• Buradasın

    Eskişehir'de ters yöne giren otomobil sürücüsü yaşamını yitirdi. Bir otobüsün yol kamerasına yansıyan kazada, cip sürücüsü ile eşi ve 2 çocuğu da yaralandı. Karı- kocanın durumunun ağır olduğu öğrenildi.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bu olay, 18 Ocak 2025 tarihinde Eskişehir'de meydana gelen trafik kazasını ifade etmektedir 123.
    Ankara-Eskişehir karayolu Sivrihisar mevkisinde, Burak Ertek'in kullandığı otomobil ters yöne girerek ciple çarpışmıştır 123. Çarpışmanın şiddetiyle otomobil demir yığınına dönerken, cip sürücüsü ve ailesindeki 2 çocuk yaralanmış, otomobil sürücüsü Ertek ise hayatını kaybetmiştir 123.
    Yaralılardan sürücü ve eşinin hayati tehlikesi bulunmaktadır 123.
    Kaza, seyir halindeki bir yolcu otobüsünün yol kamerası tarafından kaydedilmiştir 135.
    Kazayla ilgili soruşturma devam etmektedir 125.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tek yön yolda ters yönden gelen araç kaza yaparsa kim kusurlu?

    Tek yön yolda ters yönden gelen araç kaza yaparsa, bu araç sürücüsü asli kusurlu sayılır.

    Kazada asli ve tali kusur nasıl belirlenir?

    Kazada asli ve tali kusurun belirlenmesi için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Tutanak Tutma: Maddi hasara sebep olan kazalarda tarafların tutanak tutması gerekir. 2. Sigorta Şirketine İletme: Tutanaklar, kaza sonrası fotoğraflarla birlikte ilgili sigorta şirketine gönderilir. 3. TRAMER'e Gönderme: Sigorta şirketleri, dosyayı açarak TRAMER (Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi) kaydı oluşturur. 4. İnceleme ve Belirleme: TRAMER, kusur oranlarını 3 iş günü içinde belirler. Asli kusur, kazanın ana sebebi olarak belirlenen tarafı temsil eder. Bazı asli kusur örnekleri: Kırmızı ışıkta geçmek. Hız sınırını aşmak. Şerit ihlali yapmak. Bazı tali kusur örnekleri: Hız sınırını %10’dan az aşmak. Trafik işaret ve levhalarına kısmen uymamak. Gece farlarını yakmamak.

    Trafikte işlenen suçlar ile trafik güvenliğini tehlikeye uğratan kabahatlerin yaptırımları, caydırıcılık göz önünde bulundurularak yeniden belirlenecek.

    Bu ifade, Adalet Bakanlığı tarafından hazırlanan 4. Yargı Reformu Strateji Belgesi'nde yer alan bir düzenlemeyi ifade etmektedir. 2025-2029 yıllarını kapsayan bu belge ile trafikte işlenen suçların yaptırımlarının caydırıcılık göz önünde bulundurularak yeniden belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, trafikte saldırı amacıyla araçtan inen sürücülerin ehliyetlerinin geri alınması ve ölümlü veya yaralamalı trafik kazalarında zaruret dışında olay yerinin terk edilmesinin ayrı bir suç olarak düzenlenmesi gibi yaptırımlar öngörülmektedir.

    Trafik işaret levhalarına uymamasına bağlı olarak meydana gelmiş trafik kazaları ile ilgili gazete haberleri nelerdir?

    Trafik işaret levhalarına uymamaya bağlı olarak meydana gelen trafik kazaları ile ilgili bazı gazete haberleri: Haber Ekspres: İzmir'de bu yıl meydana gelen ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının %5'i, "Girişi olmayan yol" ve "Tek yönlü yol" levhalarına uyulmamasından kaynaklandı. Yeni Marmara Gazetesi: Maltepe'de, sola dönülmez trafik levhası olmasına rağmen karşı yöne dönen bir otomobile çarpan motosikletli yaralandı. Bu haberler, trafik işaretlerine uyulmamasının ciddi kazalara yol açabileceğini göstermektedir.