Tek ders sınavı 19 Şubat 2025'te saat 10:00'da yapılacaktır. Güz dönemi vize sınavları 18-22 Kasım 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. Staj defteri teslimi Şubat 2024'te sona erecektir
Erasmus+, AB'nin eğitim, gençlik ve spor alanlarındaki değişim programıdır. Program 1987'de öğrenci değişimiyle başlamış, 2021-2027'de 28,4 milyar avroya ulaşmıştır. Program 3 ana eylem ve 2 özel eylemden oluşmaktadır
Erasmus+ öğrenci hareketliliği, AB ülkelerindeki anlaşmalı üniversitelerde eğitim alma imkanıdır. Program en az 3 ay, en fazla 12 ay süreyle uygulanabilir. Lisans öğrencileri için minimum 2.20, lisansüstü için 2.50 not ortalaması gereklidir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Avrupa Birliği eğitim projeleri için başvuru ve değerlendirme sürecini anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, öğretmenlere yönelik adım adım rehberlik sunmaktadır.. Video, UDS Kalite Etiketi ve Erasmus+ proje başvuru süreçlerini detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte başvuru formunun nasıl doldurulacağı, proje raporlaması, değerlendirme kriterleri ve TWIN proje değerlendirme formunun nasıl tamamlanacağı gibi konular adım adım anlatılmaktadır. Ayrıca, 2022 yılı için Twining Kalite Etiketi başvurusu için 10 Mayıs 2022 tarihine kadar geçerli olan yeni kurallar ve değişiklikler de açıklanmaktadır.. Video, projelerde dikkat edilmesi gereken önemli noktaları da vurgulamaktadır: projenin bitmiş olması, ortak hedeflerin belirlenmesi, telif haklarına uyulması, çocukların güvenliğine dikkat edilmesi, öğrencilerin projelerde aktif rol oynaması ve teknoloji kullanımının öğrencilerin yaş ve seviyelerine uygun olması gibi konular detaylı şekilde ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan E-SEP sisteminde Erasmus+ proje oluşturma ve başvuru sürecini anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, sınıf öğretmeni ve branş öğretmeni olarak farklı eğitimcilerin sisteme nasıl giriş yapabileceklerini göstermektedir.. Video, E-SEP sisteminde proje oluşturma sürecini adım adım anlatmaktadır. İlk bölümde hesaba giriş yapma, proje ortağı belirleme ve proje metin taslağı hazırlama adımları gösterilirken, ikinci bölümde proje oluşturma formunun tüm bölümleri (hedef grup, amaçlar, çalışma takvimi, beklenen sonuçlar) detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca proje başvurusu yaparken Word şablonu kullanmanın önemi, başvuru sonrası projenin nasıl düzenlenip silinebileceği ve 2022 yılında UDS tarafından Avrupa Kalite Etiketi için kurucu ortaklardan birinin mutlaka yabancı olması gerektiği gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Okul, 1996'da Üsküdar'da 4 sınıfla eğitime başlamıştır. 1998'de 4500 metrekarelik yeni binasına taşınmıştır. 592 öğrenci ve 42 öğretmenle eğitim vermektedir. Üsküdar merkeze 7 km uzaklıkta bulunmaktadır
Başvurular turnaportal.ua.gov.tr üzerinden e-Devlet ile yapılmaktadır. Kişisel verilerin korunması için KVKK onayı gereklidir
Bu video, konuşmacının ESC (Avrupa Sosyal Yardım) ve Erasmus+ Student Community gönüllülük projelerine başvuru sürecinde kullanılan motivasyon mektuplarını incelediği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi motivasyon mektubunu ve Ahmet, Songül, Mert ve Mazlum gibi başarılı gönüllülerin mektuplarını örnek olarak paylaşmaktadır.. Video, motivasyon mektuplarının nasıl hazırlanması gerektiğini adım adım anlatmaktadır. Konuşmacı, mektupların tek sayfalık olması, okunabilir olması, selamla başlayıp teşekkürle bitmesi, kişisel deneyimlerin paylaşılması ve projeye özel katkıların belirtilmesi gibi önemli noktaları vurgulamaktadır. Ayrıca, motivasyon mektubunun kopyala yapıştır yapmanın başarısızlığa yol açabileceğini ve her mektubun kişiselleştirilmesi gerektiğini hatırlatmaktadır.. Videoda ayrıca, motivasyon mektuplarının sadece e-posta yoluyla istenmediğini, proje tanıtım sayfasında da bulunabileceğini belirtmektedir. Mazlum'un kısa ve etkili motivasyon mektupları ile konuşmacının kendi motivasyon mektubunun detaylı analizi yapılarak, başarılı başvuru stratejileri sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, anlatıcı tarafından Erasmus+ Portal üzerinden akademik anlaşma oluşturma ve onaylama süreci adım adım gösterilmektedir.. Video, anlaşma oluşturma sürecini detaylı olarak anlatmaktadır: anlaşma ekleme, partner kurumu belirleme, akademik yıl tarihleri ayarlama, anlaşma şartlarını ekleme, karşı kuruma gönderme, karşı kurumun onay bildirimi göndermesi, iki kurum arasındaki anlaşma kopyalarının karşılaştırılması ve anlaşmanın onaylanması. Tüm bu adımlar ekran görüntüleriyle desteklenerek açıklanmaktadır.. Video özellikle Maskeye Test Üniversitesi örneği üzerinden ilerlemekte ve sistemdeki "infect", "local signing info", "partner signing info" gibi alanların nasıl kullanılacağını göstermektedir. Ayrıca, bir sonraki başvuru dönemlerinde kullanılacak olan anlaşmaların nasıl onaylanacağı ve etkin hale getirileceği de açıklanmaktadır.
AB'nin eğitim, gençlik ve spor alanlarındaki hibe programıdır. 2025 yılı Teklif Çağrısı ve Program Rehberi V1 yayınlanmıştır. Götürü Usulü Hibe Modeli El Kitabı 2025 için yayınlanmıştır
Bu video, Mersin Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen bir eğitim serisidir. Eğitmenler arasında Aytaç Özbakan, Gözde Gül Hoca, Kenan Hoca, Neslihan Uçaroğlu ve diğer öğretmenler bulunmaktadır.. Video, e-Twinning projelerinin planlama, oluşturma ve uygulama sürecini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte ITİNE portalında proje oluşturma, Erasmus+ proje başvurusu, Twinspace ve İWING platformlarının kullanımı, proje yönetiminde dikkat edilmesi gereken noktalar ve e-güvenlik konuları adım adım anlatılmaktadır.. Eğitim serisi, yeni başlayanlar için temel bilgilerden başlayıp, projelerin planlanmasında dikkat edilmesi gereken kriterler (basit, işbirlikçi, pedagojiye uygun, gerçekçi, zaman uygun, uygulanabilir ve maliyetli olmaması) ve teknolojik araçların kullanımı gibi konuları içermektedir. Ayrıca, ortak bulma yöntemleri, takvim oluşturma, forum ve sohbet odası kullanımı, içerik ekleme ve düzenleme işlemleri gibi pratik bilgiler de sunulmaktadır.
Bu video, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen bir eğitim etkinliğidir. Eğitimci ve çeşitli öğretmenler (Uğur Karaca, Dilek Ünlü, Ayşegül, Selma Sema, Mehmet, Emrullah gibi) katılımcılar arasında soru-cevap şeklinde bir etkinlik içermektedir.. Video, 2019 K1101 projesi kapsamında Erasmus+ proje başvuru sürecini adım adım anlatmaktadır. İçerikte EAS sistemi üzerinden başvuru yapma, form doldurma, konsorsiyum kurulumu ve başvuru formunun "Katılımcı Kurumlar ve Kuruluşlar" bölümü gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca 2019 yılı için yapılan değişiklikler (online başvuru, Avrupa Gelişim Planındaki değişiklikler ve okulların konsorsiyum kurabilmesi) ve başvuru sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar (bir okulun bireysel olarak sadece bir başvuru yapabileceği, ancak konsorsiyum olarak farklı kurumlarla farklı içerikte birden fazla başvuru yapabileceği) hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından Erasmus+ Mesleki Eğitim Hareketlilik Projesi kapsamında yurt dışında staj yapmak üzere seçilen öğrencilere yönelik bilgilendirme içeriğidir.. Video, staj sürecindeki adımları detaylı şekilde anlatmaktadır. Öncelikle okulun hibe sözleşmesi ve öğrenme anlaşması imzalama süreci, bütçe kullanımı seçenekleri (banka hesabına yatırma veya okulun karşılaması), staj sonrası anket doldurma gerekliliği ve sorun yaşandığında iletişim kanalları hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca, stajın kariyer yolculuğunda önemli bir rol oynayacağı vurgulanmaktadır.
Bu videoda Samet adlı bir kişi, EVS (Erasmus+ programı kapsamında) hakkında bilgi veriyor. Kendisi de Polonya'da iki arkadaşının olduğunu ve onların deneyimlerini paylaşıyor.. Video, EVS programının ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve başvuru sürecini anlatıyor. Programın 17-30 yaş arası herkes için ücretsiz olduğu, İngilizce ve yerel dil öğrenme imkanı sunduğu, yeni kültür tanıma fırsatı sağladığı belirtiliyor. Başvuru için gerekli belgeler (motivasyon mektubu ve CV), programın kısa ve uzun dönem seçenekleri ve program bittikten sonra Youthpass adı altında alınan uluslararası geçerliliği olan sertifika hakkında bilgiler veriliyor.
Bu videoda bir kişi, Romanya'ya Erasmus+ programı kapsamında vize alma deneyimini paylaşıyor.. Konuşmacı, Avrupa'ya vize almanın zorluğunu anlatarak başlıyor ve Romanya'nın Schengen ülkesi olmadığı için vize almanın daha kolay olduğunu belirtiyor. Gönderici kuruluşun vize başvurusu için gerekli evrakları hazırladığını, referans mektubu yazdığını ve bu sayede vize başvurusunun hızlı geçtiğini anlatıyor. Konuşmacı, vize başvurusu sonrası birkaç gün içinde Romanya'ya uçtuğunu da ekliyor.
Bu video, Anıl Hoca, Hatice Hoca ve Ayşe Hoca tarafından sunulan Erasmus+ programının K210 proje türü için başvuru formunun nasıl doldurulacağı konusunda kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Yabancı Dil Eğitimcileri Derneği adına düzenlenen bu eğitimde, proje başvuru formunun tüm bölümleri detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video, proje başvuru formunun "Context" kısmından başlayarak "Project Description", proje ortakları, işbirliği düzenlemeleri, faaliyetler, etki ve yaygınlaştırma, özet ve ekler bölümlerine kadar tüm aşamaları adım adım açıklamaktadır. Ayrıca, proje bütçesinin manuel olarak hazırlanması, Avrupa'dan iki ortak gerektirme, proje hedeflerinin önceliklerle bağlantılı olması gibi önemli noktalar vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca Erasmus projesi türleri (201, 202, 203) arasındaki farklar, proje risk analizi, ortaklık yapısı, öğrenci ve öğretmen hareketliliği, dijital Erasmus kavramı ve başvuru formu değişiklikleri gibi konular da ele alınmaktadır. Video, katılımcıların sorularını yanıtlama oturumuyla sonlanmaktadır.
Bu video, İstanbul Gelişim Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı bölümünden iki öğrenci (Bora Ömer Bölük ve Kerim Varol) ve program başkanı öğretim görevlisi Adnan Kürşat Tek'in bölüm hakkında bilgi verdiği bir tanıtım videosu.. Videoda öğrencilerin bölüm tercih nedenleri, hocaların desteği ve bölümün sunduğu imkanlar anlatılıyor. Bilgisayar programcılığı programının uygulamalı derslerle ilerlediği, farklı seçmeli dersler sunduğu ve Erasmus+ programı ile yurtdışı eğitim imkanı sağladığı belirtiliyor. Ayrıca üniversitenin yedi bilgisayar laboratuvarı ve kütüphaneleri hakkında bilgi veriliyor.
Bu video, bir üniversitenin tanıtımını yapan bir konuşmacının anlatımını içermektedir. Konuşmacı, üniversitenin özelliklerini ve sunduğu imkanları detaylı şekilde aktarmaktadır.. Video, üniversitenin beş fakülte, iki meslek yüksekokulu ve iki enstitüye sahip olduğunu belirterek başlıyor. Eğitim dilinin İngilizce olduğu, Erasmus+ programı, akademisyen-öğrenci ilişkisi, topluluk desteği, spor tesisleri, burs imkanları ve kampüs arası ulaşım hizmetleri gibi üniversitenin sunduğu avantajlar detaylı şekilde anlatılıyor. Özellikle kadın basketbol takımının Türkiye birinciliği ve mezunlara yönelik burs politikaları vurgulanıyor.
Bu video, Erasmus+ programına başvuru yapmak isteyen kurum ve kuruluşlar için hazırlanmış bir eğitim rehberidir.. Video, 2020 yılından itibaren Erasmus+ başvurularında kullanılan Organizasyon Kimlik Numarası (OID) hakkında bilgi vermektedir. İçerikte OID'nin ne olduğu, nasıl alınacağı, daha önce PIC kodu almış kurumların OID'ye nasıl ulaşabileceği ve yeni kayıt yapmak isteyenlerin adım adım nasıl kayıt olabileceği anlatılmaktadır. Ayrıca kayıt yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar ve kullanıcı bilgilerinin nasıl muhafaza edilmesi gerektiği de açıklanmaktadır.