Bu video, bir kişinin 2016 model Nissan Qashqai aracının arka fren balatasını nasıl değiştireceğini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda elektrikli el freni olan aracın arka fren balatası değişimi detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce elektrikli el freni cihazla geri çekilir, ardından 30 torsluk vidalar sökülür, DC motor geri çekilir ve piston sıkılarak boşaltılır. Son olarak balatalar değiştirilir ve motor tekrar takılır. Video, bu işlemi kolayca yapabileceğinizi vurgulayarak sonlanır.
Bu video, bir kişinin otomatik araç kullanımını anlattığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Beyoğlu Tarlabaşı'nda bir yerde çekim yapmaktadır.. Video, otomatik araçların nasıl çalıştırılacağını ve kapatılacağını adım adım göstermektedir. Önce motorun çalıştırılması, ardından el freninin indirilmesi, gideceği yöne göre vitesin (D veya R) alınması ve son olarak aracın durdurulması anlatılmaktadır. Konuşmacı, özellikle el freninin ve vitesin doğru sırayla kullanılmasının önemini vurgulamakta ve "NEP" (N-P-E) prensibini açıklamaktadır.
El freni, araç park halindeyken arka tekerleklere bağlanan güvenlik sistemidir. Mekanik ve elektronik olmak üzere iki ana türü vardır. Park halinde, acil durumlarda ve bakım sırasında kullanılır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı özellikle yeni araba kullanan kişiler için el frenini indirmeden yola çıkmanın sonuçlarını anlatmaktadır.. Video, el frenini indirmeden yola çıkmanın araç üzerindeki olumsuz etkilerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Bu hatalar arasında el freninin ömrünün kısalması, arka balataların aşınması, yakıt tüketiminin artması, lastiklerin aşınması, aracın ömrünün kısalması ve yangın riski bulunmaktadır. Ayrıca, el freninin indirilip indirilmediğini nasıl anlayacağınız, yeni ve eski nesil el freni sistemleri arasındaki farklar da videoda ele alınmaktadır.
Pas ve korozyon, özellikle tuzlu ortamlarda el frenini sıkıştırabilir. Uzun süre kullanılmama, hareketli parçaların hareketsiz kalmasına neden olur. Mekanik arızalar ve kablo hasarları sıkışmaya yol açabilir. Aşırı ısınma veya nem, fren balatalarının yapışmasına sebep olabilir. Düşük kaliteli yedek parçalar sıkışma riskini artırır
Fren diski, kaliper ve balata ana parçalarıdır. Diskli frenler havayla temas halinde olduğundan daha hızlı soğur. Diskli frenlerde el freni yerleştirmek kampanalı frenlere göre daha kolaydır
El freni indirildiğinde araç kalkışta kilitlenip ses yapıyor. Sorun sadece arka tekerleklerde görülüyor. Fabrika çıkışlı balata değişimi sonrası ortaya çıkmış
Bu video, bir kişinin araç gösterge panelindeki işaretlerin anlamlarını ve bunların nedenlerini anlattığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı kendi tecrübelerinden örnekler vererek konuyu açıklamaktadır.. Videoda toplam 29 gösterge işareti arasından en önemli 13-14 tanesi detaylı olarak ele alınmaktadır. "Check Engine", yağ basıncı sorunu, kapı açık uyarısı, katalizör sistemi arızası, yakıt filtresindeki su seviyesi, park vitesi, el freni, emniyet kemeri, otomatik vites arızası ve hava yastığı gibi çeşitli ikaz lambaları ve bunların anlamları açıklanmaktadır.. Her bir işaret için risk seviyesi ve sürücülerin alması gereken önlemler de sunulmaktadır. Video, sürücülerin paniklemek yerine doğru kararlar alabilmeleri için pratik bilgiler içermektedir.
El freni, otomobili park halinde sabitleyen yaylı çelik tel sistemidir. Manuel el frenleri düğme veya pedal şeklinde üretilmektedir. El freni çekildiğinde tel gerilerek arka tekerleklerdeki balataları sıkıştırır
Araç yerinde durmalı ve çarpmalardan korunmalıdır. El freni iyi çalışmazsa dişlilere yük biner. El freni tam çekilmezse kayma riski artar
Bu video, bir Toyota Corolla aracının el freni ve vites körüğünün nasıl söküleceği, yenileneceği ve monte edileceği konusunda adım adım bir eğitim içeriğidir.. Video, önce eski vites körüğünün ve el freninin sökülmesiyle başlıyor, ardından 25 liraya alınan suni deri kullanılarak yeni parçaların hazırlanması gösteriliyor. Yenileme süreci, parçaların kesilmesi, dikiş atılması ve montaj aşamalarını içermektedir. Video, yenilenen parçaların araca monte edilmesi ve son görüntünün gösterilmesiyle sona eriyor.
Bu video, bir kişinin arabanın kadranında yer alan yuvarlak daire içerisindeki ünlem işaretinin ne işe yaradığını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, bu ünlem işaretinin el freninin çekili olduğunu bildiren bir uyarı işareti olduğu açıklanmaktadır. Konuşmacı, el freni inik olmasına rağmen işaretin yanması durumunda araçta teknik sorunlar olabileceğini ve bunların fren hidrolik yağı seviyesi azalması, müşür arızası, fren kablolarında yağ kaçağı veya balataların aşırı azalması gibi nedenleri olabileceğini anlatmaktadır. Ayrıca soğuk havalarda el freninin telinin donması durumunda işaretin yanmaya devam edebileceği de belirtilmektedir.
Bu video, bir kişinin soğuk havalarda el freni nasıl serbest bırakılacağını gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, aracın park edildikten sonra el freninin nasıl serbest bırakılacağı adım adım gösterilmektedir. Önce kontak kapatılıyor, el freni çekiliyor, ardından yarım kontak yapılıp tekrar basılarak serbest bırakılıyor. Bu işlem A1 veya R pozisyonda yapılmalıdır. Ayrıca dik rampalarda bırakırken dikkat edilmesi gereken hususlar ve kontak kapatıldıktan sonra uyarı sisteminin çalışacağı bilgisi verilmektedir.
Bu video, bir sürücü eğitmeni tarafından sunulan eğitim içeriğidir. İlk bölümde bir sürücü eğitmeni, ikinci bölümde ise Ecem adlı "Direksiyon TV" programı sunucusu yer almaktadır.. Video, özellikle araç kullanmaya yeni başlayanlar için el freni kullanımını detaylı şekilde anlatmaktadır. İçerik iki ana bölümden oluşmaktadır: el freninin nasıl çekileceği ve nasıl indirileceği gösterilmektedir. Eğitmen, yanlış el freni kullanımının aracın kaymasına neden olabileceğini vurgulamakta ve özellikle rampaların yoğun olduğu şehirlerde yaşayan sürücüler için doğru el freni kullanımının kritik öneme sahip olduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir araç tamiri eğitim içeriğidir. Sunucu, el freni ayarı yapamama sorununu ve çözümünü göstermektedir.. Videoda, el freni ayarının yapılamamasının sebebi olarak kampanadaki bir çıkıntı gösterilmektedir. Sunucu, arka tekerin sökülmesi, kampananın çıkarılması ve spiral yardımıyla çıkıntının temizlenmesi sürecini adım adım göstermektedir. Ayrıca, kampana ayarı ile ilgili daha detaylı bilgi için kanalda başka bir videoya yönlendirme yapılmaktadır.
Bu video, Auto Klinik tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, araçların el freni sorunlarını ve bunların çözümlerini anlatmaktadır.. Video, el freninin işlevi ve aracın yokuşta tutmaması durumunda olası sorunları ele alıyor. El freninin doğru kullanımı, el freni telinin durumu ve fren sisteminin (disk, kampana ve balatalar) kontrol edilmesi gerektiği vurgulanıyor. Konuşmacı, el freni sorunlarının genellikle bu iki bölgede aranması gerektiğini ve gerekli tamiratların yapılmasıyla sorunun çözülebileceğini belirtiyor.
Bu video, bir kişinin Hyundai Accent düz vites altı ileri manuel şanzıman aracında yokuş yukarı nasıl araç kaldırılacağını gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda yokuş yukarı araç kaldırma iki farklı yöntemi detaylı olarak anlatılmaktadır. İlk yöntemde debriyajı çekip hafif gaza basarak aracın ilerlemesini sağlama, ikinci yöntemde ise el freni kullanarak daha garantici bir yol gösterilmektedir. Ayrıca, yokuşta kalkmak için birinci vites dışında diğer viteslerle kalkmanın zor olacağı ve yokuş kalkış desteği olmayan araçlarda bu tekniklerin nasıl uygulanacağı da açıklanmaktadır.
Bu video, bir kişinin araç gösterge panelindeki el freni işareti hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, el freni işareti inik olmasına rağmen neden yanması durumu açıklanmaktadır. Konuşmacı, bu durumun iki temel nedeni olduğunu belirtiyor: fren hidrolik yağı eksilmesi ve el freni müşürünün kopması. El freni sisteminin ters çalıştığı, normalde ayak frenine basıldığında sıkan bir sistem olduğu ve fren hidrolik yağı eksikliğinde diskleri sıkarak el freninin tutmaması anlatılıyor. Ayrıca el freni müşürünün inik olup olmadığını algıladığı ve bu parçanın kopması durumunda da işaretin yanabileceği açıklanıyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı el freninin ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve standart frenle arasındaki farkları anlatmaktadır.. Video, el freninin temel çalışma prensibini açıklayarak başlıyor ve mekanik el freni ile elektronik el freni arasındaki farkları detaylandırıyor. Ardından drift sporunda el freninin fiziksel önemi, statik ve kinetik sürtünme kavramları üzerinden açıklanıyor. El freninin hem günlük kullanımda hem de motor sporlarında (özellikle drift) nasıl önemli olduğu vurgulanıyor.