Bu video, Sosyal Bilgiler Dersleri kanalından bir öğretmenin LGS 2020 sınavı hakkında değerlendirmesini içeren eğitim içeriğidir.. Video, LGS 2020 sınavının zorluklarını analiz ederek başlamakta ve ardından sınav sonuçları ve tercih süreci hakkında bilgiler sunmaktadır. İlk bölümde sınavın neden öğrencileri zorladığı, özellikle sözel bölümde süre sıkıntısı ve matematik bölümünün belirleyici olduğu ele alınırken, ikinci bölümde nitelikli kontenjan sayısı (213 bin) ve toplam öğrenci sayısı (1.7 milyon) arasındaki fark açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı'nın belirleyici ders olarak matematik ve Türkçe'yi seçerek zor sorular koyarak öğrencileri eleme stratejisi, öğrencilerin tercih sürecinde dikkat etmesi gereken okullar, okul türleri, puanlar, kontenjanlar, yurt durumları ve yatılı durumları gibi faktörler hakkında bilgiler verilmektedir.
Matematik sınavı ÖSYM'nin diğer sınav formatına benzer sorular içerdi. Geri sayım sayacı saat sorusu zaman alıcı ve yorumlama gerektirdi. Sayısal Mantık'ta 2023'e göre 5'ten 6 soruya artış oldu
"Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalından bir eğitimci tarafından sunulan bu video, 2018 LGS sınavının puan sonuçlarını ve netlerini analiz eden bir eğitim içeriğidir.. Videoda, 2018 LGS sınavının zorluk seviyesi ve puan dağılımı detaylı olarak incelenmektedir. Sunucu, farklı puan aralıklarındaki öğrencilerin (280-320 puan arası) netleri, doğru-yanlış sayıları ve yüzdelik dilimleri paylaşarak, 2018 ve 2020 sınavlarının benzer zorluk seviyesinde olduğunu vurgulamaktadır. Video, "Kaç ne kaç puan" serisinin bir parçası olup, 16 Temmuz'da kesin sonuçların açıklanacağı belirtilmektedir.. Videoda ayrıca matematik dersinin zorlandığı ve yabancı dil dersinin daha kolay olduğu vurgulanmakta, tercih süreci hakkında da bilgi verilmektedir.
Bu video, Oğuzhan Hoca tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, TYT Türkçe sınavının analizini yaparak öğrencilere sınav hakkında bilgi vermektedir.. Videoda öncelikle geçen sınavın genel değerlendirmesi yapılmakta, ardından sınavda çıkan soru tipleri ve sayıları paylaşılmaktadır. Daha sonra yazım kuralları, ses bilgisi, fiilimsi, cümlenin ögesi, dolaylı tümleç ve noktalama işaretleri gibi Türkçe dil bilgisi konuları örnek sorular üzerinden açıklanmaktadır.. Öğretmen, öğrencilerin özellikle AYT sınavına odaklanmaları gerektiğini vurgulamakta ve sınavlarda başarılı olmaları için tavsiyelerde bulunmaktadır. Video, öğretmenin öğrencilere başarı dilekleriyle sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin sınav analizi yapma sürecini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, lise öğrencisi işlemleri menüsünden öğrenci listesini Excel'e aktarma ve sınav sonuçlarını analiz etme yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, sınav analizinin idareci ve öğretmen açısından iki farklı boyutunu ele almaktadır. Öğretmen, öğrenci listesini Excel'e aktarma, özel yapıştırma yöntemiyle verileri düzenleme, soruların değerlerini girme ve başarılı-başarısız oranlarını hesaplama sürecini göstermektedir. Ayrıca, farklı sınıflar için analiz yapma, grafik oluşturma ve sabitler kısmını düzenleme gibi ek özellikler de anlatılmaktadır. Video sonunda, analiz için gerekli Excel dosyalarının videonun açıklama kısmına yükleneceği belirtilmektedir.
Öğrencilerin %100'ü başarılı, %0'ı başarısız olmuştur. En yüksek puan 100, en düşük puan 91'dir. En yüksek not 10, en düşük not 9'dur
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan adım adım bir eğitim rehberidir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde e-okul'dan sınıf listesi alma süreci gösterilmektedir. İkinci bölümde ise "Kolay Sınav Analizi" platformu üzerinden sınav analizi yapma adımları detaylı olarak anlatılmaktadır. Analiz sürecinde sınıf ekleme, ders seçimi, sınav oluşturma, not girişleri yapma, kazanımları belirleme ve rapor oluşturma gibi adımlar gösterilmektedir. Video, sınav analizinin nasıl yapılacağını öğrenmek isteyen öğretmenler için faydalı bir rehber niteliğindedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından ZipGrade adlı sınav oluşturma ve analiz programının kullanımını adım adım gösteren kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, ZipGrade platformunda LGS ve TYT sınavlarının nasıl oluşturulacağını, optik formların nasıl hazırlanacağını ve sınav sonuçlarının nasıl analiz edileceğini detaylı olarak anlatmaktadır. İçerik, sınav oluşturma, soru ekleme, puanlama ayarları yapma, öğrenci bilgilerini CSV formatında yükleme, sınav sonuçlarını analiz etme ve öğrenci karnesi oluşturma gibi temel işlemlerden oluşmaktadır.. Ayrıca videoda, programın dört ana bölümü (sınav bilgileri, soru bilgileri, puanlama bilgileri ve analiz) gösterilmekte ve öğrencilerin sınav geçmişlerini takip etme, grafiklerle başarılarını görselleştirme özellikleri anlatılmaktadır. Son bölümde ise programda karşılaşılan sorunlar (eksik öğrenci ekleme, numara kodlaması sorunları) ve bunların çözümleri paylaşılmaktadır.
Her Türkçe sınavının belirli bir amacı olmalıdır. Sınavda çoktan seçmeli, doğru/yanlış ve kompozisyon gibi çeşitli sorular kullanılmalıdır. Doğru ve hatalı cevaplar dikkatle incelenmelidir
"Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalından bir eğitimci tarafından sunulan bu video, LGS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik puan ve net analizi içeren bir rehberlik içeriğidir.. Videoda, 2019 LGS sınavından alınan sonuçlar üzerinden farklı puan aralıklarındaki öğrencilerin net sayıları ve yüzdelik dilimleri incelenmektedir. Öğretmen, 416,2 puandan 454 puanına kadar olan sonuçları detaylı olarak analiz ederek, her bir öğrencinin hangi derslerde başarılı olduğunu, kaç net yaptığını ve hangi okullara yerleştiğini paylaşmaktadır.. Videoda ayrıca üç farklı öğrencinin LGS sınav sonuçları detaylı olarak incelenmekte, Kırıkkale Fen Lisesi, Denizli Erbakır Fen Lisesi ve Hatay Selim Nevzat Şahin Anadolu Lisesi gibi okullara yerleşen öğrencilerin puanları ve derslerdeki başarıları paylaşılmaktadır. Bilmediklerini boş bırakmanın puan artışı sağlayabileceği ve hedef belirleme konusunda gerçekçi olmanın önemi vurgulanmaktadır.
Sınav genel olarak beklenen sorulardan oluşmaktadır. Tamamlayıcı ölçme teknikleri yerine genel özelliklerle ilgili sorular sorulmuştur. Türetilmiş ölçmenin dolaylı ölçmeden ayrı değerlendirilmesi yenilik olarak değerlendirilmiştir. Sınav genel olarak kolay, istatistik sorularının oranı azalmıştır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı ortaokul ve lise öğretmenleri için hazırlanmış bir Excel analiz dosyasının kullanımını anlatmaktadır.. Video, Excel dosyasının yapısını ve kullanımını adım adım göstermektedir. Önce giriş bilgileri sayfası (ders kazanımları, soru puanları, okul bilgileri vb.) tanıtılmakta, ardından sınav analiz sayfası açıklanmaktadır. Daha sonra e-okul'dan öğrenci listesinin nasıl kopyalanacağı ve Excel'e nasıl aktarılacağı gösterilmektedir. Son olarak, her sınıf seviyesi için ayrı Excel dosyası oluşturma ve sınav puanlarının nasıl girileceği anlatılmaktadır. Video, öğretmenlerin sınav sonuçlarını daha etkili bir şekilde analiz etmelerine yardımcı olacak pratik bilgiler içermektedir.
Bu video, bir öğretmenin LGS 2024 sınavı sonrası öğrencilerine yönelik yaptığı analiz ve destek konuşmasını içermektedir. Konuşmacılar, 2018'den itibaren LGS analizleri yaptıklarını belirterek tecrübelerine dayanarak tahminlerde bulunduklarını ifade etmektedir.. Videoda LGS 2024 sınavının 2023'e göre daha zor olduğu, öğrencilerin yüzdelik dilimlerinde düşüş yaşanabileceği ve sınavın tüm konuları kapsadığı için eleyici soruların olduğu vurgulanmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin moralini bozmamaları gerektiğini, 28'e kadar sakin beklemeleri gerektiğini ve tercihlerde taktikler alacaklarını belirtmektedir.. Video sonunda izleyicilerden bir videonun altına netlerini ve derslerdeki başarılarını yazmaları istenmekte, bu yorumlardan canlı yayında seçim yaparak izleyicilere fikir verileceği belirtilmektedir. Ayrıca, öğrencilerin kendi şehirlerindeki öğrencilerle yarıştığı ve il başarısının da önemli olduğu hatırlatılmaktadır.
Sınav analizi, sınav sonuçlarının soru, şube ve sınıf bazında ayrıntılı değerlendirilmesidir. Sadece ortaöğretim kurumlarında uygulanmaktadır. İlköğretim kurumlarında sınav analizi yapılmamaktadır
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan ölçme ve değerlendirme dersinde istatistiksel dağılımlar konusunu anlatan eğitim içeriğidir.. Videoda çarpık dağılımlar (sola çarpık, sağa çarpık, negatif kayışlı) detaylı olarak incelenmektedir. Eğitmen, mod, medyan ve aritmetik ortalama arasındaki ilişkileri açıklamakta, çarpıklık türlerini belirleme yöntemlerini göstermekte ve çarpıklık katsayısı formülünü (3 × (aritmetik ortalama - medyan) / standart sapma) anlatmaktadır.. Ayrıca videoda, bu dağılımların sınav sonuçlarına nasıl yansıtılacağı, öğrencilerin başarı seviyelerinin nasıl değerlendirilebileceği ve kesin yorumların nasıl belirleneceği örneklerle gösterilmektedir. Bağıl değerlendirme yapmanın önemi ve sınavların hangi amaçla yapıldığı gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, Deha Eğitim Kurumları'ndan bir eğitmen tarafından sunulan finansal muhasebe sınav analizi dersidir. Eğitmen, 2024 dönem sınav sorularını detaylı olarak inceleyerek öğrencilere yardımcı olmaktadır.. Videoda, finansal muhasebe alanındaki sınav soruları adım adım çözülmektedir. İçerikte hesapların işleyişi, senet tahsili, banka kredileri, maddi duran varlıklar, tahvil ihraçları, alacak senedi yenileme, mal satış işlemi, ön ödeme, hazine bonusu tahsilatı, yedek ayırma, değer düşüklüğü karşılığı ayırma, amortisman hesaplamaları, şerefiye hesabı, faaliyet giderleri, aktifleştirme, menkul kıymet ihraç farkı, işletme çalışanına yapılan avans ödemesi ve aralıklı envanter yöntemi gibi konular ele alınmaktadır.. Eğitmen, soruları çözerken stratejik yaklaşımlar, değerlendirme teknikleri ve püf noktalarını vurgulayarak, öğrencilere muhasebe sınavlarında karşılaşabilecekleri soru tiplerini göstermektedir. Video, sınav sonuçlarının açıklanması ve staj bulma dilekleriyle sonlanmaktadır.
Sınav sonuçlarını soru, şube ve sınıf bazında değerlendiren hesap tablosu. Öğrencilerin başarı durumu ve güçlü-zayıf yönlerini gösterir. Sınavın güvenirlik ve ayırt edicilik katsayılarını içerir