikleri (kokpit, koltuklar, tuvalet, yatak, sehpalar, kahve makinesi, buzdolabı) detaylı olarak incelenmektedir. Ardından şehir içi ve şehirlerarası otobüslerin iç mekanları, koltuk özellikleri ve elektrikli otobüs modellerinin teknik özellikleri (uzunluk, yükseklik, motor gücü, batarya kapasitesi) karşılaştırmalı olarak anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca elektrikli otobüs modellerinin teknik özellikleri de paylaşılmakta, I8 modelinin 14 metrelik uzunluğunda 60 kişilik yolcu kapasitesine sahip olduğu, I6 modelinin ise 13 metrelik uzunluğunda 51 kişilik yolcu kapasitesine sahip olduğu belirtilmektedir.
Mercedes-Benz, 1895'te Mannheim'da ilk motorlu otobüsü üretti. 1926'da Daimler-Benz AG kuruldu ve ilk kombine otobüs serisini sundu. 1951'de ilk özel otobüs O6600 H tanıtıldı. 1954'te ilk yarı entegre otobüs O321 H piyasaya sürüldü
Bu video, otobüs garajında geçen bir animasyon dizisinin bölümüdür. Ana karakterler arasında Gani (bir otobüs), Tayo, Rach, Henry, Hana, Sito ve diğer otobüsler bulunmaktadır.. Video, Gani'nin motor temizleme sıvısı iğnesinden korkarak kaçması ve hasta olmasıyla başlar. Ardından Gani'nin sürüş eğitimi alması ve Vandy'nin hafızasının ona geçip geçmediği konusundaki şüpheler anlatılır. Son bölümde ise Tayo'nun bir oyuncakla oynarken kendini küçülttüğü ve bu durumda yaşadığı zorluklar gösterilir.. Videoda ayrıca Gani'nin hapşırmasıyla diğer otobüslerin de kirlenmesi ve hasta olması, Gani'nin geri dönüp iğne olmayı kabul etmesi ve Tayo'nun tehlikeli makinelere dokunmaması gerektiğini öğrenmesi gibi olaylar da yer almaktadır.
Bu video, otobüslerin yarış arabası olma hikayesini anlatan bir animasyon veya çizgi film formatındadır. Karakterler arasında Alper, Kırmızı Otobüs, Kırmızı Otobüs'ün arkadaşı ve Jackson Storm adlı bir yarış arabası bulunmaktadır.. Video, otobüslerin kendilerini "kaplumbağa gibi" yavaş bulduklarını ve yarış arabası olmak istediklerini anlatmaktadır. Jackson Storm'a başvururlar ve motorlarını değiştirirler. Ancak, yolcu taşırken hız yapmamaları şartıyla motorlarını değiştirirler. Kırmızı Otobüs, hız sınırını aşarak polis tarafından yakalanır ve bir süre garaja çekilir. Video, otobüslerin dikkatli olmaları gerektiğini vurgulayarak sona erer.
Çift katlı otobüsler 1986'da Türkiye'ye Varan Turizm tarafından getirildi. İlk çift katlı otobüs Setra S 228 DT, 4 metre yüksekliğindeydi. Üst kat yüksekliği 1,68 metre, alt kat yüksekliği 1,80 metre idi. Dar merdivenler ve konfor eksikliği nedeniyle tercih edilmedi
Bu video, Tao, Situ ve diğer küçük otobüslerin (Nena, Kuku, Coco, Kara Kara, Sool, Gani ve Lani) maceralarını anlatan bir animasyon dizisidir. Karakterler arasında bir otobüs okulu da bulunmaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Tao'nun şehirdeki maceraları, Nena ile tanışması ve şehir kulesi'ne gitme girişimi anlatılır. İkinci bölümde ise Situ'nun küçük otobüsleri hayvanat bahçesine götürme planı ve bu planın nasıl bozulduğu gösterilir. Ayrıca Kuku'nun kırsal bölgede çiftlikte çalışması ve orada yaşadığı zorluklar da anlatılır.. Videoda karakterlerin yalan söylememesi, gerçek kimliğini kabul etmesi ve birbirlerine yardım etmesi gibi değerler vurgulanmaktadır. Hayvanat bahçesine giderken yanlış yola sapmaları, yakıtlarının bitmesi ve bir yavru köpeği yağmurdan korumaları gibi maceralar yaşarlar.
Otobüslerde sigara yasağı 1997 yılında başlamıştır
Bu video, çocuklara yönelik bir animasyon veya oyun videosu formatındadır. Videoda yardımcı araçlar, otobüsler ve çeşitli hayvanlar (at, köpekçik, kediler) yer almaktadır.. Video, yardımcı araçların garajda küvetlere boya dökerek otobüsleri boyama sürecini göstermektedir. Önce gri bir otobüs kırmızı, sonra yeşil ve son olarak mor renge boyanır. Boyanmış otobüsler, küçük yolcuları (at, köpekçik ve kediler) oyun parkına götürür ve orada oynarlar. Son olarak, turuncu bir otobüs herkesi evlerine götürür. Video, çocuklara renkler ve otobüslerin işlevlerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
İstanbul'da ilk otobüsler 1927'de Renault Scemia model tahta kasalı otobüslerdi. 1943'te Scania Vabis ve Gasoille-White otobüsleri hizmete girdi. 1951-52'de 100 adet Büssing otobüsü İETT filosuna katıldı
Bu video, şehir ve kırsal otobüslerin günlük yaşamlarını anlatan bir animasyon dizisidir. Ana karakterler arasında Kuku, Çem, Koku, Nana, Fıstık (şehir otobüsü) ve Tao (tur otobüsü) bulunmaktadır.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde köy garajındaki arabaların şehre gezmeye çıkması ve şehirdeki trafik kurallarını öğrenmeleri anlatılır. İkinci bölümde Fıstık'ın şehir otobüsü olarak çalışırken rotadan sapması ve Tao'nun ona dağ turu otobüsü olarak daha uygun olduğunu göstermesi gösterilir. Son bölümde ise Tao'nun kırsal bölgede çiftlikte çalışması ve bu süreçte yaşadığı deneyimler anlatılır.. Videoda otobüslerin farklı ortamlarda çalışmanın zorlukları ve her birinin kendine özgü yetenekleri vurgulanmaktadır. Tao'nun kırsal bölgedeki çalışma deneyiminin mutlu bir anı olarak kalacağı mesajıyla video sona ermektedir.
Bu video, Ford Transit'in tarihçesini anlatan bir belgesel formatında ve modelin özelliklerini tanıtan bir tanıtım filmi şeklinde sunulmaktadır.. Video, Ford Transit'in 1953'ten günümüze kadar olan gelişimini kronolojik olarak anlatarak başlıyor ve ardından modelin güvenlik özellikleri, motor seçenekleri ve tasarım değişiklikleri hakkında detaylı bilgiler veriyor. Türkiye'deki üretim süreci, önemli makyajlamalar ve teknolojik gelişmeler de videoda yer alıyor.. Videoda ayrıca Ford'un tam elektrikli ilk Transit modelinin Ford OtoSan tarafından Avrupa'ya yönelik seri üretimini gerçekleştireceği bilgisi ve Transit'in 50 yıllık tarihi ile Türkiye'deki önemi vurgulanmaktadır.
Şanzımana bağlı türbinlere yağ basılarak çalışır. Sabit ve hareketli türbinler yağı hamur gibi yoğurarak direnç oluşturur. Oluşan direnç aracın yavaşlamasına neden olur
120 km/sa hızla giden otobüs saniyede 33,3 metre yol alır. Kontrollü durma mesafesi 60-80 metre arasında değişebilir. Ani frenleme durumunda otobüsün hakimiyeti zorlaşır
Bu video, bir kişinin Hatay'ın Antakya ilçesindeki Has Turizm müzesini ziyaret ettiği bir gezi vlogu formatındadır. Konuşmacı, müzedeki çeşitli otobüs modellerini detaylı olarak incelemektedir.. Videoda Türkiye'nin tek otobüs müzesindeki Mercedes-Benz 302 ve 303 serisi otobüsler, Unimog, Bedford, Cambazlar Karosel, Apollo, Karsan, Opel, Deus ve Travego RHD gibi farklı otobüs modelleri tanıtılmaktadır. Her otobüsün iç ve dış özellikleri, kokpit tasarımı, koltuk düzeni ve motor özellikleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Müzede ayrıca el yapımı GMS maket otobüsler de sergilenmektedir. Video, otobüs sevdalıları için müzenin ziyaret edilmesi gerektiğini vurgulayarak, Türkiye'deki otobüs kültürüne dair bilgiler sunmaktadır.
Bu video, bir otobüs sevecenliği programında sunucu, otobüs toplama tutkunu Ali abi ve arkadaşları Sefer ile birlikte 1984 model Mercedes-Benz 302 otobüsünü tanıttıkları bir içeriktir.. Videoda, 1966-1983 yılları arasında üretilen ve Türkiye'nin en çok satılan otobüs modeli olan Mercedes-Benz 302'nin detaylı tanıtımı yapılıyor. Otobüsün dış tasarımı, iç mekanı, yolcu koltukları, kokpit bölümü, 6 silindirli OM 306 eksantrikli motoru ve performans özellikleri inceleniyor. Ayrıca otobüsün test sürüşü yapılarak sürüş hissiyatı da gösteriliyor.. Videoda otobüsün Türkiye yollarına özel tasarlandığı, 40-43 kişilik kapasiteli, 12 metre uzunluğunda olduğu ve orijinal parçalarla donatıldığı bilgisi paylaşılıyor. Ali abi, otobüsün toplama sürecini ve çocukluk anılarını da anlatarak, 302 modelinin 1968'de başlayıp 1988'e kadar üretildiği ve yolcu tipi standart olarak 1984'e kadar üretildiği gibi tarihsel bilgiler de sunuluyor.