2. İletişim Şurası Hazırlık Çalıştayı'nda yer alan bazı gruplar ve katılımcılar: Çalışma Grupları: Stratejik İletişim, Medya ve Dezenformasyon, Kamu Diplomasisi, Afet ve Kriz İletişimi, Siyasal İletişim, Yerel Medyanın Sorunları ve Çözüm Önerileri, Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim, Radyo ve Televizyon Yayıncılığında Yeni Yaklaşımlar, Haber Üretimi ve Vatandaş Gazeteciliği, Film ve Sinema Çalışmaları, İletişim Sektörü ve Çalışma Şartları, Dijital Çağda Birey ve Toplum, Dijital Platformlar, Sosyal Medya ve Yapay Zeka, İletişim Hukuku ve Yasal Düzenlemeler, Markalaşma, Türkiye Markası ve İtibar Yönetimi. Katılımcılar: Kamu yöneticileri, medya liderleri, akademisyenler, sivil toplum kuruluşları, iletişim profesyonelleri, öğrenciler ve sektör temsilcileri. Ayrıca, çalıştayda 16 başlıkta oluşturulan çalışma gruplarına dahil edilen uzman yapay zeka da yer almıştır.