Bu video, Harry Potter serisinden bir sahneyi göstermektedir. Videoda Voldemort, Helios ve Piertotum Lokomoto gibi karakterler yer almaktadır.. Videoda bir grup insanın Voldemort'un tehdidi karşısında bir araya geldiği ve birbirlerine destek olmaya çalıştıkları bir sahne gösterilmektedir. Konuşmalar arasında "sürekli dışarıda tutamayız", "bu onu geciktiremeyeceğimiz anlamına gelmez" gibi ifadeler kullanılmakta ve "Protego max protego maxima" gibi büyüler söylenmektedir. Video, bir okul ortamında geçen ve karakterlerin birbirlerine karşı görevlerini yerine getirmeye çalıştıkları bir sahneyi içermektedir.
Akran zorbalığı sürekli, kasıtlı ve eşit olmayan güç ilişkisidir. Dışlanma özellikle okula yeni başlayan çocuklarda sık görülür. Zorbalığa maruz kalan çocuklarda akademik başarısızlık ve gelişimsel sorunlar oluşabilir
Bu video, bir röportaj formatında olup, bir sunucu ve öğrenciler arasında geçen bir diyalogu içermektedir. Yunus Emre ve diğer öğrenciler, okulda ve evde kendilerini güvende ve rahat hissetme konusundaki düşüncelerini paylaşıyorlar.. Videoda öğrencilerin güvende ve rahat hissetme durumları, okulda yaşanan sorunlar ve bunların nedenleri ele alınıyor. Öğrenciler genellikle evde ve okulda kendilerini güvende hissettiğini, ancak okulda bazen kavga, itiş kakış ve iftira gibi sorunlarla karşılaştıklarını belirtiyorlar. Ayrıca öğretmenlerin öğrencilere karşı tutumu, ceza uygulaması ve okul ortamındaki kuralların uygulanması konularında görüşlerini paylaşıyorlar.
Öğretmen ve eşi bir yıl şehir merkezinde yaşadıktan sonra köye tayin istedi. Gökçedağ'a tayin olan çift köpeklerini de aldı
Zorunlu eğitim 9 yıl sürer, ilk 6 yıl ilkokul, son 3 yıl ortaokul. Ulusal bütçenin %12'si eğitime, %7.7'si askeri harcamalara ayrılır. Okur-yazarlık oranı %99'dur
Derslikler yasal düzenlemelere uygun şekilde düzenlenmelidir. Her sınıfta sınıf kitaplığı bulundurulmalı ve düzenli tutulmalıdır. Atatürk köşesi ve çeşitli etkinlik panoları oluşturulmalıdır
Bu video, bir okul ortamında geçen bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında Ömer, Emre, bir öğretmen ve öğrenciler bulunmaktadır.. Video, Ömer'in arkadaşlarıyla yaşadığı bir tartışma ile başlar ve ardından Emre'nin babasıyla yaşadığı bir diyalogla devam eder. Ömer, okulda kötü bir grupla arkadaşlık kurduğunu ve bu grupla bilardo oynamaya gittiğini iddia eden Emre'nin babası, oğlunun bu davranışını eleştirir. Video, okul ortamında yaşanan zorbalık, arkadaşlık ilişkileri ve aile içi anlaşmazlıklar temalarını işler.
Bu video, okul ortamında geçen bir animasyon veya çizgi film formatındadır. Videoda iki kız karakter bulunmaktadır: biri "kötü kız" olarak adlandırılan ve stres toplarını sürekli kullanarak rahatsız eden, diğeri ise daha iyi davranan ve el işleri yapan bir kız.. Video, okul ortamında stres toplarının kullanımı ve bunların yerine el işleri yapmanın faydalarını göstermektedir. İlk bölümde kötü kızın stres toplarını nasıl kullandığı ve bunun sonuçları gösterilirken, ikinci bölümde el işleri yapma fikirleri sunulmaktadır. Bu fikirler arasında kartondan ev yapımı, süngerden donut şekli verme, şeffaf kılıf ve su boncuklarıyla stres topu yapımı, plastik poşetten resim yapma, balonlarla aksesuarlar yapma ve pipetlerle bilezik yapma gibi çeşitli el işleri bulunmaktadır. Video, kötü kızın sonunda iyi bir kız gibi davranmaya başlamasıyla sona ermektedir.
Bu video, bir okul ortamında geçen bir dramatik sahneyi göstermektedir. Karakterler arasında Ruby, bir anne ve diğer öğrenciler bulunmaktadır.. Video, bir okul ortamında geçen bir olayı konu almaktadır. Karakterler arasında gergin bir diyalog geçerken, bir cinayet ve gizli sırlar hakkında konuşulmaktadır. "Her aile has karanlık sırları" ve "Sırlar canlara zarar verebilir" gibi ifadelerle bir cinayet olayının arka planı anlatılmaktadır. Video, bir karakterin "Ben karanlıkta en iyi şekilde çalışabilirim" diyerek sona ermektedir.
Öğrenci özellikleri, hazır bulunuşluk düzeyi ve öğrenme biçimi önemlidir. Öğretmenin kişisel özellikleri ve mesleki nitelikleri başarıyı etkiler. Sınıf ortamı fiziksel, davranışsal ve öğretimsel açıdan düzenlenmelidir
Bu video, bir dizinin bölümlerinden oluşan bir derleme olup, Jagu, Anandi, Polly gibi genç karakterlerin aile bağları, kimlik arayışı ve okul ortamındaki zorlukları etrafında dönmektedir.. Video, köy ortamında geçen sahnelerle başlayıp, şehir ortamına geçiş yapmaktadır. Jagu'nun doktor olmak istemesi ve babaannesinin bu isteklerine karşı çıkması, Anandi'nin ailesine geri dönüşü ve kimliğini arayışı, Polly'nin okul ve aile ilişkileri gibi temalar işlenmektedir. Ayrıca tıp fakültesinde yaşanan zulüm olayları ve bunun intikam planlarıyla çözümü de videoda yer almaktadır.. Videoda aile içi çatışmalar, gençliğin kimlik arayışı, okul ortamındaki zorbalık ve bunun etkileri gibi toplumsal konular ele alınmaktadır. Karakterlerin kişisel gelişimleri, aile bağlarının güçlendirilmesi ve doğruyu yanlıştan ayırt etme yetisinin önemi vurgulanmaktadır.
Toplumsal duyarlılık, dünyayla ilişki kurma ve sorumluluk alma sürecidir. Tutumlar, deneyim ve bilgiye dayalı zihinsel ve davranışsal tepkilerdir. Tutumlar bilişsel, duygusal ve davranışsal boyutlardan oluşur
Bu video, bir kişinin bir kızla yaptığı sohbeti içermektedir. Konuşmacı, kızın güzelliğini övmekte ve ona dua etmektedir.. Videoda haremlik selamlık uygulaması ele alınmaktadır. Konuşmacı, bu uygulamanın otobüslerde ve okullarda nasıl uygulanabileceğini tartışmaktadır. Kadınların otobüslerde eziyet çektiğini belirterek, bayan otobüslerin olması gerektiğini ve okullarda ise bu uygulamanın gerekmediğini ifade etmektedir. Ayrıca, bu uygulamanın gönül tercihine bırakılması gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, çocuklar için hazırlanmış eğitici bir içerik olup, Ayşe, Kerem, Elif ve Selim adlı karakterlerin yer aldığı bir okul ortamını konu alıyor. Ayrıca Horhor adlı yapboz karakteri de videoda yer alıyor.. Video, öfke duygusunun ne olduğunu ve nasıl ifade edilmesi gerektiğini anlatıyor. Öncelikle maskelerle duygular oynanarak öfke duygusu tanıtılmakta, ardından karakterlerin öfke durumlarında nasıl tepki verdikleri gösteriliyor. Öğretmen, öfkeyi fark etmenin ve kontrol etmenin önemini vurgulayarak, nefes alma, resim çizme ve koşma gibi öfkeyi ifade etme yöntemlerini öneriyor. Video, öfke duygusunun normal bir duyguyu olduğunu ve kontrol edilebileceğini vurgulayarak, çocuklar için duygusal bilgi edinme amaçlı hazırlanmış.
Bu video, bir oyuncak oyunu veya oyun konsolunda oynanan bir oyunun kaydıdır. Videoda öğretmen ve öğrenciler arasında Necmettin, Osman, Hulusi ve Canbar gibi karakterler yer almaktadır.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde okul ortamında öğretmenin öğrencilerle yazma, elektrik dersleri ve çeşitli yarışmalar yapması gösterilir. İkinci bölümde oyuncak oyununda karakterlerin tekerlekli araçlar ve robotlar yaparak yarışması, evde yaşamlarını sürdürmesi ve çeşitli aktivitelerde bulunması anlatılır. Son bölümde ise "kutular" olarak adlandırılan özel nesnelerin içindeki güçler kullanılarak mücadeleler ve maceralar yaşanır.. Videoda ayrıca karakterlerin birbirleriyle etkileşimleri, kutuları bulmaları ve bu kutuların içindeki güçleri kullanmaları etrafında şekillenen oyun mekanikleri gösterilmektedir. Kutular sayesinde uçabilmek, hapishaneden kurtulmak veya düşmanları yenmek gibi farklı yetenekler kazanılmaktadır.
Bu video, bir okul ortamında geçen bir diyalogu göstermektedir. Videoda öğretmen, öğrenciler ve muhtemelen bir muhtar karakteri yer almaktadır.. Videoda kadın hakları, kadınların toplumda konumu ve eğitim konuları ele alınmaktadır. Öğretmen, kadınların en önde oturması gerektiğini söylerken, öğrenciler bu görüşe karşı çıkarak kendilerini satılık olarak görmediklerini belirtirler. Ayrıca, bir öğrencinin beşi bitirmediği ve öğretmenlerin sürekli babasıyla sıkıldığı gibi eğitim sistemiyle ilgili sorunlar da konuşulmaktadır.
Bu video, bir öğretmen ve öğrenciler arasında geçen bir diyalogu göstermektedir. Öğretmen, öğrencilerin daktilo ve kağıt gibi yazma araçlarını istemesine karşı çıkıyor.. Videoda, öğrencilerin yazma için gerekli olan üç unsuru (fikir, kağıt ve yazı aracı) elde etme çabaları ele alınıyor. Öğretmen, daktilonun okulun olduğunu ve kağıtların da öğrencilere verildiğini belirtiyor. Öğrenciler ise yazma için yeterli alan olmadığını ifade ediyor.
Bu video, Sami, Tamira, Tamira'nın annesi Rata ve öğretmen Joyce gibi karakterlerin yer aldığı bir film veya dizi bölümüdür.. Video, bir okul ortamında geçen dramatik bir hikayeyi anlatmaktadır. İlk bölümde Sami'nin annesi tarafından pırasat hazırlama göreviyle başlayan hikaye, Tamira'nın kaybolması ve Sami'nin onunla olan ilişkisi etrafında şekillenir. İkinci bölümde ise Doğu Hint mitolojisindeki "Şanti" adlı karanlık bir varlık ortaya çıkar ve Sami'nin ailesini etkileyen bir olay haline gelir.. Hikaye, Hinduizm ve Hint kültürü ile ilgili gizemli unsurlar içermekte, aile bağları, karanlık ruhla mücadele ve kurtuluş arayışı etrafında şekillenmektedir. Karakterler, bu karanlık ruhu hapsetmek için bir kavanoz kullanmaya çalışırken, bir puja töreni ve birbirlerine olan bağlılıklarını göstererek hikaye sona erer.
Bu video, bir Türk dizisinin bölümünden alınan sahneleri içermektedir. Dizide Ekin, Barış, Eda, Tuğba, Ali, Sibel, Gamze, Saffet, Oktay, Buğra, Kerem, Zehra ve diğer karakterler yer almaktadır.. Bölüm, birkaç farklı hikaye hattını takip etmektedir. Öğrenci başkanlığı seçimleri, maddi sorunlar, aile ilişkileri ve karakterler arasındaki duygusal bağlar etrafında şekillenmektedir. Özellikle Gamze ve Saffet arasındaki ilişki, kayıp bileklik olayı ve okul ortamında yaşanan gerginlikler dikkat çekici konular arasındadır.. Bölümde ayrıca karakterlerin maddi sıkıntıları (vergi borcu, hasta kardeş gibi) ve okul ortamında yaşanan günlük olaylar da ele alınmaktadır. Seçim kampanyası, okul etüt programı ve karakterlerin birbirleriyle olan ilişkilerindeki gerginlikler de bölümün önemli unsurlarını oluşturmaktadır.