• Buradasın

    TrafikDüzenlemeleri

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Azerbaycan'da neden sürekli kaza oluyor?

    Azerbaycan'da sürekli kaza olmasının birkaç nedeni bulunmaktadır: Hız ve alkol kullanımı: 2025 yılında Gazah bölgesinde meydana gelen bir kazada, sürücünün yüksek hızda ve muhtemelen alkollü şekilde araç kullanması kazaya yol açmıştır. Olumsuz hava koşulları: 2021 yılında Bakü-Kazah Rayonu yolunda buzlanma nedeniyle 30 aracın karıştığı zincirleme kaza meydana gelmiştir. Ayrıca, 25 Aralık 2024 tarihinde Azerbaycan Havayolları'na ait bir yolcu uçağının Kazakistan'ın Aktau şehri yakınlarında düşmesi, teknik arızalar ve dış etkenler gibi çeşitli nedenlerle tartışılmaktadır. Bu tür olayların önlenmesi için trafik kurallarına uyulması ve gerekli güvenlik önlemlerinin alınması önemlidir.

    66 1 a cezası paraya çevrilir mi?

    66/1-a cezası, yani Karayolları Trafik Kanunu'nun 66. maddesi, a bendine göre verilen ceza, paraya çevrilemez. Türk Ceza Kanunu'na göre, yalnızca kısa süreli hapis cezaları (1 yıl veya daha az süreli) paraya çevrilebilir.

    Emniyet şeridi amacı nedir?

    Emniyet şeridinin amacı: Acil durum ekiplerinin olay yerine ulaşımını hızlandırmak. Arızalanan araçların güvenli şekilde yol kenarında durmasını sağlamak. Trafik kazaları sonrasında güvenli müdahale alanı oluşturmak. Geçiş üstünlüğü olan araçların gereksiz engellenmesini önlemek. Emniyet şeridi, yalnızca belirli koşullar altında ve yetkili araçlar tarafından kullanılabilir.

    Mavi kart ve İstanbulkart aynı mı?

    Mavi kart ve İstanbulkart aynı kart sistemini ifade eder. Mavi kart, İstanbulkart'ın indirimli abonman kartı olarak kullanılır ve özellikle öğrenciler ve öğretmenler için sunulan bir avantajdır.

    Araç dışında alkolmetre üflemek zorunlu mu?

    Araç dışında alkolmetre üflemek zorunlu değildir. Alkolmetre, genellikle araçların içinde bulunan ve sürücünün alkol seviyesini ölçen bir cihazdır. Ancak, İngiltere'de trafik güvenliğini artırmak amacıyla yeni bir düzenleme planlanmaktadır. Bu düzenlemeye göre, tüm yeni araçlara alkol kilidi ve kara kutu gibi güvenlik sistemlerinin zorunlu olarak entegre edilmesi öngörülmektedir. Türkiye'de ise alkolmetre üflememe durumu, Karayolları Trafik Kanunu'na göre idari para cezasını gerektiren bir kabahattir ve bu durumda ehliyete 2 yıl süreyle el konulur.

    Sis ve yağmurda hız sınırı kaç?

    Sis ve yağmur gibi olumsuz hava koşullarında hız sınırı, yasal mevzuata göre %10 azaltılmalıdır. 2025 yılı için Türkiye'deki bazı araç türleri için otoyollardaki hız sınırları şu şekildedir: Otomobil: 120 km/sa. Kamyonet: 95 km/sa. Motosiklet: 80-100 km/sa. Hız sınırlarının aşılması durumunda uygulanacak cezalar, aşım oranına göre değişiklik göstermektedir.

    Özel araçla eşya taşımak yasak mı?

    Hususi (özel) araçlarla yük taşımak yasaktır. Bazı istisnalar: Kişisel eşyalar: Ev taşıma veya kişisel eşyaların taşınması. Zorunlu durumlar: Doğal afetler veya acil yardım durumları. Hususi araçla yük taşıyan sürücülere 4.500 TL ile 15.000 TL arasında para cezası uygulanır ve araç 15 gün süreyle trafikten men edilebilir.

    Bağcılar Meydan'da neden ceza yazılıyor?

    Bağcılar Meydanı'nda ceza yazılma nedenleri arasında yasağa rağmen düzenlenen asker eğlenceleri ve sokağa çıkma kısıtlamalarının ihlali yer almaktadır. 2021 yılında, yasağa rağmen yapılan bir asker eğlencesinde meşale yakarak ateş dansı yapan 15 kişiye, "Umumi Hıfzısıhha Kanununa Muhalefet" suçundan toplam 52 bin 35 lira idari para cezası kesilmiştir. Ayrıca, 2024 yılında Bağcılar'da trafikte makas atan bir sürücüye de 27 bin 235 TL para cezası uygulanmış ve hakkında adli işlem başlatılmıştır.

    Emniyet şeridinde durmak neden yasak?

    Emniyet şeridinde durmak, zorunlu haller dışında, yasaktır çünkü: Trafik akışını bozar ve sıkışıklığı artırır. Acil durum araçlarının geçişini engeller, bu da hayati risk oluşturur. Ciddi para cezaları ile sonuçlanabilir. Emniyet şeridi yalnızca şu durumlarda kullanılabilir: trafik kazasına müdahale için; arıza yapan aracı güvenli alana çekmek için; hayati öneme sahip acil tıbbi durumlarda.

    Yaya kaldırımı bulunmayan karayollarında yayalar hangi banketten yürür?

    Yaya kaldırımı bulunmayan karayollarında yayalar, gidiş yönüne bağlı olarak sol banketten veya sol kenardan yürümek zorundadır. Banket, taşıt yolu kenarı ile şev başı veya hendek iç üst kenarı arasında kalan, yayaların ve hayvanların kullanacağı, zorunlu hallerde ise araçların faydalanabileceği kısımdır.

    Motorlar hangi şeritte gider?

    Motosikletler, iki yönlü trafiğin kullanıldığı dört veya daha fazla şeritli yollarda aksine bir işaret bulunmadıkça, geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek zorundadır. Ancak, şehir içi trafikte motosiklet sürücülerinin genellikle sağ şeridi tercih ettikleri, sağ şeridin yola katılan ve yoldan çıkan araçların en yoğun olduğu şerit olduğu belirtilmiştir. Ayrıca, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre, motosikletlerin şerit arasından gitmesi yasaldır.

    Vahşi Hayvan Geçebilir levhası hangi renk?

    Vahşi Hayvan Geçebilir levhası, kırmızı üçgen içerisinde siyah simge şeklindedir. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen standartlara göre, bu tür levhalar normal performans reflektif veya yüksek performans reflektif malzemelerden üretilir.

    Trafik görevlisinin hangi hareketi zorunlu olarak durmayı gerektirir?

    Trafik görevlisinin DUR işareti vermesi, zorunlu olarak durmayı gerektirir. Bu işaret, trafik polisinin sağ elinde ve dirsek kırık bir şekilde tutulan işaret çubuğunun yere dikey konumda 45 derecelik yay çizerek sağından soluna doğru hareket ettirilmesiyle yapılır. Ayrıca, trafik görevlisinin uzun ve kesintisiz bir düdük çalması da DUR anlamına gelir.

    Denizde araba sürmek yasak mı?

    Denizde araba sürmek yasaktır. Bu tür bir durum, Karayolları Trafik Kanunu'nda açıkça yasaklanmamıştır, ancak sürüş güvenliğini tehlikeye atabileceği için cezai yaptırımlara yol açabilir. Sürüş güvenliğini tehlikeye düşürme suçundan 2024 yılı itibarıyla yaklaşık 690 TL, 2025 yılında ise 2.168 TL ceza uygulanabilir. Ayrıca, olumsuz hava koşulları nedeniyle bazı bölgelerde denize girişler yasaklanabilir. Örneğin, İstanbul Beykoz'da ve Tekirdağ, Sakarya, Kırklareli'nin bazı ilçelerinde dalga boyu yüksekliği, şiddetli rüzgar ve rip dalgası nedeniyle denize girişler yasaklanmıştır.

    Motosiklet dizlik şart mı?

    Motosiklet dizliği, Türkiye'de yasal olarak zorunlu bir ekipman değildir. Ancak, dizlik kullanmak, özellikle uzun mesafeli sürüşlerde, düşme anında diz kapaklarına gelebilecek darbeleri önleyerek ciddi yaralanmaların önüne geçtiği için önemlidir. Ayrıca, Yargıtay'ın 2024 yılında verdiği bir karara göre, dizlik takılmaması "müterafik kusur" olarak değerlendirilip tazminattan indirim yapılmasına neden olamaz. Daha güvenli bir sürüş için dizlik kullanılması tavsiye edilir.

    Bağlantı yollarında geri gitmek yasak mı?

    Evet, bağlantı yollarında geri gitmek yasaktır. Bağlantı yollarında geri gitme yasağı, duraklama ve park manevrası dışında geçerlidir.

    Yeşil ışık ve kırmızı ışık neden kullanılır?

    Yeşil ışık ve kırmızı ışık, trafik güvenliğini sağlamak ve yol düzenini kontrol etmek amacıyla kullanılır. Kırmızı ışık: Araçların (ve yaya lambasıysa yayaların) hareketlerini durdurmaları gerektiğini ifade eder. Yeşil ışık: Yolun açık olduğunu belirtir ve sürücülerin (yayalar için de yayaların) hareket edebileceğini gösterir. Trafik ışıklarında bu renklerin kullanılmasının nedeni, ilk olarak demiryollarında sinyal sistemi olarak benimsenmiş olmasıdır. Günümüzde de bu renkler, uluslararası bir standart olarak kabul edilmiştir.

    Haliç'te kaç tane metro köprüsü var?

    Haliç'te bir tane metro köprüsü bulunmaktadır. Bu köprü, İstanbul Metrosu'nun M2 (Yenikapı – Hacıosman) Hattı'nda yer alan Haliç Metro Köprüsü'dür. Ayrıca, Haliç üzerinde yer alan ve Şişhane-Yenikapı Metro hattının geçişini sağlayan, gergin eğik askılı bir köprü olarak tanımlanan Haliç Metro Geçiş Köprüsü de bulunmaktadır.

    Kanatlarım neden 24 yaş sınırı?

    "Kanatlarım neden 24 yaş sınırı?" ifadesinin ne anlama geldiğine dair bir bilgi bulunamadı. Ancak, 24 yaş sınırı ile ilgili bazı bilgiler şu şekildedir: Ehliyette yaş sınırı: 9 Aralık 2024 tarihli Resmi Gazete kararına göre, D sınıfı ehliyet için yaş sınırı 26'dan 24'e düşürülmüştür. Futbolda yaş sınırı: Türkiye Futbol Federasyonu'nun 2025-2026 sezonu için aldığı karara göre, kulüpler 31 Aralık 2000 ve öncesi doğumlu en fazla 5 oyuncuyu tescil ettirebilecektir. Genel yorum: 24 yaş sınırı, bazı durumlarda devletin koruma ilkesi veya deneyim eksikliği ile ilişkilendirilebilir.

    Limit ve terminal hız arasındaki fark nedir?

    Limit hız ve terminal hız terimleri genellikle aynı kavramı ifade eder: bir nesnenin akışkan içinde (örneğin hava veya su) serbest düşüş sırasında ulaşabileceği maksimum hız. Limit hız ve terminal hız arasındaki fark, kullanılan kaynağa ve bağlama göre değişebilir. Evrim Ağacı sitesine göre, limit hız, cismin geometrisi, üzerine etkiyen sabit kuvvetin büyüklüğü veya ortamdaki akışkanın özellikleri değişmedikçe değişmeyen bir hızdır. Hasan Ongan ise limit hızı, hava sürtünmesi yeryüzüne doğru düşen cisimlere ters yönde kuvvet oluşturduğunda, yerçekimi kuvvetiyle bu kuvvetin eşit olduğu andaki hız olarak tanımlar. Greelane sitesinde ise terminal hız, sürükleme ve bir nesnenin enine kesitine bağlı olduğundan, tek bir hızı olmayan bir kavram olarak açıklanır. Sonuç olarak, limit hız ve terminal hız, bir nesnenin akışkan içindeki serbest düşüş sırasında ulaştığı maksimum hızı ifade eder ve genellikle aynı anlamı taşır.