• Buradasın

    YerelYönetimler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5199'a göre sahipsiz hayvan nereye bırakılır?

    5199 sayılı Kanuna göre sahipsiz hayvanlar, rehabilitasyon süreci tamamlandıktan sonra öncelikle alındıkları ortama bırakılır. Ancak, alındıkları ortamın hayvanların yaşamını sürdürmeye elverişli olmaması, beslenme imkanı bulunmaması gibi sakıncalı yerlerden olması halinde, sahipsiz hayvanlar yaşamını sürdürmesini destekleyici koşullara sahip olan bir başka yere bırakılabilir. Ayrıca, 5199 sayılı Kanunun “Belediyelerin sorumluluğu” başlıklı Ek 1. maddesinde de; “Rehabilite edilen hayvanların, bakımevine getiren belediye tarafından öncelikle alındıkları ortama bırakılmaları esastır” düzenlemesi yer almaktadır. Sahipsiz hayvanların bırakılacağı yer ile ilgili diğer düzenlemeler ise şu şekildedir: 5199 sayılı Kanunun 6/4. maddesine göre, sahipsiz hayvanlar tedavi, parazit mücadelesi, kısırlaştırma, aşılama, kimliklendirme işlemlerinin tamamlanmasından sonra geri bırakılır. Hayvanların Korunmasına Dair Uygulama Yönetmeliği’ne göre, geçici bakımevine alınan sahipsiz hayvanlar kısırlaştırılır ve gerekli tedaviler yapılır, ardından sahiplendirme duyurusu yapılır.

    İller Bankasından nüfus yardımı nasıl hesaplanır?

    İller Bankasından nüfus yardımı, belediyelerin genel bütçe vergi gelirlerinden aldıkları payın bir kısmını oluşturur ve nüfusa göre hesaplanır. Hesaplama adımları şu şekildedir: 1. Toplam Payın Belirlenmesi: İller Bankasının yıllık bütçesinden yerel yönetimlere tahsis edilen toplam pay belirlenir. 2. Kriterlere Göre Dağıtım: Nüfusa göre dağıtım yapılır; genellikle daha kalabalık yerleşim yerleri daha fazla pay alır. 3. Dağıtımın Gerçekleştirilmesi: Hesaplanan paylar, ilgili belediyelerin hesaplarına aktarılır. Bu hesaplamalarda her yıl değişiklikler olabileceği için, güncel yasal düzenlemeleri ve İller Bankasının resmi açıklamalarını takip etmek önemlidir.

    İlbank'ın sahibi kim?

    İlbank'ın sahibi, tüm il özel idareleri ve belediyelerdir.

    UCLG ne iş yapar?

    United Cities and Local Governments (UCLG), yerel ve bölgesel yönetimlerin uluslararası bir örgütü olup, aşağıdaki işlevleri yerine getirir: 1. Yerel Yönetimlerin Çıkarlarını Temsil Eder: UCLG, yerel ve bölgesel yönetimlerin seslerini küresel platformda duyurarak, onların haklarını ve çıkarlarını savunur. 2. Politika ve Savunuculuk: Küresel kalkınma gündemlerinin belirlenmesinde yerel yönetimlerin rolüne ilişkin önerilerde bulunur ve uygulama sürecinde bu yönetimlerin rolünün tanınmasını artırır. 3. Bilgi ve Deneyim Paylaşımı: Eğitim ve ortak projeler aracılığıyla yerel yönetimler arasında bilgi ve deneyim alışverişini sağlar. 4. Ağın Güçlendirilmesi: Siyasi katılımı artırarak, farklı aktörlerle ortaklıklar kurar ve üyeler arasında ortak mülkiyet sağlar. 5. Sürdürülebilir Kalkınma: Yerel kalkınma için gerekli çalışmaları gerçekleştirir ve sürdürülebilir yönetişim ile demokrasiyi teşvik eder.

    Kütahya Organize Sanayi Bölgesi kime ait?

    Kütahya Organize Sanayi Bölgesi, Kütahya Valiliği İl Özel İdaresi, Kütahya Belediyesi ve Kütahya Sanayi ve Ticaret Odası'ndan oluşan kurucu heyete aittir.

    Ata AÖF yerel yönetimler hangi bölüm?

    Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi (ATA-AÖF) Yerel Yönetimler Programı, önlisans düzeyinde eğitim veren bir bölümdür. Bu program, öğrencilere kamu hizmeti yöntemleri ve politikaları alanlarında temel bilgiler kazandırmayı amaçlar. 2024 yılı itibarıyla, Yerel Yönetimler (Açıköğretim) bölümüne TYT puan türüyle öğrenci kabul edilmektedir.

    DİKA ne iş yapar?

    DİKA (Dicle Kalkınma Ajansı), bölgesel kalkınmayı desteklemek amacıyla çeşitli görevler üstlenmektedir: Yerel yönetimlerin planlama çalışmalarına teknik destek sağlamak. Bölge plan ve programlarının uygulanmasını sağlayıcı faaliyet ve projelere destek olmak. Büyüme potansiyeli taşıyan şirketlerin ve girişimcilerin desteklenmesine yönelik girişim sermayesi fonlarına katılmak. Kırsal ve yerel kalkınmayı geliştirmek, bu kapsamdaki projelere destek sağlamak. Diğer projeleri bölge plan ve programlarına uygun olarak izlemek. Kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek. Ajansın iç ve dış kaynaklı fonlarını bölge plan ve programlarına uygun olarak kullanmak. Bölgenin iş ve yatırım imkânlarını ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtmak. Yatırımcıların izin ve ruhsat işlemleri ile diğer idarî iş ve işlemlerini tek elden takip ve koordine etmek. Ayrıca, DİKA Spa ve Otel Malzemeleri Ltd. Şti. adında bir şirket de bulunmakta olup, bu şirket otel ve spa malzemeleri alanında faaliyet göstermektedir.

    İllerbankası A.Ş ne iş yapar?

    İller Bankası A.Ş., yerel yönetimlere çeşitli alanlarda hizmet veren bir kalkınma ve yatırım bankasıdır. Başlıca görevleri şunlardır: Finansman Sağlama: Belediyelerin ve il özel idarelerinin finansman ihtiyaçlarını karşılamak. Proje Geliştirme: Yerel yönetimler için projeler üretmek ve geliştirmek. Danışmanlık ve Denetim: Yerel yönetimlere danışmanlık yapmak ve teknik destek vermek. Yasal Pay Transferi: Mahalli idarelere yasal paylarının transferini gerçekleştirmek. Diğer Hizmetler: Her türlü kalkınma ve yatırım bankacılığı işlevlerini yerine getirmek, sigorta acenteliği yapmak gibi.

    MAKS projesi nedir yerel yönetimler?

    MAKS Projesi (Mekânsal Adres Kayıt Sistemi), yerel yönetimler için adres bilgilerinin coğrafi koordinatlarla birleştirilmesi ve bu altyapının diğer sistemlere entegre edilmesi amacıyla T.C. İçişleri Bakanlığına bağlı Nüfus ve Vatandaşlık Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen bir projedir. MAKS Projesinin yerel yönetimler için hedefleri: - Metinsel olarak yönetilen adres verilerinin daha etkin ve fonksiyonel bir hale getirilmesi. - Mekânsal adres verisinin mevcut standartlara uygun şekilde paylaşımının sağlanması. - Yapı belgelerinin daha hızlı, verimli ve hatasız bir şekilde düzenlenmesi. - Vatandaşların adres ve yapı belgelerine daha hızlı ve doğru bir şekilde erişebilmelerinin sağlanması.

    Eskişehir nüfusu neden azaldı?

    Eskişehir nüfusunun azalmasının başlıca nedenleri şunlardır: 1. Genç Nüfusun Göç Etmesi: Özellikle üniversite öğrencilerinin şehir merkezine yönelmesi, kırsal ilçelerdeki nüfusun azalmasına yol açmaktadır. 2. Yerel Seçimler Sonrası Seçmen Transferleri: 2024 yerel seçimleri nedeniyle çevre ilçelerden şehir merkezine seçmen transferi gerçekleşmiştir. 3. Doğal Nüfus Artışının Düşük Olması: Eskişehir'de evlenme yaşının yükselmesi, çocuk sayısının 2'yi geçmemesi ve boşanma oranının yüksek olması gibi faktörler nüfus artışını yavaşlatmaktadır.

    82 ve 83 il plakaları ne zaman değişecek?

    82 ve 83 il plakalarının ne zaman değişeceğine dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından belirlenen kriterlere göre, nüfus yoğunluğu, altyapı imkanları, sosyal-ekonomik gelişim ve bölgesel etkileşim gibi faktörleri karşılayan bazı ilçelerin il statüsü kazanması beklenmektedir. Bu ilçelerden bazıları şunlardır: - Silivri, Çorlu, Büyükçekmece (82 plakası); - Çayırova, Darıca, Ereğli (83 plakası); - Bergama, Soma, Aliağa (84 plakası). İl olma sürecinin onaylanması ve plakaların değiştirilmesi, resmi makamların kararına bağlıdır.

    Yüzde 93 kar yağışı olan illerde okullar tatil mi?

    Yüzde 93 kar yağışı olan illerde okulların tatil edilip edilmeyeceği, valiliklerin aldığı kararlara bağlıdır. 27 Kasım 2024 tarihi itibarıyla, kar yağışı nedeniyle eğitime ara verilen iller arasında Hakkari, Bayburt, Sivas, Kayseri, Erzincan ve Bingöl bulunmaktadır. Diğer illerdeki durum için yerel yönetimlerin duyurularını takip etmek gerekmektedir.

    Tarım ve Orman Bakanlığı sahipsiz hayvanlar için ne diyor?

    Tarım ve Orman Bakanlığı, sahipsiz hayvanlar için aşağıdaki düzenlemeleri getirmiştir: 1. Rehabilitasyon ve Sahiplendirme: Sahipsiz hayvanların toplanması, bakımevlerine alınması ve rehabilite edilerek sahiplendirilmesi süreçleri detaylandırılmıştır. 2. Yerel Yönetimlerin Sorumluluğu: Belediyelere, sahipsiz hayvanların toplanması ve sahiplendirme işlemlerini gerçekleştirme görevi verilmiştir. 3. İdari Yaptırımlar: Sahiplendiği hayvanı terk edenler ve yıl içerisinde birden fazla hayvan kaybedenler için 3 yıl süreyle hayvan sahiplenme yasağı getirilmiştir. 4. Finansal Yükümlülükler: Nüfusu 25 binin üzerinde olan yerel yönetimlere, bütçelerinin belirli bir kısmını sahipsiz hayvanların bakımı ve rehabilitasyonuna ayırma zorunluluğu getirilmiştir. 5. Hayvanların Yaşam Koşulları: Hayvan bakımevi, doğal yaşam alanı ve özel hayvan yaşam evlerinin standartları belirlenmiştir.

    Ev hayvanı satanlara hangi eğitim verilir?

    Ev ve süs hayvanı satanlara hayvan bakımı, beslenmesi, ekolojisi ve satışı ile ilgili eğitim verilir. Bu eğitim, yerel yönetimler tarafından düzenlenen kurslarda aşağıdaki konuları kapsar: Ev ve süs hayvanlarının korunmasına dair Avrupa Sözleşmesi; CITES Sözleşmesi; 5199 sayılı Kanun ve ilgili yönetmelik; Hayvan davranışı; Sorumlu veteriner hekim sözleşmesi. Eğitim programını tamamlayanlar, sertifika alarak iş yeri açma izni alabilirler.

    Hüda Par'ın turizm politikası nedir?

    HÜDA PAR'ın turizm politikasına dair doğrudan bir açıklama bulunmamakla birlikte, parti programında yer alan bazı ilkeler turizmle ilgili olabilir: Kültürel Değerlerin Korunması: HÜDA PAR, kültürel ve sanatsal çalışmaların milletin değerleriyle uyumlu olmasını savunur ve bu değerlerin dejenere edilmesine karşı çıkar. Anadilde Eğitim: Parti programında, anadilde eğitimin tabii bir hak olduğu ve çocukları bilmedikleri bir dilde eğitmenin eğitimde fırsat eşitliğine aykırı olduğu belirtilir. Bu, turizm bağlamında farklı dillerdeki eğitim ve tanıtım faaliyetlerini de kapsayabilir. Yerel Yönetimlerin Özerkliği: HÜDA PAR, merkezi yönetimin yerel yönetimler üzerindeki vesayetini kaldırmayı ve yerel yönetimlerin iç denetim mekanizmalarını etkin hale getirmeyi hedefler. Bu, turizm gelirlerinin yerel düzeyde daha verimli kullanılmasını sağlayabilir.

    İstanbul'da neden çarpık kentleşme var?

    İstanbul'da çarpık kentleşmenin başlıca nedenleri şunlardır: 1. İmar Planının Yapılmaması: Yapılaşmaya açılacak arazilerin plansız olarak açılması. 2. Hızlı Nüfus Artışı ve Göç: Kırsal kesimden şehirlere olan yoğun göç, kentlerdeki nüfusun hızla artmasına ve kaynakların yetersiz kalmasına yol açtı. 3. Ekonomik Sorunlar: İşsizlik ve ekonomik zorluklar, insanların düşük maliyetli, plansız alanlarda yaşamasına neden oldu. 4. Yerel Yönetimlerin Yetersizliği: Yerel yönetimlerin ve planlama otoritelerinin yetersiz kalması, düzenli ve altyapıya uygun yerleşim alanlarının sağlanamamasına yol açtı. 5. Kaçak ve Ruhsatsız Yapılar: Ruhsat alınmadan yapılan kaçak yapılar ve imar affıyla yasal hale getirilen ruhsatsız yapılar.

    Ahmet özer hangi konularda makale yazmıştır?

    Ahmet Özer'in yazdığı makaleler genellikle kentleşme, yerel yönetimler, göç, siyaset sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişim, küreselleşme, Kürt sorunu ve çatışmaların çözümü gibi konuları ele almaktadır. Özer'in bazı makale konuları: "11 Eylül, bölünen dünya, Huntington ve çatışma"; "Türkiye’de 2001-2005 yılları arasında kistik ekinokokkozis"; "Beş büyük tarihi kavşakta Kürtler ve Türkler: tarihsel gerçek, sosyolojik durum, demokratik çözüm"; "Doğu'da aşiret düzeni ve Brukanlar"; "Küreselleşme ve Yeni Dünya Düzeni Karşısında İnsan Haklarının Durumu". Ayrıca, Özer'in makaleleri yapikrediyayinlari.com.tr gibi platformlarda da yer almaktadır.

    2872 Çevre Kanunu'na göre atık yönetimi kim tarafından yapılır?

    2872 sayılı Çevre Kanunu'na göre atık yönetimi, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın sorumluluğundadır. Ayrıca, atık yönetimi ile ilgili politikaların oluşturulması ve koordinasyonunun sağlanması da bu bakanlık tarafından gerçekleştirilir. Atıkların toplanması, taşınması ve bertarafı gibi konularda ise farklı kurum ve kuruluşlar görevlidir: Büyükşehir belediyeleri ve belediyeler: Evsel katı atık bertaraf tesislerini kurmak, kurdurmak, işletmek veya işlettirmekle yükümlüdürler. Atık üreticileri: Atıklarını en az düzeye düşürecek tedbirleri almak ve geri kazanımı sağlamakla sorumludurlar. Atık taşıma ve toplama kuruluşları: Bakanlıktan lisans almak zorundadır.

    Yerel yönetimler nasıl borçlanır?

    Yerel yönetimler, iç ve dış kaynaklardan borçlanarak finansman sağlayabilirler. İç borçlanma yöntemleri şunlardır: - İller Bankası ve diğer bankalardan kredi almak; - Sosyal Güvenlik Kurumu ve KİT'ler gibi kamu kurumlarından borçlanmak; - Kendi aralarında borçlanmak. Dış borçlanma için ise genellikle tahvil ihracı kullanılır ve bu, yatırım programında yer alan projelerin finansmanı için yapılır. Yerel yönetimlerin borçlanmaları, merkezi idarenin onayını gerektirir ve bu, dış kredilerde daha belirgindir.

    Hangi posta kodu nereye ait?

    Hangi posta kodunun nereye ait olduğunu öğrenmek için aşağıdaki yöntemlerden faydalanabilirsiniz: 1. PTT'nin resmi web sitesi: PTT'nin web sitesinde, adres bilgilerinizi girerek ilgili posta kodunu sorgulayabilirsiniz. 2. e-Devlet Kapısı: PTT Genel Müdürlüğü işbirliği ile e-Devlet Kapısı üzerinden posta kodu sorgulama hizmeti sunulmaktadır. 3. Çeşitli uygulamalar ve web siteleri: İnternet üzerinde, adres bilgilerini girerek posta kodu sorgulama imkanı sunan birçok uygulama ve web sitesi bulunmaktadır. 4. Yerel yönetimlerin web siteleri: Belediyelerin veya yerel yönetimlerin resmi web sitelerinde, kendi idari sınırları içindeki posta kodları hakkında bilgi bulabilirsiniz. 5. Emlak ilanları: Emlak ilanları ve adres bulma servislerinde, ilgili mülklerin posta kodlarını içeren bilgiler yer alır.