There is no strict rule for verb form usage. Some verbs use -ing form (e.g. enjoy, mind, stop, recommend). Other verbs use infinitive form (e.g. decide, want, promise, forget). Some verbs can use either form with same meaning
Bu video, bir Arnavutça dil dersidir. Eğitmen, Arnavutça'da "sahip olmak" fiilinin kullanımını anlatmaktadır.. Ders, Arnavutça'da "sahip olmak" fiilinin olumlu, olumsuz ve soru şekillerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Eğitmen önce fiil formlarını (uncome, unka, akamoon, anukamon gibi) anlatıp, ardından bu fiillerin günlük konuşmada nasıl kullanıldığını örneklerle göstermektedir. Video, isimlerin belirsiz ve belirli şekilleri ile çoğulları konusunun önemini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, Arapça dil bilgisi derslerinden biridir ve taaccüb üslubu konusunu ele almaktadır.. Video, taaccüb üslubunun tanımı ve kullanım alanlarıyla başlayıp, üç harfli (sülasi) fiillerdeki iki kalıbı detaylı olarak açıklamaktadır. Ardından taç fiili üç harfli olarak kullanılabilmesi için dikkat edilmesi gereken altı özellik (mücerred olması, tam olması, müspet olması, malum olması, mutasarrıf olması ve sıfat olmaması) örneklerle anlatılmaktadır. Son bölümde ise taaccüb üslubu oluşturan çeşitli kalıplar ve örnekler sunulmaktadır.
Bu video, İtalyanca dil eğitimi formatında hazırlanmış bir ders videosudur. Eğitmen, İtalyanca'da önemli olan potere ve dovere fiillerini anlatmaktadır.. Video, potere (yapabilmek, edebilmek) ve dovere (yapmayı gerekli gördüğümüz eylemlerde) fiillerinin kullanımını örneklerle açıklamaktadır. Eğitmen önce her iki fiilin temel kullanımını göstermekte, ardından olumsuz cümlelerin nasıl oluşturulacağını ve soru cümlelerinin nasıl telaffuz edileceğini anlatmaktadır. Ayrıca İtalyanca'da fiillerin kişiye göre değiştiği ve İngilizce'den farklı olarak şahıs zamirlerinin kullanılmadığı vurgulanmaktadır.
"To be" indicates a state of being or existence. It's an irregular verb with eight forms. It's the only verb with eight forms. Famous line from Shakespeare's "Hamlet"
Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf öğrencileri için hazırladığı Arapça sınavı hazırlık dersidir. Öğretmen, sınav sorularını ve çözümlerini adım adım anlatmaktadır.. Video, Arapça dilbilgisi ve kelime anlamları üzerine odaklanmaktadır. İçerikte "tasdik", "ikrar", "el-islam", "el-iman" gibi İslam terimlerinin anlamları açıklanmakta, fiil çeşitleri (mazi, muzari, emir fiil) örneklerle anlatılmakta ve ayetlerin Arapça-Türkçe çevirileri yapılmaktadır. Ayrıca boşluk doldurma, doğru-yanlış, eşleştirme gibi çeşitli etkinlik türleri çözülmektedir. Video, öğrencilerin Arapça sınavına hazırlanmalarına yardımcı olacak temel bilgileri içermektedir.
Bu video, Atatürk Üniversitesi'nde verilen bir İngilizce dersinin kaydıdır. Öğretmen, İngilizce dilbilgisi konularından present perfect tense'i anlatmaktadır.. Ders, present perfect tense'in tanımı ve özellikleriyle başlayıp, düzenli ve düzensiz fiillerin bu tense'deki kullanımını örneklerle açıklamaktadır. Ardından "just", "already" ve "yet" gibi önemli zaman zarfları ile "for", "since", "up to now" gibi zaman zarfları ve "times" gibi sıklık zarfları detaylı olarak ele alınmaktadır. Her bir yapı için olumlu, olumsuz ve soru cümleleri örneklerle pekiştirilmektedir.
Worksheet 1 focuses on subject pronouns and "to be" verb usage. Exercises include filling in blanks with pronouns and using "am/is/are". Worksheet 2 covers present simple and continuous tenses. Exercises include filling in blanks with present continuous and simple past
Participles are impersonal verb forms used as adjectives or in compound tenses. Present participle formed by adding -ing to verb infinitive. Past participle formed by adding -ed to regular verbs. Perfect participle combines present participle of have with past participle
Past Continuous Tense, geçmişte belirli bir süre devam eden eylemleri ifade eder. Türkçede karşılığı "yapıyordum, gidiyordum" şeklindedir. Özne + was/were + fiilin -ing eki şeklinde kurulur
Bu video, bir Almanca dil eğitimi dersidir. Eğitmen, Almanca'da ayrılabilen ve ayrılmayan fiilleri anlatmaktadır.. Videoda öncelikle ayrılabilen fiiller ele alınmaktadır. Eğitmen, ayrılabilen fiillerin cümledeki anlamı değiştirdiğini ve kullanımlarının zor olduğunu ancak zamanla kolaylaşacağını belirtmektedir. Aus, bin, kalk, geri gelmek, katılmak, birlikte gitmek, hareket etmek, aramak ve başlamak gibi fiillerin ayrılabilen fiillerin örnekleri olarak verilmektedir. Eğitmen, bir sonraki videoda ayrılamayan fiilleri anlatacağını ve bunların daha kolay olduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir öğretmenin altılar için hazırladığı İngilizce dil dersi formatındadır. Öğretmen, "Unit Seven Holidays" konusunu ele almaktadır.. Video, tatil aktiviteleri (yüzmek, denize açılmak, meyve toplamak, kayak yapmak, kartopu oynamak, piknik yapmak, kır yürüyüşü yapmak, tarihi yerleri ziyaret etmek vb.) İngilizce ve Türkçe karşılıklarıyla tanıtılmakta, ardından Simple Past Tense (geçmiş zaman) konusu detaylı olarak anlatılmaktadır. Ders içeriğinde düzenli ve düzensiz fiillerin ikinci halleri, olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinin yapısı örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca otel afişi analizi, soru-cevap örnekleri ve Paris'ten gelen bir kart okuma gibi aktiviteler yer almaktadır. Tatil aktiviteleri hakkında İngilizce cümleler yazma alıştırmaları da dersin içeriğinde bulunmaktadır.
Bu video, İngilizce dilbilgisi konularından şimdiki zamanı (present continuous tense) anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, şimdiki zamanın yapısını, olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinin nasıl oluşturulacağını örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca fiillerin şimdiki zamana dönüştürülmesi kuralları, durum fiilleri (state verbs) ve bunların beş ana kategorisi (duygu, sahiplik, algılama, düşünce ve diğer durum fiilleri) detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, İngilizce öğrenmek isteyenler için temel bir kaynak niteliğindedir.
Base form, past simple, and past participle are required
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan İngilizce dil eğitimi dersinin ikinci bölümünün son kısmını içermektedir.. Videoda öncelikle cümle yapısı ve öge sıralaması hatırlatılmakta, ardından nesne (object) kavramı açıklanmaktadır. Eğitmen, İngilizce'de sahiplik ifadeleri ("my, your, his, her, its") ve nesne ifadeleri ("me, you, him, her, it") arasındaki farkları örneklerle anlatmaktadır. Daha sonra "self" kullanımının detaylı bir şekilde ele alınmakta ve "did" ile "cut" gibi fiillerin ikinci halleri açıklanmaktadır.. Eğitmen, bu bölümün ikinci bölümün son dersi olduğunu belirterek, üçüncü ve dördüncü bölümlerin ileri seviye olduğunu ve İngilizce konuşmayı daha detaylı hale getireceğini vurgulamaktadır. Ayrıca öğrencilerin not alıp konuşmaya başlamaları gerektiğini ve Discord üzerinden destek alabileceklerini belirtmektedir.
Bu video, Almanca dilinde bir eğitim içeriği olup, konuşmacı tarafından sunulan bir ders formatındadır.. Video, Almanca'da imeratif kipinin ne olduğu, nasıl kullanılacağı ve nasıl oluşturulacağı konularını ele almaktadır. İçerikte önce imeratif kipinin ne olduğu açıklanmakta, ardından İngilizce'deki örneklerle karşılaştırma yapılmaktadır. Daha sonra Almanca'da imeratif kipinin kullanımı, yapısı ve özel fiillerin imeratif kipi formları detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, tekil ve çoğul formları, düzenli ve düzensiz fiillerin imeratif kipi oluşturma kurallarını içermektedir.
Bu video, Arapça dilbilgisi dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından Arapça harf-i cerli fiillerin ikinci bölümünü anlatmaktadır.. Videoda harf-i cerli fiillerin (harf-i cer alan ve harf-i cer almak zorunda olan fiiller) çeşitli örnekleri detaylı olarak incelenmektedir. Eğitmen, "betebettilu", "beste", "bahhse", "tebahara", "behabihhh", "bak", "bd", "bedde", "bedara", "ipte", "berry", "berha", "barada", "berra", "braeae", "besse", "beatta", "ibteseme", "itep şara", "tebassara", "bada", "appta", "bataş" gibi fiilleri ve bunların farklı harflerle (a, fi, min, b, an, l, ala, ila, lam) nasıl kullanıldığını Kur'an-ı Kerim ve hadislerden örneklerle açıklamaktadır. Her fiil için farklı kullanım şekilleri ve anlamları gösterilmektedir.
Bu video, Türkçe dil eğitimi formatında hazırlanmış bir ders anlatımıdır. Eğitmen, "zalil" fiilinin kullanımını açıklamaktadır.. Videoda "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği ve "zalil" fiilinin farklı kullanım şekilleri örneklerle anlatılmaktadır. Eğitmen, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly) anlamına geldiği, "zalil" fiilinin "zalil" (suddenly)
Bu video, "Almanca Derslerim" YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, Almanca dilbilgisi konularından akuzatif hali hakkında bilgi vermektedir.. Video, akuzatif hali ve artikellerin bu haldeki değişimlerini açıklamaktadır. Önce nominatif ve akuzatif arasındaki farklar gösterilmekte, ardından akuzatif alan fiiller listesi sunulmaktadır. Eğitmen, "lieben" (sevmek), "sehen" (görmek), "machen" (yapmak), "lesen" (okumak), "kennen" (tanımak), "lernen" (öğrenmek), "brauchen" (ihtiyaç duymak), "haben" (sağlamak), "tragen" (taşımak) gibi akuzatif alan fiilleri örneklerle açıklamaktadır. Cümlelerde akuzatif halini tespit etmek için fiilin nesne alan olup olmadığına bakılması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir dil eğitimi dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından muzari fiillerin cezmedilmesi konusu anlatılmaktadır.. Videoda muzari fiillerin üç farklı durumu (merhum, mahsup ve meczum) ve her durumda alması gereken harekeler detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen, cezmeden edatlar (lem, lemma, lam, emir, li) ve nasp eden edatlar (li, en, liey, la) hakkında bilgi vererek örnekler sunmaktadır. Video, konuyla ilgili soru çözümleriyle sonlanmaktadır.