Dört basamaklı sayılar 1000'den başlayarak okunur. Beş basamaklı sayılar 10000'den başlayarak okunur. Altı basamaklı sayılar 100000'den başlayarak okunur. Basamaklar binler, yüzler, onlar ve birler olarak gruplandırılır
Bölme hesaplayıcısı, sayıları parçalara ayırma işlemlerini gerçekleştiren çok işlevli araçtır. Bölünen, bölen, bölüm ve kalan olmak üzere dört temel bölme elemanı vardır. Bölme, çarpmanın ters işlemidir ve sıfır ile bölme tanımsızdır
Müfredat 16 ders saati sürmektedir. Bölme işlemi için çeşitli materyaller sunulmaktadır. Materyaller etkinlikler, problemler ve yaprak testlerden oluşmaktadır
Bu video, bir öğretmenin 3. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, bölme problemlerini adım adım çözmektedir.. Videoda toplam 10 bölme problemi çözülmektedir. Her problem için öğretmen önce soruyu okuyup ardından çözüm yöntemini detaylı şekilde anlatmaktadır. Problemler günlük hayattan örnekler içermekte olup, kitap okuma, ceviz paylaşma, kitap satın alma, raf dizme gibi çeşitli senaryoları içermektedir. Öğretmen, bölme işlemlerini büyük basamaktan başlayarak nasıl yapılacağını göstermekte ve çarpım tablosunun kullanımını da açıklamaktadır.
Üç basamaklı sayılar en çok iki basamaklı sayılara bölünebilir. Dört basamaklı sayılar bir basamaklı sayılara bölünebilir. Son üç basamağı sıfır olan beş basamaklı sayılar 10, 100 ve 1000'e bölünebilir
Toplama ve çarpmada değişme özelliği vardır. Toplama işleminde etkisiz eleman 0, çarpmada 1'dir. Çarpma işleminde sıfır yutan elemandır
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik dersi yazılı sınavı sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, kesirleri sayı doğrusunda gösterme, bölme işlemi, kesirlerle ilgili problemler, kesirleri sıralama ve saatlerle ilgili sorular gibi konuları ele almaktadır. İçerik, adım adım çözüm yöntemlerini göstermekte ve öğrencilerin sık yaptığı hataları vurgulamaktadır.. Öğretmen, 4 saat 20 dakika süren bir yolculuk, 22:50'de uyuyan ve 7:35'te uyanmış bir velinin toplam uyuduğu saat, basit kesirlerle ilgili bir problem ve pazarcının elmaları satma problemi gibi çeşitli matematik sorularını çözmektedir. Video, öğrencilere yazılı sınavlarına hazırlık için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Kitap 75-90. sayfalar arasında Rasyonel Sayılarla Çarpma ve Bölme işlemlerini içeriyor. 2024-2025 eğitim-öğretim yılı için hazırlanan içerik
Bu video, bir matematik öğretmeninin "Alıştırmalarla Matematik Kampı" serisinin ikinci dersini sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak ve öğrencilere sorular sorarak dersi ilerletmektedir.. Video, çarpma ve bölme işlemlerinin temel kavramlarını ve özellikleri detaylı şekilde ele almaktadır. İçerik, çarpmanın hızlı toplama olduğunu vurgulayarak başlayıp, çarpım tablosunun önemi, çarpma işleminin özellikleri (değişme özelliği, etkisiz eleman, yutan eleman), iki ve üç basamaklı sayıların çarpımı, rasyonel sayılar, işaretli sayıların çarpma ve bölme işlemleri, sadeleştirme işlemleri ve terim mantığı konularını kapsamaktadır.. Öğretmen, her konuyu günlük hayattan örneklerle ve pratik yöntemlerle açıklamakta, özellikle çarpma ve bölme işlemlerinin sadeleştirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Video boyunca çeşitli örnekler üzerinden konular pekiştirilmekte ve öğrencilerin dersi sadece izlemekle kalmayıp yazıp çizerek ve soru çözerek öğrenmeleri önemle vurgulanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Tonguç adlı öğrencisine rasyonel sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, rasyonel sayılarla çarpma işleminin temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve ardından sadeleştirme, işaret kuralları, tam sayılı kesirlerle işlemler, sıfır ve bir ile çarpma işlemleri gibi konuları örneklerle detaylı şekilde ele alıyor. Ayrıca bölme işleminin kuralı (birinci kesir aynen yazılır, ikinci kesir ters çevrilip çarpılır), etkisiz eleman ve ters eleman kavramları da anlatılıyor.. Videoda bir model soru üzerinden Tonguç'un haftanın kaçını harcadığı problemi çözülüyor ve öğrencilere ödev verilerek video sona eriyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere tartma problemlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, daha önce tartma konusunu anlattığını belirterek, bu videoda çeşitli tartma problemlerini çözmektedir.. Videoda toplam 10 farklı tartma problemi çözülmektedir. Problemler süt şişesi, kömür çuvalı, kuru nane, meyve, kuruyemiş, hap, demir ve balina ağırlığı gibi farklı konuları içermektedir. Her problem için adım adım çözüm yöntemi gösterilmekte, bölme ve çarpma işlemlerinin kolay yolları anlatılmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin videoyu durdurup önce kendi cevaplarını bulmalarını tavsiye etmektedir.
Bu video, bir öğretmenin Tonguç adlı bir karakterle birlikte 4. sınıf öğrencilerine bölme işlemi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda bölme işleminin temel mantığı, üç basamaklı doğal sayıları iki basamaklı doğal sayılara bölme işlemleri ve bölümlerin basamak sayısını belirleme yöntemleri adım adım gösterilmektedir. Öğretmen önce teorik bilgileri anlatıp ardından 435/5, 827/4, 963/4 gibi çeşitli örnekler üzerinden bölme işlemlerini detaylı şekilde çözmektedir.. Video, kalanlı ve kalansız bölme işlemlerini içermekte, bölünen, bölen, bölüm ve kalan değerlerini yazarak çözüm yöntemlerini göstermektedir. Ayrıca, bölünen üç basamaklı, bölen bir basamaklı ve bölünen üç basamaklı, bölen iki basamaklı durumlarda bölümlerin kaç basamaklı olacağını açıklamaktadır. Video, ödüllü bir soru ile sonlanmaktadır.