11 Kasım 1974'te Los Angeles'ta İtalyan-Alman kökenli bir ailenin çocuğu olarak doğdu. 1980'lerin sonunda televizyon reklamlarıyla kariyerine başladı. 1993'te Gilbert'in Hayalleri filmiyle ilk Oscar ve Altın Küre adaylığını kazandı
Courtyards come in various shapes and sizes, from central gathering spaces to gated entrances. Modern courtyards often include outdoor kitchens, dining areas, and fire pits. Courtyards can feature water features, pools, or outdoor showers. Courtyards can be fenced or created by adding high walls
Yönetmelik, mekânsal planların yapımını ve uygulanmasını düzenler. Fiziki, doğal ve kültürel değerleri korumayı amaçlar. Her tür ve ölçekteki mekânsal planları kapsar
Bu video, YKT (sürdürülebilir kampüsler teşkilatı) hakkında bilgi veren bir tanıtım videosu formatındadır. Konuşmacı, teşkilatın amacını ve yapmış olduğu çalışmaları anlatmaktadır.. Video, YKT'nin 2017'de kurulduğu ve sürdürülebilir kampüsler konusunda çalıştığı bilgisiyle başlıyor. Teşkilatın gıda, su, enerji, iklim değişikliği, doğal ve yapılı çevre, atık ve geri dönüşüm, malzeme ve ulaşım, eğitim ve farkındalık alanlarında gerçekleştirdiği projeler ve etkinlikler detaylı olarak anlatılıyor. Video, izleyicilere teşvik ederek YKT'ye katılma çağrısıyla sonlanıyor.
Yönetmelik, imar planı bulunmayan alanlardaki yapılaşmaları düzenler. Belediye sınırları içindeki köy ve mezraların yerleşik alanlarını kapsar. Çevre düzeni planı kapsamındaki alanlarda öncelik çevre düzeni planına aittir
Çiftçi TV'nin "Aytül Bahçe Dünyası" programının bu bölümünde, sunucu çiftlik bahçesindeki süs havuzları ve peyzaj tasarımı hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, süs havuzlarının tasarım unsurlarını, taş malzeme seçimlerini ve bitki plantasyonlarını ele alarak başlamakta, ardından havuz alanlarının aile hayatı için nasıl düzenlenmesi gerektiği konusunda öneriler sunmaktadır. Son bölümde ise çardakların tasarım özellikleri, ahşap malzeme seçimi ve zemin döşeme seçenekleri anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca havuz aydınlatması, su atraksiyonu, çardakların evle uyumlu konumlandırılması ve bahçede barbekü yapısı, odunluk gibi alanların kullanımı hakkında pratik bilgiler de paylaşılmaktadır. Sunucu, çardakların mutfak alanından servisin kolay olduğu yerlere tercih edilmesi gerektiğini ve toprak üstü çardakların kenar ayaklarına sarmaşık, yasemin, asma ve üzüm gibi bitkilerin sarılması önerisini de vermektedir.
Yönetmelik 14.06.2014'te Resmi Gazete'de yayımlandı. 2012'de başlayan çalışmalar 150 kurum ve kuruluşa gönderildi. 2013 Ekim'de Kızılcahamam'da çalıştay düzenlendi
1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı 24.06.2011'de onaylandı
Bu video, Arzu Dündar tarafından sunulan "Bir Görelim Öğrenelim" serisinin bir bölümüdür.. Videoda drenaj yapmanın nedenleri ve adım adım nasıl yapılacağı anlatılmaktadır. Drenajın kötü toprakta suyu tutmasını engellemek ve kök çürümesini önlemek için yapıldığı açıklanır. Ardından drenaj yapımı için gerekli adımlar gösterilir: 40 cm eninde 60 cm derinliğinde hatlar oluşturma, mıcır serme, drenaj hortumunu yerleştirme ve toprakla kapatma. Video, drenaj yapımının tamamlanmasıyla sona erer.
Bu video, temizlik konusunda bir hikaye anlatımıdır. Hikayede Elif ve Arif adlı ikiz kardeşler, Hasan adlı arkadaşları ve öğretmen karakterleri yer almaktadır.. Video, okulda düzenlenen temizlik konulu şiir yarışmasını konu alıyor. Arif, şiir yazmada iddialı bir öğrenci olup, temizliğin üç yönünü anlatan şiiriyle birinci oluyor. Hikaye, temizlik yapmanın önemini, çevreyi kirletmemenin gerekliliğini ve temizliğin bir gül tohumu gibi sağlıklı çocukların yüreğinde büyüdüğünü vurguluyor. Video, temizlik konusunda örnek bir hikaye sunarak çocuklara temizlik değerlerini öğretmeyi amaçlıyor.
Bu video, Mandalina, Misket ve Pandalar adlı karakterlerin yer aldığı bir animasyon hikayesidir. Karakterler, çölde yaşayan ve suya ihtiyaç duyan bir grup olarak karşımıza çıkar.. Video, çölde yaşayan karakterlerin çöle su taşıma görevini nasıl tamamladıklarını anlatmaktadır. Önce tohum toplama, ardından bambu boruları bulma ve plastik pet şişeleri geri dönüşüm için kullanma gibi adımlar izlenir. Sonunda Misket'in açtığı kanala plastik boruları yerleştirerek çöle su taşıma görevini başarıyla tamamlarlar. Video, suyun önemini vurgulayarak "suyun gittiği her yer yeşerir ve her canlının suya ihtiyacı vardır" mesajıyla sona erer.
Bu videoda bir öğretmen, öğrencileriyle birlikte gerçekleştirdikleri "Sıfır Atık Projesi" kapsamında hazırladıkları sergiyi tanıtıyor.. Videoda, öğrencilerin günlük hayatta kullanabileceğimiz geri dönüştürülebilir materyaller hazırladıkları gösteriliyor. Pantolonları yamalama, şallardan gömlek tasarlatma, yoğurt kaplarından çiçek saksıları yapma gibi projeler anlatılıyor. Ayrıca, birinci sınıftan beri biriktirdikleri geri dönüşümleri toplayıp, üçüncü sınıfta maddiyata dökerek kazandıkları parayı depremdede anne ve babasını kaybetmiş kişilere bağışladıklarını ve bu parayı sergiye katkıda bulunmak için kullandıklarını belirtiyorlar.
Bu video, Türk sinema ve siyaset dünyasında önemli bir yere sahip olan Edison Hun'un hayatını anlatan biyografik bir belgeseldir. 22 Kasım 1940'da İstanbul'da doğan Edison Hun, babası makine mühendisi, annesi felsefe öğretmeni olan bir ailenin tek çocuğudur.. Video, Edison Hun'un 1963'te Ses Dergisi yarışmasını kazanarak sinema kariyerine başlamasından başlayarak, Yeşilçam'daki 12 yıllık film kariyerini, 130'dan fazla filmde rol almasını ve 23 filmle en çok Hülya Koçyiğit ile film çekmesini anlatmaktadır. Daha sonra Norveç'te eğitim aldığı, Türkiye'ye döndükten sonra matbaa kurduğu, Marmara Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olarak çalıştığı, çevre bakanlığı müşavirliği ve İstanbul Çevre İl Müdürlüğü görevlerini üstlendiği ve 1999-2002 yılları arasında Anavatan Partisi'nden milletvekilliği yaptığı bilgileri sunulmaktadır. Ayrıca çevre, sanat ve kültür alanında yaptığı çalışmalar, bitki koleksiyonu ve yazdığı kitaplar hakkında da bilgiler verilmektedir.
Bu video, Mandalina, Misket ve Pelik adlı karakterlerin yer aldığı bir animasyon hikayesidir. Karakterler çölde yaşamaktadır.. Video, Mandalina'nın bambuları yemesiyle başlar ve bu durumun çölde su sorununa yol açmasıyla devam eder. Karakterler, plastik şişeleri kullanarak boru yaparak çöle su getirmeye çalışırlar. Sonunda başarılı olurlar ve çilek tohumları ekerek çölün yeşermesini sağlarlar. Video, suyun önemini vurgulayarak "suyun gittiği her yer yeşerir ve her canlının suya ihtiyacı vardır" mesajıyla sona erer.
Bu video, Esen ve Tarık'ın tavuk kümesi yapımını gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda ayrıca Bekir Kaplan adında bir yardımcı da yer almaktadır.. Videoda, canlı yayında sorulan sorulara cevap vermek amacıyla tavuk kümesi yapımı gösterilmektedir. Esen ve Tarık, tahtalar, bidon ve diğer malzemeleri kullanarak kümesi inşa ederler. Kümede folluklar, tünekler, merdivenler ve kapı gibi bölümler bulunur. Ayrıca civcivler için ayrı bir bölüm de planlanmaktadır. Video, kümesin tamamlanması ve çevresinin telle çevrilmesiyle sona erer.
Bu video, bir kişinin çöp toplama konusunda düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır. Konuşmacı, çöp bidonlarından kağıt ve plastik toplayan insanların durumunu ve kendi çevre bilincini anlatmaktadır.. Videoda konuşmacı, çöp toplayan insanların durumunu sorgulayarak, onların neden fabrikada çalışmak yerine çöp topladıklarını ve Avrupa'daki benzer yaşlardaki insanların BMW fabrikasında çalışırken bu insanların kağıt toplayarak geçimini sağladığını karşılaştırıyor. Ayrıca evinde üç farklı çöp torbası kullanarak kağıt, plastik ve camları ayrı ayrı attığını ve çöp toplayan birine kağıt ve plastik vererek ona yardım etmeyi düşündüğünü belirtiyor.
Bu video, bir kişinin bahçesinde kuyu açma sürecini anlattığı bir deneyim paylaşımıdır. Konuşmacı, şebeke suyu olmadığı için kuyu açtırmak zorunda kaldığını ve beş metre derinlikte su bulduğunu paylaşıyor.. Video, kuyu açarken dikkat edilmesi gereken noktaları anlatarak başlıyor. Konuşmacı, suyun nerede olduğunu tespit etme yöntemlerini (analiz yaptırma veya çubuk yöntemi) açıklıyor ve kendi deneyimlerini paylaşıyor. Ardından kuyu açma sürecini gösteriyor, beş metre derinlikte su bulma anını ve kuyu kazarken dikkat edilmesi gereken noktaları anlatıyor. Video, kuyu açma sürecinin görüntülerini göstererek sona eriyor.
Bu video, bir animasyon veya çizgi film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında Kraliçe Arı, Koray ve diğer arılar bulunmaktadır.. Video, Kraliçe Arı'nın bilekliği ile kontrol ettiği arıların kontrolünü ele geçirmeye çalışan bir karakterin hikâyesini anlatmaktadır. Kraliçe Arı, arıların önemini vurgulayarak onları korumaya çalışırken, diğer karakterler arıların önemini tartışmaktadır. Video, arıların bitkilerde tozlaşmaya ve buğday oluşumuna yardımcı olduğu bilgisiyle arıların önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından geliştirilen otonom çöp toplama aracı projesinin tanıtımını içermektedir.. Videoda, sınıf içinde gezen ve çöp toplayan bir otonom araç tanıtılmaktadır. Araç, QTR 8 RC sensörü ile koridorları takip ederek, öğrencilerin elini kaldırdığında veya ayağını yaklaştırdığında otomatik olarak çöp haznesini açarak çöp atma imkanı sunmaktadır. Proje, Arduino Uno, L298 motor sürücüsü, 6V motorlar ve servo motor gibi elektronik bileşenlerden oluşmaktadır. Video, aracın çalışma prensibini gösteren bir test turu ile sonlanmaktadır.
Bu video, Doğa mobil uygulamasının nasıl kullanılacağını adım adım anlatan bir eğitim rehberidir.. Video, Doğa mobil uygulamasının tanıtımıyla başlayıp, uygulamaya kayıt olma sürecini detaylı olarak göstermektedir. Ardından depozito iade işlemlerinin nasıl yapılacağı, depozito bedellerinin nasıl biriktirileceği ve bu bedellerin nasıl harcanabileceği (POS cihazlarında ödeme, banka hesabına gönderme, sanal kart kullanımı, ATM'den çekme) anlatılmaktadır. Video, sürdürülebilir bir gelecek için depozito iade sisteminin nasıl kullanılacağını öğrenmek isteyenler için kapsamlı bir rehber niteliğindedir.