• Buradasın

    TrafikKazaları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ankara Gölbaşı'nda kaç kişi öldü?

    2025 yılı Temmuz ayında Ankara Gölbaşı'nda meydana gelen kazalarda iki kişi hayatını kaybetti. 12 Mayıs 2025: Gölbaşı'nda meydana gelen motosiklet kazasında 17 yaşındaki Yusuf Koç ve 19 yaşındaki Efe Batuhan Koçak hayatını kaybetti. 30 Haziran 2025: Servis minibüsünün kamyona çarptığı kazada minibüs sürücüsü hayatını kaybetti.

    Yaralanmalı kazada şikayetçi olmazsa ne olur?

    Yaralanmalı kazada şikayetçi olunmazsa aşağıdaki sonuçlar ortaya çıkabilir: Ceza davası açılmaması. Tazminat hakkının azalması. Kusur oranının belirlenememesi. İlerideki sağlık sorunlarının tazminatsız kalması. Yaralanmalı trafik kazasında şikayetçi olup olmamak, mağdurun kişisel tercihlerine ve kazanın koşullarına bağlı olarak yapılır. Hukuki süreçlerde doğru adımlar atmak için bir avukata danışılması önerilir.

    Eskişehir'de ters yöne giren otomobil sürücüsü yaşamını yitirdi. Bir otobüsün yol kamerasına yansıyan kazada, cip sürücüsü ile eşi ve 2 çocuğu da yaralandı. Karı- kocanın durumunun ağır olduğu öğrenildi.

    Bu olay, 18 Ocak 2025 tarihinde Eskişehir'de meydana gelen trafik kazasını ifade etmektedir. Ankara-Eskişehir karayolu Sivrihisar mevkisinde, Burak Ertek'in kullandığı otomobil ters yöne girerek ciple çarpışmıştır. Yaralılardan sürücü ve eşinin hayati tehlikesi bulunmaktadır. Kaza, seyir halindeki bir yolcu otobüsünün yol kamerası tarafından kaydedilmiştir. Kazayla ilgili soruşturma devam etmektedir.

    Ölümlü kazada ceza paraya çevrilir mi?

    Ölümlü trafik kazasında verilen hapis cezası, belirli koşullar altında adli para cezasına çevrilebilir. Bu koşullar şunlardır: Hapis cezasının süresi: Verilen hapis cezası 1 yıl veya daha az olmalıdır. Kazadaki kusur oranı: Taksirle işlenen bir suç söz konusuysa ve ağırlaştırıcı nedenler bulunmuyorsa, ceza paraya çevrilebilir. Mahkemenin değerlendirmesi: Mahkemenin, sürücünün kazadaki sorumluluğunu ve iyi halini göz önünde bulundurması gerekir. Ancak, kasten yapılan eylemler, alkollü araç kullanımı gibi ağırlaştırıcı nedenler varsa, ölümlü trafik kazası cezası paraya çevrilmez ve sürücü hapis cezasına çarptırılır.

    3 Stop Lambası Olmazsa Ne Olur?

    3. stop lambasının olmaması durumunda şunlar yaşanabilir: Muayene sorunu: Türkiye'de araç muayenesi sırasında 3. fren lambasının çalışmaması ağır kusur olarak kabul edilir ve bu durum aracın muayeneden geçememesine neden olabilir. Güvenlik riski: 3. stop lambası, aracın yavaşladığını veya durduğunu diğer sürücülere daha iyi bildirerek trafik kazalarını önleyebilir. Ayrıca, 3. stop lambasının olmaması, özellikle gece farları kapalı gezen bir araç algısı yaratabilir.

    Sinyal lambasının sürekli yanması tehlikeli mi?

    Sinyal lambasının sürekli yanması, güvenlik açısından tehlikeli olabilir. Tüv Türk'e göre, sürekli yanan yan sinyaller arkadan gelen araç sürücüsünün dikkatini dağıttığından dolayı yasaktır. Ayrıca, sinyal lambasının sürekli yanmasının bazı nedenleri arasında arızalı sinyal kolu, yanlış bağlantı, ampul arızası, arızalı sigorta veya flaşör rölesi bulunabilir. Bu tür teknik sorunlar da güvenlik riski oluşturabilir. Bu nedenle, sinyal lambasının sürekli yanması durumunda, sorunun kaynağını belirlemek ve en kısa sürede çözmek önemlidir.

    Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma ne demek?

    Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma, trafik kazalarında asli kusur sayılan bir durumdur. Bu, arkadan gelen araçları kontrol etmeden, öndeki bir aracı geçme girişimi sırasında veya dönel kavşaklarda arkalarındaki ve yanlarındaki trafiği hiçe sayarak manevra yapılması ve kaza meydana gelmesi anlamına gelir.

    Taşıtların arasından geçmek neden tehlikelidir?

    Taşıtların arasından geçmek, özellikle iki aracın arasında kalmak, tehlikeli olabilir çünkü: Ani hareket: Araçlar aniden hareket edebilir ve bu durum kazaya yol açabilir. Görünmez engeller: Araçlar arasında bir engel, yaya veya başka bir şey olabilir ve bu fark edilmeyebilir. Sürücü farkındalığı: Sürücü, sizi fark etmeyebilir ve bu da kazaya neden olabilir. Trafikte güvenli geçiş için, kaldırımları kullanmak veya şoföre kendinizi fark ettirecek şekilde geçmek önerilir.

    Mardin'in Kızıltepe ilçesinde şarampole yuvarlanan otomobildeki Mehdi Akdağ (33) hayatını kaybetti, 2 kişi de yaralandı.

    Bu olay, 22 Ocak 2025 tarihinde Mardin'in Kızıltepe ilçesinde meydana gelmiştir. Kaza, gece saatlerinde Kızıltepe ilçesi kırsal Esenli Mahallesi’nde gerçekleşmiştir. Kazada, otomobildeki Mehdi Akdağ (33), Bahattin Ç. (40) ve Şükrü D. (22) yaralanmıştır. 3 çocuk babası olan Mehdi Akdağ, Kızıltepe ilçesi kırsal Hocaköy Mahallesi mezarlığında toprağa verilmiştir.

    Linde Gaz iş kazalarını yüzde kaç azalttı?

    Linde Gaz, Vodafone Business iş birliğiyle hayata geçirdiği yapay zekâ destekli Güvenli Sürüş çözümü sayesinde manevra kaynaklı basit iş kazalarını %70 oranında azaltmıştır.

    Künt yara nedir trafik sorusu?

    Künt yara, künt bir nesneden veya uygulanan diğer saldırıların neden olduğu fiziksel hasardır. Trafikte künt yara ifadesi, genellikle trafik kazaları sonucu oluşan künt travmaları ifade eder. Künt travma, bir fiziksel travma sonrası ortaya çıkan ve ezilmelere, sıyrıklara, yırtılmalara, iç kanamalara, kemik kırıklarına ve ölüme neden olabilen bir durumdur. Örnekler: Yüksekten düşme; Yayaya araba çarpması; Motorsiklet kazaları. Künt travmalar, deri sıyrıkları ve deri altı dokunun ekimozları gibi belirtilerle kendini gösterebilir.

    Sigortalının ağır kusuru nedir?

    Sigortalının ağır kusuru, "Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları"na göre, "tazminatı gerektiren olayın, sigortalının veya eylemlerinden sorumlu olduğu kişilerin kasti bir hareketi veya ağır kusuru sonucunda meydana gelmesi" durumudur. Ağır kusur sayılan bazı durumlar: Ehliyetsiz veya yetersiz ehliyetle araç kullanma. Alkollü araç kullanma. Kırmızı ışık ihlali, emniyet şeridi ihlali, ters yön ihlali gibi trafik kurallarının ağır kusur ile ihlali. Yolcu taşımaya ruhsatlı olmayan araçlarda yolcu taşınması veya istiap haddinden fazla yolcu veya yük taşınması. Periyodik araç muayenesinin yaptırılmaması. Ağır kusurun tespiti, her somut olayın kendi özelliği çerçevesinde mahkemece değerlendirilir.

    Türkiye'de en büyük aşı kazası ne zaman oldu?

    Türkiye'de en büyük aşı kazası olarak değerlendirilebilecek bir olay, 5 Mayıs 2021 tarihinde Ankara'nın Çubuk ilçesinde meydana gelmiştir. Bu olay dışında, aşı çalışmaları sırasında yaşanan diğer kazalar arasında Kütahya'da koronavirüsle mücadele kapsamında evlerde aşı çalışması yapan sağlık görevlilerinin karıştığı bir trafik kazası yer almaktadır.

    Yolcu otobüsü mermer yüklü tıra çarptı kaç kişi öldü?

    11 Şubat 2025 tarihinde Afyonkarahisar'ın Sandıklı ilçesinde meydana gelen yolcu otobüsü tıra çarpma kazasında 6 kişi yaralandı, ancak ölen kimse olmadı. Daha güncel bir bilgi olan 18 Ağustos 2025 tarihinde Kuzey Marmara Otoyolu'nda meydana gelen yolcu otobüsü devrilme kazasında ise ilk belirlemelere göre 3 kişi hayatını kaybetti ve 20 kişi yaralandı.

    Türkiye trafik kazası istatistikleri nasıl hesaplanır?

    Türkiye'deki trafik kazası istatistikleri, Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığı tarafından düzenlenen trafik kaza verilerine dayanarak hesaplanmaktadır. Bu istatistikler, aşağıdaki unsurları içerir: Kaza sayısı: Maddi hasarlı, ölümlü yaralanmalı ve diğer kaza türleri ayrı ayrı sayılır. Kusur oranları: Kazalara neden olan kusurlar sürücü, yaya, taşıt veya yol kaynaklı olarak sınıflandırılır. Yaralı ve ölü sayıları: Kazada yaralanan veya hayatını kaybeden kişiler, yerleşim yeri ve kaza türüne göre detaylandırılır. İstatistikler, aylık ve yıllık olarak yayımlanır ve resmi istatistik programı kapsamında üretilir. Daha detaylı bilgilere, ilgili kurumların web sitelerinden veya yayımlanan raporlardan ulaşılabilir.

    Bilecikte kaç kişi öldü?

    2025 yılı Ağustos ayı itibarıyla Bilecik'te kaç kişinin öldüğüne dair bilgi bulunamadı. Ancak, 23 Temmuz 2025 tarihinde Bilecik'te meydana gelen bıçaklı kavgada Atakan Gargi adlı kişinin hayatını kaybettiği bilinmektedir. Ayrıca, 24 Temmuz 2025 tarihinde Bilecik'in Osmaneli ilçesinde meydana gelen trafik kazasında motosiklet sürücüsü Kerem Y. ve yolcu Yaşariye Y.'nin hayatını kaybettiği belirtilmiştir.

    Saya yokuşu neden tehlikeli?

    Saya Yokuşu, genellikle eğimin normal yokuşlardan daha yüksek olması nedeniyle tehlikelidir. Ayrıca, yokuş inişlerinde araçların hızını kontrol etmekte zorlanması ve fren sisteminin aşırı ısınması gibi faktörler de tehlikeyi artırmaktadır.

    Kuluda trafik kazası kaç ölü?

    25 Temmuz 2025 tarihinde Konya'nın Kulu ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 3 kişi hayatını kaybetti. Aynı gün Kulu ilçesine bağlı Ömeranlı Mahallesi yakınlarında meydana gelen kazada ise 66 yaşındaki Aşır Ekici hayatını kaybetti. Daha güncel bilgiler için resmi kaynakları kontrol etmek önemlidir.

    Çöp toplayan çocuğa ne oldu?

    2024 yılında Çorum'da, zihinsel ve bedensel engelli bir çocuk, kardeşleriyle birlikte çöp toplarken saldırıya uğramıştır. 2025 yılında ise Mersin'de 11 yaşındaki bir çocuk, çevre temizliği konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla sosyal medyada çöp toplama videoları paylaşmıştır. Başka bir olay hakkında bilgi bulunamadı.

    Buldan trafik kazası kaç ölü?

    28 Aralık 2024 tarihinde Denizli'nin Buldan ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 3 kişi hayatını kaybetti. Kazada, Ali (37) ve eşi Sultan (33) ile oğulları Celal Küçükuysal (9) hayatını kaybetti.