Bu video, bir kişinin Opel Corsa D kasa araçlarda motor suyu sıcaklığını nasıl öğrenebileceğinizi anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, Opel Corsa D modellerinde kadraj üzerinde motor suyu sıcaklığını gösteren bir gösterge bulunmadığı için gizli menüye girerek bu bilgiyi öğrenme yöntemi gösterilmektedir. Anlatıcı, kilometre sıfırlama tuşunu üç defa basıp dördüncü tuşa basılı tutarak gizli menüye nasıl girileceğini, ardından gizli menünün 14 farklı ekranından altıncı ekranda motor suyu sıcaklığının nasıl görüntüleneceğini adım adım anlatmaktadır. Ayrıca, aracın gizli menüsünü silecek kolundan da aynı şekilde girebileceğiniz ve bu menünün 14 farklı ekranının ne işe yaradığını merak ediyorsanız ilgili videoyu izlemeniz tavsiye edilmektedir.
Kavşaklarda geçiş önceliği 3-1-2 şeklindedir. Gece sürüşünde uzun hüzmeli farlar ve sis ışıkları yasaktır. Durma ve yavaşlama kuralları trafik işaretleriyle belirlenmiştir. Alkollü araç kullananlara 6 ay veya 5 yıl ehliyet iptali uygulanır
Bu video, Fiat Doblo model araçlarda görülen servis bakım uyarısının nasıl sıfırlanacağını adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, araçta yağ lambası yanması ve motor yağını değiştirin uyarısı vermesi durumunda yapılması gereken işlemler gösterilmektedir. Önce kontak açılıp gaz pedalına basılarak fren pedalı yedi kere pompalanmakta, ardından yaklaşık 60 saniye beklenmektedir. Ardından kontak kapatılıp tekrar 60 saniye beklenmesi ve son olarak aracın çalıştırılmasıyla uyarı lambasının söndüğü gösterilmektedir.
Araç arıza işaretleri, sistemlerdeki sorunları gösterir. Arıza işaretleri renklerine göre kırmızı, yeşil ve sarı önem taşır
Egzozdan çıkan duman renkleri gri, mavi, siyah ve beyaz olabilir. Beyaz duman genellikle soğutma suyu kaçağından kaynaklanır. Dizel araçlarda enjektör ve subap arızaları beyaz dumana neden olabilir. Mavi duman motor yağının yanmasından kaynaklanır. Siyah ve gri duman enjektör tıkanıklıkları veya kirli hava filtresinden oluşur
Bu video, bir otomobil tamircisinin araçlarda yaşanan stop etme sorunlarını ve bunların çözümlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, araçlarda ışıklarda veya yavaşlarken stop etme sorunlarının genellikle boğaz kelebeği (gaz kelebeği) ile ilgili olduğunu açıklıyor. Tamirci, bu sorunun çözümü için OBD cihazı kullanarak gaz kelebeği adaptasyonu yapma sürecini gösteriyor ve ayrıca boğaz kelebeği ve rölanti sensörünün temizliğinin önemini vurguluyor. Video, sorunun %90'ının bu yöntemlerle çözülebileceğini belirtirken, kalan %10'unun bobin arızası, buji sorunları, rölanti düzensizliği veya LPG regülatörü arızası gibi altta yatan nedenlerle oluşabileceğini de açıklıyor.
Bu video, bir kişinin akü bitmesi durumunda yapılması gerekenleri anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı kendi deneyimlerini de paylaşarak konuyu açıklamaktadır.. Video, akü bitmesi durumunda ne yapılması gerektiğini adım adım göstermektedir. Önce çalışan bir araç bulunması gerektiği, ardından akü takviye kablosunun kullanımı anlatılmaktadır. Konuşmacı, kutup başlarının (eksi ve artı) nasıl takılacağı ve çıkarılacağı konusunda detaylı bilgi vererek, özellikle kutup başlarının aynı anda takılması veya çıkarılması durumunda şase yapma riskini vurgulamaktadır. Video boyunca bu işlemler görsel olarak gösterilmektedir.
Araç göstergeleri uyarı, güvenlik, aydınlatma ve dizel araç sembolleri olarak kategorize edilir. İkaz lambaları sürücülere olası sorunları ve tehlikeleri bildirir. Doğru kullanım ve kontrol trafik güvenliği için kritik öneme sahiptir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan sürücü belgesi sınavına hazırlık amaçlı soru-cevap formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Video, sürücü belgesi sınavında çıkabilecek çeşitli konuları kapsamaktadır. İçerikte araç bilgisi (motor, vites kutusu, radyatör, akü), trafik işaretleri, dönüş kuralları, hız sınırları, park etme kuralları, ilk yardım uygulamaları ve araç bakımının zamanlaması gibi konular ele alınmaktadır. Eğitmen her konu için örnek sorular vererek doğru cevapları açıklamakta ve gerekli yerlerde görsel örnekler sunmaktadır.. Videoda ayrıca burun kanaması, boyun tramvası olmayan kazazedelerde hava yolu açıklığı, burkulmalar, kış lastikleri, konvoy halinde seyreden araçlar, delici göğüs yaralanması, kalp spazmı, turnike uygulaması, bayılma, takip mesafesi ve kontrolsüz kavşakta geçiş hakkı sıralaması gibi pratik bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir araba uzmanının yağ lambasının neden yanması konusunda bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi deneyimlerinden yola çıkarak yağ lambasının yanmasının sebeplerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, yağ lambasının normal çalışma koşullarını açıklayarak başlıyor ve ardından yolda giderken yanmasının nedenlerini basitten zora doğru sıralıyor. Konuşmacı, önce motor yağ seviyesini kontrol etmenin, ardından yağ basınç sensörünü (yağmur) incelemenin, yağ ve yağ filtresini değiştirmenin, son olarak yağ pompasını kontrol etmenin ve son olarak motor yataklarındaki boşlukları tespit etmenin önemini vurguluyor. Ayrıca, yağ lambası yanarken arabanın kullanılmaması gerektiği ve bu durumun büyük masraflara yol açabileceği konusunda uyarıda bulunuyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının arabanın radyatör suyu ve motor suyunun neden eksildiğini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, motorun normal çalışma sıcaklığının 85-95 derece arasında olduğunu ve bu sıcaklığı sağlayan motor soğutma sisteminin nasıl çalıştığını açıklayarak başlıyor. Ardından radyatör suyunun eksilmesinin çeşitli nedenleri detaylı olarak anlatılıyor: üst kapak contasının yanması, radyatördeki çatlaklar, radyatör hortumlarındaki kaçaklar, devirdaim pompasının arızası, motor bloğundaki çatlaklar, radyatör kapağının bozulması, kalorifer peteğinin sızdırması ve LPG sistemindeki sorunlar. Video, izleyicilere ustaya gitmeden önce bu sorunları kontrol etmelerini tavsiye ederek sonlanıyor.
Lastik boyutları P (binek), LT (kamyonet), C (ticari) gibi harflerle belirtilir. Genişlik/en boy oranı, lastiğin kesit genişliğini ve yanak yüksekliğini gösterir. R harfi radyal yapıyı, 17 sayısı tekerlek çapını belirtir. Yük endeksi lastiğin taşıyabileceği maksimum yükü, hız endeksi maksimum hızı gösterir
Bodrum ve Fethiye'de iki yetkili servis noktası bulunuyor. İstanbul'da iki farklı lokasyonda hizmet veriyor. Ankara'da bir merkez mevcut. Van'da bir servis noktası hizmet veriyor. Gaziantep'te üç farklı lokasyonda hizmet veriyor
Auto Klinik tarafından sunulan bu eğitim videosunda, araç çalışmama sorunları detaylı olarak ele alınmaktadır.. Video, araç çalışmama durumlarını iki ana kategoride incelemektedir: marş basıyor lakin çalışmıyor ve marş yok. İlk bölümde yakıt eksikliği, immobilizer sorunları, grak sensörü, ateşleme bobini, yakıt pompası gibi olası nedenler açıklanırken, ikinci bölümde marş basıyor ama çalışmıyor durumunda maf sensörü fişini çıkararak aracı çalıştırma denemesi, akünün kontrolü, marş motorunun kömürlerinin bitmesi ve motorun kitlenmesi gibi sorunlar ele alınmaktadır.. Video ayrıca bu sorunları tespit etmek için pratik testler ve kontrol yöntemlerini göstermekte, izleyicilerin sorularını cevaplayacağını belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, Cars Story kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araç motor ikaz ışığı sorunlarını çözmek için dört basit yöntem sunmaktadır.. Video, öncelikle motor ikaz lambalarının ne olduğunu ve farklı renklerinin (sarı, kırmızı, yanıp sönen) ne anlama geldiğini açıklamaktadır. Ardından arıza lambasının yanmasına neden olan hasar bölgeleri (hava akış sensörü, oksijen sensörü, katalitik konvertör, buji, yakıt dolum kapağı, EGR valfi, termostat, yakıt enjektörleri ve akü) anlatılmaktadır. Son olarak, motor ikaz ışığını söndürmek için dört adımlı yöntem (akü kutup başlarını sökme, kontağı açıp kapatma, gaz pedalına basma ve OBD cihazı kullanma) detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, bir otomobil bilgilendirme içeriği olup, konuşmacı EPC (Elektronik Güç Kontrolü) sistemi hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, EPC sisteminin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından Vag grubu araçlarda EPC arızalarının nasıl ortaya çıktığını anlatıyor. EPC sisteminin aracın tüm elektronik parçalarını ve yazılımını kontrol ettiği, sensörler ve donanımlardan gelen verileri referans değerlerle karşılaştırdığı açıklanıyor. Ayrıca EPC lambasının yanıp sönmesi ve sabit yanması durumları arasındaki farklar, arıza kodlarının nasıl okunacağı ve bu arızaların ciddi olup olmadığı konuları ele alınıyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının araçlarda farklı renk antifrizlerin (kırmızı, mavi, yeşil) karıştırılması konusunda bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, farklı renk antifrizlerin içindeki farklı katkı maddelerinin (korozyon önleyici, donma önleyici, kaynama önleyici, alüminyum ve lehim koruyucu, pH dengeleyici) birbirleriyle etkileşime girebileceğini ve bu durumun soğutma sisteminin performansını düşürebileceğini açıklıyor. Konuşmacı, antifriz değişimlerinde soğutma sisteminin tamamen boşaltılamayacağını ve bu nedenle aynı renk antifrizin kullanılması gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, ileride antifriz renkleri, hangi antifrizi seçmeniz gerektiği, karışımlar ve en iyi antifriz konularında dört farklı video çekeceğini belirtiyor.
Bu video, bir kişinin araba motor arıza lambası hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, motorun beyin sistemi olarak adlandırdığı sensörler ve bunların çalışma prensiplerini açıklamaktadır.. Video, motor arıza lambasının ne olduğunu göstererek başlıyor ve ardından bu lambanın yanmasının sebeplerini anlatıyor. Sensörlerin doğru çalışma aralığından çıkması durumunda lambanın yanması, arıza kodlarının nasıl okunacağı ve arızanın tespit edilmesi için yapılması gerekenler detaylı şekilde açıklanıyor. Konuşmacı, arızayı doğrudan silmek yerine kaynağını bulup çözmenin önemini vurguluyor.
Bu video, bir otomobil tamircisinin triger zinciri hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, triger zincirinin ne zaman değişmesi gerektiği sorusunu ele alıyor. İçerikte triger zincirinin genellikle bir değişim periyodu olmadığı, ancak araç sahibi tarafından ses sorunları veya performans kayıpları gibi belirtilerle tespit edilebileceği anlatılıyor. Hidrolik gergi sistemi olan araçlarda zincir uzadıkça ses sorunları yaşanırken, klasik gergi sistemi olan araçlarda ise zincir tıkırtısı veya şıkırtısı gibi sesler duyulur. Video, araç sahiplerinin kendi araçlarına göre triger zinciri değişimini nasıl anlayabileceklerini açıklıyor.