• Buradasın

    TrafikKazaları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ankara Gölbaşı'nda kaç kişi öldü?

    2025 yılı Temmuz ayında Ankara Gölbaşı'nda meydana gelen kazalarda iki kişi hayatını kaybetti. 12 Mayıs 2025: Gölbaşı'nda meydana gelen motosiklet kazasında 17 yaşındaki Yusuf Koç ve 19 yaşındaki Efe Batuhan Koçak hayatını kaybetti. 30 Haziran 2025: Servis minibüsünün kamyona çarptığı kazada minibüs sürücüsü hayatını kaybetti.

    Önden çarpma ve önden sürtme aynı şey mi?

    Önden çarpma ve önden sürtme aynı şey değildir. Önden çarpma, bir aracın ön kısmının başka bir araca veya nesneye kuvvetle çarpması durumunu ifade eder. Önden sürtme ise, araçların ön kısımlarının birbirine temas etmesi, ancak tam anlamıyla çarpmaması durumunu ifade eder. Bu nedenle, önden çarpma daha ciddi bir kaza sonucunu işaret ederken, önden sürtme daha hafif bir temas durumunu ifade eder.

    Trafikte Haklarım Derneği ne iş yapar?

    Trafikte Haklarım Derneği, trafik mağdurlarının haklarını korumak ve trafik güvenliğiyle ilgili toplumsal farkındalık yaratmak amacıyla çeşitli faaliyetler yürütmektedir. Başlıca faaliyetleri: Kamu spotları ve kampanyalar: "Trafik Kazalarına Dur De" kampanyası gibi projelerle trafik kazalarını önlemeye yönelik farkındalık çalışmaları yürütmektedir. Savunuculuk: İlgili bakanlıklar ve milletvekilleriyle görüşmeler yaparak trafik mağdurlarının haklarının iyileştirilmesi için lobicilik faaliyetleri yürütmektedir. Bilgi desteği: Mağdurlara haklarını öğrenmeleri için internet sitesi üzerinden infografikler, dilekçe taslakları ve emsal yargı kararları gibi kaynaklar sunmaktadır. Gönüllü çalışmalar: Avukat, psikolog, sosyolog gibi uzman gönüllülerle çalışmaktadır.

    Sinyal lambasının sürekli yanması tehlikeli mi?

    Sinyal lambasının sürekli yanması, güvenlik açısından tehlikeli olabilir. Tüv Türk'e göre, sürekli yanan yan sinyaller arkadan gelen araç sürücüsünün dikkatini dağıttığından dolayı yasaktır. Ayrıca, sinyal lambasının sürekli yanmasının bazı nedenleri arasında arızalı sinyal kolu, yanlış bağlantı, ampul arızası, arızalı sigorta veya flaşör rölesi bulunabilir. Bu tür teknik sorunlar da güvenlik riski oluşturabilir. Bu nedenle, sinyal lambasının sürekli yanması durumunda, sorunun kaynağını belirlemek ve en kısa sürede çözmek önemlidir.

    3 Stop Lambası Olmazsa Ne Olur?

    3. stop lambasının olmaması durumunda şunlar yaşanabilir: Muayene sorunu: Türkiye'de araç muayenesi sırasında 3. fren lambasının çalışmaması ağır kusur olarak kabul edilir ve bu durum aracın muayeneden geçememesine neden olabilir. Güvenlik riski: 3. stop lambası, aracın yavaşladığını veya durduğunu diğer sürücülere daha iyi bildirerek trafik kazalarını önleyebilir. Ayrıca, 3. stop lambasının olmaması, özellikle gece farları kapalı gezen bir araç algısı yaratabilir.

    Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma ne demek?

    Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma, trafik kazalarında asli kusur sayılan bir durumdur. Bu, arkadan gelen araçları kontrol etmeden, öndeki bir aracı geçme girişimi sırasında veya dönel kavşaklarda arkalarındaki ve yanlarındaki trafiği hiçe sayarak manevra yapılması ve kaza meydana gelmesi anlamına gelir.

    Linde Gaz iş kazalarını yüzde kaç azalttı?

    Linde Gaz, Vodafone Business iş birliğiyle hayata geçirdiği yapay zekâ destekli Güvenli Sürüş çözümü sayesinde manevra kaynaklı basit iş kazalarını %70 oranında azaltmıştır.

    Mardin'in Kızıltepe ilçesinde şarampole yuvarlanan otomobildeki Mehdi Akdağ (33) hayatını kaybetti, 2 kişi de yaralandı.

    Bu olay, 22 Ocak 2025 tarihinde Mardin'in Kızıltepe ilçesinde meydana gelmiştir. Kaza, gece saatlerinde Kızıltepe ilçesi kırsal Esenli Mahallesi’nde gerçekleşmiştir. Kazada, otomobildeki Mehdi Akdağ (33), Bahattin Ç. (40) ve Şükrü D. (22) yaralanmıştır. 3 çocuk babası olan Mehdi Akdağ, Kızıltepe ilçesi kırsal Hocaköy Mahallesi mezarlığında toprağa verilmiştir.

    Taşıtların arasından geçmek neden tehlikelidir?

    Taşıtların arasından geçmek, özellikle iki aracın arasında kalmak, tehlikeli olabilir çünkü: Ani hareket: Araçlar aniden hareket edebilir ve bu durum kazaya yol açabilir. Görünmez engeller: Araçlar arasında bir engel, yaya veya başka bir şey olabilir ve bu fark edilmeyebilir. Sürücü farkındalığı: Sürücü, sizi fark etmeyebilir ve bu da kazaya neden olabilir. Trafikte güvenli geçiş için, kaldırımları kullanmak veya şoföre kendinizi fark ettirecek şekilde geçmek önerilir.

    Künt yara nedir trafik sorusu?

    Künt yara, künt bir nesneden veya uygulanan diğer saldırıların neden olduğu fiziksel hasardır. Trafikte künt yara ifadesi, genellikle trafik kazaları sonucu oluşan künt travmaları ifade eder. Künt travma, bir fiziksel travma sonrası ortaya çıkan ve ezilmelere, sıyrıklara, yırtılmalara, iç kanamalara, kemik kırıklarına ve ölüme neden olabilen bir durumdur. Örnekler: Yüksekten düşme; Yayaya araba çarpması; Motorsiklet kazaları. Künt travmalar, deri sıyrıkları ve deri altı dokunun ekimozları gibi belirtilerle kendini gösterebilir.

    Sigortalının ağır kusuru nedir?

    Sigortalının ağır kusuru, "Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları"na göre, "tazminatı gerektiren olayın, sigortalının veya eylemlerinden sorumlu olduğu kişilerin kasti bir hareketi veya ağır kusuru sonucunda meydana gelmesi" durumudur. Ağır kusur sayılan bazı durumlar: Ehliyetsiz veya yetersiz ehliyetle araç kullanma. Alkollü araç kullanma. Kırmızı ışık ihlali, emniyet şeridi ihlali, ters yön ihlali gibi trafik kurallarının ağır kusur ile ihlali. Yolcu taşımaya ruhsatlı olmayan araçlarda yolcu taşınması veya istiap haddinden fazla yolcu veya yük taşınması. Periyodik araç muayenesinin yaptırılmaması. Ağır kusurun tespiti, her somut olayın kendi özelliği çerçevesinde mahkemece değerlendirilir.

    Yolcu otobüsü mermer yüklü tıra çarptı kaç kişi öldü?

    11 Şubat 2025 tarihinde Afyonkarahisar'ın Sandıklı ilçesinde meydana gelen yolcu otobüsü tıra çarpma kazasında 6 kişi yaralandı, ancak ölen kimse olmadı. Daha güncel bir bilgi olan 18 Ağustos 2025 tarihinde Kuzey Marmara Otoyolu'nda meydana gelen yolcu otobüsü devrilme kazasında ise ilk belirlemelere göre 3 kişi hayatını kaybetti ve 20 kişi yaralandı.

    Bilecikte kaç kişi öldü?

    2025 yılı Ağustos ayı itibarıyla Bilecik'te kaç kişinin öldüğüne dair bilgi bulunamadı. Ancak, 23 Temmuz 2025 tarihinde Bilecik'te meydana gelen bıçaklı kavgada Atakan Gargi adlı kişinin hayatını kaybettiği bilinmektedir. Ayrıca, 24 Temmuz 2025 tarihinde Bilecik'in Osmaneli ilçesinde meydana gelen trafik kazasında motosiklet sürücüsü Kerem Y. ve yolcu Yaşariye Y.'nin hayatını kaybettiği belirtilmiştir.

    Saya yokuşu neden tehlikeli?

    Saya Yokuşu, genellikle eğimin normal yokuşlardan daha yüksek olması nedeniyle tehlikelidir. Ayrıca, yokuş inişlerinde araçların hızını kontrol etmekte zorlanması ve fren sisteminin aşırı ısınması gibi faktörler de tehlikeyi artırmaktadır.

    Türkiye'de en büyük aşı kazası ne zaman oldu?

    Türkiye'de en büyük aşı kazası olarak değerlendirilebilecek bir olay, 5 Mayıs 2021 tarihinde Ankara'nın Çubuk ilçesinde meydana gelmiştir. Bu olay dışında, aşı çalışmaları sırasında yaşanan diğer kazalar arasında Kütahya'da koronavirüsle mücadele kapsamında evlerde aşı çalışması yapan sağlık görevlilerinin karıştığı bir trafik kazası yer almaktadır.

    Türkiye trafik kazası istatistikleri nasıl hesaplanır?

    Türkiye'deki trafik kazası istatistikleri, Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığı tarafından düzenlenen trafik kaza verilerine dayanarak hesaplanmaktadır. Bu istatistikler, aşağıdaki unsurları içerir: Kaza sayısı: Maddi hasarlı, ölümlü yaralanmalı ve diğer kaza türleri ayrı ayrı sayılır. Kusur oranları: Kazalara neden olan kusurlar sürücü, yaya, taşıt veya yol kaynaklı olarak sınıflandırılır. Yaralı ve ölü sayıları: Kazada yaralanan veya hayatını kaybeden kişiler, yerleşim yeri ve kaza türüne göre detaylandırılır. İstatistikler, aylık ve yıllık olarak yayımlanır ve resmi istatistik programı kapsamında üretilir. Daha detaylı bilgilere, ilgili kurumların web sitelerinden veya yayımlanan raporlardan ulaşılabilir.

    Kuluda trafik kazası kaç ölü?

    25 Temmuz 2025 tarihinde Konya'nın Kulu ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 3 kişi hayatını kaybetti. Aynı gün Kulu ilçesine bağlı Ömeranlı Mahallesi yakınlarında meydana gelen kazada ise 66 yaşındaki Aşır Ekici hayatını kaybetti. Daha güncel bilgiler için resmi kaynakları kontrol etmek önemlidir.

    Çöp toplayan çocuğa ne oldu?

    2024 yılında Çorum'da, zihinsel ve bedensel engelli bir çocuk, kardeşleriyle birlikte çöp toplarken saldırıya uğramıştır. 2025 yılında ise Mersin'de 11 yaşındaki bir çocuk, çevre temizliği konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla sosyal medyada çöp toplama videoları paylaşmıştır. Başka bir olay hakkında bilgi bulunamadı.

    Edanur öğretmen neden öldü?

    Edanur öğretmen, Samsun'un Canik ilçesinde meydana gelen trafik kazasında hayatını kaybetmiştir. 14 Aralık 2021 tarihinde, Yunus Emre Ç.'nin kullandığı otomobil, Mahmut Akbulut idaresindeki araca arkadan çarpmış ve kontrolden çıkan araç refüjdeki ağaca çarpmıştır. Çarpan aracın sürücüsü olay yerinden kaçmıştır.

    Buca'da çift neden öldü?

    2024 yılında İzmir'in Buca ilçesinde meydana gelen iki farklı olayda çiftler hayatını kaybetti. 1. 29 Ekim Mahallesi'nde meydana gelen kazada, Mehmet Pala ve eşi Sevgi Pala, 35 VK 471 plakalı otomobilin direksiyon hakimiyetini kaybedince karşı yöne geçip başka bir araçla çarpıştılar. 2. Yaylacık Mahallesi'nde yaşanan olayda, bipolar bozukluğu olduğu iddia edilen İbrahim Köçer, eşi Nurtaç Köçer'i boğarak öldürdükten sonra kendisini asarak intihar etti. Her iki olayda da detaylı soruşturma devam etmektedir.