Thermal conductivity describes material's heat conduction ability. Heat is transmitted through unit thickness due to temperature gradient. Properties depend on temperature and pressure
Bu video, Aslı'nın deney odasında gerçekleşen bir eğitim içeriğidir. Videoda Aslı, Mehmet ve dayısı yer almaktadır. Ayrıca Zeynep ve Mehmet arasında bir yarışma da geçmektedir.. Videoda, yemek yaparken tahta kaşık kullanmanın nedeni sorusu üzerine ısı iletkenliği deneyi yapılmaktadır. Deneyde metal, tahta kaşık, tereyağı ve ocak kullanılarak, metal kaşığın tahta kaşığa göre daha hızlı ısınan ve bu sayede tereyağı daha çabuk eriyerek suya düşen bir deney gerçekleştirilir. Video, ısı iletkenliği konusunu günlük hayattan bir örnek üzerinden açıklamaktadır.
Bu video, bir bilim deneyi formatında sunulmuş olup, anlatıcı ve Erhan adlı bir kişi yer almaktadır. Videoda çikolata kullanılarak ısı iletkenliği deneyi yapılmaktadır.. Videoda, bakır, alüminyum, pleksiglas ve cam çubuklar kullanılarak çikolata eritme deneyi yapılmaktadır. Deney sonucunda bakır çubuğun en iyi ısı iletkeni olduğu, alüminyum ikinci sırada, cam üçüncü ve pleksiglas en düşük ısı iletkenliği gösterdiği ortaya çıkar. Ayrıca camın yapısı, silisyum elementi ve pleksiglasın özellikleri hakkında bilgiler verilmektedir. Video, iletkenliğin yüksek olmasının nedeni sorusuyla sonlanmaktadır.
Su yoğunluğu 1 g/cm³'tür ve sudan yoğun maddeler batar. Kütleleri eşit olan saf maddelerden yoğunluğu büyük olanın hacmi küçüktür. Ses katı, sıvı ve gaz ortamlarından geçerek duyulur
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf Fen Bilimleri ders kitabının 4. ünitesinin 3. bölümündeki "Öğrendiklerimizi Gözden Geçirelim" bölümünü çözdüğü eğitim içeriğidir.. Video, ısı iletkeni ve ısı yalıtkanı kavramlarını günlük hayattan örneklerle açıklamakta, maddelerin özellikleri (katı, sıvı, gaz) ve bunların özellikleri üzerine odaklanmaktadır. Öğretmen önce görsellerdeki maddeleri ısı iletkeni ve ısı yalıtkanı olarak eşleştirir, ardından farklı yalıtım malzemelerinin özelliklerini tablo halinde doldurur ve son olarak katı, sıvı ve gaz yakıtları eşleştirir.. Videoda ayrıca sıkıştırılabilir gazlar, katılar ve sıvıların özellikleri, suyun buzdan daha yoğun olduğu ve bunun nedenleri, ısı yalıtımı ve doğal gaz kaçağı durumunda yapılması gerekenler gibi konular da ele alınmaktadır. Video, ölçme ve değerlendirme sorularının çözümüyle devam eder ve öğretmenin teşekkür etmesiyle sona erer.
Isı yalıtımı, farklı sıcaklıktaki ortamlar arasında ısı geçişini azaltmak için uygulanır. Soğuk hatlar akışkan sıcaklığı < +6°C, ılık hatlar +6°C < +100°C arasındadır. Soğutma sistemlerinde yalıtımın önemi, ısıtma maliyetlerinden daha fazladır
Bu video, bir öğretmenin sunduğu bilimsel bir deney videosudur. Öğretmen, ısı iletkenliği konusunu göstermek için bir deney gerçekleştiriyor.. Videoda "Hangisi erken hangisi geç ısınır?" deneyi yapılmaktadır. Malzemeler olarak porselen kaşık, metal kaşık, tahta kaşık ve plastik kaşık, beherglas ve ısıtıcı kullanılmaktadır. Deneyde her kaşık ucunun mum damlatılarak raftiyelerle tutturulması ve suyun içine konulmasıyla ısı iletkenliği karşılaştırılmaktadır. Sonuç olarak metal kaşığın en iyi iletken olduğu, tahta kaşığın ise en kötü iletken olduğu gözlemlenmiştir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı ısıl aktarım hızı konusunu açıklamaktadır.. Video, iki odadan oluşan bir sistem üzerinden ısıl aktarım hızının nasıl değiştiğini incelemektedir. Konuşmacı, temas yüzey alanı, duvar kalınlığı ve sıcaklık farkı gibi faktörlerin ısıl aktarım hızına etkisini akıl yürütme ile açıklar ve bu faktörleri içeren bir formül türetir. Ayrıca, farklı malzemelerin ısıl iletkenlik değerlerinin farklı olduğunu ve bu bilginin günlük hayatta (soğuk içecek taşıma kutuları gibi) nasıl kullanıldığını örneklerle anlatır.
Thermal conductivity (k) measures heat transfer through materials by conduction. Most materials are nearly homogeneous, so k = k(T). Thermal conductivity increases with temperature and temperature difference. Solids have highest conductivity, followed by liquids, then gases
Bu video, 6. sınıf Fen Bilimleri ders kitabının Sevgi Yayınları tarafından yayınlanan sayfa 139'un cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, ısı iletkeni ve ısı yalıtkanı kavramlarını açıklayarak başlıyor ve günlük hayattaki uygulamalarını anlatıyor. Isı iletkeni olarak metal, demir, altın, çinko, bakır, gümüş, alüminyum, platin, kalay ve titanyum gibi maddeler; ısı yalıtkanı olarak ise plastik, ahşap, cam, kağıt, beton, tuğla ve kauçuk gibi maddeler örnek olarak veriliyor. Ayrıca, iletken ve yalıtkan maddelerin günlük hayattaki kullanım alanları hakkında bilgi veriliyor.
İklimlendirme sistemlerinde ısı iletkenliği ve korozyon direnci önemlidir. Bakır borular tüm bu özellikleri alüminyumdan daha iyi sağlar. Bakır borular daha kolay şekillendirilebilir ve sızdırmazdır
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencileri için 2015 yılında çıkmış bursluluk sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, 2020 bursluluk sınavına hazırlık amacıyla soruları adım adım çözmektedir.. Videoda kuvvet, dengelenmiş kuvvetler, yol-zaman ve sürat-zaman grafikleri, Dünya, Ay ve Güneş'in büyüklükleri, Dünya'nın katmanları, maddelerin tanecikleri, yoğunluk hesaplamaları, ısı iletkenlik deneyleri, solunum sistemi, vücut duruşları, eklemler ve kan yapısı gibi fen bilimleri konuları ele alınmaktadır. Öğretmen, soruları sıralı bir şekilde değil, birden on soruya geçilebileceği şekilde çözmektedir.. Öğretmen, ilk dört ünite ile ilgili çıkmış soruları çözmekte ve son beş yıla ait soruların YouTube kanalında çözüleceğini belirtmektedir. Video, 2020 bursluluk sınavında ilk dönem işlenen konulardan soruların çıkacağını belirterek sonlanmaktadır.
Yapı malzemelerinin fiziksel özellikleri, beklenen işlevleri doğrudan etkiler. Birim ağırlık, malzemenin boşluklarını içeren hacim ağırlığıdır. Yoğunluk, boşluklar çıktıktan sonraki katı kısım hacmidir. Porozite, boşluk hacminin toplam hacme oranıdır. Kompasite, dolu hacmin toplam hacme oranıdır
Bu video, Tonguç Dershane tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Videoda bir öğretmen ve Tonguç Eren (Tonguç Bey) adlı yardımcı eğitmen yer almaktadır.. Video, 6. sınıf Fen Bilimleri dersinin 2. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmıştır. İçerik madde ve ısı (yoğunluk, ısı iletkenliği, yalıtkanlık, ısı yalıtımı, yakıtlar, enerji kaynakları) ile ses ve özellikleri (sesin yayılması, yansıması, enerjisi, yalıtımı) konularını kapsamaktadır. Video, konu özeti ile başlayıp, örnek soru çözümleriyle devam etmekte ve MEB konu-soru dağılım tablosuna göre hazırlanmıştır.. Videoda yoğunluk hesaplamaları, ısı iletkenliği ve yalıtım malzemeleri, fosil yakıtların çevre üzerindeki etkileri, sera gazları, sesin yayılma özellikleri ve ses yalıtımı gibi konular örnek sorular üzerinden anlatılmaktadır. Ayrıca, kütle-hacim grafiği üzerinden yoğunluk hesaplamaları ve günlük hayattan örneklerle konular pekiştirilmektedir.
Bu video, donmuş kıymayı hızlı ve güvenli bir şekilde çözme yöntemini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, donmuş kıymayı çözmek için paslanmaz, düz yüzeyli iki tencere kullanılarak basit bir yöntem anlatılmaktadır. Önce bir tencere ters çevrilip donmuş kıyma üzerine yerleştirilir, ardından diğer tencere taban kısmı etin üzerine konulur. Bu yöntemle 10 dakika içinde kıyma çözülmektedir. Video, bu yöntemin neden hızlı olduğunu açıklamak için katıal fiziği kurallarını kullanarak metalin ısı iletkenlik özelliğini açıklamaktadır.