İzcilik, gençlerin zihinsel, fiziksel ve sosyal gelişimine katkı sağlayan uluslararası bir harekettir. Oba, izciliğin düzenli yürümesini sağlayan 6-8 kişilik birimdir. Dünya İzcilik Hareketi 30 milyona yakın üyesiyle faaliyet göstermektedir
Bu video, Lider Eğitim İzcilik Kulübü'nde Mehmet ve Şerif adlı iki kişinin izcilik hakkında bilgi verdiği bir röportajdır. Şerif, izcilik konusunda uzman bir lider olarak izleyicilere bilgi aktarmaktadır.. Video, izcilik kavramının tanımıyla başlayıp, yaş gruplarına göre izcilik sistemi (öbek, oba, ekip, izi, izci gönüllüsü, kıdemli izci ve izci lideri) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca izcilik eğitimlerinde yer alan okçuluk, doğa yürüyüşü, mors alfabesi, fonetik alfabesi, düğüm atma ve çadır kurma gibi çeşitli etkinlikler anlatılmaktadır.. İzcilik, dil, din, ırk ve siyasal ayrım yapılmayan üniformalı bir faaliyet olarak tanımlanmakta ve özellikle çocukların sorumluluk bilinci geliştirmesine katkı sağladığı vurgulanmaktadır. İzcilerin yaşlılara yardım etme, yangın ve gaz sızması gibi acil durumlarda müdahale etme gibi toplumsal sorumluluklarını da yerine getirdikleri belirtilmektedir. Video, izcilikle ilgili gelecek videoların çekileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
İzcilik, çocukları bütünsel olarak ele alan ve ruh sağlığını geliştiren bir eğitim aracıdır. Uygulamalı bilgi ve beceri kazandıran, ahlak eğitiminin aktif metodudur. Milli ve evrensel bir olay olarak iyi yurttaş yetiştirmeyi amaçlar
Bu belgesel, Mustafa Başak'ın izcilik hayatını ve hayatını anlatan bir anlatımdır. Mustafa, 19 yıllık arkadaşlığı olan Hasan ile birlikte Fatih İzci Grubu'nu kurmuş ve binlerce çocuğu iyi vatandaş olarak yetiştirmiştir.. Video, Mustafa'nın izcilikle olan ilişkisini, Fatih İzci Grubu'nun kuruluşunu ve faaliyetlerini anlatmaktadır. Mustafa'nın iç mimar olması, ağaç işlerinde sanatkar olması ve Türk tasavvuflarından sema ile yurdumuzu tanıttığı belirtilmektedir. Belgesel, Mustafa'nın Kahramanmaraş'ta bir sema gösterisine giderken dayısı tarafından kurşunlanarak şehit olmasıyla sona ermektedir. Video, Mustafa'nın arkadaşlarıyla olan son sohbetlerini ve onların ona veda etmelerini de içermektedir.
7-17 yaş arası izciler en yakın izci kulübüne başvurabilir. İzci olmak için sağlık raporu ve veli izni gereklidir. Engelli bireyler de izcilik yapabilir
İzciliğin ilk adımları 1910'da Edirne'de Nafi Atuf Kansu'nun çalışmalarıyla başladı. 1912'de İstanbul'da Galatasaray Lisesi'nde ilk izci oymağı kuruldu. 1914'te Harold Parfitt'in kurduğu Osmanlı Güç Derneği kuruldu. 1922'de işgalin kalkmasıyla izcilik yeni bir döneme girdi
Bu video, Ankara Gençlik Spor ve İzcilik Kulübü Derneği (ASİLDER) hakkında bilgi veren bir tanıtım filmidir.. Video, derneğin 2006 yılında kurulduğu ve temel hedefinin günümüz ve gelecek dönemin gereklerine göre donanmış, milli ahlaki değerlere bağlı, eğitimli, kültürlü, sağlıklı, temiz ahlaklı, çevreye duyarlı ve yetenekli sporcular yetiştirmek olduğu bilgisini içermektedir. Derneğin hedef kitlesi ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim ve çalışan gençlik olarak belirtilmiştir. Video, derneğin faaliyetlerini ve gençlere yönelik hedeflerini anlatan bir tanıtımla başlayıp, ardından bir dua ile sona ermektedir.
MEB ile GSB arasında 2012'de izcilik protokolü imzalanmıştır. İzcilik faaliyetlerinde WOSM ve WAGGS kuralları geçerlidir. MEB personeli TİF belgeli olarak izcilik faaliyetlerini yürütür
7-17 yaş arası gençler izci kulübüne başvurabilir. İzci olmak için sağlık raporu ve veli izni gereklidir. Engelli gençler de izcilik yapabilir
Bu video, Tokat Erva'dan bir izci tarafından pandemi döneminde çekilmiş bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, eğitim kampında yüz yüze anlatmak istediği izcilik bilgilerini görüntülü olarak aktarmaktadır.. Video, izcilik nedir, izliğin amacı, izlik türesi, izcilik andı, iziliğin tarihi (dünya ve Türkiye tarihi) ve izcilik selamı hakkında bilgiler içermektedir. İzcilik, siyasi olmayan, üniformalı, din, dil ve ırk ayrımı yapmayan, gönüllülük esasına dayalı bir eğitim sistemi olarak tanımlanmakta ve amacı sağlam bir kişilik eğitimi, vatandaş ve yurttaşlık eğitimi ile sağlıklı bir beden eğitimi vermek olarak açıklanmaktadır. Ayrıca izcilik türesi, izcilik kanı ve selamın nasıl verildiği detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, çocuklar ve bir izci olan Ayhan'ın yaşadığı macera anlatan bir hikaye formatındadır. Videoda Bulut, Aysa, Çınar ve Ayhan adlı karakterler yer almaktadır.. Video, Ayhan'ın yamaçta mahsur kalması ve Bulut, Aysa ve Çınar'ın onu kurtarmasıyla başlar. Ardından çocuklar Ayhan'ı izci kampına götürmeye çalışır ancak kaybolurlar. İzci dede, izleri takip ederek onları kamp yerine götürür. Video, derviş adlı bir karakterin hikayesini anlatarak sona erer ve doğayı tanımak, bakmak ve görmek arasındaki farkı vurgular.
Bu video, Melike, Ece, Eren ve Murat adlı dört arkadaşın okul izcilik kulübüne katılma hikayesini anlatan bir çocuk hikayesidir.. Hikaye, öğretmenin sınıfta izcilik kulübü açacağını duyurmasıyla başlar ve öğrencilerin izin belgelerini alıp kamp için hazırlanmalarını anlatır. Ardından kamp otobüsüyle doğa kampına giden öğrencilerin çadır kurma, geri dönüşüm atıklarını toplama, yemek yeme ve kamp sonrası evlerine dönüşleri detaylı olarak aktarılır. Video, doğa koruma ve geri dönüşüm konularını çocuklara eğlenceli bir şekilde aktarmayı amaçlamaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı izcilik otomasyon sisteminde alt birim ve ünite oluşturma işlemlerini adım adım göstermektedir.. Video, otomasyon sistemine giriş yaparak başlayıp, organizasyon yönetimi menüsünden alt birim (ekip, OBA veya Öbek) ve ünite oluşturma sürecini detaylı şekilde anlatmaktadır. Önce alt birimlerin oluşturulması, ardından bu alt birimlerin bir üniteye eklenmesi gösterilmektedir. Ayrıca, ünite kurma sonrası yapılan değişiklikler ve yardımcı lider ekleme işlemleri de açıklanmaktadır. Video, izcilik kulüplerinde organizasyon yönetimi yapmak isteyenler için temel bir rehber niteliğindedir.
Bu video, izcilik kavramını açıklayan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, izcilikin bir sistemler bütünü olduğunu ve çocukların fiziksel, psikolojik, zihinsel ve sosyal gelişimine katkıda bulunduğunu anlatmaktadır. İzcilik, grup çalışması, kişilik gelişimi, yeteneklerin ortaya çıkması, bilinçli çalışma, yenilikçilik, değişim inancı, teknolojik gelişmeleri izleme, kendini tanıma, açık fikirlilik, hayal gücü ve doğa ile bütünleşme gibi değerleri öğreten açık hava programlarıdır. İzci olabilmek için il içindeki izcilik kulüplerine başvurulması gerektiği ve izcilikin dünyaya bambaşka bir pencereden bakmak anlamına geldiği belirtilmektedir.
Bu video, bir röportaj formatında olup, Şerif adlı bir lider ile yapılan bir sohbeti içermektedir. Şerif, Lider Eğitim İzcilik Kulübü'nden bir lider olarak kendini tanıtmaktadır.. Videoda, izcilik ile ilgili bir oynatma listesinin içeriği anlatılmaktadır. Bu oynatma listesinde çadır kurma, düğüm çeşitleri, camadan düğüm, sancak kazık, açık kazık eğitimleri, çadırlı kamplar ve ileri seviyedeki izcilerin yaptığı "hayk" adı verilen günlük doğada geçirdikleri kamplar yer alacaktır. İzcilik ile ilgili aklına takılan her şeyi öğrenmek isteyenler için bu videoların faydalı olacağı belirtilmekte ve izcilik kulübüne kayıt olmanın tavsiye edildiği ifade edilmektedir.
Diyanet TV'de yayınlanan bu programda, sunucu Ramazan ayı sofrasında Ahmet Özhan (Ahmet Usta) ve Türkiye İzcilik Federasyonu Başkanı Hasan Subaşı ile sohbet ediyor. Ahmet Özhan, 1983 yılından beri Hasan Subaşı'nın abisi olarak tanımlanırken, Hasan Subaşı yaklaşık 25 yıl boyunca Anadolu'da Ramazan programları icra etmiş bir konuşmacıdır.. Program, Ramazan ayının manevi ve fiziki sağlığı, oruçun gerçek anlamı ve izcilik felsefesinin gençlere sağladığı değerler üzerine başlıyor. Ardından Çanakkale ve şehitlik konuları ele alınıyor ve son bölümde dil ve konuşma biçiminin önemi, Hasan Hoca'nın Anadolu'da yaşadığı bir macera anısı paylaşılıyor.. Programda ayrıca izcilikte gençlere ülkenin gençliği olmanın farkına varmasını öğretme amacı, izcilikin on maddelik iyi insan olma manzumesine dayandığı, Çanakkale'nin sadece eğlence için değil tazime ve ecdat sevgisiyle ziyaret edilmesi gerektiği gibi konular da işleniyor.
Bu video, Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin kesela alaçam izcilik kampını tanıtan bir tanıtım filmidir. Videoda belediye yetkilisi konuşmaktadır.. Video, Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin Gemlik Karacali ve Kestel Alaçam'da bulunan iki ayrı gençlik kampını tanıtmaktadır. Kamplarda yedi kız, beş erkek ve iki dönem engelliler için altı günlük kamplar düzenlenmektedir. Kamp alanında gençlere ata binme, oryantiring, okçuluk, bahçe tarımı, ilk yardım, AFAD eğitimi, telsiz ve itfaiye istasyonu, ateş ocak çeşitleri, doğada giyim ve kamçılık gibi çeşitli eğitimler sunulmaktadır. Belediye yetkilisi, gençlerin geleceği için çeşitli çalışmalar yaptıklarını ve onları sanat ve sporla geliştirmeyi hedeflediklerini belirtmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izcilik hakkında bilgi veren bir metnin hazırlık çalışmalarını içermektedir.. Video, izcilik hakkında bilgiler vererek başlıyor ve ardından çeşitli etkinlikleri adım adım gösteriyor. İzcilik nedir, kimlere açıktır, ne kazandırır gibi sorular yanıtlanıyor. Ayrıca kelimelerin anlamlarını tahmin etme, eş anlamlı ve zıt anlamlı kelimeleri yazma gibi dil bilgisi etkinlikleri de yer alıyor. Video, izcilik hakkında bilgi edinmek ve Türkçe dil becerilerini geliştirmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, TRT'de yayınlanan bir Kur'an-ı Kerim okuma yarışması programıdır. Programda Dr. Mehmet Ali Sarı, Halil Necipoğlu, Osman Ege ve diğer hocalar jüri olarak yer alırken, çeşitli katılımcılar (çiftçi İbrahim Uçar, 9. sınıf öğrencisi Bünyamin Biberoğlu, Seyfettin Yeniçeri ve Suat Yılmaz gibi) Kur'an tilaveti yapmaktadır.. Program, Ramazan ayında başlayan ve finaline ulaşan bir yarışma formatında ilerlemektedir. Katılımcıların Kur'an okuma teknikleri değerlendirilerek puanlanmakta ve hafta finaline katılacak beş yarışmacı (Suat Yılmaz, Seyfettin Yeniçeri, İbrahim Uçar, Bünyamin Biberoğlu ve Muhammed Kozoğlu) belirlenmektedir. Programda ayrıca izcilik geleneği ve Ramazan gelenekleri hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.. Videoda yarışmacıların Kur'an bölümlerinden tilavetleri, jüri üyeleri tarafından yapılan teknik değerlendirmeler ve puanlamalar yer almaktadır. İzci öğrencileri Zeynep Salıha Seçkin ve Ahmet Esat Kocamış ile İzcilik Federasyonu'ndan Numan Sarı ile yapılan röportajlar da programın bir parçasıdır.
Rizasi Gençlik Kulübü'nden Muhammed Veysel Engiz, izcilik deneyimlerini paylaşıyor. Bir buçuk iki senedir izcilik yapan Muhammed, izcilikteki aktivitelerini anlatıyor.. Videoda Muhammed, izcilikteki eğlenceli anları, liderlerle oynadıkları oyunları, namaz kıldıklarını, çadırlarda yattıklarını ve arkadaşlarıyla vakit geçirdiklerini anlatıyor. Ayrıca izcilikte öğrendiği bir türeden bahsediyor ve liderinin öğrettiği izcilik türesini okuyor. Bu türede Allah'a, vatanına karşı vazifeleri yerine getireceğini, izcilik türesine uyacağını ve başkalarına yardım edeceğini şeref üzerine ant içiyor.