Y-AMT, tam otomatik (AT) ve manuel (MT) vites değiştirme modları sunar. MT modunda debriyaj maneti olmadan parmaklarla vites kontrolü sağlanır. AT modunda D+ ve D olmak üzere iki farklı sürüş modu bulunur
2016'dan itibaren ehliyetlerde otomatik ve manuel vites ayrımı yapıldı. Manuel ehliyet sahipleri hem manuel hem otomatik araç kullanabilir. Otomatik ehliyet sahipleri sadece otomatik araç kullanabilir
Bu video, Mert adlı bir içerik üreticisinin, bir izleyicisinin isteği üzerine Türkiye'de ilk kez çektiği GTA 5 oyununa manuel vites ve direksiyon ekleme rehberidir.. Video, GTA 5'e manuel vites ve direksiyon ekleme sürecini adım adım göstermektedir. Önce gerekli modları ve scriptleri indirme, ardından GTA 5'in klasörüne dosyaları yerleştirme ve oyun içinde ayarları yapma aşamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Özellikle 90 derecelik direksiyon setleri (G29, G920, Thrustmaster gibi) kullanan oyuncular için kalibrasyon, vites ayarları ve direksiyon sensörlerinin nasıl ayarlanacağı gösterilmektedir. Video, oyunun daha gerçekçi bir deneyim sunmak isteyenler için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, bir oyun rehberi formatında olup, içerik üreticisi GTA 5 oyununda Logitech Driving Force GT direksiyon seti ile manuel oynama yöntemini göstermektedir.. Video, üç farklı dosyanın indirilmesi ve GTA 5 klasörüne yerleştirilmesiyle başlıyor. Ardından manuel transmissions, kustom setting ve bin klasörlerinin nasıl kullanılacağı adım adım anlatılıyor. İçerik üreticisi, direksiyon ayarlarının nasıl yapılacağını, vites değiştirme tuşlarının nasıl atanacağını ve oyun içinde nasıl kullanılacağını gösteriyor. Video, direksiyon seti ile GTA 5'te manuel oynama deneyimini keyifli bir şekilde sunuyor.
Manuel araçlarda debriyaj, vites dişlilerinin yüksek tork üretmesi için gereklidir. Otomatik araçlarda debriyaj yerine tork konvertörü görev yapar. Debriyaj pedalı, üst merkezi harekete geçirip kuvveti yağa iletir
Bu video, bir sürücü eğitmeni tarafından Mira adlı adayla yapılan manuel vites araç kullanımını gösteren bir eğitim içeriğidir. Mira daha önce hiç araç kullanmamış, sadece yarım saat deneyim sahibi bir adaydır.. Videoda, manuel vitesli araç kullanımının temel prensipleri adım adım gösterilmektedir. Eğitmen, aracın çalışma göstergelerini tanıtarak başlayıp, kalkış yapma, vites değiştirme, şerit değiştirme, dönüş yapma, sinyal verme, aynaları kontrol etme, debriyaj kullanımı, hız kontrolü ve yokuşta araç kullanma gibi temel sürüş tekniklerini Mira'ya öğretmektedir.. Video, Mira'nın ikinci derse nazaran daha iyi performans gösterdiği bir dersle sona ermektedir. Ayrıca, araç kullanırken aynalara bakarken en fazla bir saniye bakılması gerektiği, kasislerde ideal hızın 20 km/s olduğu ve dönüş yaparken gaz kullanmama gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir araç kullanma eğitimi formatında olup, konuşmacı dik yokuşlarda araç kullanımını göstermektedir.. Video, dik yokuşlarda araç çıkarma ve inme tekniklerini anlatmaktadır. Önce yokuş çıkarken manuel vites kullanarak birinci viteste sabit hızda ve düşük devirde kalkış yapma yöntemi gösterilmekte, ardından yokuş inerken de aynı viteste motor freni yaparak kontrollü hızlanma tekniği açıklanmaktadır. Konuşmacı, bu tekniklerin aracın parçalarına zarar vermemesi için önemini vurgulamaktadır.
Vites, araçların hareketini sağlayan dişli sistemdir. Vites, hız ve güç kontrolünde kilit rol oynar
1.6 TDI motor 105 ps güç üretiyor ve 5 ileri manuel şanzımanla sunuluyor. Araç sessiz çalışıyor, sadece rüzgar sesi belli limitte duyuluyor. Frenleme sistemi başarılı, tepki süresi ve duruş mesafesi iyi. Tam Bağımsız Arka Süspansiyonlar olmamasına rağmen yol tutuşu çok iyi. Direksiyon düşük hızlarda yumuşak, yüksek hızlarda tepkili
Bu video, iki farklı bölümden oluşan bir eğitim içeriğidir. İlk bölümde Ankara OSTİM'deki Üstün Otogaz'da Murat usta ile yapılan bir röportaj yer alırken, ikinci bölümde bir eğitmen ve öğrenci rolünde olan kişi arasında geçen manuel vites sürüş eğitimi gösterilmektedir.. Video, manuel araçların yarı otomatiğe dönüştürülmesi ve manuel vites sürüş teknikleri konularını ele almaktadır. İlk bölümde Murat usta'nın geliştirdiği sistemin çalışma prensibi, montaj süreci ve avantajları anlatılırken, ikinci bölümde vites değiştirme, gaz kullanımı, frenleme ve ani duruş gibi temel sürüş teknikleri gösterilmektedir.. Videoda ayrıca manuel vites sisteminin otomatik vites sistemine göre avantajları, debriyaja basmadan sürüş imkanı sunması ve muayene geçişini sağlama gibi faydaları vurgulanmaktadır. Manuel vites sürüş eğitimi için Türkiye'de ortalama 15 bin lira tutarında bir ücret ödendiği de belirtilmektedir.
Bu video, bir kişinin şanzıman yağı değiştirme sürecini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda şanzıman yağı değiştirme süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce gerekli yağ ve katkı maddesi seçimi, ardından tahliye tapasının sökülmesi, yeni yağın hazırlanması ve şırınga ile şanzımana dökülmesi gösterilmektedir. Ayrıca, şanzıman yağı değiştirme sıklığı (yaklaşık 150 bin kilometrede), manuel ve otomatik vitesli araçlar için dikkat edilmesi gereken noktalar ve yağ değişiminin şanzımanın ömrünü uzatma ve vites geçişlerini kolaylaştırma faydaları hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir oyun içeriği oluşturucusunun Farming Simulator 22 oyununda direksiyon kullanarak tarla eki yapma deneyimini paylaştığı bir oyun videosu.. Videoda oyuncu, ilk kez direksiyonla bu oyunu deneyimlemekte ve karşılaştığı zorlukları anlatmaktadır. Oyun içinde tarlayı kanoyla ekim yaparken direksiyon kontrolünün zorluğunu, vites sisteminin karmaşıklığını ve manuel vites kullanmanın zorluklarını paylaşıyor. Ayrıca masa kullanarak direksiyon kontrolünü daha iyi yönetmeye çalıştığını belirtiyor.. Oyuncu, direksiyon kontrolünün alışmakla gelen bir deneyim olduğunu, klavye kontrolüne göre daha zorlu ancak alıştıktan sonra rahatlayacağını belirtiyor. Oyun içi parasının 5480 TL olduğunu ve tarlasını kanala ekmek için iki farklı makineyi kullandığını da paylaşıyor.
4000 devir sonrası motor performansı başlıyor. Yüksek devirlerde performans artıyor, tüketim yükseliyor. ESP sistemi çok müdahaleci çalışıyor. Fren hidroliği çabuk kaynıyor ve yağ eksiltmesi yapıyor
Bu video, bir oyun rehberi formatında olup, sunucu Assetto Corsa oyununda Logitech G29 ve G920 direksiyonlarının nasıl ayarlanacağını adım adım göstermektedir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Logitech Gaming Software üzerinden Excel özellikleri, yay merkezi, duyarlılık gibi temel ayarlar anlatılmakta, ikinci bölümde ise Assetto Corsa oyununda start configuration wizard üzerinden direksiyon, gaz, fren ve debriyaj butonlarının nasıl ayarlanacağı detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca manuel vites ayarları, direksiyon açıları ve shifter kullanımı da gösterilmektedir.. Videoda ayrıca ikinci ve ileri ayarlar bölümünde el freni, ışıklar, korna, kamera açıları gibi ek kontrollerin nasıl atanacağı ve fren algılama ayarlarının nasıl yapılandırılacağı da anlatılmaktadır. Tüm ayarların kaydedilmesi ve gerekirse eski haline döndürülmesi ile video sonlanmaktadır.
Bu video, bir kişinin manuel araba sürme tekniklerini gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilere adım adım manuel araba sürme yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, manuel araba sürme sürecini detaylı olarak göstermektedir. Önce araca binme ve koltuk ayarlama, ardından kontağı açma, debriyajı basma, vites değiştirme ve gaz verme teknikleri gösterilmektedir. Konuşmacı, vites değiştirme sırasında sağ ayağın gaz, sol ayağın ise debriyaj ve fren kullanıldığını vurgulamakta ve bu teknikleri tekrar tekrar uygulayarak izleyicilere basit bir yöntemle manuel araba sürme becerisini öğretmektedir.
Bu video, Mertcan Bahar kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. İlk bölümde Fatih, kız arkadaşı Sema'ya manuel araba kullanmayı öğretirken, ikinci bölümde Mertcan Bahar, Sema'nın manuel araba kullanma deneyimini göstermektedir.. Videoda manuel arabanın temel kullanımının öğretimi yapılmaktadır. İlk bölümde arabanın anahtarını açma, koltuk ayarlama, emniyet kemerini takma, vites değiştirme, gaz ve fren kullanımı, kalkış yapma ve dönüş yapma gibi temel manevralar gösterilirken, ikinci bölümde drift yapma, ani frenleme ve bayırda arabayı kaydırma gibi daha ileri teknikler anlatılmaktadır.. Sema, normalde otomatik araba kullanan bir ehliyet sahibi olup, manuel arabalardan korktuğunu belirtirken, Mertcan Bahar'ın yardımıyla bu korkusunu aşmayı başarıyor. Video boyunca Sema'nın manuel araba kullanma deneyimleri ve Fatih/Mertcan Bahar'ın ona verdiği tavsiyeler gösterilmektedir.