Bir insana verilen değer, hak ettiği kadardır. Herkes kendi değerini kendisi belirler. Adalet, herkese hak ettiğini geri vermektir
Bu video, bir hatipin 200 kişilik bir salonda yaptığı konuşmayı anlatıyor. Hatip, yüz dolarlık bir banknotu elinde tutarak başlıyor.. Konuşmanın ana teması, hayatın zorluklarına rağmen değerimizin asla kaybolmadığıdır. Hatip, banknotu buruşturup ezerek, hala isteyen olup olmadığını sormakta ve sonunda "paraya ne yaparsam yapayım siz hala onu istemeye devam ettiniz" diyerek, hayatın zorluklarına rağmen değerimizin asla kaybolmadığını vurguluyor. Video, "her birimiz hala özeliz ve hala paha biçilmeziz" mesajıyla sonlanıyor.
Bilge Hoca, öğrencisinin seviyesini ölçmek için gizemli bir nesne verir. Öğrenci nesneyi bakkal, manifaturacı, semerci ve kuyumcuya gösterir. Her esnaf nesneye farklı değer biçer ve fiyat verir. Kuyumcu nesneyi görünce her şeyini vermeye hazırdır. Öğrenci nesneyi satmayı reddeder ve Bilge Hoca'ya anlatır
İnci çamurda erimez, inci deniz dibinde bulunur. İnci, kum tanesinin etrafına ıstırabın ördüğü mabettir. İnci, istiridye kabuğunun içine giren toz zerreciğinden oluşur. İnci, binlerce düşmanı olan değerli bir varlıktır
Her insanın hayatında değerini bilen kuyumcular vardır. Bir şeyin kıymetini ancak değerini bilen anlar
Bu video, iki karakter arasında geçen bir diyalog formatındadır. Konuşmacılar arasında Haydar ve Mustafa adlı iki kişi bulunmaktadır.. Videoda sevda ve değer kavramları üzerine bir tartışma yer almaktadır. Haydar, sevda ve aşkın tek başına bir değeri olmadığını, bunların bir sayı veya insanla birlikte değer yarattığını anlatmaktadır. Mustafa ise Haydar'ın söylediklerine tepki vererek, sevda ve aşkın kendi içinde bir değeri olduğunu savunmaktadır. Diyalog, sevda kavramının farklı bakış açılarını yansıtmaktadır.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar eşya fiyatları hakkında bilgi paylaşmaktadır.. Videoda eşyaların fiyatları ve değerleri tartışılmaktadır. Konuşmacılar, bazı eşyaların bir milyon dolar değerinde olabileceğini, ancak genellikle 1-2 milyon dolar arasında olduğunu belirtirler. Ayrıca yurt dışında bu eşyaların 300 bin dolar civarında alınabileceğini ve Amazon'dan 3 bin dolara motor satın alınabileceğini paylaşırlar.
Bu video, PTT tarafından hazırlanan bir eğitim içeriğidir ve filateli terimleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, filateli terimlerinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından pul ve posta ile ilgili çeşitli terimleri detaylı şekilde anlatıyor. Anima pulu, resmi posta pulu, sürekli posta pulu, ek değerli anma pulu, uçak pullu posta, ted beş, set beş, pul emisyon programı, dantel perforaj, değer, emisyon, error, esse, filigran, forma, folye, lejant, santre, portföy, antiye, posta kartı, maksimum kart tedavülü, seri, varyete, filatelik zarf, ilk gün zarfı, FDC, özel gün zarfı, özel tarih damgalı zarf ve ilk gün damgası gibi terimler tanımlanıyor. Video, filateli terimlerinin pulculuk konusunda PTT müşterilerine yardımcı olacağını vurgulayarak sona eriyor.
İnsan en büyük hatasını gereğinden fazla değer vererek yapar. Değer vermek yalnızca matematikte işe yarar. Başkalarına değer biçmek, kendine değer biçmek demektir
Bu video, Can Yücel'in ömür ve değer konusundaki düşüncelerini içeren bir monolog formatındadır.. Videoda ömürün kimlere emanet edildiği üzerine düşünceler paylaşılmaktadır. Ömürün sadece diline değil, gözlerindeki derdi görenlere, iyiyim dediğin halde iyi olmadığını görenlere, yalnız değilim dediğin halde bağrına basana, kendi çıkarları için değil seni sen olduğun için sevene emanet edildiği vurgulanmaktadır. Video, Can Yücel'in "değerinizi bilmeyen insanlar için boşa mücadele etmeyin" ve "onları layık oldukları insanlara bırakın ve sakın arkanıza bakmayın" sözleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, zamanın değerini vurgulayan şiirsel bir metin sunmaktadır.. Video, hayatın her anının benzersiz olduğunu ve değerli bir nakit parçası gibi değerlendirilmesi gerektiğini anlatan sözlerle ilerlemektedir. Metin, hayatın beklenmedik yerlerde ve anlarda gelip geçtiğini, her anın yegane olduğunu ve yakalanması gerektiğini vurgulamaktadır. "Vakit nakittir" ifadesiyle zamanın değerinin vurgulanması, izleyicilere zamanı değerlendirmeleri konusunda bir uyarıdır.
Bu video, bir profesörün üniversitede verdiği ders sırasında anlattığı hikayeyi anlatıyor. Profesör, tahtaya "1" yazarak başlıyor ve öğrencilere bilgi ve becerilerinin değerini hesaplamak için bu sayıya sıfır eklemelerini söylüyor.. Hikaye, öğrencilerin gururlanarak tahtaya baktıklarını gösteriyor. Profesör, bir süre sonra tahtadaki "1"i silerek, karakterin olmaması durumunda da değerin bu kadar olduğunu vurguluyor. Video, karakterin bir kişinin değerini belirleyen önemli bir faktör olduğunu anlatan bir mesajla sona eriyor.
Değer vermek, bir insanın kalbine dokunmaktır. Değer vermek, sevginin en saf halidir. Değer, sadece maddi şeylerle değil, kalpte hissedilir. Değer vermek, kişinin güvenini belirler
Bu video, bir hikaye anlatımı formatında sunulmuş olup, bir bilge hoca ve öğrencisi arasındaki diyalogları içermektedir.. Video, bilge hoca'nın öğrencisine bir nesne verip çevresindeki esnaflara göstermesini ve fiyatlarını öğrenmesini istemesiyle başlar. Öğrenci, bakkal, manifaturacı, semerci ve kuyumcu ile karşılaşır. Kuyumcu, nesnenin değerini anlayarak öğrenciden satın almak için her şeyini teklif eder. Sonunda bilge hoca, "Bir şeyin kıymetini ancak onun değerini bilen anlar ve onun değeri bilenin yanında kıymetlidir" diyerek öğrencinin yaşadığı deneyimi yorumlar. Video, "Mesele kuyumcuyu bulmaktadır" ifadesiyle sonlanır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen ve Kezban Hoca adlı bir kişi tarafından sunulmaktadır. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek felsefe konularını anlatmaktadır.. Video, Platon'un varlık, bilgi ve değer anlayışlarını üç başlık altında ele almaktadır. İlk olarak Platon'un varlık anlayışı iddialar kuramına dayandığı, gerçek dünyanın iddialar dünyası olduğu ve fenomenlerin bu iddiaların yansımaları olduğu açıklanmaktadır. Ardından bilgi anlayışı ele alınarak, Platon'un episteme (doğuştan hazır bilgi) kavramı ve fenomenlere yönelik bilgilerin gerçek bilgi olmadığı anlatılmaktadır. Son olarak değer anlayışı incelenerek, Platon'un ahlak, siyaset ve sanat alanlarındaki görüşleri açıklanmaktadır. Video, Aristoteles'in varlık, bilgi ve değer anlayışlarının da gelecek videolarda ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu videoda bir kişi, 2002 model Kuş serisi arabasını tanıtıyor. Konuşmacı, arabanın tarihçesini ve neden satın aldığını anlatıyor.. Video, 9 bin kilometredeki, tamamen fabrikadan çıktığı gibi duran ve Türkiye genelinde sadece Trabzon bölgesinde bulunan bu özel arabanın tanıtımını içeriyor. Konuşmacı, arabanın 50 bin lira değerinde olduğunu, ancak kendisinin manevi değeri nedeniyle satmak istemediğini belirtiyor. Ayrıca, arabanın üreten fabrikasının müzesinde bu tür bir arabanın bulunmamasının kendisini üzdüğünü ve bu nedenle arabayı saklamak istediğini açıklıyor.
Bu video, davranış bilimleri alanında kültür kavramını açıklayan bir eğitim içeriğidir. Video, kültürün ne olduğunu, özellikleri ve parçalarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, kültürün tanımı ve özellikleriyle başlayıp, kültürün maddi ve manevi öğelerini açıklamaktadır. Ardından kültür, ulus ve toplum arasındaki ilişkiler ele alınmakta, kültürün paylaşılır, öğrenilir, sembolik, yer ve zamana göre değişken ve toplumsal miras olduğu özellikleri anlatılmaktadır. Son bölümde ise kültürün temel parçaları olan dil, norm ve değer kavramları detaylı şekilde açıklanmaktadır. Video, "Davranış Bilimleri" kitabının üçüncü ünitesindeki daha ayrıntılı bilgilerin bulunduğu bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılardan biri diğerine hitap ederek düşüncelerini paylaşıyor.. Videoda aşk, meşk ve hayatın ciddi yönleri arasındaki ilişki ele alınıyor. Konuşmacı, aşkın tek başına değeri olmadığını, başka bir şeyin yanına gelince değer yarattığını anlatıyor. Sohbet, aşkın insan üzerindeki etkisi ve sevginin çoğalmasıyla insanın da çoğalması gibi metaforlarla devam ediyor. Video, bir kişinin diğerine "sevdamı al kendine ekle" diyerek değerini sorgulamasıyla sona eriyor.
Bu video, bir hoca tarafından verilen dini bir ders formatındadır. Videoda hoca, Hatice Hatun, Cemal Efendi ve diğer karakterler yer almaktadır.. Video, "insanlara değer vermek" konusunu ele almaktadır. Hoca, bu konuyla ilgili ayetler okumak üzere hazırlanırken, bir gün evde yalnız kalır ve ailesi onu aramaya başlar. Sonunda hoca, camide yapacağı konuşmaya çalışmak için sakin bir yere gitmiş olduğunu açıklar. Video, insanlara değer vermenin önemini vurgulayarak, sevdiklerimize rahat vermenin ve onların kıymetini bilmenin gerekliliğini anlatır.
Bu video, iki karakter arasında geçen bir diyalog formatındadır. Konuşmacılar arasında Haydar adında biri ve onunla konuşan bir kişi bulunmaktadır.. Videoda sevda, aşk ve değer kavramları üzerine bir sohbet yer almaktadır. Haydar, sevda ve aşkın tek başına değeri olmadığını, bunların bir sayı gibi başka bir şeyin yanına gelince değer yarattığını anlatmaktadır. Konuşmada ayrıca Mustafa adında bir karakterin de bahsedildiği ve Haydar'ın bu kişiye olan duygularını ifade ettiği görülmektedir. Video, duyguların kendi anlatılması gerektiği mesajıyla sonlanmaktadır.