Terraria leads with 81 Metascore, combining Minecraft-like mechanics with platforming. Megaman Zero ranks 14th with 82 Metascore, featuring gritty combat and unique weapons. Broforce takes 13th place with 83 Metascore, featuring pun-based characters. Sonic Mania ranks 12th with 86 Metascore, modernizing classic Sonic gameplay. Ori & The Blind Forest takes 11th with 88 Metascore, featuring stunning visuals
GameMaker Studio is a drag-and-drop game engine with IDE capabilities. Ideal for beginners and artists without coding knowledge. Limited to 2D games, but powers successful titles like Katana Zero. Creator License costs $39 for Windows/MacOS, Console licenses $799
Piyasada hem acemi hem profesyonel geliştiriciler için çeşitli oyun yapma yazılımları mevcut. Programlar 2D ve 3D oyun geliştirme imkanı sunuyor. Sürükle-bırak mantığıyla çalışan programlar kodlama bilgisi gerektirmiyor
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun motorunda ray cast özelliğini anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, ray cast'ın temel kavramlarını görsel örneklerle açıklayarak başlıyor ve ardından Unity'de C# script kullanarak pratik uygulamalara geçiyor. Eğitmen, karakterin sağ, sol ve alt yönlerde ışın göndererek objelerin varlığını kontrol etme, ray cast'ın parametrelerini ayarlama ve Unity'nin debug sınıfından draw ray fonksiyonunu kullanarak ışınları görselleştirme yöntemlerini gösteriyor.. Eğitim içeriğinde ayrıca ray cast'in ateş etme sistemi ve kapı açma sistemi gibi pratik uygulamalar için nasıl kullanılacağı da açıklanıyor. Video, 2D ortamda anlatım yaparak başlıyor ve bir sonraki videoda 3D ray cast konusuna geçileceği belirtiliyor.
Tilemap system enables rapid 2D game world prototyping in Unity. System consists of grid overlay and various components. Tilemap Editor installed via Package Manager
Developed by Dimps and Sonic Team, released October 2010 for multiple platforms. Originally conceived as smartphone-exclusive spin-off, later became mainline. Development lasted about a year and a half. Game sold over one million copies within a year
Godot is a multi-purpose 2D/3D game engine with strong community support. Tutorial demonstrates creating simple coin collection game in Godot 4. Project files and sprites available for download
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity aracını kullanarak 2D oyun geliştirme serisinin ilk bölümüdür. Eğitmen, Ruby adlı bir karakterin sprite'ını kullanarak adım adım oyun geliştirme sürecini göstermektedir.. Video, Unity Asset Store'dan gerekli kaynakların eklenmesiyle başlayıp, yeni bir 2D oyun projesi oluşturma, Unity arayüzünü düzenleme ve sprite'ları projeye ekleme işlemlerini kapsamaktadır. Ardından Ruby karakterinin vektörel hareket ettirilmesi, kullanıcı girdisine göre hareket kontrolü ve hızın dinamik olarak ayarlanması anlatılmaktadır. Son bölümde ise Open Tile Palette kullanarak arka plan tasarımı, sprite düzenleme ve tile map kullanımı gösterilmektedir.. Eğitim, Unity'de temel oyun geliştirme sürecini öğrenmek isteyenler için sprite düzenleme, karakter hareket ettirme ve arka plan tasarımı konularını detaylı olarak ele almaktadır.
Bu video, Hünkar Medya kanalından bir oyun inceleme içeriğidir. Sunucu, Grand Theft Auto 2 (GTA 2) adlı oyunun ilk yıllarından bir versiyonunu tanıtmaktadır.. Videoda GTA 2'nin temel özellikleri ve oynanış mekanikleri gösterilmektedir. Oyun, kuşbakışı (2D) bir perspektiften oynanmakta olup, araba hırsızlığı, silah kullanımı ve polis kaçışı gibi temel GTA serisindeki unsurları içermektedir. Sunucu, oyunun kontrol mekaniklerini (yön okları, space tuşu, kontrol tuşu, Z ve X tuşları) açıklamakta ve birkaç görevi tamamlamaktadır. Ayrıca oyunun grafik kalitesi, araba aksesuarları ve para kazanma yöntemleri hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Unity programının arayüzünü tanıtmaktadır.. Video, Unity'de yeni bir proje oluşturma sürecini adım adım göstermektedir. Öncelikle Unity Hub'ı açarak yeni proje oluşturma seçeneğine tıklanması, proje ismi ve kaydedileceği konum seçimi, 2D veya 3D uygulama seçimi anlatılmaktadır. Eğitmen, başlangıç için 2D uygulama yapmayı önermektedir. Video, yeni proje oluşturma işleminin tamamlanmasıyla sona erer ve bir sonraki derste Unity arayüzünün daha detaylı tanıtılacağı belirtilir.
Bu video, bir kişinin Nintendo 3DS New Super Mario Bros Edition konsolunu incelediği bir ürün tanıtımıdır.. Videoda konsolun kutu açılımı yapılarak içeriği gösterilmektedir. Konsolun paket içeriğinde şarj cihazı, orijinal Nintendo 2DS stylus kalemi, 4 GB SD memory kart, 6 adet R oyun kartı, kullanım kılavuzları ve 30 adet ekstra jeton bulunmaktadır. Ayrıca konsolun fiziksel özellikleri, iki ekranı ve pal renkli yapısı hakkında bilgiler verilmektedir. Video, konsolun 2D oyunlar için uygun olduğunu vurgulayarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan 2D oyun geliştirme eğitim içeriğidir. Eğitmen, 2D bir oyun içinde top vuruş sisteminin nasıl oluşturulacağını adım adım anlatmaktadır.. Video, top vuruş sisteminin kodlanması üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde beyaz top ve çubuğun pozisyonlarını ayarlama, fare kontrolü, kılavuz çizgi oluşturma ve vuruş yapma fonksiyonları gösterilirken, ikinci bölümde oyunun tanıtımı yapılarak oyun mekanikleri (ok tuşlarıyla kamerayı döndürme, topu deliğe atma, skor değerini artırma) ve oyuncu değiştirme özellikleri gösterilmektedir.. Eğitim, teorik bilgilerin yanı sıra kod örnekleri ve oyun içi uygulamalarla desteklenmekte, ayrıca skor sistemi, oyuncu değiştirme ve oyunu bitirme fonksiyonları da detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity'de 2D oyun geliştirme eğitimidir. Eğitmen, Unity'de 2D bir oyun projesi oluşturarak karakter hareketini adım adım göstermektedir.. Video, Unity'de 2D bir oyun geliştirirken karakterin sağa ve sola nasıl hareket ettirileceğini anlatmaktadır. Eğitmen önce bir sahne oluşturma, platform ve zemin ekleme, ardından karakter için Rigidbody 2D bileşeni ekleme ve Controller adlı bir script yazma sürecini göstermektedir. Script içinde hız ve Rigidbody 2D bileşeni değişkenleri tanımlanarak, FixedUpdate metodu kullanılarak karakterin yatay eksende hareket ettirilmesi kodlanmaktadır. Video, karakterin doğru şekilde hareket etmesi için Z eksenindeki hareketi kısıtlama adımıyla sonlanmaktadır.
Bu video, Peak Games'te çalışan ve toplam üç senelik mobil yazılım deneyimine sahip Murat Güver tarafından sunulan bir Unity oyun geliştirme eğitim içeriğidir.. Video, Unity platformunda 2D mobil oyun geliştirme sürecini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerik, component kullanımı, layer ve trigger kullanımı, state kontrolleri, animasyonlar, level design, cross platform optimizasyonu ve performans iyileştirmeleri gibi konuları kapsamaktadır. Özellikle "Evliya Çelebi" adlı oyun projesi üzerinden örnekler verilerek, oyun mekaniklerinin nasıl tasarlandığı ve performans optimizasyonu için hangi yöntemlerin tercih edildiği açıklanmaktadır.. Eğitimde ayrıca texture atlas optimizasyonu, hasetleri sadece ihtiyaç duyulduğunda yükleme, device'a teslim etme, profiler kullanımı ve statik font kullanımı gibi teknik detaylar da paylaşılmaktadır. Mobil cihazlarda (iOS ve Android) test etmenin önemi vurgulanarak, cross platform optimizasyonu için tek bir imaret kullanımı ve ekran boyutlarına göre optimizasyon teknikleri de anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun geliştirme eğitim serisinin bir parçasıdır. Eğitmen, önceki derste Unity araçlarını öğrendiklerini hatırlatarak bu derste kameranın özelliklerini anlatmaktadır.. Video, kameranın temel özelliklerini detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde kameranın ismi, aktiflik durumu, etiketi, katmanı, transform özellikleri (pozisyon, rotasyon ve ölçek), projeksiyon özelliği, mask özelliği, clear flux özelliği ve near-far değerleri gibi kamera özellikleri incelenmektedir. İkinci bölümde ise viewport rectangle özelliği ve audio listener komponenti gibi oyun geliştirme için önemli komponentler tanıtılmaktadır.. Eğitmen, her özelliği pratik örneklerle göstererek ve 2D oyunlarda kameranın nasıl kullanılacağını açıklamaktadır. Ayrıca, bir game object'e ekstra özellikler eklemek için add component butonunun nasıl kullanılacağı da gösterilmektedir.
Bu eğitim videosunda Görkem Berkay, Unity platformunda 2D oyunlarda işıklandırma teknikleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, ışıklandırmanın oyun kalitesine etkisini açıklayarak başlıyor ve ardından iki farklı ışıklandırma yöntemi detaylı olarak anlatılıyor. İlk yöntem, hazır PNG dosyaları kullanarak basit ışıklandırma efektleri oluşturma, ikinci yöntem ise Unity'nin Universal Render Pipeline paketi kullanarak daha karmaşık 2D ışıklandırma sistemleri oluşturma. İkinci bölümde global light (genel ışık) özelliği detaylı olarak açıklanmakta ve kullanım alanları gösterilmektedir.. Videoda ayrıca Freeform Light, Sprite Light, Parametric Light, Point Light gibi farklı ışık türleri ve bunların kullanım özellikleri de gösterilmektedir. Global light'in sahneye etki eden, projenin tamamına etki eden ve büyüklüğünü değiştirelemediği belirtilmektedir.
Bu video, üniversitede bilgisayar mühendisliği bölümünde staj yapmış ve UDO Games ile Talewords Entertainment'da Unity ile oyun geliştirme deneyimine sahip bir eğitmen tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Video, Unity platformunda sıfırdan 2D platform oyunu geliştirme serisinin ilk bölümüdür. İçerikte Unity Hub kullanımı, Unity arayüzünün temel bileşenleri, Asset Store'dan ücretsiz platform game assetlerinin kullanımı, oyun sahnesi oluşturma, sprite oluşturma ve düzenleme, i-map kullanımı, sprite render ayarları, sorting layer'lar, rijit body ve collider ekleme gibi temel adımlar adım adım anlatılmaktadır.. Eğitim, bir platform oyununun ilk bölümünün geliştirilmesiyle sona ermektedir ve izleyicilere Unity platformunda 2D platform oyunu geliştirme sürecini kapsamlı bir şekilde göstermektedir.
Bu video, bir Unity 2D eğitim içeriğidir. Eğitmen, önceki videolarda gösterdiği karakter hareket ve bakış yönü özelliklerinin üzerine zıplama özelliği eklemeyi anlatmaktadır.. Video, Unity 2D'de karakter zıplama özelliğinin nasıl ekleneceğini adım adım göstermektedir. Eğitmen önce gerekli değişkenleri (private ve public) tanımlar, ardından yere değip değmediğini algılamak için "ground check" objesi oluşturur ve layer ayarlarını yapar. Daha sonra zıplama mekanizması için "extra jump" ve "jump force" değişkenlerini tanımlar, space tuşuna basıldığında zıplama işlemini gerçekleştirir ve zıplama sayısını ayarlar. Son olarak, hayali çemberin görünmesi için gerekli kodları ekler.
Bu video, Gürkan tarafından sunulan bir 2D oyun yapımı eğitim serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, önceki derste idle ve run animasyonlarını yapmış olan karakterin zıplama animasyonunu nasıl ekleyeceğini göstermektedir.. Video, zıplama animasyonunun iki ana bölümden oluştuğunu belirterek başlıyor: ilk bölümde kodsal hazırlıklar (jump force değişkeninin oluşturulması, input kontrolü ve zıplama hareketinin programlanması) yapılıyor, ikinci bölümde ise Blender programında animasyon hazırlama ve animator penceresi kullanımı anlatılıyor. Eğitmen, Jump ve Fall animasyonları arasında geçiş yapma sürecini adım adım gösteriyor.. Videoda ayrıca zemin kontrolü, hız parametreleri oluşturma ve birden fazla zıplama sorununu çözmek için gerekli ayarlar da ele alınmaktadır. Video, animator kısmının tamamlanmasıyla sona ererken, bir sonraki videoda kod kısmının işleneceği belirtilmektedir.
Bu video, Mert adlı bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun motorunda 2D platform oyununda düşman karakterinin nasıl hareket ettirileceğini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, düşman karakterinin sağa ve sola hareket etmesi, duvara değdiğinde dönmesi ve animasyon eklenmesi adım adım gösterilmektedir. Eğitmen önce duvar sprite'ı oluşturup layer'ı ayarlıyor, ardından düşman karakterine script yazarak hareket kodlarını ekliyor. Daha sonra düşman karakterine animasyon ekleyerek hareket animasyonu oluşturuyor ve son olarak düşman karakterinin duvara değdiğinde dönme mekanizmasını kodluyor. Video, Unity'de temel platform oyunu geliştirme konusunda bilgi edinmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.