Kahverengi doğallık ve ciddiyeti temsil eder, profesyonel ortamlarda tercih edilmez. Turuncu güç ve neşeyi simgeler, iştah açıcı etkiye sahiptir. Pembe uyum ve şirinliği temsil eder, müşteriler tarafından daha rahat algılanır. Kırmızı dinamizm ve mutluluğu ifade eder, iştah açıcıdır. Sarı ışık ve verimliliği temsil eder, zihinsel faaliyetleri artırır
Bu video, bir kişinin korku dolu bir videoyu izlerken yaşadığı deneyimi anlattığı bir içeriktir. Konuşmacı, izleyicilerden gelen tepkileri ve kendi korku hislerini paylaşıyor.. Videoda konuşmacı, izlediği korku videosundan duyduğu etkiyi anlatıyor. Videodan gelen seslerden korktuğunu, kalbinin attığını ve altıma sıçtığını belirtiyor. Ayrıca izleyicilerden gelen tepkileri okuyor ve Onur adlı bir izleyicinin 23,50 TL gönderdiğini, Asma adlı bir izleyicinin de seslerden korktuğunu paylaşıyor.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılardan biri Umut Eker olarak tanımlanmaktadır.. Sohbetin ana konusu, bir kişinin kendisine yönelik asılsız iftira ve bunun üzerine duyduğu duygusal etkidir. Konuşmacı, iftira karşısında kendini ifade edememiş ve bu durumun kendisini nasıl etkilediğini anlatırken, diğer konuşmacı da bu duruma inanmakta zorlandığını ve konuşmacının karakteristik yapımının bazı cümlelerin gerçek gibi görünmemesine neden olabileceğini belirtmektedir.
Aristoteles 2400 yıl önce ikna etmenin üç temel yolunu tanımladı. Retorik, ikna sanatının temelini oluşturan konuşma sanatıdır. İkna için Ethos, Pathos ve Logos olmak üzere üç unsur gereklidir
Bu video, bir kişinin aşk temalı şiirini okuduğu bir performanstır. Şiirde Leyli adında bir kişiye hitap edilmektedir.. Video, aşkın insanı nasıl etkilediği üzerine odaklanan bir şiirin tekrarlanan dizelerini içermektedir. Şiirde aşkın faydasızlığı, insanı deli ve kör eden etkisi, şaraptan daha beter bir sarhoşluk yarattığı anlatılmaktadır. Performans, aynı dizelerin farklı şekillerde tekrarlanmasıyla ilerlemektedir.
Renk, ışığın gözde oluşturduğu duyumdur ve sözsüz iletişim aracıdır. Renklerin anlamı kültür ve koşullara göre değişir. Renk algısı kişiden kişiye ve günden güne farklılık gösterir
Bu video, bir kişinin film hakkındaki görüşlerini paylaştığı kısa bir inceleme formatındadır.. Konuşmacı, izlediği filmi çok beğendiğini belirtiyor. Filmdeki kelimelerin gerçek olması, hikayenin gerçek olması ve oyunculukların çok güzel olması nedeniyle izleyiciyi çok etkilediğini anlatıyor. Ayrıca filmi izlerken çok güldüğünü ve çok ağladığını, herkesin çok uyumlu olduğunu vurguluyor.
Yabancı dil öğrenimi 12 yaşına kadar aktiftir. Erken yaşta dil öğrenmeye başlamak önemlidir. Uzmanlar öğrendiklerimizin %80'ini okuma yoluyla edindiğimizi söyler
Köylü anneler ekmek yaparken, koyun sağarken veya omuzlarında taşır. Yuvadan erken ayrılma ve sokakta hırpalanma korkularını yaşarlar. Yoksulluğun içinde, pamuk tarlalarında ve çadır evlerinde çalışırlar
Bu video, bir operasyon sonrası geçen bir diyalogu göstermektedir. Konuşmada bir amca ve bir abla rol alan iki karakter bulunmaktadır.. Videoda bir operasyonun yakında biteceği belirtilirken, konuşmacıların aile bağlarıyla ilgili duygusal bir diyalogu yer almaktadır. Konuşmada "kimse kalmadı" ve "hiçbiri yok" gibi ifadelerle aile bağlarının kopması ve olumsuz bir olayın yaşandığı anlaşılmaktadır. Video, "abi ne olmuş ölmüş, kim ölmüş" sorusuyla sona ermektedir.
Fiil olarak kırmak, yaralamak, bozmak, iflas ettirmek anlamlarına gelir. İsim olarak çatlak, yarık, kaçış, ilişki kesme anlamlarını taşır. Günlük hayatta mola vermek, ara vermek anlamında kullanılır
Bu video, bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Konuşmacı, 14 yaşında iken tanıştığı ve sevdiği Annabel adlı bir kızla olan hikayesini anlatmaktadır.. Video, konuşmacının Annabel ile olan aşk hikayesini ve onun dört ay sonra typhus nedeniyle ölümüyle yaşadığı şoku anlatmaktadır. Konuşmacı, bu olaydan sonra hayatının değiştiğini ve uzun yıllar sonra bile onu aradığını belirtmektedir. Hikaye, "bu yara, zehir" ve "bu yara, yara" gibi ifadelerle sona ermektedir.
Bu video, bir oyun veya film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında Knigami, Reyo ve diğer takımlar bulunmaktadır.. Videoda, Knigami'nin bir yarışmadan veya turnuvadan elenmesi ve bu durumun diğer karakterler üzerindeki etkisi anlatılmaktadır. Knigami'nin dürüst, adil ve nazik biri olduğu belirtilirken, onu cehenneme yollayan kişi kendisini suçlu hissetmektedir. Diğer karakterler arasında Knigami'nin değerini tartışan ve onu eleştiren kişiler bulunmaktadır. Video, karakterlerin birbirleriyle olan çatışmaları ve Knigami hakkındaki farklı görüşlerini göstermektedir.
Bu video, birkaç kişinin bir dilenci adam hakkında yaptıkları sohbeti içeriyor. Konuşmacılar arasında Murat Ceylan adında bir kişi de bulunmaktadır.. Videoda, bir dilenci adamın anlattığı hikaye ve bu hikayenin etkisi hakkında konuşuluyor. Konuşmacılar, dilenci adamın anlatımının olağanüstü olduğunu, yüzlerinin kırıldığını ve bu hikayenin bir on yıl kullanılabileceğini belirtiyorlar. Ayrıca, bu tür bir hikayeyi bir oyuncunun canlandıramayacağını ve Murat Ceylan'ın anlatmasının cerrah gibi pratik zekaya sahip olduğunu vurguluyorlar.
"Lisesi" programının ikinci bölümü olan bu video, sunucu ve Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyesi Feyz Hoca arasında geçen bir röportaj formatındadır. Ayrıca videoda Donar Smark'ın yönettiği bir film analizi de yer almaktadır.. Video, sinemada insan seslerinin kullanımının tarihsel gelişimini, politik boyutlarını ve duygusal etkisini ele almaktadır. İlk bölümde Hitchcock, Charlie Chaplin, Jacques Tati, Bergman, Godard ve Wenders gibi önemli yönetmenlerin filmlerindeki ses odaklı anlatımlar incelenirken, ikinci bölümde "Fred", "The Conversation" ve "Başkalarının Hayatları" gibi dinleme temalı filmler analiz edilmektedir. Son bölümde ise Donar Smark'ın filmindeki Weasler ve Dreyman karakterleri arasındaki ilişki ve ses kurgusu detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda ayrıca sesin tonlaması, nüansları ve bunların insan davranışlarını nasıl etkilediği üzerinde durulmakta, "İyi Bir İnsan İçin Sonat" adlı müzik notasının filmdeki rolü ve Weasler'in Dreyman'ın kız arkadaşıyla olan ilişkisini bozması gibi kritik sahneler ele alınmaktadır.
Bu video, Melik Duyar tarafından anlatılan bir hikaye anlatımıdır. Hikayede beşinci sınıf öğretmeni Bayan Thompson ve onun en az sevdiği öğrencisi Teddy Stoddard karakterleri yer almaktadır.. Video, Bayan Thompson'un başlangıçta Teddy'yi sevmemesi ve onun kötü davranışlarını gözlemlemesiyle başlar. Ancak Teddy'nin geçmiş kayıtlarını inceledikten sonra, onun aslında zeki ve iyi huylu bir çocuk olduğunu anlar. Bayan Thompson, Teddy'ye özel ilgi gösterir ve onu teşvik eder. Hikaye, Teddy'nin doktor olup Bayan Thompson'un düğününde ona teşekkür etmesiyle sona erer. Video, insanların hayatlarında yaptıkları veya yapmadıkları şeylerin diğer insanların hayatında ne kadar büyük değişiklikler yaratabileceğini vurgulamaktadır.