Dashboard displays can be dials or digital. Normal system checks may illuminate briefly when ignition is on. Constant red/orange lights indicate serious faults requiring immediate attention
Bu video, bir otomobil tamircisinin direksiyon boşluğu sorununu nasıl çözebileceğinizi anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, direksiyon kutusunun ayar vidası ile boşluk ayarının nasıl yapılacağı gösterilmektedir. Ancak, bu ayar vidası sadece direksiyonun sertliğini değiştirebileceği, gerçek sorunun kramiyer mili, rot başları veya rot kolları gibi mekanik arızalarda olabileceği vurgulanmaktadır. Video, direksiyon boşluğu sorununun doğru teşhisi ve çözümü hakkında bilgiler sunarak, sadece ayar vidasını sıkmakla sorunun çözülemeyeceğini açıklamaktadır.
Direksiyon çevirirken ses gelmesi ciddi arızanın erken belirtisidir. Direksiyon ve süspansiyon sistemi birlikte çalışarak tekerlekleri döndürür. Çoğu araçta sadece ön tekerlekler yönlenir, 4WS sistemlerde tüm tekerlekler tepki verir
Bu video, bir otomobil bakım ve tamir konulu eğitim içeriğidir. Konuşmacı, direksiyon hidrolik yağı azalması ve bitmesinin nasıl anlaşılabileceğini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, direksiyon hidrolik sisteminin çalışma prensibini açıklayarak başlıyor ve yağın azaldığında veya bittiğinde ortaya çıkabilecek belirtileri (sert direksiyon, ses sorunları) detaylı şekilde açıklıyor. Ayrıca üç farklı elektrik direksiyon sistemi (direksiyon power, krank milinden çalışan hidrolik pompa ve hibrit pompalar) hakkında bilgi veriliyor. Son bölümde ise hidrolik yağın değişim periyotları, yeni ve eski yağ arasındaki farklar ve yağ kaçaklarının nedenleri ele alınıyor. Konuşmacı, hidrolik yağın iki yılda bir değiştirilmesinin önerildiğini belirtiyor.
Çift motorlu güç geri bildirimi ile gerçekçi tekerlek tepkisi sağlar. 900 derece dönüş açısı ve manyetik etkili direksiyon algılayıcı bulunur. Paslanmaz çelik direksiyon ve el dikişli deri kaplama kullanılmıştır. Boşluksuz sarmal vites takımı ile sessiz ve akıcı dönüş sunar
Bu video, bir araç sahibinin 2013 LTZ Captiva model aracında yaşanan direksiyon mafsalı sorununu ve çözümünü gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, direksiyonu sağa sola çevirirken çıkan kütürtü sesinin nedeni olarak mafsalın gövdeye ve direksiyon miline bağlı olan somunun gevşemesi gösterilmektedir. Konuşmacı, bu somunun sıkılmasıyla sorunun nasıl çözüldüğünü adım adım anlatmakta ve direksiyon mafsalının yağlanması gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca direksiyon açı sensörünün de gösterildiği videoda, bu parçanın da yağlanması gerektiği belirtilmektedir.
Oto Teknik kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir sunucu otomobil direksiyon sistemlerinin yapısını ve çalışma prensiplerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, direksiyon sisteminin temel parçalarını (direksiyon simidi, direksiyon mili, dişli kutusu, rotlar, rot başları) tanıtarak başlıyor ve farklı direksiyon türlerini (mekanik, hidrolik, elektrikli) karşılaştırıyor. Daha sonra elektrikli direksiyon sistemlerinin çalışma prensibi, açı ölçerlerin işlevi ve kontrol ünitesinin ESP ve ABS sistemlerinden aldığı bilgileri elektrik motoruna yönlendirme mekanizması açıklanıyor.. Videoda ayrıca elektrikli direksiyon sistemlerinin şehir konumu, park etme konumu ve otomatik park konumu gibi farklı sürüş modlarında nasıl kullanıldığı gösterilmekte ve yüksek hızlarda direksiyonun sertleşmesi gerektiği konusunda vurgu yapılmaktadır.
Bu video, bir otomobil YouTube kanalında Fiat Grande Punto sahibi bir kişinin araç sorunları hakkında bilgi verdiği bir içeriktir. Konuşmacı, 2006 model Fiat Grande Punto'nun sahibi olarak deneyimlerini paylaşıyor.. Video, Fiat araçlarında (özellikle Egea ve Grande Punto modellerinde) görülen "city modu" veya "eps arızası" hakkında detaylı bilgiler sunuyor. Konuşmacı, elektrikli servo motorla çalışan direksiyonun arızalanma nedenleri, arıza belirtileri ve tamir maliyetleri hakkında bilgi veriyor. Ayrıca, bu arızanın hidrolik direksiyon olmayan araçlarda daha sık görüldüğünü ve ikinci el araç alırken direksiyon kutusunun değiştirilip değiştirilmediğine bakılması gerektiğini vurguluyor.
2000 sonrası araçlarda hidrolik veya elektronik destekli direksiyon kutuları bulunur. Direksiyon kutusu elektrik motoru veya hidrolik üniteye bağlıdır
Direksiyon kutusu, direksiyon simidinden aldığı komutları tekerleklere aktarır. Hidrolik sistem hidrolik sıvı ile, elektrikli sistem elektrik motoruyla çalışır
Bu video, bir teknisyenin direksiyon sertleşme sorununu incelediği bir araba tamiri videosu. Teknisyen, usta olarak hitap edilen bir kişiyle birlikte sorunun kaynağını tespit ediyor.. Videoda direksiyon sertleşmesinin nedeni olarak tankın altındaki kırık hortum tespit ediliyor. Kırık hortum nedeniyle pompaya yeterli yağ ulaşamadığı için direksiyon sertleştiği anlatılıyor. Teknisyen, ileri geri hareket ettiklerinde direksiyonun yumuşadığını gözlemliyor ve sorunu çözmek için yarın yapılacak bir işlem planlıyor.
Sarı ünlem işareti düşük lastik basıncını gösterir. Düşük lastik basıncı yakıt tüketimini artırır ve frenleme yeteneğini azaltır
Bu video, Emrah Eroğlu tarafından sunulan ve Bilal usta, Muhammed ve Kemal Gökmen'in yer aldığı bir araç tamiri eğitim içeriğidir. İstanbul Sancaktepe'den gelen bir müşterinin Tofaş Şahin model aracının tamir süreci gösterilmektedir.. Videoda, aracın alt takımının kontrolü ile başlayarak şanzıman, direksiyon kutusu, yağ kaçağı, hava filtresi, yağ filtresi, sol arka kapı kolu, sağ yan ayna, kalorifer ve havalandırma difüzörü gibi parçaların tamiri adım adım gösterilmektedir. Ayrıca fren hidroliği, direksiyon hidroliği, vites tamir takımı, şarj, şanzıman takozu, debriyaj midesi, krank keçisi ve çeşitli parçaların değişimi detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video sonunda tamir edilen parçalar listelenmekte ve müşteri test sürüşünden sonra memnuniyetini belirtmektedir. Toplam tamir ücreti 6900 TL olarak belirtilmektedir.
Bu video, bir araç sahibinin Ankara'daki Kılıç Kardeşler Direksiyon Servisi'nde direksiyon sertleşmesi sorunu yaşayan aracının tamir sürecini izlediği bir eğitim içeriğidir.. Video, direksiyon sertleşmesi sorununun tespitinden başlayarak tamir sürecinin tüm aşamalarını göstermektedir. İlk bölümde aracın alt tablasının sökülmesi, direksiyon kutusunun çıkarılması, parçaların temizlenmesi ve keçelerin çakılması anlatılırken, ikinci bölümde rot kolu ve körüklerin değiştirilmesi, tamir edilen direksiyon kutusunun test edilmesi ve yeniden montajı gösterilmektedir.. Videoda ayrıca tamir sonrası direksiyon ayarının yapılması gerektiği ve servisin depo bölümünde çeşitli marka ve model direksiyon kutularının bulunduğu bilgisi de paylaşılmaktadır. Bu içerik, araç sahiplerinin benzer sorunları yaşadıklarında referans olabilecek bir rehber niteliğindedir.
Bu video, bir LEGO model yapım serisinin bir parçası olup, sunucu Lamborghini'nin kurucusunun 100. yaşına özel olarak üretilen 20 adet MOC (Manufactured Outside Customized) model Lamborghini Kent Nario'yu yapım sürecini gösteriyor.. Videoda, modelin yapım aşamaları detaylı olarak anlatılıyor. Sunucu, parçaların Çin'den satın alındığını, kitapçığın PDF formatında olduğunu ve yapım sürecinde karşılaştığı zorlukları paylaşıyor. Modelin amortisör sistemi, vites sistemi, motor bölümü ve direksiyon sistemi gibi detayları gösteriyor. Ayrıca, modelin bazı mekanik sorunları olduğunu belirtiyor ve ileride LED modifiyesi yapacağını, arka kısmına sarı çizgiler ekleyerek detayları öne çıkaracağını söylüyor.
Bu video, Bursa Şahinler Auda tarafından sunulan bir otomobil tamir eğitim içeriğidir. Sunucu, 2010-2016 yılları arasında çıkan Honda Civic FPS elektrik destekli direksiyon kutusunun revizyon sürecini göstermektedir.. Videoda, direksiyon kutusunun dağıtılmış hali ve revizyon sonrası toplanmış hali gösterilmektedir. Sunucu, rot kolu PVC körük, sonsuz iş milinin küflenmesi, fişek boşlukları gibi sorunları ve bunların çözümlerini anlatmaktadır. Ayrıca, direksiyon kutusunun doğru montajı için dikkat edilmesi gereken noktalar ve yanlış tamir yöntemleri (kutu delip glasörlük takma gibi) hakkında uyarılar da verilmektedir. Video, revizyonun tamamlanması ve araca teslim edilmesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Oto Klinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, rot başı arızası hakkında bilgi vermektedir.. Video, rot başının ne olduğu ve işlevi ile başlayıp, arızalandığında araçta görülebilecek belirtileri (direksiyonda boşluk hissi, tekerlerin geç tepki vermesi, araçta çekme yapması, çukur ve kasislerde ses çıkması) anlatmaktadır. Ardından, rot başı arızasının neden tehlikeli olduğu ve değiştirilmesinin önemi vurgulanmaktadır. Son olarak, rot başı arızasının nasıl kontrol edileceği adım adım gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, konuşmacı motor dersinin onuncu bölümünü anlatmaktadır.. Video, ön düzen ve direksiyon sistemi konusunu ele almaktadır. Konuşmacı önce sistemin parçalarını (direksiyon simidi, direksiyon mili, direksiyon dişli kutusu, rot kolları, rot başları) ve görevlerini açıklamakta, ardından sistemin arızalarını ve bunların nedenlerini anlatmaktadır. Özellikle rot başlarının bozuk olması durumunda aracın bir tarafa çekmesi ve lastiklerin düzensiz aşınması gibi sorunlar üzerinde durulmaktadır. Video, sınav soruları ve cevapları ile desteklenmektedir.
Bu video, Force Feedback adlı bir içerik üreticisinin hazırladığı bilgilendirici bir içeriktir. İçerik üreticisi, özellikle başlangıç seviyesindeki oyuncular için hangi direksiyonu almanın daha uygun olduğunu anlatmaktadır.. Video, farklı direksiyon sistemlerini (dişli, kayışlı ve manyetik) karşılaştırarak başlıyor ve her birinin çalışma prensiplerini, avantaj ve dezavantajlarını detaylı şekilde açıklıyor. Trans Master T150, Thrustmaster G29, Fanatic ve Partridge gibi farklı markaların sistemleri inceleniyor ve fiyat-performans değerlendirmesi yapılıyor.. Ayrıca videoda fren pedallarının önemi, direksiyon muzu değiştirme konusunda dikkat edilmesi gereken noktalar ve kayışlı sistemlerin ısınma sorunu gibi pratik bilgiler de paylaşılıyor. Logitech Driving Force GT gibi fiyat-performans açısından en uygun seçenekler de videoda ele alınıyor.
Bu video, bir oyun rehberi formatında olup, konuşmacı ETS 2 oyununda Snoopy V5 Pro direksiyon sisteminin ayarlarını ve otobüs simülasyonunu göstermektedir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde direksiyon sisteminin temel ayarları (direksiyon hassasiyeti, eksen türü, gaz ekseni, fren ekseni) adım adım anlatılmakta, gamepad ve joystick özelliğinin kullanımı, ölü nokta ayarları ve vites pozisyonlarının nasıl yapılandırılacağı gösterilmektedir. İkinci bölümde ise otobüs simülasyon oyunu oynanmakta, araç ayarları gösterilmekte ve video sonunda bir kaza yaşanmaktadır.. Video, ETS 2 oyununda Snoopy V5 Pro direksiyon sistemi kullanmak isteyen ve otobüs simülasyonunu öğrenmek isteyen oyuncular için faydalı bir rehber niteliğindedir.