Sistem, bir amaca ulaşmak için bir arada bulunan etkileşimli bileşenlerin bütünüdür. Sistem düşüncesi 1940'lı yıllarda ortaya çıkmıştır. Sistem yaklaşımı bütünsel, disiplinler arası ve bilimsel yöntemleri kullanır
Envato Elements offers 16 custom layouts for various business projects. Templates include proposal, media kit, and timeline designs. Premium templates provide unlimited downloads and high-quality designs
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine bilişim teknolojileri dersi için 2. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, açık uçlu ve klasik sorular üzerinden konuları pekiştirmektedir. İçerikte veri tipleri (karakter, karakter dizisi, mantıksal, özel ve sayısal veri tipleri), algoritma kavramı, akış şemaları ve sabitler gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen her soruyu detaylı bir şekilde açıklamakta ve öğrencilerin yorumlarda cevaplarını paylaşmalarını istemektedir. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için temel bilgileri hatırlatmak amacıyla hazırlanmıştır.
Bu video, akış şemaları ve akış diyagramları hakkında eğitim içeriği sunan bir ders anlatımıdır.. Video, akış diyagramlarında kullanılan temel sembolleri detaylı olarak açıklamaktadır. Başlangıç/dur sembolü, karar (koşul) sembolü, işlem sembolü, printf (ekrana yazdırma) sembolü, scanf (kullanıcıdan değer alma) sembolü, döngü sembolü, ön tanımlı program sembolü ve depolama sembolü gibi temel semboller örneklerle anlatılmaktadır. Ayrıca çay demleme ve iki sayının toplamı gibi pratik örneklerle konu pekiştirilmektedir.
Visio is Microsoft's diagramming tool for creating professional visualizations. Web-only version included in Microsoft 365/Office 365 subscriptions. Less popular than Word or Excel but valuable for business communication
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine Bilişim Teknolojileri dersinin 2. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, yazılı sınavında çıkabilecek açık uçlu ve klasik soruları çözmektedir. İçerikte problem çözme adımları (problemi anlama, plan yapma, planı uygulama, çözümü değerlendirme), algoritma kavramı, veri tanımı, balık kılçığı problem çözme yöntemi ve akış şemaları (karar verme, veri girişi, hesaplama, ekrana görüntü çıktı, başlangıç ve bitiş) gibi konular ele alınmaktadır. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için temel kavramları tekrar etme ve soru çözme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmıştır.
MindOnMap, kişiselleştirilmiş akış şemaları için en iyi seçenek olarak öne çıkıyor. Tüm araçlar için kayıt ve kullanım gerekiyor. Çoğu araç ChatGPT-4 modelini kullanıyor
Flowchart shows process as visual representation of problem solution. Breaks down essential steps leading to process completion. Uses standardized symbols: oval for start/finish, arrow for direction, diamond for decision
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan bilgisayar programcılığına yeni başlayanlar için hazırlanmış bir eğitim dersidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde algoritma kavramı, tarihsel kökeni ve programcılıkteki önemi anlatılmakta, ikinci bölümde ise Microsoft Word programında akış şemaları çizme teknikleri gösterilmektedir. Eğitmen, algoritmanın günlük hayattaki uygulamalarını, pseudo kod ve akış diyagramlarını açıklamakta, ardından Word'de basit bir kare hesaplama akış şeması örneği oluşturmaktadır.. Video ayrıca El-Harezmi'nin algoritma kavramına katkılarını ve yapay zeka ile algoritma geliştirme becerisinin önemi hakkında bilgiler içermektedir. Word'de çizim yaparken karşılaşılabilecek sorunlar için alternatif olarak Draw.io adlı bir web sitesi de önerilmektedir.
Drawing canvas acts as frame for flowchart shapes. Shapes can be added through Insert > Shapes menu. Text can be added by double-clicking shapes. Connectors show relationships between shapes. Canvas can be resized and formatted with borders
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı bilişim teknolojileri ve yazılım dersi yazılı sınavı hazırlık çalışmasıdır. Öğretmen, yeni nesil sorular içeren bir sınav formatında anlatım yapmaktadır.. Video, problem çözme adımları, değişken ve sabit kavramları, akış şemaları ve algoritma gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen her soruyu adım adım çözmekte ve öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini göstermektedir. Video sonunda öğrencilere bir yorum sorusu sorularak, bir problemi doğru çözebilmenin ilk adımı hakkında bilgi istenmektedir.
Bu video, Marmara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 2. sınıf öğrencisi Özgür tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Özgür, "Gezgin Mühendis" kanalının sahibi olarak yazılım ve bilgisayar mühendisliği konularını anlatmaktadır.. Video, Flowgorithm programının temel kullanımını ve arayüzünü tanıtmaktadır. Özgür, programın akış şemalarını görsel olarak gösterme özelliğini vurgulayarak, programın yazılım dilini bir dil olarak tanımlamaktadır. Video boyunca programın dosya yönetimi, konsol penceresi, kaynak kod görüntüleyicisi gibi temel özellikleri gösterilmekte ve bir sonraki derste örnek bir akış şeması çözüleceği belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi yazılı sınav sorularını ve çözümlerini içeren eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, 2. dönem 2. yazılı sınavdaki soruları tek tek çözerek açıklamaktadır. Çözülen sorular arasında Publisher programı, medya okuryazarlığı, problem çözme stratejileri, sabit-değişken kavramları, mantıksal operatörler, algoritma, akış şemaları ve Scratch programı konuları bulunmaktadır.. Öğretmen her soru için detaylı açıklamalar yapmakta, akış şemalarında kullanılan şekillerin anlamlarını (paralelkenarın giriş-çıkış işlemleri, dikdörtgenin işlemlerin gösterildiği şekli) ve Scratch programının temel özelliklerini ve kod bloklarını açıklamaktadır. Video, öğrencilere sınav sorularını ve doğru cevapları sunarak konuları örneklerle pekiştirmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan programlama dersinin ikinci bölümüdür. Eğitmen, Flow Chart programı kullanarak basit programlama örnekleri göstermektedir.. Videoda, kullanıcıdan alınan sayılar ile dikdörtgenin çevresi ve alanının hesaplanması ile karenin çevresi ve alanının hesaplanması konuları ele alınmaktadır. Eğitmen önce dikdörtgen örneği üzerinden kullanıcıdan kısa ve uzun kenar değerlerini alarak çevre ve alan hesaplamalarını göstermekte, ardından karenin çevresi ve alanı için benzer bir program yazmaktadır. Video, programlama temellerini öğrenmek isteyenler için temel örnekler sunmaktadır.
Bu video, algoritma kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, algoritmanın ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını anlatmaktadır.. Video, algoritmanın tanımıyla başlayıp, problem çözme sürecini adım adım açıklamaktadır. Lambanın çalışmaması, evden çıkarken şemsiye alıp almama ve iki sayıyı toplama gibi günlük hayattan örneklerle algoritma ve akış şemaları gösterilmektedir. Ayrıca akış şemalarında kullanılan elips, paralelkenar, dikdörtgen, eşkenar üçgen ve döngü blokları gibi şekillerin anlamları detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, Merve adlı bir eğitmen tarafından sunulan bir programlama dersidir. Eğitmen, karar yapılarını günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır.. Videoda karar yapılarının ne olduğu, nasıl kullanıldığı ve akış şemalarında nasıl gösterildiği anlatılmaktadır. Eğitmen önce karar yapılarının temel yapısını açıklar, ardından günlük hayattan örnekler verir (tavşanın dondurma veya çikolata seçimi, yağmurlu hava durumunda şemsiye alma gibi). Daha sonra Scratch programında kedi besleme programı ve havuç toplama oyunu üzerinden karar yapılarının nasıl uygulandığını gösterir. Video, izleyicilerin kendi sorularını sorabileceği bir soru-cevap bölümüyle sonlanır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Flowgoritm adlı programlama öğrenme programının tanıtımını ve kullanımını anlatmaktadır.. Video, Flowgoritm programının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından programın indirme ve kurulum adımlarını gösteriyor. Daha sonra programın temel özelliklerini, menüleri ve kullanımını adım adım anlatıyor. Konuşmacı, programın programlama mantığını öğrenmek için tasarlandığını, gerçek programlama yapmadan temel komutları deneyebileceğimizi ve basit programlar yapabileceğimizi vurguluyor. Video boyunca "Merhaba Dünya" programı örneği üzerinden programın temel kullanımını gösteriyor ve konsol ekranı, değişken izleme, grafik ayarları gibi özelliklerin nasıl kullanılacağını açıklıyor.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine Bilişim Teknolojileri dersinin 2. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir.. Video, problem çözme adımları, akış şemaları ve problem çözme stratejileri konularını kapsamaktadır. Öğretmen önce problem çözme adımlarını (problemi anlama, plan yapma, planı uygulama, çözümü değerlendirme) açıklar, ardından akış şemalarında kullanılan sembolleri (başlangıç, bitiş, veri girişi, koşul karar, işlem) anlatır. Daha sonra doğru-yanlış soruları, problem çözme stratejilerini ve veri kavramını ele alır. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için temel bilgileri tekrar etmeyi amaçlamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan algoritma ve programlama eğitim serisinin altıncı bölümüdür. Eğitmen, programlama kavramlarını adım adım anlatmaktadır.. Videoda döngüler konusu detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk olarak döngülerin programlama dillerindeki önemi ve kod fazlalığından kurtarma, zaman tasarrufu sağlama özellikleri açıklanmakta, ardından "Merhaba İstanbul" ifadesini beş kez ekrana yazdıran programın hem döngüsüz hem de döngülü olarak nasıl yapılacağı akış şeması kullanarak gösterilmektedir. Son bölümde ise 1 ile 10 arasındaki sayıları toplayan ve toplamı ekrana yazdıran programın akış şemasının nasıl çizileceği anlatılmaktadır.. Video, 30 dakikalık bir dersin ilk bölümünü kapsamakta ve bir sonraki derste yedinci derste başka bir akış sembolü ile devam edileceği belirtilmektedir. Eğitmen, başlangıç değeri oluşturma, işlem sembolü kullanımı, değişken takibi, toplama işlemi, sayaç kontrolü ve karar yapısı gibi akış şeması çizimindeki temel adımları göstermektedir.