Airfoil, uçak kanatlarında kullanılan kavisli yüzeyli yapıdır. Kaldırma akış yönüne dik, sürükleme paralel bileşenlidir. Kanat profili tasarımı, kaldırma ve sürüklemeyi optimize etmeyi amaçlar
Aviation English Center, SHT-147 kapsamında hava aracı bakım personeli sınavları düzenler. Sınav, Türkçe olmayan talimatlarda İngilizce yeterliliğini belgelemek için yapılır. İlk kez lisans alacak personel ve yetkilendirilecek personel için zorunludur
İHA'lar, insan pilotajına ihtiyaç duymadan kesintisiz uçuş yapabilen hava araçlarıdır. Kontrol sistemleri uzaktan kumanda veya otonom olabilir. İHA'lar ölümcül veya ölümcül olmayan faydalı yük taşıyabilir
Bu video, bir harita mühendisi ve Baykar firmasının Akıncı insansız hava aracı pilotu olan bir kişinin deneyimlerini anlattığı bir tanıtım içeriğidir.. Video, "Bir dakikada anlatıyoruz" formatında, İHA pilotu olma sürecini açıklamaktadır. İçerikte, pilotaj eğitimi almadan üniversitelerin mühendislik disiplinlerinden mezun olanların Baykar firmasına başvurabileceği, teorik, simülasyon ve uçuş eğitimlerine dahil olunabileceği ve bu eğitimleri başarıyla tamamladıktan sonra pilot olma hakkı kazanılabileceği belirtilmektedir. Konuşmacı kendi eğitim geçmişi ve Baykar'a katılma sürecini de paylaşmaktadır.
Bu video, hava araçlarında kullanılan navigasyon sistemleri hakkında teknik bir eğitim içeriğidir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde ataletsel seyrüsefer sistemlerinin temel prensipleri, ivme ölçerlerin çalışma mekanizması, geleneksel jiroskop sistemleri ve halka lazer jiroskoplar arasındaki farklar anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise E-GPS sisteminin uçuş öncesi veri girişleri, hizalama işlemi ve çalışma prensipleri ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca ataletsel seyrüsefer sistemlerinin kurulum prosedürleri, mürettebat arayüzü ve çalışma modları hakkında bilgiler verilmektedir. E-GPS sisteminin GPS gibi diğer sistemlerle karşılaştırması yapılarak, GPS'in konum belirlemede santimetreler mertebesine düştüğü ve E-GPS'in özellikle 75 derece enlemin üzerinde zorlandığı belirtilmektedir.
Dört modernize TCG Giresun, Gediz, Gökova ve Göksu gemisine füze ve radar eklendi. TCG Yavuz ve TCG Volkan halen aktif görev yapıyor. Üç yeni fırkateyn (İzmir, İçel, İzmit) 2027'de envantere girecek
Bu video, bir kişinin Macaristan'daki bir uçuş okulunu gezdirerek tanıttığı bir tur formatındadır. Konuşmacı, okulda eğitim alırken okulun özelliklerini ve detaylarını paylaşıyor.. Videoda Macaristan Uçus Okulu'nun farklı bölümleri gösteriliyor: hangarlar, mekanik bölüm, helikopter ve gliderlerin bulunduğu alan, kantin, briefing odası ve kontrol kulesi. Konuşmacı, okulun Türkiye'ye göre daha uygun fiyatlı olduğunu (sadece eğitimi için 35-40 bin Euro) ve eğitim süresinin Türkiye'nin yarısı kadar olduğunu belirtiyor. Ayrıca okulun eski bir havaalanı olarak kurulduğu ve pasaport kontrolü gibi bölümlerinin artık kullanılmadığı da gösteriliyor.
55 dakika uçuş süresi ve 7000m maksimum uçuş yüksekliği. DJI O3 Enterprise Transmission ile 20 km'ye kadar 1080p HD yayın. IP54 sınıfı ile toz ve suya dayanıklı. -20° ila 50°C çalışma sıcaklığı aralığı
905g kalkış ağırlığına sahip, 354mm çapraz uzunluğa sahip drone. Maksimum 72 km/s hıza ulaşabilen S-modeli model. 31 dakika uçuş süresi ve 6000 metre servis tavanı. 24GB dahili depolama alanı ve 3950mAh pil kapasitesi
Bu video, "Yap-İşlet-Ser" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, izleyicilere milli ve yerli bir uçak yapımını göstermektedir.. Videoda, sert atmadan havada uzun süre kalabilen, yavaş yavaş ve stabil hareket eden, düzgün bir şekilde yere inen bir uçak yapımı anlatılmaktadır. Sunucu, bu özel uçağın diğerlerinden farklı olduğunu ve herkesin hayran kalacağını belirtmektedir.
Bu video, teknoloji ve yapay zeka konularında bilgi veren bir kanalda yayınlanan bir ürün inceleme videosu. Sunucu, DJI'nin en son çıkardığı Mini 5 Pro drone'unu detaylı olarak tanıtmaktadır.. Video, DJI Mini 5 Pro'nun teknik özelliklerini, Air 3S ve Mini 4 Pro ile karşılaştırmasını içermektedir. Drone'un 1 inç 50 megapiksel kamera, Lidar sensörleri, 225 derece gimbal, 249,90 gram ağırlığı ve 52 dakikalık uçuş süresi gibi özellikleri anlatılmaktadır. Ayrıca Türkiye'deki satış tarihi (önümüzdeki hafta) ve yurtdışı fiyat bilgileri de paylaşılmaktadır. Video, drone'un tasarım değişiklikleri ve kullanım alanları hakkında bilgilerle sonlanmaktadır.
Bu video, bir sunucu tarafından anlatılan Avro Vulkan bombardıman uçağının tarihini ve teknik özelliklerini konu alan belgesel formatında bir içeriktir.. Video, 1945'ten başlayarak Vulkan'ın geliştirilme sürecini, Soğuk Savaş döneminde Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin Sovyetlere karşı kullandığı en güçlü nükleer bombacı olarak tasarlanmasını ve 1956'da hizmete girmesini kronolojik olarak ele alıyor. Uçakların 2015'teki son uçuşundan sonra emeklilik sonrası hikayesi, imha edilen uçaklar ve müzelere gönderilen 19 tanesi ile hala uçabilir durumda tutulan üç tanesi hakkında bilgiler sunuluyor.. Videoda ayrıca Vulkan'ın B1 ve B2 versiyonlarının geliştirilme süreci, kanat tasarımındaki değişiklikler, tanker uçağa dönüştürülmesi ve XH558 modelinin 2007'de tekrar uçabilir hale getirilmesi gibi teknik detaylar da paylaşılıyor. İngiliz halkının neden bu uçağı çok sevdiği konusunda da kişisel bir değerlendirme sunuluyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı İHA pilot kayıt başvurusunun nasıl yapılacağını adım adım anlatmaktadır.. Video, İHA ticari pilot sertifika eğitimi aldıktan sonra yapılması gereken kayıt başvurusunun tüm sürecini göstermektedir. İçerikte kayıt sisteminin adresine giriş yapma, bireysel olarak giriş yapma, başvuru formunu doldurma, gerekli belgeleri (vesikalık resim, eğitim sertifikası ve sürücü olur sağlık raporu) yükleme ve başvurunun onaylanma durumunu kontrol etme adımları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, sürücü olur sağlık raporunun Ek-7 formunda olması ve "sürücü olur" ibaresinin olması gerektiği gibi önemli detaylar da paylaşılmaktadır.
Bu video, Türk Hava Kurumu'nun Eskişehir İnönü Havacılık Eğitim Merkezi'ni tanıtan bir belgesel formatındadır. Videoda Türk Hava Kurumu'ndan Ali Hoca ve 16 yaşındaki Efehan Yılmaz gibi kursiyerler yer almaktadır.. Video, planör eğitiminin nasıl yapıldığını ve planörün ne olduğunu anlatmaktadır. Planör, sabit kanatlı, motorsuz bir hava aracı olarak tanımlanmakta ve aerodinamik yapısı sayesinde havada süzülebilme kabiliyetine sahiptir. Eğitim merkezinde 16 yaşından gün almış herkes için ücretsiz planör başlangıç uçuş eğitimi verilmektedir. Videoda planörün nasıl kontrol edildiği, kalkış ve iniş süreçleri gösterilmekte ve kursiyerlerin uçuş deneyimleri paylaşılmaktadır.
Bu video, Birleşik Devletler Donanmasının devrim yaratan yeni hava aracı olan pilotsuz helikopteri tanıtan bir belgesel formatındadır.. Video, helikopterin yüksek teknoloji ürünü kamerası, lazerli menzil algılama sistemi ve Rolls-Royce tarafından üretilmiş motoru gibi teknik özelliklerini göstermektedir. Ana odak noktası, bu helikopterin pilotsuz çalışmasıdır. Helikopter pilotluğu zor bir iş olduğu ve bir helikopteri bilgisayarla uçurmak devasa bir mühendislik sınavı olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, yakın gelecekte günlük hayatımızın ayrılmaz parçaları olacak kişisel hava araçları hakkında bilgi veren bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, sekiz farklı hava aracı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır: Sierra Nevada'nın Dream Chaser uzay aracı, Lilium Jet jet uçağı, Selera 500L mermi şeklindeki uçak, SB-1 Defined helikopteri, Franky Zapata'nın Flyboard jet motorlu kişisel hava aracı, Jetwing jet motoru takılmış kanat kıyafeti, DLR-HY-4 hidrojen yakıt hücreli yolcu uçağı, Stratolonge dünyanın en büyük kompozit uçağı ve Ehenk 184 yolcu taşıyabilen drone. Ayrıca 2020 yılında NASA ve Uber ortaklığıyla Amerika'da kullanıma girmesi beklenen elektrikli uçan taksi modeli de detaylı olarak anlatılmaktadır.. Her araç için teknik özellikleri, kullanım alanları ve gelecekteki potansiyelleri hakkında bilgiler verilmekte, özellikle NASA ve Uber ortaklığıyla geliştirilen elektrikli uçan taksi modelinin dikey kalkış ve iniş yapabilme, geleneksel helikopterlerden daha sessiz, verimli ve ucuz olma özellikleri vurgulanmaktadır.
Bu video, Türk Hava Durumu Emesgut E. Uçak Fabrikasında geliştirilen TK-13 uçan kanat projesinin tarihini anlatan bir belgesel formatındadır. Yüksek mühendis Yavuz Kansu'nun 1947'de başlattığı bu projede, Türk mühendislerinin yapabilecekleri ortaya konmaya çalışılmıştır.. Video, uçan kanat projelerinin 1930'lu yıllardan başlayarak gelişimini anlatarak başlar ve ardından TK-13 projesinin gelişimini, ilk uçuşlarını ve yaşanan kazaları kronolojik olarak aktarır. Proje, 1948'de ilk uçuşunu gerçekleştirmiş, ancak iki farklı kazada hasar görmüş ve sonunda geliştirilmemiştir. Video, TK-13'ten sonra geliştirilen TK-16 modeline kadar olan süreci de kısaca ele almaktadır.
Bu video, bir kişinin kancalı pervane ile uçan bir uçak yapımını adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, tahta çubuk, silikon tabancası, maket bıçağı, köpük tabakları ve paket lastikleri gibi basit malzemeler kullanılarak uçak yapımı gösterilmektedir. Önce kancalı pervane tahta çubuğa yapıştırılır, ardından kanat parçaları köpük tabaklardan kesilir ve silikon tabancasıyla uçağa monte edilir. Son olarak kuyruk bölümü hazırlanır ve tüm parçalar paket lastikleriyle birleştirilerek uçak tamamlanır. Video, uçağın açık havada belli bir mesafe uçabileceğini belirterek sonlanır.