• Buradasın

    Uçak

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Jirokopter ve jiroskop aynı şey mi?

    Hayır, jirokopter ve jiroskop aynı şey değildir. Jiroskop, dönen bir cismin sabit bir eksen etrafında dönme eğilimini gösteren cihazdır. Jirokopter hakkında ise bilgi bulunmamaktadır.

    Boeing 737 kaç yıl daha uçacak?

    Boeing 737 uçaklarının kaç yıl daha uçacağına dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Boeing 737 modeli, 1967 yılından beri aralıksız olarak üretilmektedir ve dünya genelinde 11.177 uçak teslim edilmiştir. Boeing 737 Max uçaklarının üretimi, 2020 yılında yaşanan ölümlü kazaların ardından bir süre durdurulmuştur. Ancak, 2020 yılının Ekim ayında Avrupa'da uçuşlara yeniden başlamasına izin verilmiştir. Boeing 737 Max 10 modelinin sertifikasyon süreci ise 2024 yılında başlamış olup, 2027 yılına kadar teslimatların ertelenebileceği belirtilmektedir. Bu bilgiler ışığında, Boeing 737 uçaklarının en az birkaç yıl daha uçmaya devam etmesi beklenmektedir. Ancak, kesin süre, üretim ve sertifikasyon süreçlerine bağlı olarak değişebilir.

    Uçak ilk kim tarafından kullanıldı?

    Uçak, Amerikalı Wright Kardeşler tarafından icat edilmiş ve ilk kez kullanılmıştır. Wright Kardeşler, 17 Aralık 1903 tarihinde, Kuzey Carolina’da, kendi tasarladıkları ve yaptıkları uçakla tarihte ilk motorlu uçuşu gerçekleştirmişlerdir. Ancak, uçağın mucidi olarak başka isimler de öne sürülmektedir: Abbas Kasım İbn Firnas. Leonardo da Vinci. Alberto Santos-Dumont. Gustave Whitehead.

    C-130 askeri uçak ne işe yarar?

    C-130 askeri uçağı, çok çeşitli görevlerde kullanılır: Askeri lojistik ve taktik hava taşımacılığı. İnsani yardım. Personel taşıma ve paraşütçü indirme. Hava kargo. Arama ve kurtarma. Tıbbi tahliye. Keşif ve gözetleme. Havadan yakıt ikmali. Komuta kontrol. Havadan ateş desteği. Elektronik harp. Yangın söndürme. C-130, 2.500'den fazla üretim adediyle dünyanın en çok kullanılan nakliye uçaklarından biridir.

    KAAN kaç tane üretilecek?

    Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu'nun açıklamalarına göre, 2034 yılına kadar yaklaşık 500 adet KAAN üretilmesi planlanmaktadır. Ayrıca, TUSAŞ CEO'su Dr. Mehmet Demiroğlu, KAAN için toplamda 300 adetlik üretim hedefi olduğunu da belirtmiştir.

    Uçaklarda neden kanat ucu kıvrık?

    Uçaklarda kanat uçlarının kıvrık olmasının sebebi, kanadın alt ve üst yüzeyi arasındaki basınç farkından dolayı kanat uçlarında oluşan girdapların (vortekslerin) olumsuz etkilerini azaltmaktır. Kıvrık kanat uçlarının (winglet) sağladığı bazı avantajlar şunlardır: Yakıt tasarrufu: Girdapların boyutu küçüldüğü için yakıt tüketimi azalır. Performans artışı: Geri sürükleme kuvveti azaldığı için kalkış sırasında gereken itki gücü ve gürültü azalır, motor bakım maliyetleri düşer. Menzil artışı: Yeni nesil Boeing 737 uçaklarının menzili yaklaşık 240 kilometre artar. Kısa mesafede kalkış: Uçaklar nispeten daha kısa mesafede kalkış yapabilir.

    B2 Spirit kaç km hız yapar?

    B-2 Spirit'in maksimum hızı yaklaşık 1.010 km/s'dir. Ancak, bu hız değeri farklı kaynaklarda 1.020 km/s olarak da belirtilmektedir.

    Dünyanın en büyük uçak resmi nerede?

    Dünyanın en büyük uçağı Antonov An-225 Mriya'nın resimlerini aşağıdaki kaynaklarda bulabilirsiniz: Corendon Blog: Bu yazıda Antonov An-225 Mriya'nın çeşitli fotoğrafları bulunmaktadır. Log.com.tr: Bu sitede de uçağın fotoğraflarını görebilirsiniz. Ayrıca, uçağın enkaz görüntülerinin de ortaya çıktığı belirtilmiştir.

    Embraers Türkiye'de üretiliyor mu?

    Hayır, Embraer uçakları Türkiye'de üretilmemektedir. Ancak, Embraer ve Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAŞ) arasında 2 Nisan 2025 tarihinde imzalanan mutabakat zaptı (MOU) ile iki şirketin endüstriyel işbirliği ve potansiyel olarak Türkiye'de Embraer uçaklarının nihai montajı konusunda çalışmalar yapması kararlaştırılmıştır. Bu işbirliği, Ar-Ge ve teknoloji transferini de içermektedir.

    Türkiye'de uçak radarı var mı?

    Evet, Türkiye'de uçak radarı bulunmaktadır. ASELSAN tarafından geliştirilen AESA Uçak Burun Radarı, Türkiye'de üretilen ve kullanılan bir uçak radarı örneğidir. Bu radar, F-16 ÖZGÜR, HÜRJET, Milli Muharip Uçak KAAN, AKINCI, KIZILELMA ve ANKA-3 İHA gibi hava platformlarında kullanılmaktadır. Ayrıca, ASELSAN, TEİRS gibi hava savunma sistemleri için de radarlar geliştirmektedir.

    A-10 Thunderbolt II kaç tane üretildi?

    A-10 Thunderbolt II'den toplam 745 adet üretilmiştir. Bu sayının dağılımı şu şekildedir: 715 adet A-10A; 30 adet A-10B.

    F 16 neden bu kadar pahalı?

    F-16 savaş uçaklarının pahalı olmasının birkaç nedeni vardır: Teknolojik donanım: F-16, yüksek teknolojiye sahip bir uçak olup, modernize edilebilir yapısı ve gelişmiş mühimmat sistemleri maliyeti artırır. Bakım ve onarım giderleri: Düzenli bakım ve onarım ihtiyaçları, özellikle yoğun operasyonlarda maliyetleri yükseltir. Üretim maliyeti: F-16'nın üretim maliyeti, birim başına yaklaşık 50-60 milyon dolar civarındadır. Artan yakıt fiyatları: Yüksek performanslı motorları nedeniyle yoğun yakıt tüketimi, kalkış maliyetini önemli ölçüde artırır. Modernizasyon projeleri: Eskiyen F-16'ların modernizasyon için yenilenmesi de maliyetleri yükseltir.

    Kokpitteki cam neden kalın?

    Kokpit camlarının kalın olmasının birkaç nedeni vardır: Dayanıklılık. Isı ve ses izolasyonu. Basınç farkı. Çok katmanlı yapı. Kokpit camları genellikle 6 cm kalınlığında olup, birkaç katmandan oluşur ve -60 dereceden 40 dereceye kadar değişen ısıya dayanabilir.

    Tks sistemi nasıl çalışır?

    TKS sistemi farklı alanlarda farklı şekillerde çalışabilir: Tek Kablo Dağıtım Sistemi: Bu sistem, bir kablo üzerinden sınırsız sayıda uydu alıcısı ve televizyon çalıştırmaya olanak sağlar. Taşınmaz Bilgi Sistemi: Elasoft tarafından geliştirilen bu sistem, kamu idarelerine ait taşınmazların kaydına ilişkin yönetmelik hükümlerine göre çalışır. Anti-Buzlanma Sistemi: Uçaklarda kullanılan TKS sistemi, kanat, yatay stabilizatör, dikey stabilizatör, pervane ve ön cam gibi yüzeyleri buzlanmaya karşı korur. Taşeron ve Alt İşveren Kontrol Sistemi: İşletmelerde çalışanların sigorta, kişisel ve sağlık bilgilerini takip etmeye, gerekli teçhizatları ve malzemeleri kayıt altına almaya yarayan bir sistemdir.

    Türkiye'nin 5. nesil uçağı hangisi?

    Türkiye'nin 5. nesil savaş uçağı KAAN'dır. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen KAAN, ilk uçuşunu 21 Şubat 2024'te gerçekleştirmiştir. KAAN'ın bazı özellikleri: Düşük radar görünürlüğü. Dahili silah yuvası. Yüksek manevra kabiliyeti. Yapay zekâ destekli aviyonikler. Ağ destekli harp yetenekleri. KAAN'ın 2030'lu yıllarda Endonezya'ya teslim edilmesi planlanmaktadır.

    S7 neden üretimi durdu?

    S7 üretiminin durmasının iki farklı nedeni bulunmaktadır: 1. Samsung Galaxy Note 7: Bu modelin üretimi, pillerin aşırı ısınması, patlaması ve yanması gibi sorunlar nedeniyle geçici olarak durdurulmuştur. 2. S7 Airlines'ın Citrus projesi: Bu projenin üretimi, Airbus A320neo uçaklarının tedarikindeki kısıtlamalar ve diğer nedenler yüzünden askıya alınmıştır.

    KAAN uçağı kim üretiyor?

    KAAN uçağının ana üreticiliğini Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) üstlenmiştir. KAAN'ın bazı parçalarını üreten diğer şirketler şunlardır: HAVELSAN: Uçak içi ve uçak dışı tüm pilot eğitim sistemleri. ALTINAY SAVUNMA: Çoklu bomba salanı.

    A321 ve A321 neo arasındaki fark ne?

    Airbus A321 ve Airbus A321neo arasındaki bazı farklar: Menzil: A321neo'nun menzili 5.423 kilometre iken, A321-200'ün menzili 5.950 kilometredir. Yakıt Kapasitesi: A321-200, 7.933 galon yakıt alabilirken, A321neo'nun yakıt tankı 7.793 galon kapasiteye sahiptir. Yolcu Kapasitesi: A321neo, tipik bir oturma düzeninde 220 yolcu alabilirken, A321-200'ün oturma kapasitesi 220'dir. Motor ve Verimlilik: A321neo, yakıt tüketimini ve emisyonları azaltan yeni motorlara sahiptir. Aerodinamik Geliştirmeler: A321neo, yakıt verimliliğini artıran "Sharklets" adı verilen kanat uçlarına sahiptir. A321neo, genel olarak daha verimli, çevre dostu ve çeşitli rotalara uyum sağlayabilen bir uçaktır.

    Winglet yakıt tasarrufu sağlar mı?

    Evet, wingletler (kanatçıklar) yakıt tasarrufu sağlar. Wingletlerin yakıt tasarrufu sağlamasının bazı nedenleri: Girdapları (vorteksleri) azaltma: Kanat ucunda oluşan girdapları kontrol altına alarak türbülansı ve hava direncini en aza indirir. Kaldırma kuvvetini artırma: Kanat altındaki hava basıncının daha verimli kullanılmasını sağlar, bu da daha fazla kaldırma kuvveti elde edilmesini mümkün kılar. Enerji tüketimini düşürme: Daha düşük hızlarda bile yüksek kaldırma kuvveti üreterek uçağın daha az enerji harcamasını sağlar. Wingletler sayesinde yapılan yakıt tasarrufu, uçak modeline ve winglet tipine göre değişiklik gösterebilir.

    İlk uçak ne zaman uçtu?

    İlk uçak, 17 Aralık 1903 tarihinde, Amerikalı Wright Kardeşler tarafından uçurulmuştur. Wright Kardeşler, Kuzey Karolina'daki Kitty Hawk kasabasında, kendi tasarlayıp yaptıkları "Wright Flyer" adlı uçakla tarihte ilk motorlu ve kontrollü uçuşu gerçekleştirmişlerdir.