• Buradasın

    KarayollarıTrafikKanunu

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Asli kusurlu ne demek?

    Asli kusurlu, trafik kazasında birinci derecede kazanın meydana gelmesinden sorumlu olan kural ihlali yapan kişi anlamına gelir. Karayolları Trafik Kanunu'nun 84. maddesinde belirtilen hataları yapan sürücüler asli kusurlu sayılır: Kırmızı ışıkta geçmek veya dur işaretine uymamak; Taşıt giremez işareti bulunan yola veya karşı yönden gelen araçların kullandığı şerit, rampa ve bağlantı yollarına girmek; Geçme yasağı olan yerlerde geçmek; Güvenli takip mesafesini korumayarak öndeki araca arkadan çarpmak; Yön değiştirme manevralarını yanlış yapmak; Kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak; Yolun daraldığı alanlarda geçiş önceliğine uymamak; Zorunlu haller dışında park etmek veya duraklamak; Park etmiş araçlara çarpmak. Asli kusur, tazminat davalarından ceza yargılamalarına kadar birçok alanda önemlidir; çünkü kusurun derecesi, tazminat sorumluluğu, sigorta kapsamı ve cezai yaptırımlar üzerinde doğrudan etkilidir.

    Dikiz aynası neden yasak?

    Dikiz aynasının yasak olmasının nedeni, Karayolları Trafik Kanunu'na göre motorlu araçlarda dikiz aynasının bulunmasının zorunlu olmasıdır. Dikiz aynası olmadan araç kullanmak, trafik güvenliğini tehlikeye attığı için yasaktır.

    KTK madde 89 nedir?

    Karayolları Trafik Kanunu'nun (KTK) 89. maddesi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, KTK'nın bazı maddeleri şunlardır: Madde 31: Araçlarda bulundurulması zorunlu gereçleri düzenler. Madde 54: Geçiş yapma kurallarını belirler. Madde 89: Belirtilmemiştir. Madde 94: Trafik işaretlerinin görülmelerini engelleyecek, anlamlarını değiştirecek veya güçleştirecek, tereddüte sebep olacak veya yanıltacak şekilde levhalar, ışıklar, işaretlemeler ile, ağaç, direk, yangın musluğu, çeşme, parmaklık gibi yapı elemanlarının dikilmesini, konulmasını veya bulundurulmasını yasaklar. Karayolları Trafik Kanunu'nun tüm maddelerine mevzuat.gov.tr veya lexperia.com.tr gibi sitelerden ulaşılabilir.

    51/2-a ceza maddesi nedir?

    51/2-a ceza maddesi, Karayolları Trafik Kanunu’nun 51. maddesinin 2. fıkrasının a bendinde yer alan “Hız sınırlarına uyma zorunluluğu” başlıklı hükme aykırılık sonucunda kesilen bir trafik cezasıdır. 51/2-a trafik cezası, hız sınırını %10 ile %30 arasında aşan sürücülere uygulanır. 2025 yılı için 51/2-a trafik cezasının bazı özellikleri: Ceza tutarı: 2.167 TL. Erken ödeme tutarı: 15 gün içinde ödeme yapılırsa %25 indirim uygulanarak 1.625,25 TL. Ceza puanı: Ehliyete 10 puan işlenir. 51/2-a ihlali nedeniyle araç trafikten menedilmez, ceza sadece sürücüye uygulanır.

    1506 TL trafik cezası neden gelir?

    1506 TL trafik cezası, çeşitli trafik ihlalleri için uygulanabilir. 2024 yılı için bu ceza, araç sürerken telefonla konuşma gibi ihlaller için belirlenmiştir. Diğer nedenler arasında: hurdaya çıkarılan aracın işlemlerini yapmama; geçici tescil işlemlerini zamanında yapmama; abartı egzoz veya cam filmi kullanma; muayenesiz araç kullanma; ikamet adresini tescil birimine bildirmeme; ehliyeti yanında bulundurmama sayılabilir. Cezanın tam nedenini öğrenmek için ceza bildiriminin incelenmesi önerilir.

    2918'e göre trafik cezası nasıl hesaplanır?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre trafik cezası hesaplama, cezanın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde ödenmesi durumunda %25 indirim uygulanması esasına dayanır. 2025 yılı için bazı trafik cezası tutarları: Hız sınırını %10-30 arası aşmak: 2.167 TL. Hız sınırını %30-50 arası aşmak: 4.512 TL. Hız sınırını %50'den fazla aşmak: 9.267 TL. Kırmızı ışıkta geçmek: 2.168 TL. Ehliyetsiz araç kullanmak: 18.678 TL. Alkollü araç kullanmak (ilk yakalanma): 9.268 TL. Trafik cezaları, e-Devlet üzerinden, vergi dairelerinden, PTT şubelerinden veya anlaşmalı bankalardan ödenebilir.

    Ters yönden gelen araca ceza kesilir mi?

    Evet, ters yönden gelen araca ceza kesilir. 2025 yılı itibarıyla, ters yönde araç kullanma cezası 9.267 TL olarak belirlenmiştir. Ceza, trafik polisleri tarafından doğrudan yazılabileceği gibi, MOBESE ve EDS sistemleri üzerinden de tespit edilerek plakaya yazılabilir.

    Ktk 73 maddesi nedir?

    KTK 73. madde, sürücülerin araç kullanırken cep telefonu veya benzeri haberleşme cihazlarını kullanmasını yasaklar. 2025 yılı için 73/C trafik cezası şu şekildedir: Ceza tutarı: 2.167 TL; Erken ödeme ( %25 indirimli) tutarı: 1.625,25 TL. Ayrıca, bu ihlale ek olarak sürücü, dikkatsiz sürüş nedeniyle ceza puanı alabilir ve ehliyetinin geçici olarak iptal edilmesi riskiyle karşı karşıya kalabilir. 73/a maddesi ise karayollarında kamunun rahat ve huzurunu bozacak veya kişilere zarar verecek şekilde; su, çamur ve benzerlerini sıçratmak, kişileri korkutmak/şaşırtmak, özel amaçlarla keyfi ya da kasıtlı davranışlarda bulunarak yaya veya araç trafiğinin seyir emniyetini ihlal etmek suretiyle tedbirsiz ve saygısız davranışlarda bulunarak araç sürmeyi yasaklar. 2025 yılı için 73/a trafik cezası 690 TL olarak belirlenmiştir.

    61-1a maddesi nedir?

    61/1-a maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'na göre taşıt yolu üzerinde duraklamanın yasaklandığı yerlere park etmeyi ifade eder. Bu maddeyi ihlal eden sürücülere uygulanan bazı yaptırımlar: Ceza miktarı: 2025 yılı itibarıyla 993 TL. Ceza puanı: 15 puan. İndirim: Cezanın 15 gün içinde ödenmesi halinde %25 indirim (744,75 TL) uygulanır. 61/1-a maddesi ihlali, doğrudan aracın trafikten men edilmesine neden olmaz, ancak diğer kural ihlalleri aracın men edilmesine yol açabilir.

    2918 trafik cezası ne kadar?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre 2025 yılında bazı trafik cezaları: Kırmızı ışıkta geçme: 2.168 TL. Hız sınırını %10-30 aşma: 2.168 TL. Hız sınırını %30-50 aşma: 4.512 TL. Hız sınırını %50+ aşma: 9.268 TL. Emniyet kemeri takmama: 993 TL. Telefonla konuşma: 2.168 TL. Drift atma: 46.393 TL. Ehliyetsiz araç kullanma: 18.678 TL. Alkollü araç kullanma (ilk): 9.268 TL. Muayenesiz araç kullanma: 2.168 TL. Cezalar, ihlalin türüne ve tekrar durumuna göre değişiklik gösterebilir.

    46 2f trafik cezası nedir?

    46/2-f trafik cezası, Karayolları Trafik Kanunu'nun 46. maddesi kapsamında, emniyet şeridini ihlal eden sürücülere uygulanan bir ceza türüdür. Emniyet şeridi, yalnızca acil durumlarda (trafik kazası, araç arızası, acil yardım, kurtarma çalışmaları vb.) kullanılmak üzere tasarlanmıştır. 2025 yılı için 46/2-f trafik cezasının tutarı 9.267 TL'dir. Bu ceza için herhangi bir ceza puanı uygulanmaz.

    Trafik Kanunu'na göre ceza puanı nedir?

    Trafik Kanunu'na göre ceza puanı, sürücülerin trafik kurallarını ihlal etmeleri durumunda uygulanan bir sistemin parçasıdır. Her trafik suçu için belirli bir ceza puanı verilir ve bu puanlar birikerek sürücü belgelerinin alınmasına neden olabilir. Bazı ceza puanı örnekleri: Hız sınırını %10 ile %30 arasında aşmak: 10 ceza puanı; Hız sınırını %30 ile %50 arasında aşmak: 15 ceza puanı; Hız sınırını %50'nin üzerinde aşmak: 20 ceza puanı. 1 yıl içinde toplam 100 ceza puanına ulaşılması durumunda: Sürücü belgesi 2 ay süreyle geri alınır ve eğitim programına katılması şart koşulur. Aynı yıl içinde ikinci kez 100 ceza puanına ulaşılırsa, ehliyet 4 ay süreyle geri alınır ve psiko-teknik değerlendirme ile psikiyatri muayenesi zorunlu hale gelir. Üçüncü kez 100 ceza puanına ulaşılırsa, sürücü belgesi süresiz olarak iptal edilir.

    Araba kapısına resim yapmak yasak mı?

    Araçların camlarına veya kaportasına logo ya da yazı yapıştırmak yasaktır. Ayrıca, yapılan büyük çaplı reklam veya keyfi giydirmelerin de ruhsata işlenmesi gerekmektedir. Karayolları Trafik Kanunu'nun 26/2 maddesinde, araçlarda izin almaksızın reklam, yazı, işaret, resim, şekil, sembol, ilan, flama, bayrak ve benzerlerinin takılması, yazılmasının yasak olduğu açıkça belirtilmiştir. Bu yasağın ihlali durumunda, 92 TL para cezası ve 5 ceza puanı uygulanır.

    1 derece yollarda yaya kaldırımı zorunlu mu?

    Evet, 1. derece yollarda yaya kaldırımı zorunludur. Karayolları Trafik Kanunu'na göre, karayolları kenarında, taşıt yolu kenarı ile gerçek veya tüzel kişilere ait mülkler arasında kalan ve yalnız yayaların kullanımına ayrılmış olan kısım yaya kaldırımı olarak tanımlanır. Ayrıca, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın "Yaya Yolları ve Kaldırımların Tasarım Kuralları Hakkında Yönetmelik"ine göre, uygulama imar planı bulunan yerlerde yeni yapılacak veya yenilenecek yaya yolları ve kaldırımları bu yönetmelik hükümlerine tabidir.

    Değer kaybı için hangi madde?

    Araç değer kaybı için 6047 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 97. maddesi geçerlidir. Bu maddeye göre, değer kaybı davası açabilmek için aşağıdaki şartlar sağlanmalıdır: Kazada tam kusurlu olmamak. Araçta hasar oluşması ve onarılması. Hasar gören parçaların daha önce başka bir kazada hasara uğramamış olması. Kaza tarihinden itibaren 2 yıl içinde başvuru yapılması. Ayrıca, değer kaybı davası Asliye Ticaret Mahkemesinde veya Sigorta Tahkim Komisyonunda açılabilir.

    57-1-e maddesi nedir?

    57/1-e maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'nun "Kavşaklarda geçiş hakkı" başlıklı 57. maddesinin 1. fıkrasının "e" bendidir. Bu madde, kavşaklarda gereksiz olarak duraklamayı, yavaşlamayı, taşıttan inmeyi veya araçların motorunu durdurmayı yasaklar. Bu kurala uymayan sürücülere idari para cezası uygulanır ve sürücü belgesine 20 ceza puanı işlenir. Ayrıca, 57/1-e maddesi asli kusur olarak kabul edilir, bu da kazanın meydana gelmesinde birinci derecede sorumlu olunduğu anlamına gelir.

    Vur kaç yapan sürücü nasıl cezalandırılır?

    2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre, vur-kaç yapan sürücülere şu cezalar uygulanır: Kaza yerinde durmama ve trafik güvenliği için gerekli tedbirleri almama cezası: 2024 yılında 1.506 TL para cezası ve 20 ceza puanı. Kazayı yetkililere bildirmeme cezası: 2024 yılında 1.506 TL para cezası ve 20 ceza puanı. Yetkililer gelmeden veya izin almadan kaza yerinden ayrılma cezası: 2024 yılında 3.135 TL para cezası ve 20 ceza puanı. Ayrıca, vurup kaçan araç tespit edilirse, sürücü hakkında Asliye Hukuk Mahkemesi'nde dava açılabilir ve araçta meydana gelen maddi hasar talep edilebilir. Ceza miktarları her yıl değişebilir, güncel bilgiler için ilgili kanunlara başvurulması önerilir.

    Trafikte 73 madde nedir?

    Trafikte 73. madde, farklı ihlalleri kapsayan birkaç farklı ceza maddesini ifade edebilir: 73/c maddesi: Seyir halindeyken cep telefonu kullanmayı kapsayan bir trafik ihlalidir. 73/a maddesi: Karayollarında kamunun rahat ve huzurunu bozacak veya kişilere zarar verecek şekilde; su, çamur ve benzerlerini sıçratmak, kişileri korkutmak/şaşırtmak, özel amaçlarla keyfi ya da kasıtlı davranışlarda bulunarak yaya veya araç trafiğinin seyir emniyetini ihlal etmek suretiyle tedbirsiz ve saygısız davranışlarda bulunmayı kapsar. Ayrıca, 73. madde kapsamında 73/b trafik kazası da bulunmaktadır, ancak bu durum, aracın içinden dışarıya bir şey atılması veya dökülmesiyle ilgilidir.

    Akülü bisiklet trafikte sürülür mü?

    Evet, akülü bisiklet (elektrikli bisiklet) trafikte sürülebilir, ancak belirli kurallara uyulması gerekmektedir. Türkiye'de elektrikli bisiklet kullanımı için belirlenen bazı kurallar: Kullanıcılar 16 yaşından büyük olmalıdır. Maksimum hız sınırı 25 km/s'dir. Bisiklet yolları varsa, elektrikli bisiklet kullanıcıları bu yolları kullanmalıdır. Yolun sağ tarafında ilerlemeli ve yavaş araçları sollamak için sol şeridi kullanmalıdırlar. Geceleyin bisikletlerinin ön ve arka kısmına ışık takmalıdırlar. Koruyucu başlık, dirseklik ve dizlik gibi ekipmanları kullanmalıdırlar. Yaya yollarında bisiklet kullanamazlar.

    Seyir halinde akıllı saat ile konuşmak yasak mı?

    Karayolları Trafik Yönetmeliği'ne göre, araç hareket halindeyken akıllı saat ile konuşmak yasaktır. Sadece sabitlenmiş ve eller serbest özellikli cihazların kullanımı yasal kabul edilmektedir.