Çin ve Hint medeniyetleri Yunan ve Roma uygarlıklarından daha eskidir. En eski klasik matematik örnekleri "Chou Pei" ve "Chiu chang suan shu"dur. Chou Pei astronomik hesaplamalar ve geometrik alıştırmalar içerir. "Matematik Sanatı Üzerine Dokuz Bölüm" 246 problem içerir
Sümerler kil tabletlere yazı yazmış ve matematik biliminin temellerini atmışlardır. Hammurabi, ilk meslek yasalarını koymuş ve cerrahi işlemlere ceza getirmiştir. Babiller 60'lık sayı sistemini kullanmış ve abaküsü icat etmişlerdir
Bu video, matematik eğitimi formatında hazırlanmış bir öğretici içeriktir. Anlatıcı, onluk ve birlik kavramlarını görsel örneklerle açıklamaktadır.. Video, onluk ve birlik kavramlarının temel anlamlarını kalem, elma ve çilek örnekleri üzerinden göstermektedir. Ardından onluk ve birlik blokları, abaküs kullanımı ve sayıların onluk-birlik olarak ayrılması konuları ele alınmaktadır. Video, çeşitli sayı örnekleri üzerinden onluk-birlik ayırma ve abaküs üzerinde gösterme tekniklerini göstermekte, son olarak izleyicilere kalpler örneği üzerinden kendi cevaplarını yorumlarda paylaşmaları istenmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 2. sınıf öğrencilerine matematik dersi anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Basamakları Tanıyalım" konusunu adım adım açıklamaktadır.. Videoda iki basamaklı doğal sayıların basamakları (birler basamağı ve onlar basamağı) detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretmen önce teorik bilgileri vererek, bir sayının basamak sayısının kaç rakamdan oluştuğuna bağlı olduğunu açıklar, ardından taban blokları ve abaküs kullanarak örnekler üzerinden konuyu pekiştirir. Video, basamak değerlerinin bir sonraki derste işleneceği bilgisiyle sonlanır.
Eldesiz toplama işleminde aynı adlı basamaklar alt alta getirilir. En çok üç basamaklı sayılarla işlem yapılır. Eldeli toplama işleminde birler basamağında en çok 9 rakamı bulunur
Bilgisayar, verileri işleyen ve saklayan elektronik bir makinedir. Donanım elle tutulabilir, yazılım ise bilgisayara yüklenen programlardır. Bilgisayarlar mikro, mini ve ana bilgisayar olarak üçe ayrılır
John Napier tarafından 1617'de Edinburgh'da Rabdology adıyla yayımlanan abaküs. Tahta ve çerçeveden oluşan abaküs, çarpma, bölme ve karekök işlemleri için kullanılır. Tahta 1'den 9'a kadar numaralandırılmış 9 kareden oluşur
"Bire Bir Hoca" kanalından bir öğretmenin sunduğu eğitim videosu.. Video, doğal sayılarda milyonlar konusunu ele alarak başlamakta ve rakamlar, bölük kavramı, dokuz basamaklı sayıların okunuşu ve yazılması, basamak ve basamak değerleri gibi temel kavramları örneklerle açıklamaktadır. Daha sonra sayılar arasındaki büyüklük-küçüklük-eşitlik ilişkileri ve bunların sembollerle gösterimi anlatılmakta, Türkiye'nin nüfusu üzerinden örnekler verilmektedir.. Videoda ayrıca abaküs okuma konusuna da değinilmekte, boncuklarla gösterilen sayıların nasıl okunacağı ve yazılacağı gösterilmektedir. Bu içerik, sayıların okunuşu ve abaküs okuma konularını öğrenmek isteyenler için faydalı olabilir.
Basamak sayısı en fazla olan sayı en büyüktür. Basamak sayıları eşitse en büyük basamaktaki rakam önemlidir. Basamaklar arası karşılaştırma bir alt basamağa göre yapılır
Bu video, bir dede ve torunu Abaküs arasında geçen eğitici bir diyalog formatındadır. Abaküs, bebek biriminde olduğu için dede tarafından bakılmaktadır.. Videoda, çıkarma işlemi öğretilmektedir. Dede, Abaküs'e marketten alınan sütlerin sayısını hesaplama, lambaların kırılmasıyla azalan lambaları bulma ve bahçedeki kuşların sayısını sayma gibi günlük hayattan örneklerle çıkarma işlemi göstermektedir. Video, aynı konuyu iki kez tekrar ederek Abaküs'ün anlayışını pekiştirmeye çalışmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 2. sınıf öğrencilerine onluklar ve birlikler konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, onluklar ve birlikler konusunu çeşitli örneklerle açıklamaktadır. Önce tablolar üzerinden onluk ve birliklerin nasıl yazıldığını ve okunduğunu göstermekte, ardından abaküs kullanarak onluk ve birliklerin nasıl gösterileceğini anlatmaktadır. Son olarak, verilen onluk ve birliklerin nasıl sayı olarak yazılacağını örneklerle açıklamaktadır. Video boyunca öğretmen, öğrencilerin dikkat etmesi gereken noktaları vurgulayarak konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, bir öğretmenin çocuklara matematik dersinde onluk ve birlik kavramlarını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, onluk ve birlik kavramlarının tanımıyla başlayıp, bu kavramların nasıl bir araya geldiğini çeşitli modellerle göstermektedir. Öğretmen, kalemler, kediler, kartlar ve abaküs gibi modeller kullanarak sayıların onluk ve birliklerine nasıl ayrılacağını, bu sayıların nasıl yazılacağını ve okunacağını adım adım anlatmaktadır.. Ders boyunca çeşitli etkinlikler yapılarak, nesneleri onluk ve birliklerine ayırma, abaküslerde sayıları gösterme ve verilen sayıları abaküs üzerinde boncuklar çizerek gösterme gibi uygulamalar detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, abaküs kullanımını anlatan eğitici bir içeriktir.. Video, abaküsün beşlik ve onluk sistemlerle nasıl çalıştığını açıklamaktadır. Onyedi'li abaküs diziliminin en ideal olduğu, abaküsün nasıl bölümlendirildiği ve doğru kullanım şekli anlatılmaktadır. Ayrıca, abaküsün renk seçimi, parmakların kullanımı ve çift el kullanımı gibi önemli noktalar vurgulanmaktadır. Video, özellikle görme algısı olmayan veya az gören bireyler için abaküsün nasıl kullanılacağını da açıklamaktadır.
Bu video, "Kolay Okul" kanalında bir öğretmenin öğrencilere zihinden çıkarma işlemi öğrettiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda zihinden çıkarma işlemi yapmak için üç temel yöntem anlatılmaktadır: geriye doğru sayma, ileriye doğru sayma ve eksilen sayıyı onluk ve birlikten ayırma. Öğretmen her yöntemi örneklerle açıklamakta ve abaküs kullanarak görselleştirmektedir. Video, teorik bilgilerin ardından pratik uygulamalarla devam eder ve öğrencilerin kendi cevaplarını bulmaları için bir etkinlik sunulur.
Bu video, "Sürpriz Kutusu" adlı bir eğitim içeriğidir. Videoda bir anlatıcı, Dönüş Tratör adında bir karakter ve iki çocuk yer almaktadır.. Videoda, sürpriz kutusundan çıkan malzemelerle abaküs yapımı adım adım gösterilmektedir. Önce akrilik boyalarla boyanmış rulolar, ahşap boncuklar ve çöp şiş çubukları kullanılarak abaküs iskeleti oluşturulur, ardından çubuklar takılarak ve boncuklar yerleştirilerek abaküs tamamlanır. Ayrıca videoda bir bilmece oyunu oynanarak Amasya'da yetişen elma bulunur ve mukavva parçasından destek yapılır.. Videoda ayrıca pinpon toplarını abaküslerin üzerine yapıştırarak masa tenisi oyunu için kullanma ve izleyicilere benzer projeler yapmaları için teşvik etme gibi ek aktiviteler de yer almaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik eğitim içeriğidir.. Videoda doğal sayılar, basamak değerleri, sayı yuvarlama, toplama işlemleri ve abaküs kullanımı gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, çalışma kitabındaki soruları adım adım çözmekte ve beş basamaklı doğal sayıların basamak değerlerini hesaplama, sembollerle gösterilen sayıların basamak değerlerini belirleme ve taban blokları ile modellenmiş sayıların karşılaştırılması gibi konuları örneklerle açıklamaktadır.. Video, çalışma kitabındaki 36 sorunun çözümünün ardından, gelecek derste 37. sorunun çözümlerine devam edileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, televizyon programında sunulan abaküs hesaplama eğitim programlarının tanıtımını içeriyor. İlk bölümde Azerbaycan'dan gelen bir eğitimci ve öğrenciler (Nigar, Meryem, Fethullah ve Gülnur) yer alırken, ikinci bölümde bir eğitmen ve öğrenci Meryem ile tanıştırılıyor.. Video, 4-12 yaş arası çocuklar için tasarlanmış Menar Tedris ve Uşak abaküs hesaplama programlarını detaylı olarak anlatıyor. Bu programların abaküs kullanarak matematik hesaplamalarını hızlandırmayı amaçladığını, çocukların sağ ve sol beyinlerini kullanarak kavrama yeteneklerini geliştirdiğini ve zihinsel hesaplama becerilerini artırdığını gösteriyor.. Programların 20 aylık bir eğitim süresi olduğu, çocukların saniyeler içinde karmaşık matematik hesaplamaları yapabildiği ve Uşak'ta çeşitli mekanlarda (Merkez, Yasamada, Sahilde, Bin Ege, Neriman, Seba, Sugai ve Gence) sunulduğu bilgisi de videoda paylaşılmaktadır.
Bu video, abaküsün tarihsel gelişimini ve kullanımını anlatan eğitici bir içeriktir.. Video, abaküsün milattan önce 2400 yıllarında Çin'de geliştirildiğini ve denizaşırı ticaret yoluyla Avrupa ve Amerika'ya yayıldığını anlatmaktadır. Abaküsün hareketli parçalara sahip ilk hesap makinesi olduğu, dört ana matematiksel işlem (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme) için kullanıldığı ve her boncuğun değeri bir, iki tanesi birlikte olunca iki, üçüncü sıradaki tel on, dördüncü sıradaki tel yüz olarak değerlendirildiği açıklanmaktadır. Ayrıca, abaküsün decimal sayı sistemindeki işlemlerin daha büyük sayılarla yapılabilmesi için onun da baş parmak ucunun diğer dört parmağın oniki eklemine dokunarak oniki'li sayı sistemindeki işlemlerin yerini aldığı düşünülmektedir.
Bu video, Cenk kanalından bir öğretmenin 2. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik eğitim içeriğidir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde onluk bozmayı gerektirmeyen çıkarma işlemi konusu ele alınmakta, birler ve onlar basamağındaki sayıların farkının nasıl bulunacağı açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise abaküs kullanarak çıkarma işlemlerinin nasıl yapılacağı adım adım gösterilmektedir.. Videoda parmak kapatma, çizgi çizme gibi pratik teknikler ve abaküs üzerinde boncuklarla gösterimler kullanılarak çeşitli çıkarma işlemleri çözülmektedir. Ayrıca üç farklı etkinlik üzerinden konu pekiştirilmektedir.