İzmir'de 136 kilometrelik banliyö tren hattı hizmet vermektedir. Sistem İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD ortaklığında kurulmuştur. 2010'da yolcu taşımacılığına başlanmış, 2019'da son genişletme tamamlanmıştır
Alsancak, İzmir'in Konak ilçesinde yer alan popüler bir semttir. Otogar ile Alsancak arası 9 km'dir. Alsancak, kültür, sanat ve eğlence merkezi olarak öne çıkmaktadır
Egekent 2, İzmir Menemen'de 29 Ekim mahallesinde yer almaktadır. İstasyon kodu 21399'dur. 2001 yılında TCDD tarafından hizmete açılmıştır
Bu video, İZBAN işçilerinin mahkeme kararı sonrası yaptığı açıklamayı içeren bir haber kaynağıdır. Videoda Demiryolu-İS Sendikası İzmir Şube Başkanı ERBS'in mahkeme kararı hakkındaki değerlendirmesi yer almaktadır.. Videoda, mahkemenin İZBAN A.Ş.'nin taşeron işçilere çalıştırdığı trenlerin durdurulmasına karar verdiği belirtilmektedir. ERBS, mahkemenin verdiği kararın adaletin verdiği bir karar olduğunu ve Lokal Kanunu'nun 68. maddesine uygun olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, grev kırıcılıkla kanuna aykırı davranarak taşeron işçilerle trenler çalıştırılması ve bakımları yapılmayan trenlerin yolcu güvenliğini tehlikeye atması nedeniyle mahkemenin kararı bu yönde tecelli ettiğini açıklamaktadır.
Bu video, İzmir Halima'da ulaşım hizmetleri hakkında bilgi veren kısa bir tanıtım içeriğidir.. Videoda İzmir Halima'da İZBAN'ın ulaşım hizmetleri sunulduğu belirtilmektedir. İZBAN'ın Bamya trenlerinin Aliağa ile Selçuk arasında çalıştığı bilgisi paylaşılmaktadır.
Folkart Towers B Blok'ta hizmet vermektedir. İzmir otogarına yakın konumdadır. Ekonomikten lüks modellere kadar geniş araç yelpazesi sunmaktadır
En yakın şubeye ücretsiz iade imkanı sunulmaktadır. İade öncesi form kontrolü ve detaylı dış inceleme yapılır. İç kısımlar dezenfekte edilip su kontrolü gerçekleştirilir. Personel, kontrol listesi doğrultusunda titiz bir şekilde çalışır
İzmir'de metro, İZBAN, tramvay, otobüs, dolmuş ve taksi gibi çeşitli ulaşım seçenekleri mevcut. Aktarmalı seyahatlerde ilk biniş ücreti alınıyor, sonraki binişler ücretsiz. Baykuş Gece seferleri 24 saat boyunca Konak'tan çeşitli ilçelere hizmet veriyor
Bu video, Ulusal Kanal'da yayınlanan bir haber röportajıdır. İzmir'de İZBAN'daki toplu iş sözleşmesi sürecini ele almaktadır. Röportajda Özgür Doğu Saymaz muhabir ve Demiryolu-İS Sendikası İzmir Şube Başkanı Hamdullah Giral yer almaktadır.. Video, İZBAN'daki toplu iş sözleşmesi sürecinin durumunu ve işçilerin taleplerini anlatmaktadır. 26 Kasım 2020'de başlayan beşinci dönem toplu iş sözleşmesi süreci 20 Ocak 2021'de son oturumuna başlayacaktır. İşçiler, asgari ücretten ücret almakta ve belediye şirketleri arasında en düşük ücret almakta olduklarını belirterek, insanca bir ücret talep etmektedir. Cuma günü yapılacak son toplantıda uzlaşma sağlanamazsa, sendika arabulucu tayini isteyecektir ve bu süreç sonrasında grev kararı alabilir.
Bu video, Varna Gayrimenkul tarafından sunulan bir tarla tanıtım videosu. Sunucu, İzmir Menderes Gölcükler Mahallesi'ndeki bir tarlayı tanıtmaktadır.. Videoda 5.300 metrekarelik, iki ayrı tapudan oluşan bir tarla tanıtılıyor. Tarla, çevre yoluna ve anayola kadar uzanan, düz ve verimli bir arazide yer alıyor. Ayrıca İZBAN Menderes ve İZBAN Cuma Hava İstasyonu'na yakın konumda bulunuyor. Sunucu, tarlanın kozmopolit bir konumda olduğunu ve dönüm fiyatlarının avantajlı olduğunu belirtiyor.
Bu video, İlhan Tekeli Şehircilik Kültür Vakfı'nda gerçekleşen bir akademik sunum serisinin üçüncü ve son sunumudur. Sunum, Prof. Dr. Metin Şenbl tarafından İzmir'deki ulaşım davranışlarının yerleşim örüntüsünü nasıl değiştirdiğini anlatan bir akademik sunumdur. Ayrıca Mustafa Özüsel adlı bir akademisyenin de katkıları bulunmaktadır.. Sunumda, İzmir'deki ulaşım davranışlarının yerleşme örüntüsünü nasıl etkilediği incelenmektedir. Prof. Şenbl, TÜBİTAK projesi kapsamında İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin hane halkı kişi ulaşım davranışları anketleri, ESODA toplanan akıllı kart basınçları ve Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından toplanan trafik değerleri üzerinden bir analiz yapmıştır. Sunum, İzmir'in metropolitan alanında ve çevresindeki yerleşim yapısını, kıyı bölgelerindeki gelişmeleri ve raylı sistemlerin (tramvay, metro ve İZBAN) yerleşim yapısına etkilerini haritalar ve istatistiksel verilerle destekleyerek açıklamaktadır.. Sunumda küresel kentleşme süreci, otomobilleşme ve toplu taşıma dönüşümü gibi konular ele alınmakta, özellikle İzmir'deki İZBAN'ın kent-bölge dinamiklerine etkisi ve gelir seviyesine göre otomobil sahipliği oranları incelenmektedir. Sonuç olarak, İzmir'de mobilitenin metropol alanındaki yoğunlaşmayı çözdüğü ve çevreye yansıttığı sonucuna varılmaktadır.
Bu video, bir programın son bölümüdür. Sunucu, izleyicilere Nazım Hikmet'in "Yaşamak Şakaya Gelmez" şiirini okuyarak başlıyor ve programın sonunda ekibine teşekkür ediyor.. Videoda öncelikle sunucu, İZBAN'da yaşlı bir amca ile yaşadığı bir diyalogdan bahsediyor ve Nazım Hikmet'in şiirini okuyor. Şiirde yaşamın ciddiyeti, her yaşta bile yaşamak için mücadele etmenin önemi vurgulanıyor. Sunucu, programın sonunda ekibine teşekkür ediyor ve gelecek hafta Emrah'ın yönetmen olarak yer alacağını belirtiyor. Ayrıca, programın her hafta farklı ekip üyeleriyle devam edeceği ve izleyicilere sevgilerini ilettiği bir mesajla video sona eriyor.
Bu video, bir yatırım tanıtımı formatında olup, konuşmacı İzmir Menderes Oğlanası Mahallesi'ndeki parselleri tanıtmaktadır.. Videoda sekiz tane 525 metrekare, üç tane 481 metrekare, bir tane 471 metrekare ve bir tane 800 metrekarelik hisseli parseller tanıtılmaktadır. Konuşmacı, parsellerin resmi tapulu olduğunu, rıza-i taksimmi yapılmış ve feragatnamesi alınmış olduğunu belirtmektedir. Ayrıca parsellerin Menderes İZBAN'dan çıkan yol üzerinde yer aldığını ve Kelleci Palanın köy merkezine doğru giden yolun yakınında olduğunu, bu sayede parsellere kolayca ulaşılabileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, İzmir Kent Konseyi Başkanı Çağrı Vuruşçu'nun Ege Politik Televizyon'da yaptığı bir röportajdır. Başkan, İZBAN'da yeni başlayan "Artı Para" sistemi hakkında halkın görüşlerini öğrenmek amacıyla sokaklarda röportajlar yapmaktadır.. Videoda, İZBAN'ın yeni artı para sistemi hakkında çeşitli vatandaşların görüşleri aktarılmaktadır. Sistem, gittiğiniz yere göre ücret ödemeyi gerektirmekte ve her durakta belli bir miktar para ödemek, indiğiniz durakta ise blokajı kaldırmak için geri ödeme almak şeklinde çalışmaktadır. Röportajlarda sistemin olumlu ve olumsuz yönleri ele alınmakta, özellikle öğrencilerin ve yaşlıların yaşadığı zorluklar vurgulanmaktadır. Başkan, halkın çoğunlukla olumsuz görüşlerde olduğunu belirterek, bu sistemin yerel yönetimlerce uygulanmasının doğru olup olmadığını sorgulamaktadır.