Tünel-26, diğer adıyla T26 Tüneli, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi kapsamında Bilecik-Bozüyük arasında yer almakta olup, çeşitli nedenlerle inşaatı durmuştur: Heyelan ve Göçük: 2009 yılında tünelde heyelan ve göçük meydana gelmiş, bu durum tünel açma makinesi olan TBM'nin sıkışmasına yol açmıştır. Zemin Sorunları: Tünelin bulunduğu bölgenin jeolojik yapısı zayıf ve problemli olarak değerlendirilmiştir. Kamu Zararı ve İhale Sorunları: Sayıştay raporlarına göre, tünel için yapılan ihalelerde ve maliyet hesaplamalarında usulsüzlükler tespit edilmiştir. Tünelin inşaatı, 2013 yılında deformasyon ve hasarın artması üzerine durdurulmuş, ancak 2020 yılında Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun incelemeleriyle birlikte çalışmaların yeniden başladığı belirtilmiştir.