• Buradasın

    KarayollarıTrafikKanunu

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Asli kusurlu ne demek?

    Asli kusurlu, trafik kazasında birinci derecede kazanın meydana gelmesinden sorumlu olan kural ihlali yapan kişi anlamına gelir. Karayolları Trafik Kanunu'nun 84. maddesinde belirtilen hataları yapan sürücüler asli kusurlu sayılır: Kırmızı ışıkta geçmek veya dur işaretine uymamak; Taşıt giremez işareti bulunan yola veya karşı yönden gelen araçların kullandığı şerit, rampa ve bağlantı yollarına girmek; Geçme yasağı olan yerlerde geçmek; Güvenli takip mesafesini korumayarak öndeki araca arkadan çarpmak; Yön değiştirme manevralarını yanlış yapmak; Kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak; Yolun daraldığı alanlarda geçiş önceliğine uymamak; Zorunlu haller dışında park etmek veya duraklamak; Park etmiş araçlara çarpmak. Asli kusur, tazminat davalarından ceza yargılamalarına kadar birçok alanda önemlidir; çünkü kusurun derecesi, tazminat sorumluluğu, sigorta kapsamı ve cezai yaptırımlar üzerinde doğrudan etkilidir.

    Dikiz aynası neden yasak?

    Dikiz aynasının yasak olması, Karayolları Trafik Kanunu'na göre motorlu araçlarda dikiz aynasının bulunmasının zorunlu olmasından kaynaklanmaktadır. Yasağın nedenleri: - Güvenlik: Dikiz aynası, sürücünün arka ve yan trafiği görmesini sağlayarak kaza riskini azaltır. - Muayene: Araç muayenesinde dikiz aynasının olmaması ağır kusur olarak değerlendirilir ve aracın muayeneden geçmesine engel olur.

    KTK madde 89 nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 89. maddesi, birden çok motorlu aracın karıştığı bir kazada işletenlerden birinin bedensel bir zarara uğraması durumunda, kazaya katılan araçların işletenleri ve araç işleticisinin bağlı olduğu teşebbüs sahiplerinin kendilerine düşen kusur oranında zararı gidermekle yükümlü olduklarını düzenler. Maddenin diğer hükümleri şunlardır: - Eşya zararı: Zarar gören, ancak zarar veren işletenin veya araç işleticisinin bağlı olduğu teşebbüs sahibinin veya eylemlerinden sorumlu tutulduğu kimsenin kusuru veya geçici olarak temyiz gücünü kaybetmesi veya zarar verene ait araçtaki bir bozukluk yüzünden zararın meydana geldiğini ispat ederse, zarar veren işleten veya işleticinin bağlı olduğu teşebbüs sahibi tazminatla yükümlü tutulur. - Müteselsil sorumluluk: Tazminatla yükümlü olan işletenler veya işleticinin bağlı olduğu teşebbüs sahipleri, zarar gören işletene veya işleticinin bağlı olduğu teşebbüs sahibine karşı müteselsilen sorumludurlar.

    51/2-a ceza maddesi nedir?

    51/2-a ceza maddesi, Karayolları Trafik Kanunu’nun 51. maddesinin 2. fıkrasının a bendinde yer alan “Hız sınırlarına uyma zorunluluğu” başlıklı hükme aykırılık sonucunda kesilen bir trafik cezasıdır. 51/2-a trafik cezası, hız sınırını %10 ile %30 arasında aşan sürücülere uygulanır. 2025 yılı için 51/2-a trafik cezasının bazı özellikleri: Ceza tutarı: 2.167 TL. Erken ödeme tutarı: 15 gün içinde ödeme yapılırsa %25 indirim uygulanarak 1.625,25 TL. Ceza puanı: Ehliyete 10 puan işlenir. 51/2-a ihlali nedeniyle araç trafikten menedilmez, ceza sadece sürücüye uygulanır.

    1506 TL trafik cezası neden gelir?

    1506 TL trafik cezası, çeşitli trafik ihlalleri için uygulanabilir. 2024 yılı için bu ceza, araç sürerken telefonla konuşma gibi ihlaller için belirlenmiştir. Diğer nedenler arasında: hurdaya çıkarılan aracın işlemlerini yapmama; geçici tescil işlemlerini zamanında yapmama; abartı egzoz veya cam filmi kullanma; muayenesiz araç kullanma; ikamet adresini tescil birimine bildirmeme; ehliyeti yanında bulundurmama sayılabilir. Cezanın tam nedenini öğrenmek için ceza bildiriminin incelenmesi önerilir.

    2918'e göre trafik cezası nasıl hesaplanır?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre trafik cezası hesaplama, cezanın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde ödenmesi durumunda %25 indirim uygulanması esasına dayanır. 2025 yılı için bazı trafik cezası tutarları: Hız sınırını %10-30 arası aşmak: 2.167 TL. Hız sınırını %30-50 arası aşmak: 4.512 TL. Hız sınırını %50'den fazla aşmak: 9.267 TL. Kırmızı ışıkta geçmek: 2.168 TL. Ehliyetsiz araç kullanmak: 18.678 TL. Alkollü araç kullanmak (ilk yakalanma): 9.268 TL. Trafik cezaları, e-Devlet üzerinden, vergi dairelerinden, PTT şubelerinden veya anlaşmalı bankalardan ödenebilir.

    Ters yönden gelen araca ceza kesilir mi?

    Evet, ters yönden gelen araca ceza kesilir. Karayolları Trafik Kanunu'nun 46/2-h maddesine göre, tek yönlü yollarda araçların ters istikamette sürülmesi yasaktır ve bu kurala uymayan sürücülere 9.267 TL ceza uygulanır.

    Ktk 73 maddesi nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 73. maddesi, tedbirsiz ve saygısız araç sürme ile ilgilidir. Bu maddeye göre: 1. Yasaklar: Karayolunda araçların kamunun rahat ve huzurunu bozacak veya kişilere zarar verecek şekilde saygısızca sürülmesi, araçlardan bir şey atılması veya dökülmesi, seyir halinde sürücülerin cep ve araç telefonu ile benzer haberleşme cihazlarını kullanması yasaktır. 2. Ceza: Bu madde hükümlerine uymayanlar 1.800.000 lira para cezası ile cezalandırılırlar. 2018 yılında yapılan değişiklikle, seyir halinde cep ve araç telefonu kullanan sürücüler için 235 Türk lirası para cezası öngörülmüştür.

    61-1a maddesi nedir?

    61/1-a maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'na göre taşıt yolu üzerinde duraklamanın yasaklandığı yerlere park etmeyi ifade eder. Bu maddeyi ihlal eden sürücülere uygulanan bazı yaptırımlar: Ceza miktarı: 2025 yılı itibarıyla 993 TL. Ceza puanı: 15 puan. İndirim: Cezanın 15 gün içinde ödenmesi halinde %25 indirim (744,75 TL) uygulanır. 61/1-a maddesi ihlali, doğrudan aracın trafikten men edilmesine neden olmaz, ancak diğer kural ihlalleri aracın men edilmesine yol açabilir.

    2918 trafik cezası ne kadar?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre 2025 yılında bazı trafik cezaları: Kırmızı ışıkta geçme: 2.168 TL. Hız sınırını %10-30 aşma: 2.168 TL. Hız sınırını %30-50 aşma: 4.512 TL. Hız sınırını %50+ aşma: 9.268 TL. Emniyet kemeri takmama: 993 TL. Telefonla konuşma: 2.168 TL. Drift atma: 46.393 TL. Ehliyetsiz araç kullanma: 18.678 TL. Alkollü araç kullanma (ilk): 9.268 TL. Muayenesiz araç kullanma: 2.168 TL. Cezalar, ihlalin türüne ve tekrar durumuna göre değişiklik gösterebilir.

    46 2f trafik cezası nedir?

    46/2-f trafik cezası, Karayolları Trafik Kanunu'nun 46. maddesi kapsamında, emniyet şeridini ihlal eden sürücülere uygulanan bir ceza türüdür. Emniyet şeridi, yalnızca acil durumlarda (trafik kazası, araç arızası, acil yardım, kurtarma çalışmaları vb.) kullanılmak üzere tasarlanmıştır. 2025 yılı için 46/2-f trafik cezasının tutarı 9.267 TL'dir. Bu ceza için herhangi bir ceza puanı uygulanmaz.

    Trafik Kanunu'na göre ceza puanı nedir?

    Trafik Kanunu'na göre ceza puanı, Karayolları Trafik Kanunu kapsamında düzenlenen yükümlülüklerden herhangi birini ihlal eden sürücülere uygulanan idari para cezalarının yanı sıra verilen puan sistemidir. Ceza puanlarının bazı ihlallere göre dağılımı şu şekildedir: - Kırmızı ışıkta geçmek: 20 puan; - Emniyet kemeri takmamak: 15 puan; - Muayenesiz araç kullanmak: 10 puan; - Hatalı sollama yapmak: 15 puan. Ceza puanlarının 100'ü geçmesi durumunda sürücüler farklı yaptırımlarla karşılaşır: - Bir yıl içerisinde toplam 100 ceza puanını dolduran sürücülerin ehliyetlerine 2 ay süre ile el konulur ve eğitime tabi tutulurlar. - Aynı yıl içerisinde ikinci defa 100 ceza puanını dolduranlar, 4 ay boyunca ehliyetlerini kaybedip psikoteknik değerlendirmeye ve psikiyatri uzmanının muayenesine tabi tutulurlar. - Aynı yıl içerisinde üçüncü defa 100 ceza puanını dolduranların ehliyetleri süresiz olarak iptal edilir.

    Değer kaybı için hangi madde?

    Değer kaybı için ilgili madde, 6047 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 97. maddesidir.

    1 derece yollarda yaya kaldırımı zorunlu mu?

    Evet, 1. derece yollarda yaya kaldırımı zorunludur. Karayolları Trafik Kanunu'na göre, karayolları kenarında, taşıt yolu kenarı ile gerçek veya tüzel kişilere ait mülkler arasında kalan ve yalnız yayaların kullanımına ayrılmış olan kısım yaya kaldırımı olarak tanımlanır. Ayrıca, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın "Yaya Yolları ve Kaldırımların Tasarım Kuralları Hakkında Yönetmelik"ine göre, uygulama imar planı bulunan yerlerde yeni yapılacak veya yenilenecek yaya yolları ve kaldırımları bu yönetmelik hükümlerine tabidir.

    Araba kapısına resim yapmak yasak mı?

    Araçların camlarına veya kaportasına logo ya da yazı yapıştırmak yasaktır. Ayrıca, yapılan büyük çaplı reklam veya keyfi giydirmelerin de ruhsata işlenmesi gerekmektedir. Karayolları Trafik Kanunu'nun 26/2 maddesinde, araçlarda izin almaksızın reklam, yazı, işaret, resim, şekil, sembol, ilan, flama, bayrak ve benzerlerinin takılması, yazılmasının yasak olduğu açıkça belirtilmiştir. Bu yasağın ihlali durumunda, 92 TL para cezası ve 5 ceza puanı uygulanır.

    57-1-e maddesi nedir?

    57/1-e maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'nun "Kavşaklarda geçiş hakkı" başlıklı 57. maddesinin 1. fıkrasının "e" bendidir. Bu madde, kavşaklarda gereksiz olarak duraklamayı, yavaşlamayı, taşıttan inmeyi veya araçların motorunu durdurmayı yasaklar. Bu kurala uymayan sürücülere idari para cezası uygulanır ve sürücü belgesine 20 ceza puanı işlenir. Ayrıca, 57/1-e maddesi asli kusur olarak kabul edilir, bu da kazanın meydana gelmesinde birinci derecede sorumlu olunduğu anlamına gelir.

    Vur kaç yapan sürücü nasıl cezalandırılır?

    Vur kaç yapan sürücü, 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre aşağıdaki cezalarla cezalandırılır: 1. İdari Para Cezası: Kazadan sonra durmayan ve trafik güvenliği için gerekli tedbirleri almayan sürücülere 3.135 TL idari para cezası uygulanır. 2. Ceza Puanı: Ayrıca sürücüye 20 ceza puanı verilir. Eğer kaza yaralanma veya ölümle sonuçlanmışsa, cezalar daha da artar ve sürücünün ehliyetine ek olarak 20 ceza puanı daha eklenir.

    Akülü bisiklet trafikte sürülür mü?

    Evet, akülü bisiklet (elektrikli bisiklet) trafikte sürülebilir, ancak belirli kurallara uyulması gerekmektedir. Türkiye'de elektrikli bisiklet kullanımı için belirlenen bazı kurallar: Kullanıcılar 16 yaşından büyük olmalıdır. Maksimum hız sınırı 25 km/s'dir. Bisiklet yolları varsa, elektrikli bisiklet kullanıcıları bu yolları kullanmalıdır. Yolun sağ tarafında ilerlemeli ve yavaş araçları sollamak için sol şeridi kullanmalıdırlar. Geceleyin bisikletlerinin ön ve arka kısmına ışık takmalıdırlar. Koruyucu başlık, dirseklik ve dizlik gibi ekipmanları kullanmalıdırlar. Yaya yollarında bisiklet kullanamazlar.

    Trafikte 73 madde nedir?

    Trafikte 73. madde, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun "Tedbirsiz ve Saygısız Araç Sürme" başlıklı maddesidir. Bu maddeye göre, araçların kamunun rahat ve huzurunu bozacak veya kişilere zarar verecek şekilde saygısızca sürülmesi yasaktır. Bu kurallara uymayan sürücüler, 1.800.000 lira para cezası ile cezalandırılmaktadır.

    Römork ile motor taşımak yasak mı?

    Römork ile motor taşımak, belirli koşullara bağlı olarak yasaktır. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre, hafif römorklar (azami yüklü ağırlığı 750 kg'ı geçmeyen) hariç, yüklü ağırlığı 750 kg'ı geçen römorkları araçlara takmak ve kullanmak yasaktır. Bu nedenle, motor gibi ağır yüklerin römorklarla taşınması genel olarak kurallara aykırıdır.