C sınıfı ehliyet kamyon, tır ve çekici kullanımı için gereklidir. Ehliyet geçerlilik süresi 5 yıldır. C ve CE sınıfı için 21 yaş şartı vardır. C1 ve C1E için 18 yaş yeterlidir
Karayolu yük taşıma sınırları yasal düzenlemelerle belirlenir. Sınırlamalar yol tipi, durum ve araç tipine göre değişir. Kurallara uyulmaması ciddi yaptırımlara yol açabilir
CE sınıfı ehliyet, tır ve kamyon gibi çekici araçları kullanmak için gereklidir. 21 yaşını dolduran ve ilkokul mezunu olmak şarttır. CE ehliyeti sahipleri tüm büyük araçları kullanma hakkına sahiptir
Bu video, İstanbul Kartal'daki Abas'ın genel müdürlüğünde Soğanlık'ta bulunan Abas'ın ilk prototip tırının dış görünümünü gösteren bir inceleme videosu.. Videoda tırın krom jantları, 295/80 R22,5 lastikleri, Continental marka lastikleri ve egzoz çıkışları gibi dış özellikleri gösteriliyor. Tırın motor gücü hakkında herhangi bir bilgi olmadığı belirtiliyor ve sadece prototip olduğu vurgulanıyor. Konuşmacı, ilerleyen zamanlarda basın bilgileri, motor gücü, fiyat ve satış servisi hakkında bilgi vereceğini söylüyor.
Kırkayak kamyonlar 4 dingilli olup 33-39 ton arası yük taşıyabilir. Araçların boyu 8,20 metre, yüksekliği 2,70 metre, genişliği 2,45 metredir. ISO konteynerlerinin taşınması için ideal bir platformdur. 5000-18000cc arası motorla 200-850 beygir güç üretir
Bu video, bir kişinin Nihat'ın 2014 model Mercedes-Benz Axor tırını yıkama ve inceleme sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle tırın iç ve dış temizliği adım adım gösterilmektedir. İç mekan temizliği, halıların kaldırılması ve dolapların temizlenmesi ile başlayıp, dış yıkama işlemine geçilmektedir. Ardından tırın cilalanması, kurutulması ve jantların temizlenmesi anlatılmaktadır. Son bölümde ise tırın arka dingili havaya kaldırılabilen özelliği gösterilmekte ve iç kısmındaki tuşlar (ASR, antipatinaj, yokuş kalkış fren, defransiyel kilidi, klima, damper düğmesi, sunroof, takography, bluetooth, hız sabitleyici, egzoz freni) tanıtılmaktadır.. Videoda ayrıca tırın otomatik vites kullanımı ve sürüş özellikleri de gösterilmektedir.
Bu video, Eskişehir'de Hoover'dan beyaz eşya yüklemesi yaparken bir tır şoförünün Garmin LGB1000 model navigasyon cihazını tanıttığı bir ürün incelemesidir.. Videoda şoför, tır için özel olarak tasarlanmış bu navigasyon cihazının özelliklerini detaylı şekilde göstermektedir. Cihazın tır için özel ayarlar (römork yapılandırması, yükseklik, genişlik, ağırlık), patlayıcılar ve AD&R yükleri için özel özellikler, rotalar için alternatif seçenekler, trafik durumu bildirimleri, mola planlayıcısı, Truck Parking Europe uygulaması, geri görüş kamerası desteği ve internet tarayıcısı gibi fonksiyonları anlatılmaktadır. Ayrıca şoför, cihazın beğenmediği yönlerini de paylaşarak, hiçbir navigasyon sisteminin mükemmel olmadığını ve biraz mantık kullanmanın gerektiğini belirtmektedir.
C sınıfı ehliyet, ticari araçlar için gerekli sürücü belgesidir. Kamyon, tır, otomobil, traktör, minibüs ve 14 kişiye kadar yolcu taşıyan araçları kapsar. Ağır vasıta araçları için 5 yılda bir yenileme gereklidir
Bu videoda bir kişi, bedelli askerlikte geçirdiği bir günün nasıl geçtiğini anlatıyor. Konuşmacı, tank aracında görevli olduğunu belirtiyor.. Video, bedelli askerlikte bir günün kronolojik olarak nasıl geçtiğini detaylı şekilde açıklıyor. Sabah 6'da uyanma, tıraş olma, diş fırçalama, mıntıka temizliği, sabah içtiması, eğitim, öğle yemeği, öğleden sonra serbest zaman, akşam yemeği ve yat içtiması gibi günlük rutinler anlatılıyor. Ayrıca, askerlikteki görevler, koğuş kuralları ve günlük yaşam koşulları hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, bir kişinin Scania marka tır ile maden yolculuğu yaptığı bir oyun içeriği ve vlog formatındadır. Videoda konuşmacı, tırın direksiyonunu kullanarak maden yoluna doğru ilerlerken yaşadığı maceraları anlatmaktadır.. Video, konuşmacının önce tırın içini temizlemesiyle başlar ve ardından maden yoluna doğru yolculuğa çıkar. Yolculuk sırasında çeşitli engellerle karşılaşırlar, "Mancı Dayı" olarak adlandırdığı bir sürücüye takılarak onun sürüş tarzı hakkında yorumlar yaparlar ve yolun kendi kendine durması, diğer araçların yol tıkaması gibi zorluklarla karşılaşırlar.. Videoda ayrıca tırın vitesinin sökülerek farklı ameller için kullanılabildiği, gece gelmesi ve manzaraların güzelliği gibi detaylar da yer almaktadır. Sürücü, yolculuk sırasında yaşadığı stres ve yorgunluğu da paylaşırken, "tek yol hak yoldur" diyerek videoyu sonlandırmaktadır.
Bu video, bir sürücünün Tanju Aktan'ın yeni White Dragon tırıyla İstanbul'dan Yalova'ya yaptığı yolculuğu gösteren bir vlog formatındadır. Sürücü, tırın dış görünümünü, iç kısmını ve özelliklerini detaylı olarak anlatmaktadır.. Videoda sürücü, tırın özel plakası, basık kafası, ışıkları ve çakalları gibi detaylarını göstererek başlıyor. Ardından İstanbul'dan Edirne'ye doğru yol alıyor, köprüden geçerek manzaraları gösteriyor ve Dudullu dinlenme tesislerine varıyor. Yolculuk sırasında Türkiye'nin geleceği hakkında düşüncelerini paylaşıyor ve Tanju Aktan'ın tırını takip ettiğini belirtiyor.
Ehliyet, karayollarında araç kullanma izni veren resmi belgedir. Toplam 17 ehliyet sınıfı mevcuttur. Ehliyet almak için sınav, sağlık, adli sicil ve deneyim şartları aranır
Otosa kanalından bir otomobil inceleme videosu olup, sunucu ve tır şoförü Halil İbrahim (İbrahim) tarafından 2024 model Scania Super Serisi 560 S serisi tırın detaylı incelemesi yapılmaktadır.. Video, tırın dış tasarımından başlayarak iç mekanına geçiş yapıyor ve teknik özelliklerini (560 beygir gücü, 13 ileri vitesli optik cruise şanzıman, 800 Nm tork) detaylı olarak anlatıyor. Ayrıca Doğanyıldız Trailer tarafından yapılan özel dorse, kabin içi donanımlar, çift yatak, buzdolabı ve sunroof gibi özellikler gösteriliyor.. Videoda ayrıca Türkiye'de farklı bölgelerde hangi tır markalarının tercih edildiği konusunda sohbet ediliyor. Halil İbrahim, Türkiye'de Volvo'nun güvenlik açısından öne çıktığını, Man'ın ise elektronik arızaları nedeniyle tercih etmediğini belirtiyor. Video, tır şoförlerinin toplumda nasıl algılandığı hakkında da kısa bir yorumla sonlanıyor.
Bu video, bir kişinin Volvo marka tırın vites sistemini anlattığı eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, tır vitesinin nasıl çalıştığını adım adım göstermektedir.. Videoda Volvo tırının 12 vitesli (6 ileri ve 6 takviye) vites sistemi detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı önce vitesin temel çalışma prensibini açıklar, ardından görsel olarak vites değiştirme işlemini gösterir. Özellikle mandalların kullanımı, ağır seri ve seri vitesler arasındaki geçişler ve yarım takviyelerin nasıl kullanılacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, tır vitesini anlamak isteyenler için temel bilgileri içermektedir.
Bu video, bir sunucu, Doğacan ve ilk kez ağır vasıta kullanan Tuğberk'in yer aldığı Ford Truck Efline modelinin detaylı incelemesini içeren bir otomobil tanıtım içeriğidir.. Video, Ford Truck Efline'in üç farklı segment için (yol kamyonu, çekici ve inşaat kamyonu) tasarlandığını ve günümüz teknolojileri sayesinde standart bir otomobil kadar kolay kullanılabildiğini göstermektedir. İçerikte aracın güvenlik sistemleri, iç mekan özellikleri, sürüş deneyimi ve farklı versiyonları karşılaştırmalı olarak anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Efline'in F-Max'e benzer tasarım DNA'sını taşıyan, geri bildirimlerle geliştirilmiş iç tasarımına, adaptif cruise control, otomatik uzun farlar gibi teknolojik özelliklerine, direksiyon kontrolüne ve vites sistemine odaklanılmaktadır. Tuğberk'in yol kamyonu ve çekici modellerini test sürüşü yaparak bu araçların kullanım kolaylığı ve konforu hakkında görüşlerini paylaşmaktadır.
Bu video, bir suç planını konu alan bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında Nevzat, Eren, Erhan, Bedri, Celal ve Sibel bulunmaktadır. Ayrıca Polat Alemdar adında bir karakter de konuşmada geçmektedir.. Video, bir tırın lastiklerinin patlaması ve para transferi planı etrafında şekillenmektedir. İlk bölümde bir tırın lastiklerinin patlaması ve karşıdan karşıya geçme planı gösterilirken, ikinci bölümde Erhan'ın bir bankada VIP müşteri olma süreci anlatılmaktadır. Son bölümde ise para transferi konusunda yaşanan sorunlar ve Polat Alemdar'a rüşvet verme planı ele alınmaktadır. Video, para transferi için örgüt aracılığıyla transfer yapılması önerisiyle sona ermektedir.
Bu video, bir sunucunun DAF XG Plus model tırını detaylı olarak incelediği bir araç tanıtım içeriğidir. Sunucu, YouTube'da ilk videolarını çektiği DAF ile tanıştığını ve bu yeni modelin kendisi için özel bir an olduğunu belirtiyor.. Video, aracın dış tasarımından başlayarak iç mekana kadar kapsamlı bir inceleme sunuyor. Dış görünümde aerodinamik yapısı, LED farlar, kör nokta kamerası ve iki silecekli yapısı gösterilirken, iç mekanda şoföre odaklanmış konforlu koltuklar, dönen koltuklar, yataklar, Android ve Apple CarPlay bağlantısı, parlak ekranlar ve güvenlik özellikleri detaylandırılıyor. Video, test sürüşüne geçiş yaparak devam ediyor.
"Yol Arkadaşı" kanalında yayınlanan bu araç inceleme videosunda, uzun yıllardır tır ve Mercedes Sprinter kullanmış deneyimli bir şoför, 2021 model İveco Daily Highway'i test ediyor.. Videoda otomatik şanzımanlı İveco Daily Highway'in dış ve iç dizaynı, sürüş konforu, teknolojik özellikleri ve performansı detaylı olarak inceleniyor. Sunucu, aracın 7,20 tona kadar genişletilmiş şasesi, otomatik vites sistemi ve hız sabitleyici gibi olumlu yönlerini vurgularken, uzun boylu şoförler için dar kabin ve sallanan araç gibi dezavantajlarını da belirtiyor.. Videoda ayrıca aracın sahibi Mustafa abi'nin yaşadığı sorunlar (korna çalışmıyor, sensörler sorunları) hakkında bilgi veriliyor ve 2021 model İveco Daily ile eski model arasındaki farklar gösteriliyor. Sunucu, kendi deneyimlerine göre Mercedes Sprinter'i en iyi araç olarak değerlendiriyor.
Bu video, Armağan Baş Eğmez tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Mercedes-Benz Axor 1840 model tır çekicisinin triptonik vitesini detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, triptonik vitesin hem otomatik hem de manuel kullanımını göstermektedir. Sunucu önce vitesin üç temel bölümünü (manuel/otomatik tuşu, ana gövde ve alt tuş) tanıtarak, ardından otomatik ve manuel kullanım yöntemlerini pratik olarak göstermektedir. Özellikle zorlu yokuşlarda otomatik şanzımanın doğru vitesi seçememesi durumunda manuel vitesi kullanmanın avantajları vurgulanmaktadır. Video boyunca sunucu, vitesin nasıl kullanılacağını adım adım göstererek izleyicilere pratik bilgiler sunmaktadır.