Derviş, maddi durumu kötü köylülerden Şakir'in çiftliğine sığındı. Şakir, görünen gerçeklerin her zaman gerçeği yansıtmadığını söyledi
Derviş, fakir bir köyde Şakir'in çiftliğini ziyaret eder. Şakir, Derviş'e "Bu da geçer" diyerek her şeyin geçici olduğunu söyler. Şakir zamanla fakirleşir ve Haddad'ın yanında çalışmaya başlar. Yedi yıl sonra Şakir, Haddad'ın konağında zenginleşir. Şakir'in mezarı bir tepede bulunur, ancak selde kaybolur
Bu video, bir kişinin gece iftar programından sonra çay içmek için bir arkadaşıyla buluştuğu bir anı paylaşma formatındadır. Konuşmacı, İsmail Karakaya adlı bir kişinin vefat ettiğini öğrendiğini ve bu haberi arkadaşına aktardığını anlatıyor.. Video, vefat haberi üzerine duygusal bir sohbetle başlıyor ve konuşmacı, İsmail Karakaya'nın vefatıyla birlikte Necip Fazıl'ın şiirlerini daha çok sevmeye başladığını belirtiyor. Ardından Necip Fazıl'ın "Aynalar" adlı şiirini okuyor ve şiirin anlamını paylaşıyor. Video, ölüm ve hayatın geçiciliği üzerine düşüncelerle devam ediyor.
Vanitas, 17. yüzyılda Hollanda'da popüler olan bir resim türüdür. Latince "boş, anlamsız, hiçlik" anlamına gelen vanitas kelimesinden türemiştir. Memento mori still-life türüyle yakından ilişkilidir
Bu video, bir şiir veya manzum metin formatında sunulmuştur. Videoda "Dela Haydar" ve "Gardaş" olarak hitap edilen bir kişiye yönelik düşünceler ifade edilmektedir.. Video, dünya ve hayatın geçiciliği üzerine düşünceler içermektedir. Metin, dünyayı üzmeye, kavga etmeye, servet toplamaya, insan öldürmeye, karınca ezmeye, misafirlik yapmaya, yüzmeye, tırnakla kazmaya, yazmaya değmez bir yer olarak nitelendirmektedir. İnsanın bu dünyada geçici bir misafir olduğu, ebediyetin ötede olduğu ve bu dünyayı anlamak için sezmenin gerekliliği vurgulanmaktadır.
Dünya bir penceredir, her gelen baktı geçti. İnsanlar dünyaya kısa süreliğine gelip sonra ayrılır
Bu video, bir konuşmacının dini bir sohbet formatında izleyicilere hitap ettiği bir içeriktir. Konuşmacı, derviş ve temizlikçi kadın arasındaki diyalogla başlayıp, dünya hayatının geçici doğasını anlatmaktadır.. Videoda, dünya hayatının geçici olduğu mesajı çeşitli hadisler ve örneklerle vurgulanmaktadır. Konuşmacı, Hz. Muhammed'in dünya hayatı hakkında "ağacın gölgesi gibi geçici" olarak anlattığına dikkat çekmekte ve insanların dünyada "yolcu" veya "garip" gibi davranmaları gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, bazı insanların musibetler ve kazalar sonucu Allah yoluna dönme konusunda örnekler verilmektedir.
Cenaze arabası rüyası hayatın geçiciliğini ve kayıpları simgeler. Rüya, yaşamdaki değişimlerin habercisi olabilir. Kişinin ölümünü veya bir dönemin sonunu temsil edebilir
Şiir 5x7 dörtlükten oluşur ve 35 mısradan meydana gelir. Ana tema ölümdür ve Dante'nin "hayat yolunun ortasında" sözünden esinlenmiştir. Şiirde yalnızlık ve hayatın geçiciliği işlenir
Bu video, dünya hakkındaki düşünceleri ifade eden kısa bir şiir veya söz formatındadır.. Video, dünya'nın kıymetini vurgulayarak başlıyor ve dünya'nın bir tarla olduğunu, suların akıp geçtiğini, sultanların tahtlarını bıraktığını anlatıyor. Son olarak, dünya'nın bir pencere olduğunu ve her gelenin bakıp geçtiğini ifade ederek, dünya'nın geçiciliği ve geçiciliği üzerine düşünceler sunuyor.
Bu video, çeşitli hayat felsefesi ve dini düşünceleri içeren kısa sözlerden oluşan bir derleme formatındadır. Videoda yaşlı teyze, arif gibi karakterlerden alıntılar da bulunmaktadır.. Video, insanın mutluluğu, ihlas, vicdan, aşk, sabır ve hayatın geçiciliği gibi temaları ele almaktadır. Her bir söz, hayatın farklı yönlerini ve insanın kendisiyle, diğerleriyle ve Allah ile ilişkisini yansıtan derin düşünceler içermektedir. Video, kısa ve etkileyici ifadelerle izleyicilere hayatın anlamını ve değerini hatırlatmayı amaçlamaktadır.
Bu video, doğal afetler hakkında bilgilendirici bir anlatım sunmaktadır.. Video, kasırga gibi atmosfer olaylarının yıkıcı etkilerini anlatarak başlıyor ve modern şehirlerin şiddetli fırtınalar sonrası nasıl yerle bir olabileceğini gösteriyor. Tarih boyunca milyonlarca insanın doğal afetler sonucu hayatını kaybettiği belirtiliyor. Video, bu felaketlerin insanlara ölümü hatırlatarak dünya hayatının geçiciliğini gösterdiğini ve insanların bu felaketlerden ders alması gerektiğini vurguluyor.
Bu video, bir konuşmacının insanın fark etmesi gereken önemli noktaları anlattığı bir monolog formatındadır.. Video, insanın fark etmesi gereken çeşitli konuları ele almaktadır. Dünya ve ahiret arasındaki ilişki, hayatın geçiciliği, zenginlik ve bereket, sevgi ve aile değerleri gibi temalar işlenmektedir. Konuşmacı, insanların günlük hayatta fark etmedikleri ama önemli olan detayları vurgulayarak, "fark etmeliyiz çok geç olmadan" diyerek videoyu sonlandırmaktadır.
Bu video, bir kişinin Türkçe şiirleri okuduğu bir performanstır.. Video, kader, sevgi ve insan hayatının geçiciliği temalarını işleyen şiirlerden oluşmaktadır. Şiirlerde "levh-i kalemden" yazılan kader, dünyayı sevenlerin veli olmadığı, insanın gamdan hali olmadığı ve sevginin nihayetinde ne olacağı gibi konular ele alınmaktadır. Her şiir, tekrarlanan dizelerle yapılandırılmış olup, duygusal bir ton taşımaktadır.
Bu video, hayat, insan ilişkileri ve değerler hakkında derin düşünceler içeren bir sohbet formatındadır. Aşık Veysel'in sözleri de videoda yer almaktadır.. Video, hayatın gerçeklerini, insan ilişkilerini ve değerleri anlatan kısa sözlerden oluşmaktadır. İçerikte dostluk, merhamet, para, şeref, adalet ve hayatın geçiciliği gibi konular ele alınmaktadır. Her bir söz, izleyicilere hayatın farklı yönlerini ve insan davranışlarını anlamalarına yardımcı olacak derinlemesine düşünceler sunmaktadır.
Bu video, Divanî'nin şiirlerinin sesli performansını içeren bir müzik videosu veya şiir okumasıdır.. Video, Divanî'nin şiirlerinin dördüncü bir bölümünü içerir. Şiirlerde ömürün geçiciliği, insanların unutulması, zorlu yaşam koşulları ve dünya hayatının geçiciliği gibi temalar işlenmektedir. Her bir şiir bölümü tekrarlanarak vurgulanmakta ve Divanî'nin kişisel duyguları da yansıtılmaktadır.
Bu video, bir kişinin toprak olma temalı şiir okumasını içermektedir.. Videoda, Arif, Kamil, Evliya, Veli, Hükümdar, Sultan, Şah Müslüm ve Ozanlar gibi farklı kişilerin ve grupların sonunda toprak olup gittiği anlatılmaktadır. Şiir, bu kişilerin ve grupların dünyevi konumlarının geçiciliğini ve sonunda herkesin aynı sonu paylaşacağını vurgulamaktadır.
Bu video, Karacaoğlan'ın şiirlerinin okunduğu bir performanstır. Videoda "dağlar başımdan yüce dağlar" ve "karacaoğlan der ki: fani dünyadan korkmaz mısın?" gibi Karacaoğlan'ın ünlü sözleri yer almaktadır.. Video, Karacaoğlan'ın şiirlerinin okunmasını içermektedir. İçerikte insanın yaralarını, bedenin acısını ve dünyevi hayatın geçiciliğini anlatan sözler bulunmaktadır. Ayrıca "anan baban da gurbet" gibi vurgulu ifadelerle insanın dünyevi bağlardan ayrılması ve hayatın geçiciliği konuları işlenmektedir.
Bu video, iki karakter olan Şahin ve Ali'nin bir sohbetiyle başlayıp, bir dervişin yaşadığı hikayeyi anlatan bir anlatım formatındadır.. Video, "Bu da geçer" ifadesinin anlamını anlatan bir hikaye etrafında şekillenmektedir. Hikayede, bir dervişin zengin bir köylü olan Şakir Ağa ile olan ilişkisi ve zaman içinde yaşanan değişimler anlatılmaktadır. Şakir Ağa'nın varlığının yokluğa, sonra tekrar varlığa dönüşümü ve sonunda ölümü, "her şey geçer" mesajını vurgulamaktadır. Video, zamanın padişahına hediye edilen "Bu da geçer" yazan yüzük hikayesiyle ve "her şey geçer, ölüm bile geçer" mesajıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir kişinin gece iftar programından sonra çay içmek için bir arkadaşıyla buluştuğu bir anı paylaşma formatındadır. Konuşmacı, İsmail Karakaya adlı bir kişinin vefat ettiğini öğrendiğini ve bu haberi arkadaşına aktardığını anlatıyor.. Video, vefat haberi üzerine duygusal bir sohbetle başlıyor ve konuşmacı, İsmail Karakaya'nın vefatıyla birlikte Necip Fazıl'ın şiirlerini daha çok sevmeye başladığını belirtiyor. Ardından Necip Fazıl'ın "Aynalar" adlı şiirini okuyor ve şiirin anlamını paylaşıyor. Video, ölüm ve hayatın geçiciliği üzerine düşüncelerle devam ediyor.