Bu video, Şeyma adlı bir eğitmen tarafından sunulan Çince dil eğitimi serisinin ilk bölümüdür.. Videoda Çince'nin ilk adımı olan alfabenin öğretimi yapılmaktadır. Eğitmen, alfabenin her harfini ve okunuşunu tekrar ederek izleyicilere pratik yapmalarını önermektedir. Ayrıca alfabenin Çince kelimelerin seslerini anlamamıza nasıl yardımcı olduğunu örneklerle açıklamaktadır. Video, Çince dersi serisinin ilk bölümü olup, ilerleyen videolarda ping, tanışma ve diğer cümleler gibi konuların işleneceği belirtilmektedir.
Bu videoda İstanbul Üniversitesi Çin Dili ve Edebiyatı bölümünde okuyan bir öğrenci, bölüm hakkında sık sorulan soruları cevaplıyor.. Video, bölümün ders içeriği, çince bilmeden gelme imkanı, yurtdışına gitme fırsatları, mezuniyet sonrası iş imkanları ve çince telaffuzu ile sinoloji arasındaki farklar gibi konuları ele alıyor. Öğrenci, bölümün hazırlık süreciyle başlayıp, Çince gramer, kelime bilgisi, konuşma ve dinleme dersleriyle devam ettiğini, mezunların Dışişleri Bakanlığı, Hazine ve Ticaret Müsteşarlığı gibi devlet kurumlarında veya özel şirketlerde tercümanlık yapabileceğini belirtiyor. Ayrıca Çince'nin zor bir dil olmadığını, alfabe olmadığı için gramer düşünmeyi gerektirmediğini ve kelime ezberi yeterli olduğunu vurguluyor.
Çince, Birleşmiş Milletler'in resmi dillerinden biridir. Dil tonal bir yapıya sahiptir ve her kelimenin anlamı tonla değişebilir. Resmi ve samimi konuşma arasında önemli farklar vardır
Mandarin ve Kantonca aynı "Çin dilleri" olarak kabul edilir. Mandarin dünyada en çok konuşulan dillerden biridir. Kantonca dünya çapında yaklaşık 85 milyon kişi tarafından konuşulmaktadır
Bölüm, Çince dilini ve kültürünü öğreterek çeviri yapabilen profesyoneller yetiştirir. Öğrenciler dilbilgisi, okuma-yazma, dinleme ve konuşma becerilerini öğrenir. Çin tarihi, edebiyatı ve sanatı hakkında eğitim verilir. Çeviri teknikleri ve terminoloji yönetimi öğretilir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan dil öğretim dersidir. İlk bölümde Çince dil eğitimi, ikinci bölümde ise rün dili öğretimi yapılmaktadır.. Videoda öncelikle onbirinci ünite ve dinleme dersinin ardından Çince karakterlerin yazımı ve kullanımı anlatılmaktadır. "Önce", "kendini tanıtmak", "yabancı öğrenci", "çoğul", "okul müdürü" ve "profesör" gibi temel Çince karakterlerin vuruş sayıları, yazım sıraları ve örnek cümlelerle kullanımı gösterilmektedir. Daha sonra rün dili bölümünde "daha", "doktor", "hemşire" ve "avukat" gibi meslek isimlerinin rün karakterleri ve okunuşları adım adım açıklanmaktadır.
"你好" (ni hao) en yaygın selamlaşma ifadesidir ve "merhaba" anlamına gelir. "您好" (nin hao) daha saygılı bir selamlaşma ifadesidir. "你叫什么名字?" (ni jiao shén me ming zi) kişinin adını öğrenmek için kullanılır. "这是我的名片" (zhe shi wo de ming pian) kartvizit sunmak için kullanılır
Çince, 4000 yıllık yazı geçmişine sahip bir dildir. Dünyada 1 milyardan fazla kişi tarafından konuşulmaktadır. Mandarin Dili, Çin'in resmi dili olup nüfusun %75'i tarafından kullanılır
Bu video, "İngilizce Öğreniyorum" serisinin 167. bölümü olup, konuşmacı her gün birer dakikalık videolarla İngilizce öğrenme konusunda katkıda bulunuyor.. Videoda konuşmacı, Çince'de "nasılsın?" sorusunun "yemek yedin mi?" anlamına geldiği ve bunun kültürel arka planını anlatıyor. Uygur Türkü olan Enver Evren adlı bir arkadaşından öğrendiği bu bilgiyi paylaşarak, dil öğrenmenin kültürel asosiyasyonları anlamakla daha iyi anlaşılabileceğini vurguluyor. Video, İngilizce'de de benzer kültürel arka planları olan anlatımların mantığını anlamak için önceki videoları izlemenin önemini belirterek sona eriyor.
谢谢 (xiè xiè) her durumda kullanılabilen standart teşekkür ifadesidir. 多谢 ve 感谢 daha resmi olmayan durumlarda tercih edilir. 非常感谢你 büyük iyilikler için kullanılır. 大家 (xiè xiè dà jiā) grup teşekkürlerinde kullanılır
Bu video, bir Çince dil eğitimi dersidir. Eğitmen, Çince karakter yazımını öğretmektedir.. Videoda Çince karakter yazımının temel prensipleri anlatılmaktadır. Eğitmen önce Çince'de kullanılan sekiz temel vuruşu (yatay, dikey, nokta, sola düşen, sağa düşen, kanca, dönen ve yukarıya yükselen) detaylı olarak açıklar. Ardından bu vuruşların nasıl kullanılacağını örneklerle gösterir: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8 sayılarının Çince karakterlerini yazarak her birinin yazım sırasını ve vuruş düzenini gösterir.
Bu video, Abdurrahman Tekin tarafından sunulan bir Çince dil eğitimi dersidir. Abdurrahman, iki-üç yıldır Çince öğrenmeye devam eden ve bir yıldır Çin'de çalışmış bir eğitmen olarak kendini tanıtmaktadır.. Videoda Çince dilindeki tonlar konusu ele alınmaktadır. Abdurrahman, Çince'de dört temel ton (düz, yukarı, aşağı ve nötr) ve bunların nasıl seslendirileceğini detaylı bir şekilde anlatmaktadır. Her ton için ağız hareketleri, ses seviyesi ve doğru ses çıkarma teknikleri gösterilmektedir. Ayrıca tonların karakter ve anlam üzerindeki etkisi vurgulanmakta ve tonların doğru söylenmesi için pratik yapmanın önemi belirtilmektedir. Video, tonların seslendirilmiş kurallarını da açıklamakta ve her ünitenin sonunda tonlarla çalışılacağını belirtmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Çince karakter yazma dersidir. Eğitmen, Çince karakterlerinin nasıl yazılacağını adım adım göstermektedir.. Videoda Çince karakterlerinin yazılış şekli, karakter defterinin kullanımı ve karakterlerin nasıl çalışılacağı anlatılmaktadır. Eğitmen, karakterlerin soldan sağa ve yukarıdan aşağı yazıldığını, vuruşlarının nasıl gösterildiğini ve karakterlerin nasıl ezberleneceğini otobüs kartı kullanarak pratik bir yöntemle göstermektedir. Ayrıca, karakterleri ezberlemek için okuma ve düşünme teknikleri de paylaşılmaktadır.
Bu video, Abdurrahman Tekin tarafından sunulan bir Çince dersidir. Ders, beşinci ünitenin devamı niteliğindedir ve iki kişi arasında geçen bir diyalog üzerinden ilerlemektedir.. Videoda, Çince'de temel ifadeler ve diyalog kurma teknikleri anlatılmaktadır. Öğretmen, yeni çıkan karakterleri yazarak daha hızlı ilerleyeceklerini belirtiyor ve "sen kimsin", "benim ismim", "lütfen", "teşekkür ederim" gibi temel ifadeleri açıklıyor. Ayrıca akrabalık bağları ve kısa zaman içinde olan durumlar hakkında bilgiler veriliyor. Video, kısa ve sık sık devam edecek şekilde planlanmıştır.
Bu video, Abdurrahman tarafından sunulan bir Çince dil dersidir. Abdurrahman, yeni bir mikrofon sipariş ettiğini ve ses kalitesinin arttığını belirtiyor.. Videoda Çince'deki tonlar ve karakterler öğretiliyor. Abdurrahman, "P20 tonları patik" bölümünden sonra beşinci üniteye geçileceğini ve yaz sonuna kadar kitabın ilk ünitesini bitirmeyi planladığını söylüyor. Ders boyunca çeşitli karakterlerin tonlarını ve okunuşlarını gösteriyor, özellikle "r" ekinin kullanımı ve "ng" ekinin kalınlaştırıcı etkisi gibi dilbilgisi kurallarını açıklıyor. Video, izleyicilerin Abdurrahman'ın okuduğu karakterlerle birlikte pratik yapmaları gerektiği vurgusuyla ilerliyor.
Bu video, Tayvan'da bulunan Rıfat'ın Çince gazete okuma konusunda verdiği bir ders formatındadır.. Videoda Rıfat, Çince gazetenin nasıl okunacağını göstermektedir. Önce gazete başlığını inceleyerek başlıyor, ardından Tayvan'daki yargı sistemi ve küçük bir kaza olayı gibi yerel haberleri, ardından Amerika ve Çin ile ilgili haberleri, Tayvan'ın iç kesimlerinden haberleri ve son olarak uluslararası haberleri gösteriyor. Video, Çin ve Amerika arasındaki ilişkileri konu alan bir haber ve karikatürle sona eriyor.
Bu video, bir Çince dil eğitimi dersidir. Eğitmen, Çince'de günlük kullanım için temel ifadeleri öğretmektedir.. Video, önce Çince'de yedi farklı okunan harf hakkında önemli bilgiler vererek başlıyor. Ardından günlük ifadeler konusuna geçiliyor ve "Merhaba", "Günaydın", "İyi akşamlar", "Görüşmek üzere", "Affedersiniz", "Teşekkür ederim", "Rica ederim" ve "Özür dilerim" gibi temel ifadelerin Çince okunuşları ve yazılışları gösteriliyor. Her ifade için Çince karakterlerinin nasıl okunacağı ve yazılacağı detaylı olarak anlatılıyor.
Bu video, "51 ln çenesi" serisinin bir parçası olup, konuşmacı Çince karakterler hakkında bilgi vermektedir.. Video, Çince karakterlerin tanımı ve tarihsel gelişim sürecini anlatmaktadır. Konuşmacı önce Çince karakterlerin tanımını yaparak başlıyor, ardından Sanciye adlı bir adamın geyik ayak izlerinden ilham alarak ilk Çince karakterleri keşfettiği hikayesini anlatıyor. Daha sonra Çince karakterlerin gelişim sürecini, farklı dönemlerdeki yazım formlarını ve sadeleşmelerini gösteriyor. Video, Çince'de kaç karakter ve kelime olduğu gibi sıkça karşılaşılan sorulara değinerek sona eriyor.
Bu video, bir Çince öğretmeninin Çince karakterlerin yapısını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Çince'deki karakterlerin okunuş ve anlam bölümlerini (SMPun ve BMPun) açıklamaktadır.. Video, Çince karakterlerinin yapısını iki ana bölüme ayırarak anlatmaktadır: SMPun (okunuş bölümü) ve BMPun (anlam bölümü). Öğretmen, her bir BMPun'un (ağız, su, el, bitki, kıyafet, ateş, sürüngen, hayvan ve toprak gibi) hangi anlamlara sahip olduğunu örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, BMPun'ların özel isimleri ve adlandırılması hakkında da bilgi verilmektedir. Video, Çince karakterleri daha hızlı ve akılda kalıcı şekilde ezberlemek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, bir Çince dil eğitimi dersidir. Eğitmen, Çince alfabesini öğretmektedir.. Videoda toplam yirmi dokuz Çince alfabesi karakteri tanıtılmaktadır. Eğitmen her karakteri okuyup, izleyicilere tekrar etmelerini istemektedir. Ayrıca ünlü harfler (a, o, i, u, ü) ve ses tonları hakkında bilgi verilmektedir. Video, Çince karakterlerin nasıl okunacağını ve nasıl yazılacağını öğrenmek isteyenler için temel bir kaynak niteliğindedir.