Bu video, bir anlatıcının çocukluğundan başlayarak İstiklal Marşı'nın yazım sürecini anlattığı bir anlatım formatındadır. Anlatıcı, denizci olan babasının getirdiği Mehmet Akif'in el yazısıyla yazılmış bir kitaptan etkilenerek marşın yazıldığı alfabeyi öğrenmeye çalışır.. Video, anlatıcının kişisel deneyiminden başlayarak İstiklal Marşı'nın ilham kaynağını, yazım sürecini ve resmi statüsünü kronolojik olarak anlatır. Marşın 1921 yılında Büyük Millet Meclisi'nde kabul edilmesi, Mehmet Akif'in şiirinin kanunlaştırılması ve marşın "bir daha yazılamaz" olduğu görüşü detaylı şekilde aktarılır. Video, "Biz Osmanlılıyız" sözleriyle sona erer.
Bu video, Türk Milli Marşı'nın nasıl oluşturulduğu konusunda bir dramatik anlatımdır. Videoda İsmet Paşa, Hamza Bey, Nami Bey ve Mehmet Akif gibi karakterler yer almaktadır.. Video, bağımsız bir devlet olmanın gereklerinden biri olan milli marşın oluşturulması için düzenlenen bir şiir yarışması etrafında şekillenmektedir. Yarışmaya katılan 724 eser arasında istiklal mücadelesine yakışacak bir parça bulunamadığı için, Mehmet Akif'e ikna edilerek şiir yazması istenir. Mehmet Akif'in başlangıçta katılmak istemediği ancak sonunda "Korkma, sönmez bu şafaklarda" başlıklı şiirini yazması ve bu şiirin Türk Milli Marşı'nın temelini oluşturması anlatılmaktadır. Video, marşın ilk dizelerinin okunmasıyla sona ermektedir.
Bu video, İstiklal Marşı'nın tarihini ve anlamı hakkında bilgi veren bir anlatımdır. Mehmet Akif Ersoy tarafından yazılan marşın, Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküş sürecinde Türk milletinin gücünü ve güvenini toplamayı amaçladığı anlatılmaktadır.. Video, İstiklal Marşı'nın nasıl yazıldığı, neden yazıldığı ve marşın içeriğinin Türk milletinin kahramanca mücadelesini anlatması gerektiğini açıklamaktadır. 12 Mart 1921 tarihinde, Cumhuriyet ilan edilmeden önce kabul edilen marş, Mehmet Akif Ersoy'un "Allah bir daha bu millete İstiklal Marşı yazdırmasın" sözüyle ifade edilen derin anlamı taşımaktadır.
Mehmet Akif Ersoy tarafından 1921'de milli marş olarak yazıldı. Yarışmaya 724 şiir gönderildi, Mehmet Akif başlangıçta katılmadı. Hamdullah Suphi Bey'in ısrarıyla yarışmaya katıldı. Şiirini Tacettin Dergâhı'nda on günde tamamladı
İstiklal Marşı, Mehmet Akif Ersoy tarafından yazılmıştır. Türkiye ve KKTC'nin milli marşıdır. Sadece ilk iki dörtlük beste eşliğinde söylenir
Bu video, İstiklal Marşı'nın tarihsel gelişimini anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, İstiklal Marşı'nın ilk bestesinin Ali Rıfat Çağatay tarafından 1924 yılında bestelendiğini ve 1930'a kadar resmi olarak kabul edildiğini anlatıyor. 1930'da ise Osman Zeki Üngör'ün bestesi milli marş olarak kabul edildi. Kültür Bakanlığı, Üngör'ün bestesini dört farklı şekilde yorumlattı ve yeni yorumları CD olarak valiliklere ve il milli eğitim müdürlüklerine yolladı. Bu sayede, yıllardır okullarda ve resmi törenlerde okunan marş, Türkiye Cumhuriyeti'nin ikinci İstiklal Marşı bestesi olarak kabul edildi.
1921'de Maarif Vekaleti milli marş için yarışma düzenledi. Toplam 724 şiir katıldı, Mehmet Âkif başlangıçta katılmak istemedi. Âkif'in şiiri 12 Mart 1921'de TBMM tarafından kabul edildi. Kâzım Karabekir'in eleştirilerine rağmen güfte değiştirilmedi
Bu video, bir kişinin Cumhuriyet Bayramı haftası için hazırladığı İstiklal Marşı okumasını içermektedir.. Videoda, 29 Ekim'e özel olarak İstiklal Marşı'nın on kıtası okunmaktadır. Okuma sonunda konuşmacı, şehitlerimize Allah'tan rahmet dilemiş ve Cumhuriyet Bayramı'nı coşkuyla kutlama çağrısında bulunmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği formatında sunulmuş olup, sunucu tarafından İstiklal Marşı hakkında detaylı bilgiler verilmektedir.. Video, İstiklal Marşı'nın tarihçesi, yarışma süreci ve önemli detayları hakkında bilgiler içermektedir. İçerikte marşın yazımı, yarışmayı düzenleyen kurum, kazananlar, marşın ilk okunduğu yer, armonilemesi, milli marş olarak kabul tarihi ve kutlama günleri gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca marşın yazıldığı yer, hangi savaşlarda okunduğu ve hangi alfabe ile yazıldığı gibi detaylar da paylaşılmaktadır.
Adana'da şehit annesine hakaret eden otobüs şoförü, İstiklal Marşı önünde imza cezası aldı
Bu video, bir kişinin çocuklara yönelik Cumhuriyet Marşı'nı anlaşılır bir dilde seslendirdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda Cumhuriyet Bayramı'nın yaklaştığı belirtilerek, marşın sözleri anlaşılır bir şekilde anlatılmaktadır. Seslendiren kişi, "Cumhuriyet en güzel şey hürriyet" ve "Dalgalansın her tarafta şanlı Türk'ün bayrağı" gibi marşın önemli dizelerini tekrarlayarak çocuklara öğretmeyi amaçlamaktadır. Video, "Ya ölüm ya hürriyet" sözleriyle sonlanmaktadır.
İstiklal Marşı 12 Mart 1921'de TBMM tarafından kabul edilmiştir. Bestesi Osman Zeki Üngör'e aittir. Türkiye ve KKTC'nin milli marşıdır
Bu video, Mehmet Akif Ersoy tarafından sunulan bir okuma performansıdır.. Videoda İstiklal Marşı'nın beş kıtası beş kez okunmaktadır. Sunucu, marşın ilk kıtasını beş kez tekrar ederek izleyicilere sunmaktadır. Video, marşın ilk kıtasının tekrarlanmasıyla sona ermektedir.
Bu video, Irak bayrağının tarihsel gelişimini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Şerif Hüseyin, Faysal, Abdülkerim Kasım, Saddam Hüseyin gibi Irak tarihindeki önemli şahsiyetlerden bahsedilmektedir.. Video, 1921'de başlayan Arap ulusal hareketinden başlayarak Irak bayrağının zaman içindeki değişimlerini kronolojik olarak anlatmaktadır. Krallık döneminden cumhuriyete geçiş, üçlü ittifak anlaşması, Saddam Hüseyin dönemindeki değişiklikler, 2003'teki Amerika önderliğindeki koalisyon güçlerinin işgali sonrası yeni bayrak tasarımı ve son olarak 2008'de yapılan değişiklikler detaylı şekilde ele alınmaktadır. Ayrıca Irak milli marşının tarihsel gelişimi de videoda yer almaktadır.
İstiklal Marşı, Mehmet Akif Ersoy tarafından yazılmış ve Osman Zeki Üngör tarafından bestelenmiştir. Türkiye Cumhuriyeti ve KKTC'nin resmi marşıdır. İlk iki kıtası törenlerde milli marş olarak okunmaktadır
Bu video, İstiklal Marşı'nın okunmasını ve dinlenmesini öğreten eğitici bir içeriktir.. Video, İstiklal Marşı'nın okunurken ve dinlerken saygı göstermenin nasıl yapılacağını anlatarak başlıyor. Ardından marş okunuyor ve marşın şairi Mehmet Akif Ersoy hakkında bilgiler veriliyor. Ersoy'un veterinerlik mesleğini yaptığı, spor ve şiirle ilgilendiği, İstiklal Marşı için düzenlenen yarışmaya katıldığı ve 12 Mart 1921'de milli marş olarak kabul edildiği belirtiliyor.
Bu video, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin resmi marşı olan İstiklal Marşı'nın tarihini ve önemini anlatan bir belgesel formatındadır. Mehmet Akif Ersoy'un yazdığı ve Osman Zeki Üngör'ün bestelediği marşın yazımı, kabulü ve önemi detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video, İstiklal Marşı'nın 12 Mart 1921'de Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından resmi marş olarak kabul edilmesinden başlayarak, marşın yazım sürecini, Mehmet Akif'in yarışmaya katılmayı reddetmesi ve Hamdullah Suphi'nin ısrarıyla yarışmaya katılması, marşın bestelenmesi ve Türk milletinin bu marşı nasıl kabul ettiği anlatılmaktadır. Ayrıca marşın içeriği, Türk milletinin birliğini ve bağımsızlığını vurgulayan sembolik anlamları ve marş söylenirken ayakta durmanın sembolik önemi de açıklanmaktadır. Video, marşın ilk dörtlüğünün okunmasıyla sona ermektedir.
Bu video, bir müzik öğretmeni olan Sülün Uysal ile yapılan bir röportajdır. Öğretmen, İstiklal Marşı'nın doğru okunması konusunda bilgi vermektedir.. Videoda, İstiklal Marşı'nın tane tane prosediye uygun ve doğru nefeste okunması gerektiği vurgulanmaktadır. Öğretmen, marşın doğru şekilde dinlenmesini sağlamak için kendisinin marşın bir bölümünü seslendirmektedir. Video, marşın ilk beş dizesinin seslendirilmesiyle sona ermektedir.
Bu video, İzmir Marşı'nın tarihini ve önemini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda bir kız sesi İzmir Marşı'nı söyleyerek marşın duygusal atmosferini yansıtıyor.. Video, İzmir Marşı'nın kökenini ve gelişimini anlatıyor. Marşın Kafkasya'da Sarıkamış cephesinde ortaya çıktığı, Hasan Tahsin'in işgalci Yunan alayına sıktığı ilk kurşunla başlayan ve İzmir'in kurtuluşuyla biten bir zaferin marşı olduğu belirtiliyor. Ayrıca marşın askerlerde, taraftar gruplarında ve konserlerde nasıl kullanıldığı, Mustafa Kemal Paşa'ya olan sevgiyi ve minnet duygusunu nasıl ifade ettiği anlatılıyor. Video, marşın Türk kimliği ve milli duyguları temsil ettiği mesajıyla sonlanıyor.